Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Επιστολή αναγνώστου

( σχόλιο στη "στήλη επιστολών" ) 

Σχόλιο στη "Στήλη επιστολών" Εκβιαστικά δημοσιεύματα

ΑΣ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ ΤΙ ΜΑΘΑΜΕ Σ’ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ

Φίλες και φίλοι αναγνώστες,

Τα τρία βουλεύματα που απήλλαξαν τον Γ. Λάτση από τις κατηγορίες Γ. Μιχαλόπουλου

- Μια δευτερεύουσα πρόταση μπορεί να λειτουργεί:

Η εφημερίδα "Μακεδονία" σας ζητεί συγγνώμη, που διακόπτει εν μέρει τη δημοσίευση απαντήσεων στο θέμα: "Τι περιμένουν οι Θεσσαλονικείς από το νέο δήμαρχο;".

ΣΙΛΑ ΑΛΕΞΙΟΥ

α. ονοματικά: ως ………….. ή …………..

Η διακοπή αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι η "Μ" κατακλύστηκε από επιστολές που αναφέρονται στην υπόθεση Οτσαλάν.

ΜΙΝΑ ΜΟΥΣΤΑΚΑ

Σε αυτή την περίπτωση ………….. κόμμα.

Πάντως, φίλες και φίλοι, το ερώτημα: "Τι περιμένουν οι Θεσσαλονικείς από το νέο δήμαρχο;" παραμένει, ενώ όλες οι απαντήσεις σας θα δημοσιεύονται με σειρά προτεραιότητας.

Εύλογη έκριναν τρία δικαστικά συμβούλια - πριν από 12 χρόνια - την αντίδραση του Γιάννη Λάτση, όταν με αφορμή το βιβλίο που έγραψε γι' αυτόν ο Γρηγόρης Μιχαλόπουλος, τον χαρακτήρισε εκβιαστή. Ο εκδότης υπέβαλε μήνυση εναντίον του, αλλά οι δικαστές δικαίωσαν τον εφοπλιστή με τρία απαλλακτικά βουλεύματα.

β. επιρρηματικά: να δηλώνει δηλαδή ……………………………………………………………………………………………………………………………………

Ο κ. Γιώργος Χιονίδης, ο οποίος με επιστολή του αναφέρεται στον "Βεροιώτη" Δημήτριο Βικέλα, τον πρωτεργάτη της αναβιώσεως (1896) των Ολυμπιακών Αγώνων, μας οδήγησε σε μια ιδέα, σε μια πρόταση.

Τα βουλεύματα, που εκδόθηκαν το 1990 και το 1991, κατέθεσε η κόρη του Μαριάννα Λάτση στον εισαγγελέα.

- Οι πιο συχνοί υποτακτικοί σύνδεσμοι είναι οι ……………………………………………………………………………………………………..

Η πόλη της Βέροιας και οι φορείς της να προσπαθήσουν να γίνει το 2004 και ένα αγώνισμα στη Βέροια, στη γενέτειρα του μεγάλου οραματιστή και ευεργέτη Δ. Βικέλα.

Κατηγορούμενος ήταν ο Γιάννης Λάτσης, εναντίον του οποίου είχε υποβάλει μήνυση ο Γρ. Μιχαλόπουλος θεωρώντας ότι τον συκοφάντησε, όταν, με αφορμή την έκδοση του βιβλίου του "Γιάννης Λάτσης ο γκάνγκστερ", ο τελευταίος απάντησε σε ερώτηση δημοσιογράφων που τον συνάντησαν τυχαία στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας:

- Με τα σημεία στίξης καταλαβαίνουμε: α. το είδος της πρότασης (αποφαντική, ……………………………………………………………………………………………………….. β. τις παύσεις και τα ανεβοκατεβάσματα της φωνής μέσα σε μια περίοδο λόγου, γ. τις συντακτικές σχέσεις που συνδέουν ορισμένα στοιχεία της περιόδου (αν π.χ. πρόκειται για δευτερεύουσα πρόταση ή πρόκειται για παράθεση ή επεξήγηση, υπάρχει κόμμα).

