Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Επιστολή αναγνώστου

( σχόλιο στις επιστολές στην εφημερίδα η μικρή "οδύσσεια" σηματοδοτών της πόλης μας ) 

Σχόλιο στις επιστολές στην εφημερίδα Η μικρή "Οδύσσεια" σηματοδοτών της πόλης μας Στην κυκλοφορία αύριο άλλα 13 χιλιόμετρα της Αττικής Οδού

Ε ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΛΟΓΟΥ

Όπως παρατηρείτε, φίλες και φίλοι αναγνώστες, το σημερινό "Σχόλιο στις επιστολές" στην εφημερίδα, έχει και υπότιτλο.

Ο κόμβος της Αττικής Οδού με τη Λ. Κηφισίας αναμένεται να αποσυμφορήσει την κίνηση από και προς το αεροδρόμιο

Ακούω και μιλώ

Πρόκειται για τους σηματοδότες των οδών 25ης Μαρτίου - Δελφών, 25ης Μαρτίου - Βασ. Όλγας και για την μικρή "Οδύσσεια" της εφημερίδας "Μ". Ανοίγει αύριο το τμήμα της Αττικής Οδού που συνδέει την Εθνική Οδό με το αεροδρόμιο δηλαδή το τμήμα από τη Μεταμόρφωση μέχρι τον Γέρακα. 1. Οργανώστε με τους καθηγητές της τάξης σας, γι' αυτή τη σχολική χρονιά, τακτικές επισκέψεις στη βιβλιοθήκη του σχολείου ή στη Δημοτική βιβλιοθήκη της περιοχής σας.

Πόσο επικίνδυνο είναι το πέρασμα των πεζών στις συγκεκριμένες διασταυρώσεις αυτών των οδών, επισήμαναν με επιστολή τους στη "Μ" ο αναγνώστης μας κ. Χρίστος Καϊνάρος και η αναγνώστριά μας κ. Αλίκη Νικολαΐδου.

Όπως είπε σε συνέντευξή της στην εκπομπή "Πρωταγωνιστές" η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Βάσω Παπανδρέου αύριο θα ανακοινωθεί και το ύψος των διοδίων. Στην πρώτη επίσκεψη σας ρωτούν τι είδους βιβλία σάς αρέσουν και θα θέλατε να δανειστείτε.

Και παλαιότερα, υπήρξαν διαμαρτυρίες επιστολογράφων μας, που αφορούσαν σε μη καλή σήμανση άλλων οδών, οπότε η "Μ" απευθυνόταν στην τροχαία και η τροχαία με τη σειρά της έλυνε το πρόβλημα.

Σε παλαιότερη δήλωσή της πάντως η κ. Παπανδρέου είχε αποκλείσει το αντίτιμο διοδίων να είναι 2 ευρώ, τονίζοντας κατηγορηματικά πως θα είναι λιγότερο.

Απαντήστε, αιτιολογώντας γιατί προτιμάτε συγκεκριμένες κατηγορίες βιβλίων.

Έτσι και τώρα η εφημερίδα "Μ" απευθύνεται στην τροχαία, αλλά η τροχαία την παραπέμπει στο δήμο Θεσσαλονίκης.

Το κομμάτι της Αττικής Οδού που θα δοθεί στην κυκλοφορία είναι 13 χλμ και αναμένεται να συνεισφέρει σημαντικά στην ελάφρυνση του κυκλοφοριακού φόρτου και της Κηφισίας και της Λ. Μεσογείων.

2. Σε κάποιο περιοδικό εβδομαδιαίας εφημερίδας διαβάσατε την παρακάτω είδηση (κείμ. 8) για τη δημιουργία "ιπτάμενων αυτοκινήτων".

Η αρμόδια υπηρεσία του δήμου Θεσσαλονίκης διαβεβαιώνει ότι σηματοδότες με γκρι κολόνες, ανήκουν στην "ΔΕΣΕ" (Διεύθυνση Ελέγχου Συντήρησης Έργων).

Την ίδια στιγμή όμως, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κ. Γιώργο Γιαννή, μποτιλιάρισμα θα σημειωθεί στις τρεις από τις έξι νέες εισόδους-εξόδους του νέου τμήματος της Αττικής Οδού.

