Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( ο άλβες στη φαρένσε ) 

Ο Άλβες στη Φαρένσε ΡΙΠΕΣ

Κείμενο 4 [Γράμμα σ' ένα φίλο μου που είναι μακριά]

Ο Ζοάο Άλβες είναι ο νέος προπονητής της Φαρένσε.

Το μήνυμα

Aθήνα, 10-12-71 Ο Πορτογάλος τεχνικός αναλαμβάνει την τεχνική του συλλόγου μέχρι το τέλος της περιόδου, στη θέση του Ισπανού, Πάκο Φόρτες, ο οποίος απομακρύνθηκε από την πορτογαλική ομάδα λόγω των άσχημων αποτελεσμάτων της. ΤΟ μήνυμα είναι η ακρίβεια, είναι η ανεργία, είναι οι εργασιακές σχέσεις… Αγαπητέ μου Πωλ, Η Φαρένσε βρίσκεται στη 12η θέση της βαθμολογίας του πορτογαλικού ποδοσφαιρικού πρωταθλήματος.

ΟΠΩΣ ασφαλώς μήνυμα είναι τα προβλήματα όλων των εργαζομένων της Ευρώπης…

Μου γράφεις πως το Παρίσι είναι χιονισμένο, κι εδώ έχουμε σωστό ανοιξιάτικο καιρό. Ο Φόρτες αποχωρεί από τη Φαρένσε μετά από 14 χρόνια παρουσίας σ' αυτήν (τα τέσσερα ως ποδοσφαιριστής και τα υπόλοιπα δέκα ως προπονητής).

Η αγωνία για το μέλλον σε συνθήκες οικονομικής και πολιτικής αβεβαιότητας…

Κι ας είναι Δεκέμβρης.

ΜΕ μια μεγάλη μερίδα των πολιτών της προηγμένης Δύσης να ζει στα όρια της φτώχειας…

Πόσο γρήγορα κυλάνε οι μέρες του χρόνου!

ΑΛΛΑ και εκατομμύρια εξαθλιωμένους από τον Τρίτο Κόσμο να αναζητούν ένα καλύτερο αύριο ως μετανάστες.

Τελειώνουμε και τους διαγωνισμούς του πρώτου τριμήνου.

ΤΟ μήνυμα είναι και η ειρήνη, η αποτροπή των σχεδίων του προέδρου Μπους για έναν προληπτικό πόλεμο…

Σήμερα Μαθηματικά, αύριο Χημεία και τέρμα.

ΠΟΥ θα φέρει χιλιάδες νεκρούς και απειλεί να τινάξει στον αέρα τις εύθραυστες ισορροπίες στην περιοχή.

Μεθαύριο θα κάνουμε τη δεύτερη μεγάλη σχολική εκδρομή.

ΤΟ μήνυμα αυτό θα το στείλουν οι διαδηλωτές αύριο στο Ναύπλιο και θα είναι ένα μήνυμα χωρίς κομματικές σφραγίδες…

Θα πάμε στους Δελφούς.

ΕΝΑ μήνυμα που, παρά τις επιμέρους διαφωνίες, πρέπει να προβληματίσει τους υπουργούς Εργασίας που θα συνεδριάζουν…

Θυμάσαι που είχαμε πάει μαζί, με τους γονείς μου, πριν από δύο χρόνια;

ΑΛΛΑ και τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις που καλούνται να χαράξουν έναν νέο ευρωπαϊκό δρόμο μέσα σε συνθήκες γενικευμένης δυσπιστίας και απαξίωσης της πολιτικής.

Αλλά τι τα θέλεις, μια εκδρομή με το σχολείο είναι άλλο πράμα.

ΕΝΑ μήνυμα που για να μπορέσει να ακουστεί θα πρέπει να είναι ενωτικό και κυρίως ειρηνικό.

Όλα τα χαίρεσαι πιο έντονα.

ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ κινδυνεύει να χαθεί μέσα στον θόρυβο της σύγκρουσης.

Θα επισκεφτούμε πρώτα το Μουσείο και τα Αρχαία, κι ύστερα θα ξεχυθούμε για παιχνίδι. Θα φάμε σε εστιατόριο. Έχει το γλέντι του κι αυτό. Οι καθηγητές μας πετάνε την αυστηρή μάσκα που φοράνε στο σχολείο και γίνονται άλλοι άνθρωποι. Έχουμε φτιάξει για τον καθένα σατιρικούς* στίχους. Ο Πέτρος βοήθησε πολύ με το χιούμορ του. Ελπίζω να δω τον κύριο Ευαγγέλου να χαμογελάει, επιτέλους.

Η Σόφη είναι ενθουσιασμένη με το σχολείο μας. Έχουμε φτιάξει μια καλή παρέα, τους ξέρεις πάνω κάτω όλους. Μόνο η Χριστίνα σού είναι άγνωστη, μια καινούρια από τη Θεσσαλονίκη. Ξέρεις, είναι σπουδαίο κορίτσι. Έξυπνη, τρώει την Τάνια στους βαθμούς και είναι όμορφη. Έχει κάτι τεράστια μάτια. Μόνο που συχνά φέρεται παράξενα, με ξαφνιάζουν οι τρόποι της. Στις αρχές νομίζαμε πως ήταν περήφανη κι ακατάδεχτη. Τώρα όμως που τη γνώρισα καλύτερα, ξέρω πόσο απλή είναι. Η Λίνα ψήλωσε, έγινε σωστή δεσποινίς. Για σκέψου: το μωρό μας πάει Πρώτη Γυμνασίου. Πώς περνάει ο καιρός!

Φίλησέ μου τη Νικόλ και τη μαμά σου. Μην αργήσεις να μου γράψεις. Με πολλή αγάπη Αλέξης

* σατιρικός: σκωπτικός, κοροϊδευτικός.

Ζωρζ Σαρή, Το ψέμα, εκδ. Πατάκη, 1996 (διασκευή)

Ακούω και μιλώ 1. Ποιος έχει γράψει αυτή την επιστολή (είναι δηλαδή ο αποστολέας); - Σε ποιον την απευθύνει (ποιος είναι ο παραλήπτης); 2. Ποια σχέση φαίνεται να έχουν τα δύο πρόσωπα; - Από ποια στοιχεία της επιστολής το καταλάβατε; 3. Για ποιο σκοπό επικοινωνούν με αυτή την επιστολή τα δύο πρόσωπα; 4. Εσείς διατηρείτε αλληλογραφία με φίλους ή φίλες σας που μένουν μακριά, στα ελληνικά ή σε ξένες γλώσσες; 5. Δείτε τα παρακάτω κείμενα και πείτε ποιες διαφορές παρατηρείτε στη μορφή και το ύφος του μηνύματος στις δύο περιπτώσεις; - Τι ώρα να 'ρθω να σε πάρω για το σχολείο; - Οχτώ, οχτώ παρά τέταρτο. - Ε, άλλο παρά τέταρτο κι άλλο οχτώ! - Καλά, ντε! Οχτώ είναι εντάξει; - Ναι, προλαβαίνουμε.