Περαιτέρω, η "Στήλη Επιστολών" από τις 20 Μαρτίου έως και το Πάσχα (11 Απριλίου) θα δέχεται και θα δημοσιεύει επιστολές με στοχασμούς σχετικούς με την 25η Μαρτίου, με την κατανυκτική Μεγάλη Εβδομάδα και με την Ανάσταση.

"Κι αυτός θέλει να φάει κάποια εκατομμύρια από τον κορβανά.

- Υπάρχουν πολλά είδη λεξικών: π.χ. ………………………………………………………………

Για τη "Στήλη Επιστολών"

Εγώ δίνω την ψυχή μου σε όλους, αλλά όχι εκβιαστικά.

ΓΛΩΣΣΑΡΙ

Μ. Ζ.

Ήθελε μερικά εκατομμύρια αυτός.

Α. ΓΛΩΣΣΙΚΟΙ ΟΡΟΙ

Αλλά δεν του τα έδωσα.

- ανισοσύλλαβα ονόματα:

Με εκβιαστικό τρόπο δεν δίνω.

Ονόματα των οποίων ορισμένοι τύποι εμφανίζουν κατά την κλίση τους μια συλλαβή παραπάνω

Αν μου τα ζητούσε αλλιώς, μπορεί να τα έδινα".

- δικατάληκτα ονόματα:

Συνεχείς προειδοποιήσεις

Ονόματα που κατά την κλίση τους εμφανίζουν δύο διαφορετικές καταλήξεις

Όλα τα βουλεύματα που εκδόθηκαν για την υπόθεση, το υπ' αριθμ. 4901/90 του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Αθηνών, το υπ' αριθμ. 9/91 του Συμβουλίου Εφετών Αθηνών και το υπ' αριθμ. 802/91 του Αρείου Πάγου (σ.σ.: Ο κ. Μιχαλόπουλος εξάντλησε όλα τα ένδικα μέσα) κατέληγαν στην απαλλαγή του Γιάννη Λάτση με το σκεπτικό ότι οι επίμαχες φράσεις αποτελούσαν κριτική για τη συμπεριφορά του μηνυτή του, καθώς, πριν προχωρήσει στην έκδοση του βιβλίου, προειδοποιούσε διαρκώς τον εφοπλιστή με δημοσιεύματα ­ στις εφημερίδες του "Ελεύθερη Ώρα" και "Νέοι Άνθρωποι" ­ όπως: "Γιάννη Λάτση, ο φίλος πρεσβευτής της Σαουδικής Αραβίας στην Αθήνα, ο μουσάτος Αλ Μαλούχ μαθαίνω ότι είναι πολύ ανήσυχος περιμένοντας το βιβλίο μου…

- δραματοποίηση:

Όλα αυτά τα στοιχεία λωποδύτη Λάτση θα παρουσιαστούν από το βιβλίο μου…", "Το πόσο καλά οργανωμένος είμαι Τζιοβάνι θα το δεις στις σελίδες του βιβλίου που θα κυκλοφορήσει τα Χριστούγεννα…", "Σου προτείνω να στείλεις τον κοινό μας φίλο να του δώσω μερικά χαρτιά που αποδεικνύουν ότι το βιβλίο είναι ήδη έτοιμο και ακολουθεί το δρομολόγιο για το τυπογραφείο".

Η αναπαράσταση ενός γεγονότος, μιας κατάστασης κτλ. στην τάξη και η υπόδυση των αντίστοιχων ρόλων από μαθητές και διδάσκοντα

Αναφορικά με τα συγκεκριμένα δημοσιεύματα-προειδοποιήσεις στο βούλευμα τονίζεται:

- επιθήματα:

"Ποιος ο σκοπός αυτής της αναγγελίας δεν μας τον αναφέρει ο εγκαλών.

Παραγωγικά στοιχεία της γλώσσας που προστίθενται (ακολουθούν) στο θέμα μιας λέξης, σχηματίζοντας μια νέα παράγωγη λέξη

Εύλογα μπορεί όμως να σκεφθεί κανείς ότι μπορεί να είναι η απόσπαση χρημάτων από τον κατηγορούμενο, γιατί αλλιώς δεν μπορεί λογικά να δικαιολογηθεί η δημοσίευση ολόκληρης σειράς δημοσιευμάτων με προειδοποιήσεις.

