Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( ο αρης επικρατησε του αμαρουσιου 62-52 :: 22/1/2006 18:08:51) 

Ο κόσμος του Άρη για άλλη μία φορά βρέθηκε κοντά στην ομάδα και έδωσε την απαραίτητη ώθηση.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ

Ο ΑΡΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕ ΤΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ 62-52

I Οργάνωση του σχεδίου εργασίας (project)

Αήττητος με άμυνα

- Διατύπωση τον θέματος

14-17, 31-23 (ημίχρονο), 47-41, 62-52 (τελικό). Θεατές: 5.000

Οι προσλαμβάνουσες των μαθητών επιτρέπουν να προτείνουμε τον τίτλο «Ερμούπολη:

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΥΡΙΔΗ

Ναυτιλία και αστική ανάπτυξη το 19ο αιώνα» για το σχέδιο εργασίας που σκοπεύουμε να υλοποιήσουμε.

Με την έλευση του Αντρέα Ματζόν λίγοι περίμεναν ότι ο Άρης θα παρουσιαζόταν βελτιωμένος στην άμυνα και όχι στην επίθεση, γιατί ο Ιταλός είναι λάτρης του επιθετικού μπάσκετ.

- Πηγή αφόρμησης

Και όμως οι "κίτρινοι" παρέμειναν αήττητοι στο ελληνικό πρωτάθλημα, γιατί κέρδισαν το Μαρούσι στηριζόμενοι στην άμυνά τους.

Ως πηγή αφόρμησης είναι δυνατόν να ληφθεί ο προβληματισμός για την προέλευση και τη σημασία του ονόματος της Ερμούπολης.

Το τελικό 62-52 φανερώνει του λόγου το αληθές.

- Σκοποί

Ο Άρης στηρίχτηκε σε δυο στοιχεία, κατά τον αγώνα, για να πάρει τη νίκη.

1. Να γνωρίσουν οι μαθητές τον ιδιαίτερο ρόλο που έπαιξαν στη διαμόρφωση της Ερμούπολης κατά τις πρώτες δεκαετίες μετά την απελευθέρωση η ιστορική συγκυρία, η γεωγραφική θέση της Σύρου, η επαγγελματική ενασχόληση με τη ναυτιλία και το εμπόριο.

Το πρώτο ήταν τα ριμπάουντ, όπου κυριάρχησε και στις δυο ρακέτες (40-23).

2. Να αποκτήσουν δεξιότητες σε θέματα μελέτης στατιστικών δεδομένων, συλλογής, καταγραφής και επεξεργασίας πληροφοριακού υλικού για τον αστικό χώρο.

Το δεύτερο ήταν η άμυνα στους περιφερειακούς του Αμαρουσίου και δη στους Μπλάκνεϊ και Κυρίτση, που τελείωσαν τον αγώνα με 6/20 σουτ συνολικά!

3. Να προσεγγίσουν βιωματικά το παρελθόν του τόπου τους και να εκτιμήσουν τη σπουδαιότητα και προσφορά του κατά τα πρώτα βήματα του νεοσύστατου ελληνικού κράτους.

ΤΟ ΜΑΡΟΥΣΙ ξεκίνησε καλύτερα τον αγώνα, πέρασε τη μπάλα μέσα στο καλάθι και βρήκε λύσεις από τον Σέκουλιτς που δεν είχε πρόβλημα με τον Ουίλκινσον.

- Άξονες

Με τρίποντο του Καράγκουτη προηγήθηκε με 17-12, όμως ο Άρης μείωσε με τη λήξη σε 17-14.

1. Παράγοντες της ναυτιλιακής ακμής και κάμψης της Ερμούπολης το 19ο αι.

Η δεύτερη περίοδος έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην έκβαση του αγώνα.

2. Η αποτύπωση της ακμής της πόλης στο αστικό πολεοδομικό και αρχιτεκτονικό περιβάλλον.

