Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Γνώμη (άρθρο σχολιασμού)

( η ανάρμοστη συμπεριφορά στις αίθουσες διδακτηρίων ) 

Η ανάρμοστη συμπεριφορά στις αίθουσες διδακτηρίων

Φ. ΠΕΤΣΑΛΝΙΚΟΣ

Διαπιστώνω ότι:

Στοιχεία που προκαλούν κατάπληξη ανακοινώθηκαν από την πλευρά ορισμένων λειτουργών μέσης εκπαίδευσης.

Υποσχέθηκε νέα μέτρα κατά της διαφθοράς

- Το αφηγηματικό κείμενο εμπεριέχει δράση και εξέλιξη και επομένως αξιοποιεί πολύ το ρήμα. Είναι οι επιστήμονες που δέχονται τις περισσότερες βολές από κάθε άλλη επαγγελματική ομάδα. "Συντριπτικό πλήγμα στα φαινόμενα της διαφθοράς" υποσχέθηκε χθες στη Βουλή ο υπουργός Δικαιοσύνης Φίλιππος Πετσάλνικος, απαντώντας σε επερώτηση της Ν.Δ. για τη Δικαιοσύνη. - Αναλυτικότερα, χρησιμοποιεί κυρίως ρήματα δράσης, π.χ. πάω να τρέξω να κυνηγήσουμε (κείμ. 1) και έκφρασης σκέψεων και συναισθημάτων, π.χ. κι εκείνος θύμωσε… (κείμ. 1). Κατά τους επικριτές τους, ευθύνονται για την κακή διδασκαλία, για τη διδακτέα ύλη που δεν μπορούν να αφομοιώσουν οι μαθητές για την κακή κατάσταση των διδακτηρίων, για την απαράδεκτη συμπεριφορά μαθητών, για το πρόγραμμα διδασκαλίας. Και πρόσθεσε πως ό,τι επιπλέον νομοθετικό μέτρο - νομοσχέδιο ή επιμέρους διατάξεις - χρειαστεί θα το φέρει η κυβέρνηση στο σώμα. Ευθύνονται για τα πάντα, κατά την άποψη πολλών κατηγόρων του καφενείου.

Ήταν όμως χθες ημέρα με μπαράζ ερωτήσεων από τους βουλευτές της Ν.Δ., οι οποίοι κατηγόρησαν την κυβέρνηση για "διαφθορά" σε πολλούς τομείς, προετοιμάζοντας το κλίμα για τη συζήτηση που θα γίνει στην Ολομέλεια (για τη διαφθορά) στις 4 Φεβρουαρίου.

Κανείς όμως, δεν αναφέρεται στους εξευτελιστικούς μισθούς, στην ψυχοφθόρα προσπάθεια που καταβάλλουν κάθε ημέρα, στην ανοίκεια συμπεριφορά πολλών μαθητών, στην έλλειψη σεβασμού προς το πρόσωπό τους, στις μεταθέσεις από το ένα άκρο της χώρας στο άλλο, στον κλοιό της τρομοκρατίας που τους πιέζει ασφυκτικά.

"Η κυβέρνηση εισηγήθηκε στη Βουλή μία σειρά από μέτρα προκειμένου να ενισχυθεί το θεσμικό πλαίσιο της Δικαιοσύνης", είπε ο κ. Πετσάλνικος.

Η τελευταία περίπτωση πρέπει να προσεχθεί ιδιαίτερα, γιατί το κακό αρχίζει να προσλαμβάνει διαστάσεις, που θα οδηγήσουν ασφαλώς σε γεγονότα απείρως χειρότερα από τις τελευταίες καταλήψεις των δρόμων.

Και ζήτησε από τη Δικαιοσύνη "να μην υπάρξει η παραμικρή καθυστέρηση στη διαλεύκανση και στην εκδίκαση των υποθέσεων που παραπέμπονται ενώπιόν της".

Ήδη, η γηπεδική συμπεριφορά κυριαρχεί και στις αυλές των διδακτηρίων, γυμνασίων και λυκείων.

Άλλωστε, γι' αυτό "υπάρχει πλέγμα θεσμικών οργάνων, όπως το ΣΔΟΕ, η Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΛ.ΑΣ., ο Συνήγορος του Πολίτη κ.λπ., που εξασφαλίζουν τις απαιτούμενες προϋποθέσεις ώστε η δικαστική λειτουργία να πράττει το δικό της καθήκον".

