Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

ΓΙΟΣΚΑ ΦΙΣΕΡ

ΟΛΛΑΝΔΙΑ

Β ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Ο Γερμανός υπουργός Εξωτερικών και ηγέτης των Πράσινων οικολόγων, Γιόσκα Φίσερ, βρίσκεται στο στόχαστρο της αντιπολίτευσης, όχι για κάποια πολιτική ενέργεια, αλλά επειδή δέχθηκε να διαφημίσει μια… εγκυκλοπαίδεια.

Δύσκολες διαπραγματεύσεις εν όψει

B1 Στοιχεία περιγραφής

Έκπληκτοι οι Γερμανοί, ξεφυλλίζοντας τις εφημερίδες τους, είδαν τον Γιόσκα Φίσερ να πλέκει το εγκώμιο της γνωστής εγκυκλοπαίδειας "Brockhaus".

Γιαν Πέτερ Μπαλκενέντε. Ο "Χάρι Πότερ" κέρδισε τις εκλογές

Ακούω και μιλώ

Οι χριστιανοδημοκράτες της αντιπολίτευσης έσπευσαν να στηλιτεύσουν τις δραστηριότητες του υπουργού, τονίζοντας ότι, σύμφωνα με το σύνταγμα και τους νόμους, οι υπουργοί δεν μπορούν να επιδίδονται σε οποιαδήποτε επαγγελματική δραστηριότητα, αν μη τι άλλο για να μην πλήξουν τη δημόσια εικόνα τους.

Αντιμέτωποι με μία δύσκολη επιλογή βρίσκονται οι Χριστιανοδημοκράτες στην Ολλανδία μετά την εκλογική τους νίκη επί των Εργατικών με 44 έδρες έναντι 42: να σχηματίσουν έναν κυβερνητικό συνασπισμό με τους Εργατικούς ή να στοιχηματίσουν και πάλι στο λαϊκίστικο κόμμα του δολοφονηθέντος Πιμ Φορτάουν, το οποίο όμως έγινε αιτία να καταρρεύσει η προηγούμενη κυβέρνηση;

1. Για ποιο μέρος της Σαλαμίνας (βόρειο, νότιο, ανατολικό, δυτικό) δίνει πληροφορίες η πρώτη παράγραφος του κειμένου 1 και για ποιο η τρίτη παράγραφος;

Ο εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Εξωτερικών, Μάρτιν Έρντμαν, απαντώντας στην αντιπολίτευση, διευκρίνισε ότι ο Γιόσκα Φίσερ δεν εισέπραξε αμοιβή για τη διαφήμιση της εγκυκλοπαίδειας.

Η Λίστα Πιμ Φορτάουν έχασε, στις εκλογές της Τετάρτης, τις 18 από τις 26 έδρες που είχε αποσπάσει στις προηγούμενες εκλογές, αποδεικνύοντας έτσι το εφήμερο της δημοτικότητάς της.

2. Μελετήστε όλο το κείμενο 1.

Επί πλέον, η συνεργασία του με τον εκδοτικό οίκο χρονολογείται από το καλοκαίρι, όταν ο Γιόσκα Φίσερ βρίσκονταν ακόμη στην αντιπολίτευση και δεν είχε αναλάβει υπουργικό χαρτοφυλάκιο.

Ο απερχόμενος πρωθυπουργός, όμως, και ηγέτης των Χριστιανοδημοκρατών, Γιαν Πέτερ Μπαλκενέντε, έχει δηλώσει ότι θεωρεί "επικίνδυνη" μία συνεργασία με τους Εργατικούς, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο ενός συνασπισμού με άλλα κόμματα, συμπεριλαμβανομένης και της Λίστας.

Ο συγγραφέας του σας δίνει την εντύπωση ότι μένει ακίνητος σε ένα σημείο και αποκεί περιγράφει ή κινείται στο χώρο (π.χ. από μακριά-κοντά, από βόρεια-νότια, από πάνω-κάτω κτλ.);

Παράλληλα, ο Έρντμαν χαρακτήρισε ανακριβείς τις δηλώσεις που απέδωσε στον Φίσερ το περιοδικό "Φόκους", σύμφωνα με το οποίο ο υπουργός Εξωτερικών συμβουλεύτηκε τη νομική επιτροπή του κοινοβουλίου, η οποία τον διαβεβαίωσε ότι η συνεργασία του με τον εκδοτικό οίκο δεν ήταν παράνομη.

