Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( ο πρόεδρος της επσμαθ, κ. στέλιος δημητρίου, θεωρεί απαραίτητη τη δημιουργία του ) 

Ο πρόεδρος της ΕΠΣΜΑΘ ,Στέλιος Δημητρίου, κατά την απονομή τιμητικού βραβείου στον ειδικό γραμματέα αθλητισμού Στέλιο Αγγελούδη για την προσφορά του στην ποδηλασία.: "Δεκαοκτώ χρόνια χωρίς ποδηλατοδρόμιο"

ΓΝΩΜΗ

B2 Κώδικες επικοινωνίας

Ο πρόεδρος της ΕΠΣΜΑΘ, κ. Στέλιος Δημητρίου, θεωρεί απαραίτητη τη δημιουργία του

Η θρησκεία αρνείται τον πλούτο, όχι όμως και οι θεσμοί της…

Ακούω και μιλώ

Η έλλειψη ποδηλατοδρομίου στη Θεσσαλονίκη εξακολουθεί ακόμη, 18 χρόνια ύστερα από την ίδρυση της Ένωσης Ποδηλατικών Σωματείων Μακεδονίας-Θράκης, να παραμένει το σημαντικότερο πρόβλημα που απασχολεί τη διοίκηση της ΕΠΣΜΑΘ και τους φίλους της ποδηλασίας στη Βόρεια Ελλάδα.

ΜΑΡΙΟΣ ΜΠΕΓΖΟΣ

1. Πριν από την επινόηση του αλφάβητου (κείμ. 2), τι είδους σύμβολα χρησιμοποιούσαν οι άνθρωποι για να παραστήσουν αντικείμενα και ιδέες;

"Βέβαια", όπως εξηγεί ο σημερινός πρόεδρος της ένωσης, κ. Στέλιος Δημητρίου, "οι διαδικασίες για την κατασκευή πίστας έχουν ήδη αρχίσει.

Η στάση κάθε θρησκείας απέναντι στον πλούτο είναι αρνητική. 2. Δείτε το απόσπασμα από την άσκηση Μαθηματικών που σας δόθηκε στο κείμενο 3.

Χώρος υπάρχει.

Κυμαίνεται από την απόλυτη άρνηση (ακτημοσύνη ή κοινοκτημοσύνη) μέχρι την επιφυλακτική αποδοχή (ολιγάρκεια και ελεημοσύνη). - Σας είναι κατανοητό;

Η ΕΚΟ (εταιρεία διυλιστηρίων) έχει διαθέσει κάποιες εκτάσεις στους δήμους Ευόσμου, Κορδελιού και Καλοχωρίου.

Στα αφιερωμένα μέλη της (μοναχοί, ασκητές, ερημίτες) απαγορεύει την κτήση υλικών αγαθών είτε αψύχων (χρήματα, κτήματα) είτε εμψύχων (δουλεία, γάμος). - Τι λέει;

Ένα κομμάτι από αυτές τις εκτάσεις παραχωρήθηκε στη γενική γραμματεία Αθλητισμού, για να γίνει αθλητικό πάρκο.

Στους λοιπούς πιστούς (λαϊκοί) απαγορεύει την επιδίωξη του πλούτου και προτρέπει στην ολιγάρκεια μαζί με την ελεημοσύνη.

- Δείτε τώρα κι αυτό το απόσπασμα από μία άσκηση Χημείας: Μέσα σε αυτό, το μεγαλύτερο έργο είναι το ποδηλατοδρόμιο. Ο άγιος είναι πτωχός ή γίνεται πένης με τη θέλησή του (εκούσια), ελεύθερα και συνειδητά.

- Μπορείτε να καταλάβετε τι λέει;

Ωστόσο", προσθέτει ο κ. Δημητρίου, "η υπόθεση ''σκοντάφτει'', όπως, άλλωστε, συμβαίνει με όλα τα έργα, στο οικονομικό. Ο πλούσιος είναι συνώνυμο του αμαρτωλού ανθρώπου, ενώ ο πτωχός γίνεται φίλος του Θεού.