Τηλεφωνήστε σε ένα φίλο σας και περιγράψτε του πώς θα είναι τα αυτοκίνητα αυτά, ποιος θα τα κατασκευάσει, πόσο θα κοστίσουν και τι προβλήματα, πιθανόν, να δημιουργήσουν.

Ξαναεπικοινωνούμε με την τροχαία, έτσι για τη διασταύρωση πληροφοριών και καταλήγουμε, με τη βοήθεια του Β΄ τμήματος τροχαίας, στην εταιρία "Siemens" καθώς και στη "ΔΕΣΕ", οι οποίες μας ενημερώνουν ότι το πρόβλημα δεν βρίσκεται στους σηματοδότες, αλλά στην έλλειψη παιδείας των οδηγών.

Ειδικότερα πρόβλημα αναμένεται στην είσοδο από τη Λ. Πεντέλης, και λιγότερο στην Λ. Κηφισίας και τον κόμβο της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας στο ύψος της Μεταμόρφωσης ιδιαίτερα τις πρωινές ώρες αιχμής.

Η εφημερίδα "Μ" κατευθύνεται προς τις διασταυρώσεις 25ης Μαρτίου - Δελφών και 25ης Μαρτίου - Βασ. Όλγας, για να εντοπίσει ιδίοις όμμασι το πρόβλημα.

Οι άλλες τρεις είσοδοι - έξοδοι είναι από τη Λεωφόρο Κύμης, την οδό Δουκίσης Πλακεντίας και τον Γέρακα.

Είναι λογικό, σε ό,τι αφορά τη σηματοδότηση, ν' ανάβει το πράσινο χρώμα στους σηματοδότες συγχρόνως και για πεζούς και για οδηγούς.

Το πρόβλημα μελλοντικού μποτιλιαρίσματος ακόμα και στην Αττική Οδό απασχολεί από τώρα το ΥΠΕΧΩΔΕ το οποίο εξετάζει την δυνατότητα επιλογής "πολλαπλών διαδρομών" στην Αττική Οδό και την συνάρτησή τους με ανάλογο αντίτιμο διοδίων.

Δεν είναι λογικό όμως, να μην σταματούν τα αυτοκίνητα, για να μπορούν να περνούν οι πεζοί και -πέρα από τη λογική- αν το λέει και ο κώδικας της κυκλοφορίας.

"Έχω ζητήσει από την εταιρεία, παρ' όλο που δεν έχει καμία τέτοια συμβατική υποχρέωση, να μελετήσει αλλαγή ώστε να λαμβάνεται υπόψη η απόσταση και η συχνότητα χρήσης του δρόμου, αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει τώρα", είπε η κ. Παπανδρέου στην ίδια συνέντευξη.

Έτσι φτάσαμε στη μικρή "Ιθάκη" που δεν μας έδωσε ένα ωραίο ταξίδι, αλλά στενοχώρια και πίκρα.

Στόχος του μέτρου είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, το ύψος των διοδίων να αποθαρρύνει όσους θέλουν "να κόψουν δρόμο" σε μικρές αποστάσεις, π.χ. από κόμβο σε κόμβο, και αντίθετα να ενθαρρύνουν τη χρήση στα μεγάλα κομμάτια.

Στη "Μ" απομένει να παρακαλέσει την τροχαία, για περισσότερους ελέγχους, προπάντων στην συγκεκριμένη περιοχή και να ενημερώνει τους οδηγούς, ώστε να σταματούν όταν ανάβει το πράσινο στους σηματοδότες, συγχρόνως, και για πεζούς και για οδηγούς.

Για να είναι βέβαια ελκυστική η Αττική Οδός θα πρέπει ο αριθμός των Ι.Χ. που θα κινούνται εκεί να επιτρέπει τη συνεχή ροή των οχημάτων, και όχι να δημιουργείται μποτιλιάρισμα ειδικά στις εισόδους-εξόδους.

Γεγονός, εξάλλου, που παρατηρείται και στις προηγμένες χώρες, με τη διαφορά ότι εκεί οι οδηγοί είναι πιο προσεκτικοί και σέβονται τον πεζό.

Για τη στήλη επιστολών

ΜΑΡΙΑ ΖΟΝΝΕ