- ισοσύλλαβα ονόματα:

Είναι σαφές ότι πρόκειται για προσωπική προειδοποίηση".

Ονόματα των οποίων όλοι οι τύποι διατηρούν, όταν κλίνονται, τον ίδιο αριθμό συλλαβών

Σε άλλο σημείο του βουλεύματος υπογραμμίζεται:

- παραγωγή:

"Παρά τις προειδοποιήσεις το βιβλίο εκδόθηκε.

Ένας από τους βασικούς τρόπους σχηματισμού νέων λέξεων που βασίζεται στην προσθήκη προθημάτων και επιθημάτων στο θέμα

Επομένως σαφώς συνάγεται ότι ο κατηγορούμενος εύλογα πίστευε ότι ο εγκαλών προέβη στην έκδοση του βιβλίου του γιατί δεν του έδωσε μερικά εκατομμύρια".

- περίσταση επικοινωνίας:

Εκτός από τα προαναφερθέντα βουλεύματα, η Μαριάννα Λάτση κατέθεσε στον εισαγγελέα Δημ. Παπαγγελόπουλο και τη βιντεοκασέτα που περιέχει πλάνα του πατέρα της από το περιστατικό με το οποίο ασχολούνται τα βουλεύματα, καθώς και όλα τα δημοσιεύματα των εφημερίδων του Γρηγόρη Μιχαλόπουλου τα σχετικά με τον Γιάννη Λάτση.

Το σύνολο των εξωκειμενικών στοιχείων της περίστασης όπου παράγεται και χρησιμοποιείται ένα κείμενο, τα οποία λειτουργούν περιοριστικά για το κείμενο, αφού καθορίζουν το είδος, το θέμα, τα νοήματα και τις σημασίες του κειμένου, καθώς και την έκταση και το ύφος του

Πληροφορίες που αναφέρουν ότι κατέθεσε κασέτες με συνομιλίες του εφοπλιστή είτε με τον Γρηγόρη Μιχαλόπουλο είτε με άλλα πρόσωπα, είναι αβάσιμες.

- προθήματα:

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες η κ. Λάτση αναφέρθηκε σε συνομιλία του πατέρα της με τον Δημ. Αγγελόπουλο, η οποία είχε ως αντικείμενο τη συμπεριφορά του Γρ. Μιχαλόπουλου.

Παραγωγικά στοιχεία της γλώσσας που μπαίνουν μπροστά από το θέμα μιας λέξης, σχηματίζοντας μια νέα παράγωγη λέξη.

Άλλωστε εκτός από τα δημοσιεύματα που προηγήθηκαν του βιβλίου, υπήρξε και δημοσίευμα προτροπή προς τη 17Ν να δολοφονήσει τον Γιάννη Λάτση.

