Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Συνέντευξη-γνώμη

( ο μιροσλαβ ραϊτσεβιτς αισιοδοξει για τη διπλη αναμετρηση του αρη με την χεμοφαρμ :: 14/3/2006 20:50:17) 

Ο ΜΙΡΟΣΛΑΒ ΡΑΪΤΣΕΒΙΤΣ ΑΙΣΙΟΔΟΞΕΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΠΛΗ ΑΝΑΜΕΤΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΗ ΜΕ ΤΗΝ ΧΕΜΟΦΑΡΜ

5.1. Από τη βιολογική εργασία στο φυσικό έργο

Μαζί στον τελικό!

Η Φυσική ενδιαφέρεται για οτιδήποτε έχει σχέση με την έννοια "εργάζομαι".

Με δικό του καλάθι ο Άρης κατέκτησε τον τελευταίο ευρωπαϊκό του τίτλο το 2003. Φέτος ο Μίροσλαβ Ραΐτσεβιτς δεν είναι στον Άρη, όμως γνωρίζει πολύ καλά τι πρέπει να κάνουν οι "κίτρινοι" για να φτάσουν στον τελικό του ULEB Cup.

Μια έννοια που σχετίζεται με την κόπωση, την προσφορά, την κατανάλωση και την εξέλιξη.

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΥΡΙΔΗ

Στην εικόνα 5.1 φαίνονται χαρακτηριστικά στιγμιότυπα από την καθημερινή ζωή όπου κάποιος καταβάλλει ή έχει καταβάλει προσπάθεια.

Μπορεί και ο ίδιος να πεταχτεί από το Βελιγράδι στο Βρσατς για να δει τον πρώτο ημιτελικό της… ομάδας του με την Χέμοφαρμ.

Εικόνα 5.1. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις παραγωγής ή κατανάλωσης ενέργειας

Η ομάδα του είναι μία και το δηλώνει: ο Άρης.

Ο νεαρός της εικ. 5.1(α) στέκεται κρατώντας ένα χαρτοφύλακα στο χέρι.

Μίρο, θα μπορέσεις να πας στο Βρσατς για να δεις τον αγώνα του Άρη με τη Χέμοφαρμ;

Ο ίδιος νεαρός βαδίζει οριζόντια στην εικ. 5.1(β).

Το θέλω πάρα πολύ!

Στην εικ. 5.1(γ) ο νεαρός επιχειρεί να αφήσει το χαρτοφύλακα στο έδαφος.

Μακάρι να βρω χρόνο και να πάω να δω τα παιδιά.

Ο άντρας της εικ. 5.1(δ) μετακινεί κιβώτιο σε οριζόντιο έδαφος.

Εύχομαι από τώρα να κερδίσουν και να πάνε τελικό.

Κάποιο χέρι περιστρέφει σώμα σε οριζόντιο επίπεδο, εικ. 5.1(ε).

Εκεί πιστεύω ότι θα είμαι σίγουρα.

Τέλος, κάποιος έριξε το σώμα της εικ. 5.1(ζ) οριζόντια στο λείο έδαφος.

Μαζί με τους φιλάθλους μας!

Είναι φανερό ότι καταναλώνεται, από βιολογική άποψη, ενέργεια από τον άνθρωπο σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις.

Εγώ μια ομάδα είμαι, μια ομάδα έχω στην καρδιά μου.

Το ερώτημα είναι:

Τον Άρη.

"Αξιοποιείται αυτή η ενέργεια, από ποιον και με ποιο τρόπο;".

Δεν μπορώ να ξεχάσω τους φιλάθλους.

Στη Φυσική χρειαζόμαστε κάποιο μέγεθος που να είναι υπεύθυνο για τις μεταβολές, για τη μεταφορά και για τις μετατροπές της ενέργειας από μια μορφή σε μια άλλη.

Παίζω εκτός Ελλάδας φέτος, έχω κάνει πολλά ταξίδια με τον Ερυθρό Αστέρα, αλλά σαν τους δικούς μας φιλάθλους δεν έχει πουθενά.

Το μέγεθος αυτό είναι το έργο.

Πώς βλέπεις τον πρώτο ημιτελικό; Υπάρχει φαβορί;

Εκδηλώσεις έργου είναι, λοιπόν, εκείνες που οδηγούν σε μετασχηματισμό ή σε μεταβολή κάποιας μορφής ενέργειας.

Είναι σχετικά ισοδύναμες ομάδες, ο Άρης ίσως λίγο καλύτερος από τη Χέμοφαρμ.

Η επιλογή αυτή μοιάζει να οδηγεί σε μια σύζευξη, σε ένα "πάντρεμα" έργου και ενέργειας.

Θα γίνει καλό παιχνίδι, αλλά θέλω να κερδίσει ο Άρης για να χαρούν οι φίλαθλοι.

Συνηθίσαμε να λέμε πως υπάρχει έργο δύναμης, όταν μετατοπίζεται το σημείο εφαρμογής της κατά τη διεύθυνση στην οποία η δύναμη επενεργεί.

Η Χέμοφαρμ έχει τους Ράιτ και Κόνλεϊ (σ.σ. παραμένει αμφίβολος) που είναι αρκετά καλοί Αμερικανοί και είναι πολύ δυνατή ομάδα μέσα στο καλάθι.

Αν δεχτούμε αυτή την αρχή, η νοικοκυρά που αναφέρθηκε πιο πάνω και ο νεαρός της εικ. 5.1(α) δε δικαιούνται να παραπονιούνται για κόπωση.