- Γιατί ναι / όχι; "Θα πρέπει να σημειώσουμε, όμως", συνεχίζει, "ότι συμπαραστάτες σε αυτή την προσπάθεια έχουμε το γενικό γραμματέα του υπουργείου Μακεδονίας - Θράκης, κ. Γιώργο Λυσαρίδη και τον ειδικό γραμματέα αθλητισμού, κ. Στέλιο Αγγελούδη.

Πλούσιοι άγιοι (Αβραάμ) γίνονται αποδεκτοί για την ένθεη δράση τους και όχι για τον πλούτο τους.

3. Στο κείμενο 3 υπάρχουν δείγματα από διάφορους κώδικες. "Πρόσφατα μάλιστα", όπως δηλώνει, "με χρήματα της πολιτείας, αγοράστηκε μεγάλος αριθμός ποδηλάτων δρόμου, τα οποία θα διανεμηθούν στα σωματεία - μέλη της ένωσης".

Εντελώς συγκαταβατικά και κατ' εξαίρεση μόνον "συγχωρείται" ο πλούσιος από τη θρησκεία.

Ποιοι από αυτούς μας δίνουν οπτικά σήματα και ποιοι ακουστικά;

Πάντως, εκτός από την έλλειψη πίστας, ένα εξίσου βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει γενικότερα η ΕΠΣΜΑΘ από την ίδρυσή της, το 1981, αποτελεί, όπως επισημαίνει ο πρόεδρός της, "η οικονομική εξάρτηση από την ποδηλατική ομοσπονδία, αφού οι όποιες επιχορηγήσεις από τη γενική γραμματεία Αθλητισμού δεν δίνονται απευθείας στην ένωση".

Απαγορεύεται η τοκογλυφία και κάθε χρηματική δραστηριότητα (δανεισμός, πίστωση, επένδυση, αποταμίευση κ.ά.).

4. Γράψτε το μικρό σας όνομα.

Το άθλημα

Το χρήμα θεωρείται εφάμαρτο αυτόχρημα, γι' αυτό ο πιστός αποτρέπεται από αυτό.

- Στη συνέχεια συμβουλευτείτε το αλφάβητο της νοηματικής γλώσσας των κωφαλάλων και παραστήστε το με τα κατάλληλα σήματα.

Σε ό,τι αφορά "τους ισχυρισμούς ορισμένων σχετικά με τους κινδύνους που διατρέχουν όσοι ασχολούνται με το άθλημα", ο κ. Δημητρίου απαντά ότι "η ποδηλασία δεν είναι περισσότερο επικίνδυνη από τα άλλα αθλήματα.

Τα υλικά αγαθά (κινητά και ακίνητα) κρίνονται μάταια.

"Εμείς- υποστηρίζει - έχουμε τους μικρότερους τραυματισμούς που προκαλούνται στον αθλητισμό, σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο άθλημα.

Ο πλούτος πιστεύεται ότι είναι ένα αναγκαίο κακό για την αντιμετώπιση του άλλου απείρως μεγαλύτερου κακού και όντως θανάσιμου δεινού που είναι η πείνα, η οποία φέρνει τον θάνατο.

Ασφαλώς, η έλλειψη κυκλοφοριακής αγωγής και παιδείας από τους Έλληνες δημιουργεί προβλήματα, αφού, ως γνωστόν, οι ποδηλάτες αγωνίζονται στους δρόμους.

Ο πλούτος συγχωρείται ως αντίδοτο της πενίας.

Τόσο, όμως, από τους προπονητές, κατά τις προπονήσεις όσο και από τη διοίκηση, κατά τη διοργάνωση αγώνων, λαμβάνονται, πάντα, όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας".

Η ευμάρεια προϋποθέτει την εντιμότητα στην κτήση υλικών αγαθών.

Στο σημείο αυτό, ο πρόεδρος της ΕΠΣΜΑΘ δεν παραλείπει να αναφερθεί "στον κόσμο που ταλαιπωρείται" κατά τη διεξαγωγή ποδηλατικών αγώνων και να ζητήσει την κατανόησή του.

Η χλιδή απαγορεύεται και η ελεημοσύνη επιβάλλεται.