Μαζί με τα επιθήματα ονομάζονται προσφύματα - σύνθεση: Βασικός τρόπος σχηματισμού νέων λέξεων με συνδυασμό άλλων - τρικατάληκτα ονόματα: Ονόματα τα οποία, όταν κλίνονται, εμφανίζουν τρεις διαφορετικές καταλήξεις. - υποκοριστικά: Ονόματα που παράγονται με τη χρήση επιθημάτων τα οποία δηλώνουν ποσοτική ή συναισθηματική σμίκρυνση Β. ΞΕΝΙΚΟΙ ΟΡΟΙ - άλμπουμ: 1. βιβλίο με χοντρό εξώφυλλο, λευκά φύλλα ή θήκες για τη συλλογή και ταξινόμηση φωτογραφιών, γραμματοσήμων, αυτογράφων 2. πολυτελής έκδοση όπου ανθολογούνται έργα τέχνης, τραγούδια ή στίχοι - κόμικ(ς): σειρά από ασπρόμαυρα ή έγχρωμα σχέδια που αφηγούνται ποικίλου περιεχομένου ιστορίες και δημοσιεύονται είτε σε συνέχειες σε εφημερίδες και περιοδικά είτε σε αυτοτελείς εκδόσεις - λεζάντα: το σύντομο επεξηγηματικό κείμενο, που συνοδεύει εικόνα, σκίτσο, σχέδιο ή φωτογραφία - πορτρέτο: 1. προσωπογραφία 2. οτιδήποτε λειτουργεί ως παρουσίαση προσώπου ή πράγματος, σκιαγράφηση των βασικών του χαρακτηριστικών - πόστερ: η αφίσα, κυρίως αυτή που προορίζεται να διακοσμεί τοίχους δωματίου - σερφάρισμα: γρήγορη περιδιάβαση στο διαδίκτυο, στον κυβερνοχώρο, αναζητώντας πληροφορίες, μηνύματα, εικόνες κτλ. - σκίτσο: 1.πρόχειρο σχέδιο προσώπου ή πράγματος στις πολύ βασικές του γραμμές 2. σχέδιο με γελοιογραφικό ή άλλο περιεχόμενο, που δημοσιεύεται σε εφημερίδες ή περιοδικά ως σχόλιο της επικαιρότητας. ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΟΡΩΝ - Αγώνες Ολυμπιακοί 124-126, 128, 131-132, 134, 136 - αθλητές 76, 124-125, 130-136 - αθλητισμός 123, 128, 134-135 - αντικείμενο 84-85, 103, 110, 141, 154, 156-157 - άξονας παραδειγματικός 143-144 - άξονας συνταγματικός 141, 143-144 - άρθρο αόριστο 116-117 - άρθρο οριστικό 115-117 - άρθρων κλίση 115-116 - αφήγηση 47-51, 58, 83, 94, 97, 103, 132-133, 135 - βιβλίο 138, 141-148 - γλωσσική ποικιλία 31, 140 - Γυμνάσιο 10, 22, 24, 26, 35 - δημιουργική απασχόληση 109 - διαδίκτυο 29, 31, 58, 60, 109-110, 112, 117, 120- 122, 136, 140, 161 - διατροφή 60-65, 67, 72, 74, 78-79 - δομή 47- 48, 51, 102, 110 - εικόνα 11, 13, 43, 51, 54, 56- 57, 76, 100-101, 119, 122, 145, 147, 150, 160 - επεξήγηση 35, 105-106, 161 - επίθετο 22, 36, 43, 46, 65, 67-69, 73-74, 78, 80, 84, 93, 106-107, 117-118, 120 - επιθέτων κλίσεις 72 - επίθημα 75, 106-107, 109, 118 - επικοινωνία 11, 14-15, 17-18, 20-21, 24, 27, 29, 31, 33, 38, 68, 77, 84, 114 - επικοινωνίας παράγοντες 12 - επικοινωνίας συνθήκες/περιστάσεις 148 - επιτονισμός 31, 77 - επιχείρημα 53 - θέατρο 93, 95-97, 120, 148 - θεματική πρόταση 34-35, 43, 55, 107-108 - κατακλείδα 34-35, 37, 108 - κατάληξη 75, 80, 86, 90, 106-107, 109, 118 - κατηγορούμενο 65, 91-92, 103, 110 - κειμένου είδη 58 - κινηματογράφος 84-85, 87, 89, 91, 93, 97, 114, 120 - κώδικες επικοινωνίας 15 - λεξικό 36, 75, 78, 108, 145, 158-159, 161 - λεπτομέρειες 30, 34, 37, 43, 46, 55, 97, 100-102, 108, 113, 125, 134 - λόγος γραπτός 22, 28-29, 31 - λόγος προφορικός 28-29, 31, 33, 37, 45, 77, 105, 117 - μόρφωση 