Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διαφημίσεις :: Σύντομη είδηση

( η βίκυ λέει "πάμε πακέτο" :: 14/2/2006 20:14:11) 

Ο Νίκος Κακαουνάκης κάνει απόψε (21.00) ποδαρικό στη νέα εκπομπή του ALPHA "Πάμε πακέτο", που παρουσιάζει η Βίκυ Χατζηβασιλείου.

Φαστ φουντ: το φετίχ του 20ού αιώνα

Η Βίκυ λέει "Πάμε πακέτο"

Μήπως η κουζίνα του μέλλοντος θα είναι ένα τηλεφωνικό κέντρο με άπειρες γραμμές, συνδεδεμένες με τα μικρά φετίχ της καθημερινότητάς μας, τα φαγητά δηλαδή σε πακέτο;

Νέο ξεκίνημα με ολοκαίνουρια εκπομπή κάνει απόψε στις 9 το βράδυ η Βίκυ Χατζηβασιλείου, η οποία επιστρέφει στο καθιερωμένο ραντεβού της με το τηλεοπτικό κοινό του ALPHA.

Το ερώτημα, στα τέλη του αιώνα, μοιάζει για πολλούς σαν μια απελπισμένη επίκληση της χαμένης κοινωνικότητάς μας, έτσι που η ταχύτητα στους ρυθμούς της ζωής παρασύρει ένα ολόκληρο "σύστημα αξιών" καθημερινής εθιμοτυπίας.

Τίτλος της νέας της παραγωγής που θα προβάλλεται κάθε εβδομάδα την ίδια ώρα είναι "Πάμε πακέτο" και στόχος της να φέρει κοντά -με τη συνδρομή αντικειμένων- πρόσωπα που δεν έχουν επαφές.

Αν η εφημερίδα "Λιμπερασιόν", σε ειδικό αφιέρωμά της για τα αντικείμενα του αιώνα, κατατάσσει σ' αυτά και το χάμπουργκερ, αποθεώνοντας την ιδεολογία του "φαστ-φουντ", τότε στο δίλημμα "χάμπουργκερ ή σουβλάκι" ίσως και να συμπυκνώνεται η πολιτισμική διαφορά ανάμεσα στην πλαστική ζωή και στην …κανονική ζωή.

Κεντρικό πρόσωπο της πρώτης ιστορίας είναι ο δημοσιογράφος, Νίκος Κακαουνάκης.

Αν η γρήγορη ζωή και ο καθημερινός "πολιτισμός" της θέλουν σύμβολα, έχει από όλα πλέον ο μπαξές.

Τρεις φίλοι του δημοσιογράφου σχεδίαζαν να του κάνουν μια μεγάλη έκπληξη στο αεροδρόμιο, όταν θα επέστρεφε, μετά την πρόσφατη περιπέτεια που είχε με την υγεία του.

Στην Ελλάδα κερδίζουν διαρκώς έδαφος όλων των ειδών οι πατέντες.

Όμως επειδή, τη χρονική εκείνη στιγμή, δεν πραγματοποιήθηκε η έκπληξη, η ευκαιρία δίνεται τώρα μέσα από την εκπομπή "Πάμε πακέτο".

Από τα καταστήματα που αναλαμβάνουν να στείλουν στο σπίτι έτοιμα φαγητά σε πακέτο, μέχρι τα μεγάλα σούπερ μάρκετ, οι προθήκες των οποίων είναι γεμάτες καθημερινά με σπιτικά φαγητά ή με φαγητά σπιτικής ψευδαίσθησης και από τα ιταλικά εστιατόρια που στις δύο πίτσες στέλνουν τη μία δώρο.

Τι θέλουν άραγε, οι τρεις λυράρηδες από την Κρήτη να πουν στον Κρητικό εκδότη; Στον αντίποδα πάντως του γρήγορου φαγητού και της ζωής σε "πακέτο" αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια ένα αντικίνημα από τους υπερασπιστές της παράδοσης, όχι μόνο στη γεύση αλλά και στην πολιτισμική της εκδοχή. Η δεύτερη ιστορία αφορά δυο αδελφές. Το "Σλόου-Φουντ" είναι τίτλος και ταυτοχρόνως η φιλοσοφία του "κινήματος" το οποίο έχει τα τελευταία πέντε χρόνια ένα "σκληρό πυρήνα" και στην Ελλάδα με αρκετές δραστηριότητες. Αναζητούν την τρίτη και για να τη βρουν απευθύνονται στην εκπομπή, η οποία με τη σειρά της την εντόπισε στην Ιταλία.

Η φιλοσοφία του σλόου φουντ Στόχος η διάσωση της γαστρονομικής παράδοσης και η οινική διαπαιδαγώγηση σε συνδυασμό με μια διαφορετική αντίληψη για τον τρόπο ζωής. Η κίνηση απλώθηκε γρήγορα σε περισσότερες από 30 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, και αριθμεί πάνω από 150.000 μέλη. Το σλόου-φουντ κάθε χώρας χωρίζεται σε τοπικά συμπόσια όπου οι συμποσιάρχες δρουν υπέρ των στόχων του κινήματος. Συγκεντρώνουν τα μέλη, θέτουν στόχους, βοηθούν παραγωγούς ξεχασμένων προϊόντων και επιδίδονται σε διάφορες δραστηριότητες.

Η πιο εντυπωσιακή ήταν αυτή τον περασμένο Μάρτιο στη Θεσσαλονίκη, στο πλαίσιο της ΔΕΤΡΟΠ, όπου οργανώθηκαν δύο θεματικά, όπως λέγονται, δείπνα με τη συμμετοχή εκατοντάδων καλεσμένων. Το θέμα στα δείπνα αυτά ήταν η εβραϊκή κουζίνα, η ποντιακή και η μακεδονική. Ανάλογες δραστηριότητες γίνονται συστηματικά στην Ευρώπη, όπου σωματεία και ενώσεις εκπαιδεύουν τους νέους, μαθητές, φοιτητές κτλ. στα μυστικά της γαστρονομίας, σε συνδυασμό με μια άλλη αντίληψη για τη ζωή στην καθημερινή της έκφανση, αναβιώνοντας, κατά κάποιο τρόπο, τα αρχαιοελληνικά συμπόσια.

(Από τον ημερήσιο Τύπο, 9.5.1999)