Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Γνώμη (άρθρο σχολιασμού)

( η ταλαιπωρία επιθυμούντων να ταξιδεύσουν αεροπορικώς ) 

Η ταλαιπωρία επιθυμούντων να ταξιδεύσουν αεροπορικώς Η ΑΛΛΗ ΟΨΗ

Οι πρώτες μου γνώσεις για τους κώδικες

Οι πιο ακριβοπληρωμένοι Έλληνες είναι οι εργαζόμενοι στην "Ολυμπιακή".

Παγκόσμια πρωτοτυπία

- Εκτός από τη γλώσσα επικοινωνούμε και με πολλά άλλα σήματα που ανήκουν σε διάφορους κώδικες. Η μέση αμοιβή τους πρέπει να υπολογιστεί στο ένα εκατομμύριο δραχμών μηνιαίως.

ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΠΟΛΙΤΗΣ

Ιδιαίτερη σημασία για την επικοινωνία των ανθρώπων έχει ο γλωσσικός κώδικας. Συνολικά η κρατική αυτή επιχείρηση επιβαρύνει τον ελληνικό λαό με 70 δισεκατομμύρια δραχμών το χρόνο, ενώ παράλληλα δυσφημεί τη χώρα μας.

Ανεξάρτητα από τις ομολογουμένως καλές προθέσεις που έχει η κυβέρνηση, όλα δείχνουν ότι η αλλαγή του τρόπου αναγραφής των τιμών στα προϊόντα και στις υπηρεσίες στην αγορά θα οξύνει αντί να λύσει το πρόβλημα των ανατιμήσεων.

- Πολλά κείμενα δε χρησιμοποιούν μόνο τη γλώσσα για να μεταδώσουν το μήνυμά τους, αλλά και άλλους τρόπους, που μπορεί να είναι σήματα από άλλους κώδικες. Ο διακεκριμένος συνεργάτης της "Μακεδονίας" κ.Αθ. Χ. Παπανδρόπουλος, σε ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον κείμενό του, χαρακτηρίζει πληγή για την ελληνική οικονομία την "Ελληνική Αεροπορία" και συνιστά την άμεση διακοπή της λειτουργίας της και τη δημιουργία ενός άλλου κρατικού αερομεταφορέα.

Είναι προφανές ότι για τις στρογγυλοποιήσεις των τιμών και τις ανατιμήσεις που υπήρξαν στην αγορά παράλληλα με την εισαγωγή του ευρώ δεν ευθύνεται ο τρόπος αναγραφής των τιμών αλλά οι επιτήδειοι που βρήκαν ευκαιρία να κερδοσκοπήσουν, όπως και οι ανεπαρκείς και για αντικειμενικούς λόγους έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Επειδή λοιπόν χρησιμοποιούν πολλούς τρόπους, λέγονται πολυτροπικά κείμενα. Αναφερόμενος δε στο προσωπικό της εταιρίας, τονίζει τα εξής:

Υπό τις συνθήκες αυτές ακόμη και αν οι τιμές, από την πρώτη κιόλας μέρα της κυκλοφορίας του ευρώ, αναγράφονταν ως "1 ευρώ και 20 λεπτά", όπως θέλει τώρα η κυβέρνηση, οι αδικαιολόγητες στρογγυλοποιήσεις τιμών και οι ανατιμήσεις δεν θα είχαν αποτραπεί.

Διαβάζω και γράφω

"Οι άνθρωποι αυτοί είναι εξαιρετικά επικίνδυνοι.

Και δεν είναι οξύμωρο να θεωρούμε ότι οι Έλληνες καταναλωτές δεν "κατανοούν" τον σημερινό τρόπο αναγραφής, δηλαδή το 1,20 ευρώ, όταν με αυτόν συναλλάσσονται εκατομμύρια καταναλωτές στις ΗΠΑ και στην Ευρώπη;

1. Πόσους κώδικες -εκτός από το γλωσσικό- μπορείτε να αναφέρετε;

Πρώτον, γιατί κυριολεκτικά ληστεύουν τους φορολογούμενους, δεύτερον, γιατί διασύρουν την Ελλάδα, τρίτον γιατί διαπομπεύουν τον ελληνικό τουρισμό, τέταρτον, γιατί χλευάζουν τη νοημοσύνη μας, πέμπτον, γιατί διακυβεύουν την ασφάλεια των πτήσεων και τέλος γιατί μας εξέθεσαν ανεπανόρθωτα στην ευρωπαϊκή επιτροπή".

Από την άλλη, το νέο σύστημα της αναγραφής των τιμών ολογράφως, που θα αποτελέσει παγκόσμια πρωτοτυπία αν τελικά εφαρμοσθεί, μάλλον θα "στρώσει το χαλί" για νέες ανατιμήσεις.

- Μπορείτε να σκεφτείτε μερικές ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στο γλωσσικό κώδικα και σε άλλα είδη κωδίκων που είδατε ως τώρα; Όσοι υπέστησαν το μαρτύριο της αναμονής, προκειμένου να ταξιδεύσουν με την "Ολυμπιακή", χρειάστηκαν μεγάλο χρονικό διάστημα για να συνέλθουν σωματικά και ψυχικά.

Το γεγονός και μόνο ότι θα αλλάξουν οι τιμές σε εκατομμύρια πινακίδες τιμών στην αγορά είναι μια "χρυσή" ευκαιρία για τους επίδοξους κερδοσκόπους να προχωρήσουν σε νέες στρογγυλοποιήσεις.

