Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Επιστολές :: Επιστολή αναγνώστου

( διαμαρτυρία από τον "σπάρτακο" νικόπολης ) 

Διαμαρτυρία από τον "Σπάρτακο" Νικόπολης Το πνεύμα του τόνου

Ακούω και μιλώ

Κύριε διευθυντά,

Οι "πολίτες"

1. Στο σκίτσο συνομιλούν ο Γιώργος και ο Νίκος.

Μετά από έκτακτη σύσκεψη της προσωρινής διοίκησης της Μορφωτικής Αθλητικής Ακαδημίας Νικόπολης, ο "Σπάρτακος", αποφάσισε να δώσει επιστολή διαμαρτυρίας για να εκφράσει την ανεξήγητη και απαράδεκτη συμπεριφορά των αθλητικών και δημοτικών υπευθύνων του δήμου Σταυρούπολης προς αυτήν.

ΕΥΑ ΚΟΤΑΜΑΝΙΔΟΥ

Διαβάστε τι λένε και συμπληρώστε την πρόταση που ακολουθεί προσθέτοντας μόνο μία ονοματική φράση:

Η Ακαδημία μας έχει στο δυναμικό της 50 παιδιά, ποδοσφαιριστές (εφήβους, παιδικό, προπαιδικό, τζούνιορ) πολλά από αυτά είναι παιδιά από οικογένειες παλιννοστούντων από την πρώην Σοβιετική Ένωση.

"Δουλειά του πολίτη είναι να κρατά το στόμα του ανοιχτό"!

Χθες ο Γιώργος είδε το Γιαννακόπουλο……

Εκφράζουμε την απορία μας για τον εμπαιγμό προς το σύλλογό μας, για τη μη παραχώρηση ούτε μιας ώρας προπόνησης στα γήπεδα της Σταυρούπολης και ακόμη την απόρριψη της αίτησης από το Ε.Α.Κ. Σταυρούπολης με τη δικαιολογία ότι ο "Σπάρτακος" είναι ειδική περίπτωση χωρίς περαιτέρω εξηγήσεις.

Η πρόταση του Γκίντερ Γκρας δεν άνοιξε μόνο στόματα αλλά και συνειδήσεις.

2. Η ονοματική φράση που προσθέσατε ποιο ουσιαστικό προσδιορίζει;

Εμείς δημιουργήσαμε την Ακαδημία στην παραμελημένη περιοχή μας, τη Νικόπολη, με τα τόσα σοβαρά προβλήματα από την αδιαφορία των δημοτικών υπευθύνων με ένα και μόνο σκοπό.

Η παθητικότητα των τελευταίων χρόνων μοιάζει να εγκαταλείπεται οριστικά.

- Σε ποια πτώση τη βάλατε;

Να βάλουμε τα παιδιά από αυτήν την μικρή ηλικία μέσα στον αθλητισμό για να αποφύγουν αργότερα τις κακοτοπιές της κοινωνίας μας.

Μια νέα πνοή γεννιέται δυναμικά.

- Για ποιο λόγο;

Και δεν καταλαβαίνουμε αυτούς, που ασχολούνται με τα κοινά και αυτή η περιθωριοποίηση, αυτό το "εμπάργκο" είναι σύμφωνα με τη Δημοκρατία και τη Δικαιοσύνη;

Η άγρια εκμετάλλευση των φυσικών πόρων, η οικονομική εξαθλίωση εκατομμυρίων ανθρώπων, η ανεργία, η φτώχεια, η περιθωριοποίηση, ο ανεξέλεγκτος πλούτος των αρχόντων της παγκοσμιοποίησης, ο επικείμενος βρώμικος πόλεμος του πετρελαίου στο Ιράκ ξανάφεραν στην επικαιρότητα τις βασικές ηθικές αξίες του "υπεύθυνου πολίτη", της λέξης που τον συνδέει άρρηκτα με τις ομόρριζές της: πόλις, πολιτική, πολιτισμός, υπενθυμίζοντας την καθοριστική θέση του σε μια παγκόσμια κοινωνία δικαίου.

- (Για να απαντήσετε, να σκεφτείτε σε ποια πτώση βρίσκεται το ουσιαστικό που προσδιορίζει).

Τέλος, εμείς πιστεύουμε ότι επιτελούμε κοινωνικό έργο και ακόμη ότι μια κοινωνία, που θέλει να θεωρείται ανεπτυγμένη, έχει υποχρέωση να δίνει στα παιδιά της εφόδια, τα οποία θα τα καταστήσουν ικανά για την περαιτέρω εξέλιξή τους.

"Πόλις" ίσον πια ο κόσμος όλος.

3. Η ονοματική φράση που προσθέσατε (προσδιορισμός) αποτελεί έννοια πιο γενική ή πιο συγκεκριμένη από το ουσιαστικό που προσδιορίζει;

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΟΥΛΙΔΗΣ

Στο Πόρτο Αλέγκρε, στο Νταβός, στο Ναύπλιο, σε Ευρώπη, Αμερική, Ασία, οι "πολίτες" ξεσηκώθηκαν ενάντια στην απροκάλυπτη βία, στον αναίτιο πόλεμο. "Χωρίς αγώνα δεν υπάρχει πρόοδος…

- Τι είδους πληροφορία προσθέτει ο προσδιορισμός;

Πρόεδρος

Η εξουσία δεν παραχωρεί τίποτα χωρίς απαίτηση…

4. Δείτε τώρα την πρόταση: "Στο Models Fasma… μπογιές" (κείμ. 5).

ΑΒΡΑΑΜ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ

Είναι δουλειά του πολίτη να εμποδίσει την κυβέρνηση να κάνει λάθος…" (ρήσεις σοφών).

- Η ονοματική φράση "χρώματα, αερογράφους, μπογιές" ποιο ουσιαστικό προσδιορίζει;

Γενικός γραμματέας

Η "Γηραιά Ευρώπη" ξυπνά, επιτέλους, απ' τον λήθαργο της υποτέλειας, εναντιώνεται στους ανιστόρητους επικυρίαρχους αλαζόνες των ΗΠΑ με τα τεράστια αποθέματα πλουτωνίου, εμπλουτισμένου ουρανίου, χημικών, πυρηνικών όπλων, οι οποίοι επιμένουν με απαράμιλλη υποκρισία να… αφοπλίσουν τον τρομοκράτη Σαντάμ απ' όσα όπλα οι ίδιοι τού προμήθευσαν.

- Το ουσιαστικό αυτό έχει έννοια πιο γενική και αόριστη ή πιο συγκεκριμένη από την υπογραμμισμένη ονοματική φράση (προσδιορισμό);

Ο ξεσηκωμός των "πολιτών" φέρνει στον νου μνήμες άλλων εποχών.

- Επομένως, τι είδους πληροφορία προσθέτει ο προσδιορισμός;

Είναι μια κάποια ελπίδα.

5. "Εκείνη την ώρα περνούσε ένα κοπάδι χελιδόνια" (κείμ. 4):

"Ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός"!

Το υπογραμμισμένο ουσιαστικό ποιο ουσιαστικό προσδιορίζει; - Βρίσκεται στην ίδια πτώση με αυτό; - Τι είδους πληροφορία προσθέτει;