Παίζει ομαδικό μπάσκετ που δεν στηρίζεται στον αυτοσχεδιασμό των παικτών της, αλλά στο πλάνο του προπονητή.

Αν όμως έτσι έχουν τα πράγματα, τότε γιατί ακούγεται πως: "το λεωφορείο αργεί και πιάστηκαν τα χέρια μου";

Κάνουν ό,τι ακριβώς τους πει ο προπονητής τους.

Ίσως επειδή δε βλέπουμε την καταπόνηση (επιμήκυνση) κάποιων μυών των χεριών.

Πιστεύω ότι ο Άρης είναι πιο γρήγορη ομάδα και θα πρέπει να τρέξει στον αιφνιδιασμό.

Το έργο δύναμης συνδέεται, λοιπόν, με τη μετατόπιση του σημείου εφαρμογής της.

Έχουμε περισσότερες πιθανότητες να περάσουμε…

Το αντίστροφο όμως συμβαίνει;

Τον Άρη τον παρακολουθείς από το Βελιγράδι; Μιλάς με παλιούς συμπαίκτες σου;

Έχουμε, δηλαδή, πάντα έργο δύναμης, όταν εμφανίζεται μετακίνηση;

Βλέπω όλα τα παιχνίδια του πρωταθλήματος και φυσικά και του Άρη.

Η παρουσία έργου εκδηλώνεται με αλλαγή της κατάστασης του σώματος και περιγράφεται με ποικίλους τρόπους: με μεταβολή ταχύτητας, με μετατόπιση σε άλλο επίπεδο, με παραμόρφωση, με εκπομπή σήματος διάφορων μορφών (ήχος, φως κτλ.), με θέρμανση…

Επαφές με τους παίκτες δεν έχω πολλές, αλλά δεν πειράζει.

Σύμφωνα με αυτή την άποψη μπορούμε να προβλέψουμε ότι:

Να είναι καλά όλοι εύχομαι και να δίνουν ό,τι έχουν για τον Άρη.

- Στην περίπτωση της εικ. 5.1 (α) δεν υπάρχει έργο, αφού η δύναμη που ασκεί ο νεαρός (ίση με το βάρος του χαρτοφύλακα) δεν προκαλεί μετακίνηση του σημείου εφαρμογής της.

Εσύ έφυγες από την ομάδα, αλλά επέστρεψε ο Βλάντο Πέτροβιτς φέτος…

- Στην εικ. 5.1 (β) υπάρχει μετακίνηση (όχι όμως στη διεύθυνση που επενεργεί η δύναμη) και δεν αλλάζει η κινητική κατάσταση του σώματος.

Δεν γίνεται διαφορετικά!

Άρα δε δικαιολογείται η παρουσία έργου.

Πρέπει ένας από τους δυο μας να είναι στην Θεσσαλονίκη…

- Στις εικόνες 5.1 (γ) και (δ) υπάρχει μετακίνηση κατά τη διεύθυνση που επενεργεί η δύναμη και αναμένεται εμφάνιση έργου.

Σου λείπει η ζωή στη Θεσσαλονίκη;

- Στην εικόνα 5.1 (ε) η δύναμη επενεργεί σε διεύθυνση κάθετη στη διεύθυνση της ταχύτητας και η κινητική κατάσταση του σώματος παραμένει σταθερή.

Εννοείται!

Το έργο, επομένως απουσιάζει.

Μου λείπει η Θεσσαλονίκη και ο Άρης, αλλά και εδώ δεν έχω παράπονο.

- Στην εικόνα 5.1 (ζ), τέλος, δεν ασκείται δύναμη στο σώμα κατά τη διεύθυνση της κίνησης.

Είμαι πολύ καλά, παίζω αρκετά, η ομάδα κερδίζει και μη ξεχνάς ότι εδώ είναι το σπίτι μου.

Άρα δεν αναμένεται εμφάνιση έργου.

ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΣΤΟΝ ΡΑΪΑΝ

Το έργο γίνεται αντιληπτό, κατ' αρχήν, εμπειρικά.

Τρεις φορές φέτος έχει αντιμετωπίσει ο Μίρο τη Χέμοφαρμ και την έχει κερδίσει τις δυο έχοντας κάνει εκπληκτικά παιχνίδια.

Η λεπτομερέστερη μελέτη βοηθά στην επιβεβαίωση του ρόλου του.

Έχει πετύχει δυο φορές 15 πόντους και μια φορά 17 πόντους κόντρα στην αντίπαλο του Άρη.

Το κορίτσι της εικόνας 5.2 τραβά με σχοινί τη βάρκα σε οριζόντια αμμουδιά.

"Αν θέλετε βοήθεια για τη Χέμοφαρμ πείτε μου.

Εικόνα 5.2: Έργο δύναμης συγγραμμικής με τη μετατόπιση

Πείτε στον Ράιαν (Στακ) να με πάρει ένα τηλέφωνο και θα του πω τα μυστικά για να παίξουν καλά τα παιδιά…", είπε αστειευόμενος ο Ραΐτσεβιτς και κατέληξε: Το κορίτσι τραβά τη βάρκα με τη βοήθεια του σχοινιού με δύναμη F, της οποίας η αντίδραση F' ασκείται στην άλλη άκρη του σχοινιού στο χέρι του. "Δώστε σε όλους χαιρετίσματα και ό,τι χρειαστείτε από εδώ, εγώ είμαι έτοιμος να βοηθήσω". Οι τριβές, για διευκόλυνση, θεωρούνται αμελητέες. Ας δούμε πώς οδηγούμαστε σταδιακά στην ερμηνεία του φαινομένου.