2. Πώς παριστάνεται ο κίνδυνος στα σήματα του ΚΟΚ; Σωματικά, γιατί μπορεί να μείνουν επί ώρες όρθιοι στις αίθουσες αναμονής, δεδομένου ότι τα καθίσματα είναι λίγα και καταλαμβάνουν εκείνοι που θα προσέλθουν πρώτα στο αεροδρόμιο. - Φτιάξτε κι εσείς μια πινακίδα προειδοποίησης για κίνδυνο. Όταν έλθει η ώρα να ταξιδεύσουν πολλοί αισθάνονται κράμπες σε διάφορα μέρη του σώματός τους από την πολύωρη ορθοστασία. - Γράψτε «ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΙΝΔΥΝΟΣ» και προσθέστε ένα ανάλογο σήμα. Είναι όμως κατά κάποιον τρόπο ικανοποιημένοι, γιατί επιτέλους θα φθάσουν στον προορισμό τους. - Το κείμενό σας είναι πολυτροπικό ή όχι; Τερματίζεται η αβεβαιότητα. 3. Ποια από τα κείμενα που έχετε δει ως τώρα (1-5) είναι πολυτροπικά; Έχουν υπόψη τους περιπτώσεις, που άλλοι πέρασαν ολόκληρο το βράδυ στο αεροδρόμιο, περιμένοντας να ξημερώσει για να αναχωρήσουν όπως τους υποσχέθηκαν. - Αιτιολογήστε την απάντησή σας. Και ανάμεσα σ' αυτόν τον κόσμο, να υπάρχουν μητέρες με παιδιά στην αγκαλιά, ηλικιωμένα άτομα και ασθενείς. Σ' αυτό το σημείο έχουμε φθάσει, με το να συντηρεί ο ελληνικός λαός έναν αναξιόπιστο κρατικό αερομεταφορέα.

Ο ψυχολογικός πόλεμος γίνεται με σύστημα. Στην αρχή ανακοινώνεται ότι θα υπάρξει καθυστέρηση μιας ή δύο ωρών. Όταν παρέλθει αυτό το χρονικό διάστημα, γίνεται νέα ανακοίνωση για καθυστέρηση άλλων δύο ωρών. Μετά γίνεται μια αόριστη ανακοίνωση. Από τη στιγμή αυτή και πέρα εξαφανίζεται και ο τελευταίος κλητήρας της εταιρίας. Εξαγριωμένοι πολίτες αναζητούν κάποιον υπεύθυνο, αλλά κανείς δεν βρίσκεται στο γραφείο του. Περιέρχεσαι σε κατάσταση απόγνωσης. Είναι τέτοια η ψυχική κατάρρευση, ώστε δεν έχεις πλέον τη δύναμη ούτε να διαμαρτυρηθείς. Σωριάζεσαι σ' ένα κάθισμα. Είσαι πτώμα από την κούραση, άυπνος, οργισμένος και αηδιασμένος για την άθλια πραγματικότητα, που διαιωνίζεται επί χρόνια. Κλείνεις τα μάτια σου και για μερικές στιγμές σε κυριεύει ο ύπνος.

Όσο για τη συμπεριφορά ορισμένων υπαλλήλων, αυτή κρίνεται επιεικώς ως απαράδεκτη. Κάποιος ζήτησε από τον υπεύθυνο έκδοσης εισιτηρίων και απόδειξη, για να την καταθέσει στο λογιστήριο της επιχείρησης όπου εργάζεται. Ο υπάλληλος δυσφόρησε και απευθυνόμενος στον επιθυμούντα να ταξιδεύσει ρώτησε: "Τι θα την κάνεις την απόδειξη;". Στον ενικό. Και με ύφος προκλητικό.

Μια άλλη φορά, ο ίδιος ταξίδευε με ξένη εταιρία για Βρυξέλλες. Κάποια στιγμή, η αεροσυνοδός, ενώ πρόσφερε καφέ, έριξε μερικές σταγόνες στο παντελόνι του. Η κοπέλα ταράχθηκε. Έτρεξε στη μικρή κουζίνα του αεροσκάφους, φόρεσε μια άσπρη ποδιά, πήρε μια πετσέτα βρεγμένη με ζεστό νερό και έσπευσε να βοηθήσει τον επιβάτη να καθαρίσει το παντελόνι του από τις σταγόνες του καφέ, ζητώντας ταυτόχρονα συγγνώμη. Ο επιβάτης τα έχασε. Την ευχαρίστησε γελαστός και η αναστάτωση της κοπέλας υποχώρησε.

Κατά την επιστροφή, ο ίδιος πολίτης επιβιβάστηκε σε αεροσκάφος της "Ολυμπιακής". Μόλις κάθισε στη θέση του, διαπίστωσε ότι η πλάτη του καθίσματος πήγαινε προς τα πίσω. Εκείνη τη στιγμή, μια αεροσυνοδός περνούσε από το πλάι του. Θέλησε να τη ρωτήσει αν υπήρχε δυνατότητα να σταθεροποιηθεί η πλάτη του καθίσματος. Δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει την ερώτησή του. Η απάντηση της αεροσυνοδού ήταν: "Τα παράπονά σας, κύριε, στην εταιρία στην Αθήνα". Μετά αυτή τη θρασύτατη συμπεριφορά, συνέχισε να βαδίζει αδιάφορη στο διάδρομο, σα να μη συνέβη τίποτα. Η υπάλληλος που πληρώνεται από τον ελληνικό λαό, για να τον εξυπηρετεί. Δυστυχώς, δεν υπάρχει κάποιος να της το υπενθυμίσει. Ούτε και αυτοί οι υποτιθέμενοι εκπρόσωποι του λαού.