Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Τηλεόραση :: Σύντομη είδηση

( o "φιλέας φογκ" της δημοσιογραφίας :: 10/2/2006 18:56:55) 

O "Φιλέας Φογκ" της δημοσιογραφίας

Οι ζώνες ασφαλείας και οι αερόσακοι

Το γύρο του κόσμου σε δύο χρόνια και οκτώ μήνες ετοιμάζεται να κάνει ο δημοσιογράφος, Δημήτρης Παρούσης, ο οποίος αναχωρεί στις 20 του μήνα για την Αμερική. Οι ζώνες ασφαλείας έχουν σχεδιαστεί να προστατεύουν τα άτομα που ταξιδεύουν με αυτοκίνητο όταν συμβεί ένα ατύχημα (Εικ. 1). Στόχος της αποστολής του είναι η καταγραφή ταξιδιωτικών ρεπορτάζ αλλά και η συλλογή υπογραφών για την ιδέα του "Ευ Αγωνίζεσθαι". Οι τραυματισμοί του οδηγού και των επιβατών οφείλονται στην απότομη επιβράδυνση του οχήματος. Σημειώνεται ότι ανά εξάμηνο ο Δημήτρης Παρούσης θα επιστρέφει στην Αθήνα για 20 ημέρες και θα συνεχίζει στο επόμενο εξάμηνο για το απ' άκρη σ' άκρη οδοιπορικό του. Όπως γνωρίζουμε σύμφωνα με τον πρώτο νόμο του Νεύτωνα, κάθε κινούμενο σώμα τείνει να διατηρεί σταθερή την κινητική του κατάσταση. Ο δημοσιογραφικός αυτός "γύρος" θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2008, οπότε ο "σύγχρονος Φιλέας Φογκ" θα αναχωρήσει από τη Μόσχα με τον υπερσιβηρικό για το Πεκίνο, όπου και θα παρουσιάσει όλο το φωτογραφικό υλικό από την περιπλάνησή του αυτή. Την ιδιότητα αυτή την ονομάσαμε αδράνεια. Να τονιστεί ότι οι εμπειρίες του από το ταξίδι θα καταγράφονται καθημερινά στην ιστοσελίδα www.godimitris.gr, η οποία θα είναι διαθέσιμη σε πέντε γλώσσες.

Εικόνα 1

Την προσπάθεια υποστηρίζουν η Διεθνής Ομοσπονδία Δημοσιογράφων, η ΠΟΕΣΥ και η ΕΣΗΕΑ.

Έτσι τα σώματα των επιβατών τείνουν να κινούνται προς τα εμπρός ενώ το όχημα επιβραδύνεται. Αποτέλεσμα αυτού είναι ο οδηγός και ο επιβάτης του μπροστινού καθίσματος, να χτυπήσουν στο τιμόνι και στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου αντίστοιχα. Κατά την πρόσκρουση ενός αυτοκινήτου σε σταθερό εμπόδιο, π.χ. τοίχο, ο χρόνος στον οποίο το όχημα σταματάει είναι πολύ μικρός, συνήθως κλάσμα του δευτερολέπτου. Έτσι, σύμφωνα με το δεύτερο νόμο του Νεύτωνα, F=mα, ή [pic] η δύναμη F είναι πολύ μεγάλη και το αποτέλεσμα της σύγκρουσης πολύ σοβαρό. Σε πολλά αυτοκίνητα το εμπρόσθιο τμήμα έχει σχεδιαστεί να θραύεται ώστε ο χρόνος σύγκρουσης να γίνεται μεγαλύτερος. Ίσως για το λόγο αυτό οι προφυλακτήρες των αυτοκινήτων δεν είναι πλέον μεταλλικοί. Ο αερόσακος είναι ένα σύστημα (Εικ.2), σχεδιασμένο να φουσκώνει κατά τη σύγκρουση. Έτσι, προστατεύονται τα σώματα των επιβατών από την πρόσκρουση στο τιμόνι και το παρμπρίζ του αυτοκινήτου και επιπλέον αυξάνει το χρόνο που το σώμα των επιβατών ακινητοποιείται.

Ωστόσο, οι περισσότεροι τραυματισμοί των επιβατών δεν οφείλονται στην απότομη επιβράδυνση του οχήματος αλλά στο γεγονός ότι οι επιβάτες δεν φοράνε τις ζώνες ασφαλείας.

Εικόνα 2