139 - οθόνη 18, 89, 114, 148 - ουσιαστικό 22, 36, 63, 65, 67-71, 73, 78, 84-85, 93, 103-110, 116-118, 120, 141 - ουσιαστικών κλίσεις 68 - παιχνίδι 13, 18, 34, 38, 101-102, 109-110, 112, 129- 130, 142 - παράγραφος 20-21, 34-35, 37-38, 43, 46-48, 50, 52, 55, 58, 79, 107-108, 110, 130, 135, 144, 160 - παραγωγή 74, 80, 106 - παράθεση 105-106 - παράσταση 13, 58, 82, 86, 90, 93, 96-97, 109 - περιγραφή 43-47, 58, 78-79, 92, 109, 118-120 - περίληψη 44, 48, 52-53, 58 - περίοδοι λόγου 127 - πλαγιότιτλος 43, 44, 47-48, 52, 58, 108, 110 - πολιτισμός 113, 124-125, 148, 152-153, 160 - πολυτροπικό κείμενο/πολυτροπικότητα 17, 56-58 - πρόθημα 75, 80, 106 - προσδιορισμός επιθετικός 65, 67-68, 131 - προσδιορισμός ετερόπτωτος 104-105 - προσδιορισμός ομοιόπτωτος 104-106 - προτάσεων είδη 20, 24 - πρόταση απλή 18, 24 - πρόταση αποφαντική 20-21, 24 - πρόταση αρνητική 21 - πρόταση δευτερεύουσα 127-130, 153-157 - πρόταση ελλειπτική 17-19 - πρόταση επαυξημένη 18-19 - πρόταση επιφωνηματική 20, 24 - πρόταση ερωτηματική 20-21, 24, 55 - πρόταση καταφατική 21 - πρόταση κύρια 127-130, 154-157 - πρόταση προστακτική 20-21, 24 - ρήμα 19, 22, 36, 43, 47, 50, 63-65, 70, 84-97, 103, 106, 110, 115, 117-118, 127, 131, 138, 141-142, 154, 156 - ρήμα συνδετικό 91-93, 97-98, 103, 109 - σήματα 12, 15-17, 22, 24 - στίξης σημεία 19, 21, 129-131, 135, 158, 160-161 - σύνδεση παρατακτική 128-130, 135, 155 - σύνδεση υποτακτική 155-156 - σύνδεσμοι 127-130, 136, 155, 157, 161 - συνδετικές λέξεις 35-36, 47-48, 50-52, 131 - σύνθεση 22, 46, 74, 80 - σχήμα ασύνδετο 130-131, 135 - σχολείο 12, 26, 28-29, 31, 33-35, 37-38, 51, 63, 67- 68, 72, 102, 106-107, 115, 117, 121, 136, 145- 148, 160 - ταινία 66, 83-84, 90, 96, 115, 121 - τόπος 40, 45, 47-48, 79, 84, 105, 107, 132, 148, 151- 152, 154, 156, 159, 160-161 - υγεία 54, 60-61, 63, 76, 79, 101 - υποκείμενο 80, 85, 88, 91-92, 103, 110, 131, 141, 154, 156-157 - ύφος 14-15, 24, 28, 33, 37, 43, 48, 83, 95, 135 - φαγητό 18, 48, 60, 67-68, 76, 78, 125 - φράση ονοματική 63-65, 80, 84, 85, 105-106, 110, 142 - φράση ρηματική 63-64, 85, 142 - φύση 40, 42, 45, 51, 53, 55, 109, 146, 150, 157 - χειρονομίες 11, 29, 31, 38, 77-78 Με απόφαση της Ελληνικής Κυβέρνησης τα διδακτικά βιβλία του Δημοτικού, του Γυμνασίου και του Λυκείου τυπώνονται από τον Οργανισμό Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων και διανέμονται δωρεάν στα Δημόσια Σχολεία. Τα βιβλία μπορεί να διατίθενται προς πώληση, όταν φέρουν βιβλιόσημο προς απόδειξη της γνησιότητάς τους. Κάθε αντίτυπο που διατίθεται προς πώληση και δε φέρει βιβλιόσημο θεωρείται κλεψίτυπο και ο παραβάτης διώκεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 7 του Νόμου 1129 της 15/21 Μαρτίου 1946 (ΦΕΚ 1946, 108, Α'). Απαγορεύεται η αναπαραγωγή οποιουδήποτε τμήματος αυτού του βιβλίου, που καλύπτεται από δικαιώματα (copyright), ή η χρήση του σε οποιαδήποτε μορφή, χωρίς τη γραπτή άδεια του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.