Ορισμένες δε φορές εισβάλλει και στις αίθουσες διδασκαλίας και τότε η ζωή των καθηγητών γίνεται κυριολεκτικά μαρτυρική.

Οι βουλευτές της Ν.Δ. ήταν όμως οξείς στις παρατηρήσεις τους.

Μια ομάδα τριών-τεσσάρων θρασύτατων εφήβων είναι σε θέση να τρελάνει τον εκπαιδευτικό.

Και ο πρώην πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Μητσοτάκης ζήτησε "να βάλει επιτέλους η κυβέρνηση τον δάκτυλο επί τον τύπο των ήλων".

Πριν προλάβει να αρχίσει τη διδασκαλία, αρχίζουν από τα θρανία τους διάλογο μεταξύ τους.

Γραπτές ερωτήσεις

Ο καθηγητής προσπαθεί με ήρεμο τρόπο να τους συνετίσει.

Το κλίμα όμως το είχαν διαμορφώσει οι γραπτές ερωτήσεις.

Η απάντηση είναι ανάλογη με εκείνη που μόνο διεστραμμένοι μπορούν να δώσουν.

Η κ. Φάνη Πετραλιά είχε καταθέσει ερώτηση με την οποία υποστηρίζει ότι υπάρχει σκάνδαλο στον ΟΠΑΠ, όπου δόθηκαν σε "ημετέρους" από 18.000 ευρώ.

Γέλια, μορφασμοί, χειρονομίες, ειρωνείες, απειλές.

Ο κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης με άλλη ερώτηση ισχυρίζεται ότι "στο πρόγραμμα έργων του τομεακού προγράμματος "πολιτισμός", ύψους 377,2 εκατομμυρίων ευρώ, που αναγγέλθηκε από τον κ. Βενιζέλο, δεν αναφέρθηκε ουδεμία πίστωση για το νέο κτίριο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής".

Ο εκπαιδευτικός πνίγει την οργή του και επιστρέφει στην έδρα.

Οι κ.κ. Δημήτρης Σιούφας και Προκόπης Παυλόπουλος με κοινή ερώτησή τους λένε πως υπάρχει τεράστια διαφθορά και κακοδιοίκηση στο Δημόσιο και επισημαίνουν ότι τα φαινόμενα αυτά αγγίζουν και το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.

Εκείνη τη στιγμή, ακούγεται θόρυβος από την άλλη πλευρά της αίθουσας.

Ο κ. Γιάννης Βαρβιτσιώτης επισημαίνει πως σε διάστημα τριών μηνών γίνεται και νέα κλοπή χρημάτων από μονάδα των Ενόπλων Δυνάμεων (110 Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα).

Οι ταραξίες τα έχουν βάλει τώρα με μερικούς επιμελείς μαθητές, που προσπαθούν να παρακολουθήσουν το μάθημα.

Ο κ. Απόστολος Ανδρεουλάκος με άλλη ερώτησή του καταθέτει ότι στο ΙΚΑ υπολειτουργεί ο μηχανολογικός εξοπλισμός, με αποτέλεσμα να διοχετεύεται ο κόσμος στον ιδιωτικό τομέα.

Ο καθηγητής επιδιώκει για μια ακόμη φορά να ηρεμήσει τα πράγματα.

Ο κ. Ηλίας Καλλιώρας με ερώτησή του, τέλος, κάνει λόγο για "χρυσοπληρωμένους ειδικούς συνεργάτες και συμβούλους των ΕΛΤΑ", αναφέροντας "τους κ.κ. Α. Λουκά, Χ. Δεληγιάννη, Ν. Ζεμπέρη, Θ. Πλάτωνα, Κ. Ιωαννίδη και Α. Ταπραντζή ότι αμείβονται με υψηλότατες αμοιβές".