"Υπάρχει και άλλη αστάθεια μπροστά μας", δήλωσε ο Μαρσέλ Μπούγκερς, καθηγητής Πολιτικών Επιστημών στο Καθολικό Πανεπιστήμιο του Μπράμπαντ.

- Σχεδιάστε με μικρά βέλη πάνω στο χάρτη της Σαλαμίνας που βρίσκεται δίπλα στο κείμενο 1 την πορεία που διαγράφει η περιγραφή του.

"Στην πραγματικότητα, ο Γιόσκα Φίσερ ουδέποτε εισέπραξε την παραμικρή αμοιβή, καθώς ζήτησε από τους εκδότες να διαθέσουν τα δικαιώματά του υπέρ φιλανθρωπικών σκοπών", δήλωσε ο εκπρόσωπος του υπουργείου.

"Το κόμμα του Πιμ Φορτάουν δεν είναι ένας αξιόπιστος κυβερνητικός εταίρος.

3. "Η νότια πλευρά… συνοδεία ούζου":

Όμως, οι Γερμανοί διαφημιστές έκριναν, όπως φαίνεται, ότι το πρόσωπο του Γιόσκα Φίσερ "πουλάει".

Οι ψηφοφόροι δεν θα κατανοούσαν τη συμπερίληψή τους.

Βρείτε το απόσπασμα στο κείμενο.

Έτσι, δημοσιεύθηκε στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού "Der Spiegel" διαφήμιση της εταιρείας τηλεπικοινωνιών "TelDaFax", στην οποία απεικονίζονταν και πάλι ο Γιόσκα Φίσερ.

Στο τέλος, περιμένω έναν συνασπισμό ανάμεσα στους Χριστιανοδημοκράτες και τους Εργατικούς, αλλά οι διαπραγματεύσεις θα είναι χρονοβόρες και δύσκολες".

- Υπογραμμίστε τα επίθετα.

Από το υπουργείο Εξωτερικών ανακοινώθηκε ότι η διαφήμιση αυτή έγινε εν αγνοία του υπουργού, ο οποίος και επιφυλάσσεται να καταφύγει στη δικαιοσύνη για τα περαιτέρω.

- Είναι πολλά ή λίγα;

Οι Γερμανοί διαφημιστές συνηθίζουν να χρησιμοποιούν τα πρόσωπα πολιτικών, συνήθως με τρόπο εμφανώς χιουμοριστικό, εμφανίζοντάς τους να καταναλώνουν κάποιο προϊόν.

- Διαβάστε το τώρα χωρίς τα επίθετα.

Η συνήθεια αυτή προσέλαβε ανεξέλεγκτες διαστάσεις μετά τις εκλογές της 29ης Σεπτεμβρίου, οπότε νέα πρόσωπα ήρθαν στην εξουσία.

- Μιλήστε στην τάξη για την εντύπωση που σας δημιουργεί τώρα το απόσπασμα. - Συγκρίνετε τις δύο εκδοχές (αυτή που δίνει το κείμενο και την άλλη χωρίς τα επίθετα). - Ποια από τις δύο σάς κάνει να φανταστείτε πιο εύκολα και με περισσότερες λεπτομέρειες την εικόνα της νότιας πλευράς του νησιού; - Τα επίθετα παίζουν διακοσμητικό ρόλο ή δίνουν ουσιαστικές πληροφορίες στον αναγνώστη; 4. Υπογραμμίστε τα ρήματα στην τρίτη παράγραφο του κειμένου. - Σε ποιο χρόνο βρίσκονται; - Τι προσδίδει αυτός ο χρόνος στην περιγραφή; 5. Ποιος είναι ο σκοπός του κειμένου 1; - Ποιο είναι το ύφος του (οικείο, επίσημο, φιλικό, απόμακρο, απότομο, τυπικό);