Ο Άρης μπλόκαρε το Μαρούσι, πίεσε πολύ στην περιφέρεια και το ανάγκασε να σκοράρει μόλις 6 πόντους (1/10 σουτ) εκ των οποίων τέσσερις βολές και ένα καλάθι στη λήξη του ημίχρονου (31-23)!

3. Το αστικό πνεύμα στην πνευματική ζωή της Ερμούπολης του 19ου αι.

Ο ΑΡΗΣ είχε τον έλεγχο του αγώνα, όμως το Μαρούσι δεν τα παράτησε.

- Ενδεικτικές ομάδες εργασίας

Ισορρόπησε το παιχνίδι, μείωσε σε 36-32 (23') και ακόμα και όταν ο Άρης πήρε και πάλι διαφορά 10 πόντων (42-32 στο 25') κατάφερε να γυρίσει το παιχνίδι (47-41 στο 30').

Οι θεματικοί άξονες θα καλυφθούν με ομάδες εργασίας, συγκεκριμένα προσδιορισμένες, οι οποίες θα αναλάβουν (ενδεικτικά):

Στην τέταρτη περίοδο ο Ματζόν δεν χρησιμοποίησε τον -μέχρι τότε κορυφαίο του Άρη- Πάντιους, αλλά τον Κόρεϊ Μπρούερ, που έπαιζε τραυματίας και πονούσε υπερβολικά σε σημείο να μη μπορεί να σουτάρει!

• Να ερευνήσουν και να αξιοποιήσουν το σχετικό με το θέμα τους αρχειακό υλικό.

Τον κράτησε όμως μέσα στο γήπεδο γιατί ήθελε να έχει δυο χειριστές της μπάλας (μαζί με τον Κασλ).

• Να συγκεντρώσουν φωτογραφικό υλικό: φωτογραφίες από προσωπικά αρχεία, φωτογραφικές συλλογές σε παλαιότερες και σύγχρονες εκδόσεις, επιτόπια φωτογράφηση οικοδομημάτων ή περιοχών ιδιαίτερου ενδιαφέροντος (δραστηριότητα που πρέπει να ενθαρρύνεται) για αντιπαραβολή του χθες και του σήμερα.

Ο Μπρούερ έδωσε λύσεις, πέτυχε τέσσερις πόντους, έπαιξε καλή άμυνα και όταν βγήκε στο 38' το σκορ ήταν 58-49.

(Τεχνολογία, Οικιακή Οικονομία)

Όλα είχαν τελειώσει…

• Να ερευνήσουν τον τοπικό τύπο (συγκεκριμένης περιόδου, με συγκεκριμένα ερωτήματα) για να τεκμηριώσουν την κάλυψη ενός θέματος, όπως π.χ.: «η απεργία του 1897: το πριν και το μετά», ώστε να μπορούν να εντάξουν το επιμέρους στο γενικότερο ιστορικό πλαίσιο της εποχής. (Ιστορία, Γλώσσα) • Να καταγράψουν τους ναυτικούς όρους οι οποίοι χρησιμοποιούνται ακόμη στο νησί. (Γλώσσα) • Να δημιουργήσουν πίνακες, «πίτες» ή διαγράμματα με βάση τα ευρήματα τους έπειτα από έρευνα σε κάποιο θέμα, π.χ. να διερευνήσουν την καταγωγή των κατοίκων της Σύρου, όπως απηχείται μέσα από τα επώνυμα τους. (Οικιακή Οικονομία, Μαθηματικά) • Να εντοπίσουν και να καταγράψουν τις λογοτεχνικές αναφορές στη Σύρο του 19ου αι. (Γλώσσα, Λογοτεχνία) • Να πάρουν συνέντευξη από κάποιον αρμόδιο στο Νεώριο της Σύρου, ώστε να δοθεί η σημερινή κατάσταση στο ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα στο νησί σε αντιπαραβολή με το παρελθόν. Επίσης, με κάποιον που εργαζόταν στο θέατρο (όπερα) της Σύρου. (Προφορική Ιστορία)