Σχετικά με το αγωνιστικό επίπεδο των αθλητών, εξάλλου, ο κ. Δημητρίου υπογραμμίζει ότι "οι ποδηλάτες της Βόρειας Ελλάδας και της Κρήτης, σε αντίθεση με αυτούς των Αθηνών, ξεχωρίζουν στους αγώνες για το υψηλό αγωνιστικό τους επίπεδο, παρόλο που, όσον αφορά την υποδομή του αθλήματος, έχουν λιγότερες ευκαιρίες.

Η διασύνδεση προτεσταντισμού και καπιταλισμού (Μαξ Βέμπερ) συνιστά μιαν εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα ότι η θρησκεία είναι αλλεργική απέναντι στον πλούτο.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η έλλειψη πίστας".

Η θρησκεία είναι "αντιπλουτοκρατική", επειδή η βασική εμπειρία της είναι η ενότητα: religio = δεσμός, σύνδεσμος.

Αναφερόμενος, τέλος στους μακροπρόθεσμους στόχους της ένωσης, ο πρόεδρός της επισημαίνει ότι "βασική επιδίωξη είναι η διάδοση του αθλήματος σε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο.

Κάθε θρησκεία ενώνει θείο-ανθρώπινο, ορατό-αόρατο, υλικό-άυλο, ατομικό-κοινωνικό.

Ήδη, άλλωστε, αυτή η προσπάθεια άρχισε να αποδίδει καρπούς, με τη δημιουργία νέων σωματείων στην Κατερίνη, τις Σέρρες, την Ξάνθη και τη Θεσσαλονίκη.

Ο πλούτος χωρίζει τους ανθρώπους, διχοτομεί την κοινωνία (έχοντες και μη έχοντες), αντιπαραθέτει τα μέλη της (πλούσιοι - πτωχοί), διασπά την ανθρωπότητα (κύριοι - δούλοι) και φέρνει τη βία της αγοράς μαζί με την πάλη των τάξεων (καπιταλιστές - προλετάριοι).

Με ιδιαίτερη μάλιστα χαρά", συμπληρώνει, "είδαμε στον πρώτο αγώνα της χρονιάς πολλούς αθλητές από επαρχιακούς συλλόγους.

Η φυσική ανισότητα των ανθρώπων είναι θεμιτή, αλλά η κοινωνική ανισότητα γίνεται αθέμιτη.

"Επίσης", καταλήγει ο κ. Δημητρίου, "θα πρέπει να ενημερώσουμε τους φίλους της ποδηλασίας ότι η ομοσπονδία δημιούργησε Λέσχη Ποδηλατιστών (Bike Club), στην οποία μπορούν να εγγραφούν μέλη όλοι οι φίλοι του ποδηλάτου από ενός, όπως λέει χαριτολογώντας, έως εκατόν ενός χρονών.

Στη φύση τίποτε δεν είναι ίσο με το άλλο του, όσο κι αν είναι όμοιο μ' αυτό.

"Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προμηθευτούν έντυπα εγγραφής από τον ΟΤΕ και την Εμπορική Τράπεζα, που είναι οι χορηγοί της Λέσχης.

Οι άνθρωποι γεννιούνται ευφυείς ή όχι, ωραίοι ή άσχημοι, ταλαντούχοι ή μη.

Περισσότερες πληροφορίες στα γραφεία της ένωσης (Αλεξάνδρειο Μέλαθρο) και στο τηλέφωνο: 230-532".

Μπορεί ποτέ να υπάρξει ισότητα στα μέλη της ορχήστρας, όποιας στρατιωτικής μονάδας ή κάποιας ερευνητικής ομάδας;

Βραβεύσεις

Η ανισότητα ταιριάζει στην ανθρώπινη φύση, όχι όμως στην ανθρώπινη κοινωνία.

Η ΕΠΣΜΑΘ σε πρόσφατη ειδική εκδήλωση βράβευσε τους αθλητές και τις αθλήτριες των σωματείων της που διακρίθηκαν τόσο σε πανελλήνιο όσο και σε διεθνές επίπεδο.

Οι άνθρωποι συγκροτούν κοινωνία γι' αυτόν ακριβώς τον σκοπό: για να διορθώσουν τα λάθη της φύσης, να καλυφθούν τα κενά της και να εξισορροπηθούν οι ανισορροπίες της.

