Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( η πραγματοποιηση συνεδριου ανακοινωθηκε απο τον νικολας μπερνς ) 

Η ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΙΚΟΛΑΣ ΜΠΕΡΝΣ Ευθύνες για την τρύπα

Μαθαίνω για τις προτάσεις και τη σημασία τους

Συνέδριο για τον τουρισμό στη Θεσσαλονίκη

Από λάθος του κατασκευαστή η καθίζηση στη Δουκίσσης Πλακεντίας

- Οι προτάσεις που χρησιμοποιούμε συνήθως για να δώσουμε μια πληροφορία λέγονται αποφαντικές, π.χ. Το μάθημα αρχίζει στις 8:00.

Στους 350 υπολογίζονται οι επιχειρηματίες, που θα συμμετάσχουν στις εργασίες του 1ου Διεθνούς Συνεδρίου Τουριστικής Υποδομής και Ανάπτυξης, που θα πραγματοποιηθεί τον Απρίλιο στη Θεσσαλονίκη

ΜΑΡΙΑ ΝΤΑΛΙΑΝΗ

Σε αυτές τις προτάσεις, όταν γράφουμε, βάζουμε τελεία.

ΑΘΗΝΑ.-

Λάθος του κατασκευαστή στο σύστημα προσωρινής αντιστήριξης της σήραγγας ήταν, κατά τη γνώμη του ειδικού επί των σηράγγων, κ. Έβερτ Χουκ, η αιτία της τρύπας του Μετρό στη Δουκίσσης Πλακεντίας.

- Οι προτάσεις που χρησιμοποιούμε συνήθως για να ζητήσουμε μια πληροφορία λέγονται ερωτηματικές, π.χ. Τι ώρα αρχίζει το μάθημα;

Περισσότεροι από 350 επιχειρηματίες, τεχνοκράτες και κυβερνητικά στελέχη από 29 κράτη αναμένεται να παρακολουθήσουν τις εργασίες του φιλόδοξου 1ου Διεθνούς Συνεδρίου Τουριστικής Υποδομής και Ανάπτυξης (ITIC 1999), που θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη στις 28 και 29 Απριλίου και το οποίο σχεδίασε και διοργανώνει η πρεσβεία των ΗΠΑ στην Ελλάδα.

Αυξημένα είναι τα μέτρα ασφαλείας στις επεκτάσεις του Μετρό που εκτελούνται σήμερα προς το αεροδρόμιο και το Περιστέρι μετά το ατύχημα στη Δουκίσσης Πλακεντίας

Σε αυτές τις προτάσεις, όταν γράφουμε, βάζουμε ερωτηματικό.

Ο Αμερικάνος πρέσβης, Νίκολας Μπέρνς, σε συνέντευξη Τύπου που παρέθεσε χθες στο Μέγαρο Μουσικής, χαρακτήρισε σημαντική την εκδήλωση για τη χώρα μας, επειδή αφ' ενός θα προσελκύσει το διεθνές επιχειρηματικό ενδιαφέρον στον τουριστικό τομέα και αφ' ετέρου θα την αναδείξει ακόμη περισσότερο ως τουριστικό προορισμό.

Την εκτίμηση του Καναδού καθηγητή, ο οποίος προσεκλήθη και ήλθε στην Ελλάδα ειδικά για να αποφανθεί επί του ατυχήματος, έδωσε χθες στη δημοσιότητα η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Βάσω Παπανδρέου.

- Οι προτάσεις που χρησιμοποιούμε συνήθως για να ζητήσουμε από κάποιον να κάνει κάτι ή να τον παρακαλέσουμε για κάτι λέγονται προστακτικές, π.χ. Μπείτε στην τάξη.

Το συνέδριο, επισήμανε, θα συμβάλει στην προσέλκυση αμερικανικών επενδύσεων γενικότερα στην περιοχή και ειδικότερα στην Ελλάδα, προοπτική που άλλωστε έχει θέσει επί τάπητος και η υπουργός Ανάπτυξης, Βάσω Παπανδρέου, τόσο με τον κ. Μπερνς όσο και κατά το πρόσφατο ταξίδι της στις ΗΠΑ.

Η υπουργός ωστόσο επιφυλάχθηκε να ανακοινώσει το επίσημο πόρισμα, λέγοντας ότι θα συνεξεταστούν όλες οι έρευνες που γίνονται για τα αίτια της τρύπας του Μετρό στο Χαλάνδρι.