Φθάνει στο σημείο να παρακαλεί. "Βρε παιδιά, κάντε λίγη ησυχία. Για το καλό σας". Τον κοιτάζουν θρασύτατα: "Γιατί, τι κάνουμε;"

Κάποιος εκπαιδευτικός "τόλμησε" πριν από καιρό να δώσει ένα χαστούκι σ' ένα από τα διεστραμμένα αυτά μειράκια. Ποιος είδε το θεό και δεν τον φοβήθηκε. Έσπευσαν οι γονείς του και ζητούσαν από τον διευθυντή την κεφαλή του καθηγητή επί πίνακι. Η διοίκηση του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων των μαθητών συνεδρίασε εκτάκτως για να ζητήσει επιβολή κυρώσεων. Βρέθηκαν και ορισμένοι ψυχολόγοι, που άρχισαν να δίνουν τις ερμηνείες τους για το χαστούκι που μπορεί να επηρεάσει τον ψυχικό κόσμο του μαθητή. Είδε κι έπαθε ο διευθυντής για να "σώσει" τον υφιστάμενό του από τις συνέπειες μιας διοικητικής εξέτασης.

Μια άλλη φορά συνέβη το αντίθετο. Ένα από τα θηριώδη αυτά πλάσματα, ύψωσε το χέρι του και χαστούκισε τον καθηγητή του. Στην περίπτωση αυτή οι εξελίξεις προσέλαβαν διαφορετική μορφή. Ο σύλλογος καθηγητών δεν τόλμησε να τιμωρήσει τον ανάγωγο μαθητή για να μη εκτραχυνθεί η κατάσταση. Οι γονείς είχαν το θράσος να διαμαρτυρηθούν, γιατί ο γιος τους δεν χαστούκισε τον "αυστηρό" καθηγητή, αλλά απλώς τον απώθησε. Η διοίκηση του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων εξαφανίστηκε. Έτσι, επόμενο ήταν,ο ταπεινωθείς εκπαιδευτικός να επιστρέψει με σκυμμένο το κεφάλι στην αίθουσα διδασκαλίας.

Άλλες φορές ο μαθητής κοιτάζει τον καθηγητή με βλέμμα απλανές και δίνει την εντύπωση πως βρίσκεται σε ένα άλλο κόσμο. Πιθανόν να υποφέρει από κατάθλιψη ή να μένει ως τα ξημερώματα μπροστά στην τηλεόραση, παρακολουθώντας "ειδικά μαθήματα" διάπραξης ληστειών και δολοφονιών. Ο καθηγητής επιθυμεί να τον βοηθήσει, αλλά ο μαθητής δείχνει να μην αντιλαμβάνεται την προσφορά. Αναγκάζεται να ειδοποιήσει τους γονείς του. Οι τελευταίοι αδιαφορούν. "Τι λέτε; Μια χαρά είναι το παιδί". Όταν όμως, στο τέλος της χρονιάς ο μαθητής μένει στάσιμος, τότε οι γονείς συνέρχονται, εξαγριώνονται και καταλαμβάνονται από τη διάθεση να επιτεθούν στους καθηγητές.

Οι περιπτώσεις που καταγγέλλονται είναι ατελείωτες. Καθηγητής της θεολογίας βρίσκεται στα πρόθυρα της υστερίας εξαιτίας ενός μαθητή που τους αναφέρει αισχρές λέξεις ή φράσεις και ζητεί από τον εκπαιδευτικό να της ερμηνεύσει. Μερικοί από τους συμμαθητές χαμογελούν ειρωνικά ενώ οι άλλοι, οι πολλοί σιωπούν, αν και αγανακτούν ή αισθάνονται ντροπή.

Στο παρελθόν σημειώθηκε μια φορά ένα παρόμοιο περιστατικό, που αποτέλεσε παράδειγμα. Μερικοί θρασύτατοι νεανίες κορόιδευαν μέσα στην τάξη ένα ηλικιωμένο καθηγητή, με αποτέλεσμα να τον υποχρεώσουν να αποχωρήσει δακρυσμένος. Σηκώθηκαν τότε οι μαθητές των τελευταίων θρανίων και αφού έσπασαν στο ξύλο τους λίγους ταραξίες, τους πέταξαν με τις κλοτσιές έξω από την αίθουσα. Άλλοι μαθητές έτρεξαν στο διάδρομο και αγκάλιασαν τον καθηγητή τους, ζητώντας συγγνώμη για τη συμπεριφορά των ελαχίστων. Έπειτα επέστρεψαν όλοι στην αίθουσα και το μάθημα συνεχίστηκε κανονικά. Πού πήγε εκείνη η λεβεντιά;