Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( αποκλεισμένα δεκάδες χωριά :: 8/3/2006 19:06:39) 

ΟΡΕΙΝΗ ΡΟΔΟΠΗ

Τύπος II (Ομοαξονική η ομοκεντρική μετάδοση κίνησης)

Αποκλεισμένα δεκάδες χωριά

Είναι τα συστήματα στα οποία η κίνηση γίνεται γύρω από τον ίδιο άξονα και το ίδιο κέντρο περιστροφής.

Αποκομμένοι από τον υπόλοιπο κόσμο βρίσκονται δεκάδες οικισμοί στην ορεινή Ροδόπη λόγω των κατολισθήσεων από τις δυνατές νεροποντές των τελευταίων ημερών.

Σε αυτά τα συστήματα έχουμε σταθερή γωνιακή ταχύτητα.

Τα ορμητικά νερά των χειμάρρων κατέστρεψαν τις διαβάσεις-γέφυρες που συνδέουν μεταξύ τους τα χωριά.

Η κεντρομόλος επιτάχυνση και η κεντρομόλος δύναμη σχολιάζονται με τη βοήθεια των σχέσεων (6.8) και (6.12).

Από τα ορμητικά νερά παρασύρθηκαν ακόμη και αναχώματα.

Στην εικόνα (6.4) φαίνεται ομοαξονικό σύστημα με δυο μάζες.

"Τα προβλήματα είναι γνωστά.

Η κεντρομόλος επιτάχυνση και η κεντρομόλος δύναμη έχουν μεγαλύτερες τιμές για τη σφαίρα με μάζα m2, όπου η ακτίνα είναι μεγαλύτερη.

Υπάρχει παντελής έλλειψη αντιπλημμυρικής προστασίας του νομού, γι' αυτό καταρρέουν οι γέφυρες με την πρώτη έντονη βροχή", δηλώνει ο νομάρχης Ροδόπης Άρης Γιαννακίδης και επισημαίνει ότι κινδυνεύουν οι κάτοικοι στην προσπάθειά τους να προσεγγίσουν τα χωριά τους.

Εικόνα 6.4: Ομοαξονική μετάδοση κίνησης

Μάλιστα τα σπίτια στον οικισμό Μελέτης εκκενώνονται κάθε φορά που βρέχει καταρρακτωδώς διότι βρίσκονται κοντά σε ποτάμι.

Αξιοποιούμε πάλι τη σχέση υ = ωr και γράφουμε: υ1—ωr1 υ2=ωr2

Κίνδυνος και για οδηγούς

Άρα: [pic] (6.16)

Τον κίνδυνο να παρασυρθούν ανυποψίαστοι διερχόμενοι οδηγοί επισημαίνει και ο πρόεδρος του τοπικού Συμβουλίου Γρατινής Αθανάσιος Κραββαρείτης.

Στα συστήματα αυτά επεμβαίνουμε σε τροχούς με μικρή ακτίνα, οπότε η γραμμική ταχύτητα μπορεί να έχει μικρές τιμές.

Τέτοιες επικίνδυνες διαβάσεις βρίσκονται στο Λαμπρό, όπου ένα κομμάτι της γέφυρας κατέρρευσε ήδη και η πρόσβαση στον οικισμό είναι αδύνατη.

Δημιουργούμε κίνηση σε τροχούς με μεγάλη ακτίνα, οπότε προκύπτει μεγάλη γραμμική ταχύτητα.

Επίσης στη Γρατινή, στο Λίσσο, στην Κύμη, στη Μελέτη, στο Μακροπόταμο, στο Βοζβόζη, στον Ίμερο, στα Αρριανά, στον Ήφαιστο και στον Κάλχαντα οι κάτοικοι κινδυνεύουν, δηλώνει ο νομάρχης, όπως και όλοι οι οικισμοί στην ορεινή Ροδόπη, τους οποίους διασχίζουν ορμητικοί χείμαρροι.

Συμπέρασμα: Στη μάζα m2 της εικόνας 6.4 έχουμε μεγαλύτερη ακτίνα (r2 > r1), άρα μεγαλύτερη γραμμική ταχύτητα (υ2 > υ1), μεγαλύτερη κεντρομόλο επιτάχυνση και κεντρομόλο δύναμη σε σχέση πάντα με τα αντίστοιχα μεγέθη της m1.

"Περιμένουμε πάλι την ύφεση των φαινομένων, για να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα", προσθέτει ο κ. Γιαννακίδης επισημαίνοντας ότι απαιτείται συνολικά ένα εκατομμύριο ευρώ για την αποκατάσταση των ζημιών.

Ας σκεφτούμε: Από το μικρό δίσκο (που αναφέραμε πιο πάνω) η κίνηση μεταδίδεται στον οπίσθιο τροχό του ποδηλάτου με την πολύ μεγαλύτερη ακτίνα. Ποιο μέγεθος αυξάνεται τώρα;

Σύμφωνα με ενημέρωση από τη διεύθυνση Προγραμματισμού και Διαχείρισης Προγραμμάτων Επενδύσεων της νομαρχίας Ροδόπης δρομολογείται η διευθέτηση της κοίτης του χειμάρρου Κάλχαντα, προϋπολογισμού 350.000 ευρώ, ενώ αναζητούνται περίπου 680.000 ευρώ για τη διευθέτηση της κοίτης του Τρελοχείμαρρου κοντά στον Κόσμιο, όπου στο παρελθόν είχαν απειληθεί με πλημμύρα τα πρώτα σπίτια του οικισμού, όπως και για την αποκατάσταση της κοίτης του χειμάρρου Προφήτη Ηλία.

ΜΑΡΙΑ ΝΙΚΟΛΑΟΥ