Σε αυτές τις προτάσεις, όταν γράφουμε, βάζουμε τελεία ή θαυμαστικό.

Ο κ. Μπέρνς τόνισε ότι ο σημερινός αριθμός Αμερικανών που επισκέπτονται την χώρα μας δεν είναι αυτός που θα τον ικανοποιούσε (περίπου οι μισοί σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία, όταν είχαν ξεπεράσει το μισό εκατομμύριο ετησίως) και υπογράμμισε πως η πρεσβεία θα κάνει ό,τι μπορεί για να αλλάξει αυτή η κατάσταση και σε αυτό το πλαίσιο θα βοηθήσει και το συνέδριο στη Θεσσαλονίκη.

"Έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία", είπε η κ. Παπανδρέου.

- Οι προτάσεις που εκφράζουν ένα έντονο συναίσθημα λέγονται επιφωνηματικές, π.χ. Τι ωραία μέρα!

Ο Αμερικανός πρέσβης επανέλαβε για μια ακόμη φορά την πρόθεσή του να συμβάλει στην αναβάθμιση των διμερών οικονομικών σχέσεων, ενώ τόνισε ότι το 1998 υπήρξαν περίπου 10 αμερικανικές επενδύσεις στη χώρα μας (με μεγαλύτερη αυτήν της αλυσίδας Hayatt στη Θεσσαλονίκη, στο ξενοδοχείο της οποίας άλλωστε θα πραγματοποιηθεί και το συνέδριο).

"Έχουμε τη γνώμη του κ. Χουκ, του Καναδού ειδικού, απ' όπου φαίνεται ότι αρκετοί παράγοντες έχουν συμβάλλει στο ατύχημα.

Σε αυτές τις προτάσεις, όταν γράφουμε, βάζουμε θαυμαστικό.

Τέλος ο κ. Μπέρνς εκτίμησε ότι μελλοντικά θα υπάρξουν περισσότερες αμερικανικές επενδύσεις στην Ελλάδα.

Από τους βασικούς λόγους είναι ότι υπήρξε λάθος του κατασκευαστή σε ένα σημείο που αφορά την προσωρινή αντιστήριξη.

Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, Μιχάλης Κυριακίδης, επεσήμανε ότι η Ελλάδα διαθέτει σήμερα ισχυρό τουριστικό προϊόν, γεγονός που αναγνωρίζεται πλέον από τους διεθνείς tour operators, με αποτέλεσμα η χώρα μας να προσφέρει καλές επενδυτικές δυνατότητες στον τουριστικό τομέα.

Δεν είναι ο μόνος λόγος.

Στο πλαίσιο αυτό κάλεσε τους Έλληνες και ξένους επιχειρηματίες να επενδύσουν στον ελληνικό τουρισμό, είτε ξεκινώντας μόνοι τους κάποιο σχέδιο είτε συμμετέχοντας στο πρόγραμμα αξιοποίησης της περιουσίας του ΕΟΤ.

Ήδη έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα για την αποκατάσταση της ζημιάς, με δαπάνες του κατασκευαστή και η Αττικό Μετρό έχει παρακρατήσει τα χρήματα που είχε δώσει γι' αυτό το κομμάτι".

Το συνέδριο

Οι έρευνες

Σκοπός του συνεδρίου είναι να φέρει σε επαφή αμερικανικές εταιρίες και φορείς έργων τουριστικής υποδομής από την Αρμενία, τη Βουλγαρία, τη Γερμανία, τη Γεωργία, την Ελλάδα, την Εσθονία, τα Σκόπια, την Ιρλανδία, την Ισπανία, το Ισραήλ, την Ιταλία, την Κύπρο, τη Λετονία, τη Λιθουανία, τη Μάλτα, το Μαρόκο, τη Βρετανία, τη Μολδαβία, τη Νορβηγία, την Ολλανδία, την Ουγγαρία, το Ουζμπεκιστάν, την Ουκρανία, την Παλαιστινιακή Αρχή, τη Ρουμανία, τη Ρωσία, τη Σουηδία, την Τουρκία και τις ΗΠΑ.