Συγκεκριμένα, βραβεύτηκαν οι: Γιάννης Ταμουρίδης (Αυτόδρομος), Βασίλης Κιουρκτσής (Βέλος), Νίκος Γραικός (Βέλος), Κλεάνθης Μπάργκας (Βέλος), Κώστας Συμελίδης (Αυτόδρομος), Γιάννης Τσακουρίδης (Βέλος), Παναγιώτης Μπακογιάννης (Τοξότης), Λιάκος Βάιος (Βέλος), Κώστας Ψιμόπουλος (Αυτόδρομος), ΠΟ Βέλος, Θάνος Μαντζουράνης (Βέλος), Λάζαρος Τσολακίδης (Βέλος), Βασίλης Κουρμπέτης (Βέλος), Νίκος Τσουκαλαδέλης (Βέλος), Αντώνης Τιμαμόπουλος (ΠΑΟΚ), Νίκος Καραγιάννης (Αυτόδρομος), Πρόδρομος Τζώρτζης (Αυτόδρομος), Καλλιόπη Τιγγιλίδου (Βέλος), Ελένη Διακάκη (ΠΑΟΚ), Αναστασία Παστουρματζή (ΑΣ Πέρα), Γιώτα Μαστοράκη (ΑΣ Πέρα), Ελένη Τζενίδου (ΠΑΟΚ), Δημήτρης Αρβανιτάκης (Βέλος), ΄Ακης Γίδαρης (Αυτόδρομος), Βασίλης Κουρμπέτης (Βέλος), Γίαννης Τσακουρίδης (Βέλος) και Μανόλης Κωτούλας (ΠΑΟΚ).

Η κοινωνική ανισότητα (πλούσιοι - πτωχοί, άρχοντες - αρχόμενοι) κρίνεται αθέμιτη και άδικη, γι' αυτό καταπολεμάται από τα θύματά της που είναι συνήθως οι αδύναμοι, φτωχοί και καταφρονεμένοι.

Εξάλλου, ειδικά, τιμητικά, βραβεία για την προσφορά τους στην ποδηλασία έλαβαν οι: Στέλιος Αγγελούδης, ειδικός γραμματέας Αθλητισμού, Αλέξανδρος Σταματουλάκης, δήμαρχος Αμπελοκήπων, Αντώνης Μπάμιατζης, Αντώνης Καραβασίλης και Μανόλης Στρατάκης, διοικητές των Α΄, Β΄ και Γ΄ τμημάτων τροχαίας Θεσσαλονίκης, Ανδρέας Καρανικόλας, διοικητής του αστυνομικού τμήματος Πολύκαστρου Κιλκίς, Μιχάλης Αλεξανδρίδης, διευθυντής της ΕΤ3, Κυριάκος Θωμαΐδης, διευθυντής του αθλητικού τμήματος της ΕΤ3, Αντώνης Γυφτόπουλος, αντιπρόεδρος της δημοτικής εταιρείας πληροφόρησης, και Γιώργος Λεβεντάκης, προπονητής της ποδηλατικής, εφηβικής, εθνικής ομάδας δρόμου.

Η θρησκεία ενώνει ό,τι ο πλούτος χωρίζει. Κάθε θρησκεία ως φορέας ενότητας σφυρηλατεί δεσμούς, καθιδρύει συνδέσμους, προσφέρει αρμούς και παρέχει ιούς συνοχής όπου σχηματίζονται καρκινώματα του κοινωνικού σώματος. Η θρησκεία είναι σαν το "τσιμέντο" της κοινωνίας, η "κόλλα" της ανθρωπότητας, το κατ' εξοχήν συνεκτικό υλικό της. Με αυτήν τη θεολογική λογική κάθε θρησκεία συνιστά μιαν ηθική αντιπλουτοκρατική.

Η θρησκεία ως μικρογραφία της κοινωνίας αναπαράγει μέσα της όλες τις αντιφάσεις του περιβάλλοντός της. Δεν υπήρξε θρησκεία πτωχή, παρά τις αντιπλουτοκρατικές διακηρύξεις της! Οι μοναχοί είναι ακτήμονες, οι μονές όχι!

Η αιτία αυτής της αντίφασης πρέπει να αναζητηθεί αλλού, όχι στην ουσία της θρησκείας, αλλά στη φύση της κοινωνίας, την οποία μιμείται η θρησκευτική θέσμιση.