Το πόρισμα θα προκύψει με τη συνεξέταση και των ερευνών που γίνονται από την επιτροπή η οποία έχει οριστεί από την Αττικό Μετρό, δηλαδή τους εμπειρογνώμονες καθηγητές Πολυτεχνείου και άλλους ανεξάρτητους μελετητές, στους οποίους δίνεται σήμερα αυτό το πόρισμα του Καναδού.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό της πρεσβείας των ΗΠΑ, που συνεργάσθηκε με τις αντίστοιχες αμερικανικές πρεσβείες στις παραπάνω χώρες για τη διοργάνωση του συνεδρίου, ιδιαίτερη σημασία αποδίδεται στις κατ' ιδίαν προγραμματισμένες συναντήσεις που θα πραγματοποιηθούν κατά τη δεύτερη μέρα του συνεδρίου μεταξύ εκπροσώπων των αμερικανικών εταιριών και επιχειρήσεων των χωρών που συμμετέχουν.

"Περιμένουμε όμως και το πόρισμα από τους επιθεωρητές δημοσίων έργων που έχουμε στείλει εμείς και όταν έχουμε και την άποψη των επιθεωρητών των δημοσίων έργων και της επιτροπής από τους εμπειρογνώμονες θα σας ενημερώσουμε", είπε η υπουργός.

Το συνέδριο εντάσσεται σε πρωτοβουλία του υπουργείου Εμπορίου των ΗΠΑ με την επωνυμία "Showcase Europe Travel and Τourism Sector Program", που αποβλέπει στο να ανοίξουν νέες αγορές οι αμερικανικές εταιρίες στην Ευρωπαϊκή Ήπειρο, στον τομέα του τουρισμού.

Υπενθυμίζεται πως εξαιτίας του ατυχήματος η Αττικό Μετρό έχει λάβει αυξημένα μέτρα ασφαλείας στις επεκτάσεις του Μετρό που εκτελούνται σήμερα προς το αεροδρόμιο και το Περιστέρι.

Από την πλευρά τους και οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες προσδοκούν συμμετοχή σε διάφορα έργα στον τουριστικό τομέα, εντός κι εκτός Ελλάδας.

ΒΑΣΩ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ

Δεν είναι τυχαίο ότι "χρυσός χορηγός" του συνεδρίου είναι η τεχνική εταιρία Τέρνα, ο επικεφαλής της οποίας κ. Περιστέρης κατά τη σημερινή συνέντευξη εξέφρασε την ελπίδα ότι η κινητικότητα στον τουριστικό χώρο, στην οποία θα συμβάλλει το συνέδριο, θα αποβεί επωφελής για τους Έλληνες κατασκευαστές.

Ταχύτερη η παράδοση των μεγάλων έργων

Μετά το τέλος του συνεδρίου θα διοργανωθούν επισκέψεις εξοικείωσης στις σημαντικότερες τουριστικές περιοχές της Ελλάδας, καθώς επίσης και άλλες κοινωνικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις.

Νωρίτερα από τα χρονοδιαγράμματά τους θα παραδοθούν τα περισσότερα από τα μεγάλα έργα που εκτελούνται σήμερα σε ολόκληρη τη χώρα, όπως τόνισε χθες η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Βάσω Παπανδρέου, παρουσιάζοντας αναλυτικά στοιχεία για τα δημόσια έργα.

Οι κύριες κατηγορίες που θα παρουσιαστούν στο συνέδριο είναι:

Η επίσπευση παράδοσης των έργων θεωρείται αναγκαία, είπε η κ. Παπανδρέου, "προκειμένου οι πολίτες να έχουν τη δυνατότητα να κρίνουν μόνοι τους το αποτέλεσμα και τη βελτίωση στην καθημερινότητά τους και να μην παραπλανώνται από τις πολιτικές σκοπιμότητες και την λασπολογία".

1. Σχεδιασμός, κατασκευή και ανάπτυξη ξενοδοχειακών μονάδων και συγκροτημάτων.

Η υπουργός, απαντώντας εφ' όλης της ύλης στις επικρίσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης, για υπερβάσεις, καθυστερήσεις και την ποιότητα των μεγάλων δημοσίων έργων, έδωσε πλήθος στοιχείων για το κόστος, τον χρόνο παράδοσης και την ποιότητα των έργων και ζήτησε να υπάρξει "σοβαρότητα" από τη Νέα Δημοκρατία.

2. Κατασκευή και λειτουργία γηπέδων γκολφ (διεθνών προδιαγραφών).

Στην εφ' όλης της ύλης απάντηση του ΥΠΕΧΩΔΕ για τις υπερβάσεις στα δημόσια έργα, ανταπάντησε με δικούς του πίνακες - αμφισβητώντας επί της ουσίας τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν - ο υπεύθυνος ΠΕΧΩΔΕ της Ν.Δ., βουλευτής Σάββας Τσιτουρίδης.

3. Κατασκευή και λειτουργία μαρινών σκαφών αναψυχής.

Σκληρό πινγκ πονγκ

4. Ανάπλαση επιβατικών λιμένων.

Το σκληρό πινγκ πονγκ μεταξύ ΥΠΕΧΩΔΕ και Ν.Δ. με αντικείμενο τα έργα, είχε ξεκινήσει από νωρίς χθες το πρωί.

5. Εναλλακτικός τουρισμός (οικολογικός τουρισμός, τουρισμός, υγείας, προστασία φύσης, θαλάσσια πάρκα, τουρισμός περιπέτειας).

"Θα πρέπει να γίνεται έλεγχος και ο έλεγχος είναι καλοδεχούμενος, ακόμη και αν εξυπηρετεί πολιτικές σκοπιμότητες", είπε η κ. Παπανδρέου.

6. Τουριστική υποδομή ολυμπιακών αγώνων.

"Όταν όμως ξεπεραστεί η σοβαρότητα τότε οδηγούμαστε στην ισοπέδωση, τον μηδενισμό και την απαξίωση ολόκληρης της υποδομής που δημιουργείται σήμερα στη χώρα".

7. Κατασκευή και ανάπλαση αεροδρομίων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥΠΕΧΩΔΕ, ο κύκλος εργασιών δημοσίων έργων το 2000 ήταν 5.210.000.000 ευρώ και το 2001 5.612.000.000.

8. Δημιουργία, κατασκευή και λειτουργία συνεδριακών κέντρων.

Η Εγνατία

9. Κατασκευή και λειτουργία θεματικών πάρκων.

Λίγο πριν αναχωρήσει για επιθεώρηση της Εγνατίας Οδού και λίγο μετά την επίσκεψη στην Περιμετρική Οδό της Πάτρας και τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, εν μέσω πυρών και έντονης αντιπαράθεσης, η κ. Παπανδρέου επισήμανε ότι το κόστος κατασκευής ενός δρόμου όπως η Εγνατία Οδός είναι κατά το ένα τρίτο φθηνότερο από αντίστοιχο της Γαλλίας.

10. Ανάπτυξη παρουσίαση και διαχείριση μουσείων και χώρων πολιτιστικού και ιστορικού ενδιαφέροντος.

"Από τα στοιχεία που έχουμε προκύπτει πως με δείγμα 246 χλμ της Εγνατίας, προκύπτει κόστος 3,4 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο ενώ στη Γαλλία έργο σε ίδιες συνθήκες με την Εγνατία κοστολογείται 9 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο".

11. Κατασκευή, αναβάθμιση και λειτουργία εγκαταστάσεων χειμερινού τουρισμού.

Αναφερόμενη στην ατιμωρησία των εργολάβων για αστοχίες, ατυχήματα και κακοτεχνίες η υπουργός ανακοίνωσε πως θα αλλάξει το νομικό πλαίσιο.

12. Προτάσεις και προγράμματα χρηματοδότησης των ανωτέρων έργων.

Η ίδια όμως επισήμανε πως τα προβλήματα είναι λιγότερα από όσα παρουσιάζονται.

13. Τουριστική υποδομή και πληροφορική.

Την περίοδο 1998-2001, δηλαδή στο Β' ΚΠΣ, έγιναν έλεγχοι σε 125 εργολαβίες.

Βρέθηκαν 111, 89% χωρίς κανένα πρόβλημα, 14 εργολαβίες στο 11% με μικρές αστοχίες χωρίς επίπτωση στην αντοχή ή στατική επάρκεια της κατασκευής. Για τις οικονομικές υπερβάσεις η υπουργός παρουσίασε στοιχεία από την διεθνή πραγματικότητα υποστηρίζοντας πως οι μέσες αποκλίσεις στην Ευρώπη σε 23 σιδηροδρομικά έργα είναι 34,2%. Για 19 αντίστοιχα έργα στην Βόρεια Αμερική, 40,8%. Για σήραγγες, γέφυρες κ.λπ., 15 έργα στην Ευρώπη, η υπέρβαση είναι 43,4%, στην Αμερική, 25,7%. Για 143 έργα δρόμων στην Ευρώπη 22,4%, για 24 στην Αμερική 8,4%. Και για 181 άλλα έργα στην Ευρώπη η υπέρβαση είναι 25,7% και για 61 στην Αμερική 23,6%.