Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

ΣΑΒΒΑΤΟ 13/2 Πίσω έχει η Τέχνη την… ουρά

Ο πυρήνας έχει ενεργειακές στάθμες

ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΜΑΣ ΧΡΟΝΙΑ (THE WAY WE WERE)

Μεγάλα ονόματα της τέχνης χτύπησαν την πόρτα του φιλότεχνου κοινού. Εκείνοι που ανταποκρίθηκαν ήταν (συνολικά) κάπου 500.000 σε 18 μεγάλες εκθέσεις

Η ενέργεια των νουκλεονίων του πυρήνα δεν μπορεί να πάρει οποιαδήποτε τιμή, αλλά, όπως συμβαίνει και με την ενέργεια του ατόμου του υδρογόνου, είναι κβαντωμένο μέγεθος και μπορεί να πάρει μόνο διακριτές τιμές.

(MEGA, 00.30)

ΜΑΙΡΗ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΥ

Τη στάθμη που αντιστοιχεί στη μικρότερη δυνατή ενέργεια τη λέμε και εδώ θεμελιώδη ενεργειακή στάθμη.

Γνωστή ταινία του Σίντνεϊ Πόλακ, παραγωγής 1973, με τους Μπάρμπαρα Στρέιζαντ και Ρόμπερτ Ρέντφορντ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.

Τα μεγάλα ονόματα της ισπανικής τέχνης και σημαντικοί Έλληνες δημιουργοί χαρακτήρισαν τη φετινή εικαστική σεζόν.

Οι υπόλοιπες ενεργειακές στάθμες του πυρήνα παριστάνονται σχηματικά με μικρές οριζόντιες γραμμές πάνω από τη θεμελιώδη ενεργειακή στάθμη και ονομάζονται διεγερμένες στάθμες (σχήμα 3-8).

Το 1945 σ' ένα μπαρ της Νέας Υόρκης, συναντιούνται οι δύο ήρωες, που διετέλεσαν ερωτευμένοι στα νεανικά τους χρόνια για να ανανεώνουν τη σχέση τους.

Η ανταπόκριση του κόσμου δεν ήταν ίδια για όλες τις εκθέσεις, καθώς το ειδικότερο ενδιαφέρον, η διαφήμιση, αλλά και το μόνιμο κοινό που έχει αποκτήσει κάθε χώρος καθορίζουν σε σημαντικό βαθμό την προσέλευση.

Οι αποστάσεις των ενεργειακών σταθμών στο άτομο του υδρογόνου είναι μερικά eV, ενώ στον πυρήνα οι αποστάσεις των ενεργειακών σταθμών είναι μερικά MeV, δηλαδή ένα εκατομμύριο φορές περισσότερο.

Αποφασίζουν να παντρευτούν, παρά τις έντονες αντιθέσεις τους.

Η οποία μόνον για τις τρεις "μεγάλες" εκθέσεις στο "Τοπ" της σεζόν μετράται σε 280.000 επισκέπτες.

3-8 Οι πρώτες λίγες ενεργειακές στάθμες του πυρήνα 14N. Η θεμελιώδης ενεργειακή στάθμη αντιστοιχεί στην πιο ευσταθή κατάσταση του πυρηνα. Όλες οι στάθμες έχουν αρνητική ενέργεια. Οι διεγερμένες στάθμες έχουν απλώς μεγαλύτερη ενέργεια από τη θεμελιώδη. Κάθε φορά που ο πυρήνας, ενώ βρίσκεται σε μια διεγερμένη στάθμη, μεταπίπτει σε μια πιο χαμηλή, αποβάλλει στο περιβάλλον του ενέργεια με τη μορφή φωτονίων.

Πρόκειται για μια τρυφερή ιστορία αγάπης, που τιμήθηκε με δύο Όσκαρ. Σημαίνουν κάτι αυτοί οι αριθμοί; "Πιστεύω ότι το εικαστικό - μουσειακό ενδιαφέρον έκανε την έκρηξή του την δεκαετία του ' 90 και τώρα "διορθώνει" την τιμή του σε κανονικά επίπεδα.

3-7 Η κινητική ενέργεια των νουκλεονίων και η απωστική δύναμη μεταξύ των πρωτονίων τείνουν να αποσυνθέσουν τον πυρήνα, ενώ η ισχυρή πυρηνική δύναμη είναι αυτή που τον κρατάει ενιαίο.

Αξιολόγηση: ((

Με βάση δε ότι πολλά μουσεία σήμερα, ιδίως τα ιδιωτικά, έμαθαν και ασκούν το μάρκετινγκ και με δεδομένο ότι είχαμε μεγάλες εκθέσεις το 2002 θα περίμενα ένα νούμερο τριπλάσιο", σχολιάζει στα "ΝΕΑ" ο ιστορικός-κριτικός τέχνης, Χάρης Καμπουρίδης.

Θεμελιώδης στάθμη Τα νουκλεόνια είναι ελεύθερα Ε2 Ε3 0 Ε1 E(MeV) 4MeV

ΡΕΥΣΤΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ (LIQUID SKY)

Που οφείλεται το φαινόμενο; "Αφενός το κοινό κουράστηκε από τις μεγάλες διοργανώσεις που διαρκούν λίγο και δεύτερον από το μεγάλο αριθμό εκθέσεων".

(ΕΤ-3, 01.30)

Ο ίδιος παρατηρεί δε πως "οι επισκέπτες είναι πολύ λιγότεροι από ότι θα περίμενα σε σχέση με την έκθεση "Από τον Θεοτοκόπουλο στον Σεζάν", μια έκθεση - οροφή με κάπου 600.000 επισκέπτες, αλλά και πολύ διαφημισμένη".

Το φιλμ αυτό του Σλάβα Τσούκερμαν είχε προκαλέσει ζωηρή εντύπωση το 1982, με τη ριζοσπαστική και ρηξικέλευθη αισθητική του.

Η έκθεση "Ο αιώνας του Πικάσο", που ταξίδεψε από την Ισπανία στην Αθήνα και συνεχίζεται έως τις 27 Ιανουαρίου, στην Εθνική Πινακοθήκη, μετρά ήδη 160.854 επισκέπτες, χωρίς πράγματι να δημιουργηθούν οι ουρές που είχαν φέρει στην Πινακοθήκη οι δημιουργίες του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου (Ελ Γκρέκο) και οι 618.000 επισκέπτες.

Η ιστορία εξελίσσεται στο Μανχάταν, όπου ένα μοντέλο περιβάλλεται από περίεργους χαρακτήρες.

"Σε σύγκριση με τον πληθυσμό είναι αισιόδοξο το μήνυμα", λέει από την πλευρά του στα "ΝΕΑ" ο ιδρυτής του Μουσείου Φρυσίρα, Βλάσης Φρυσίρας.

Σύντομα γίνεται στόχος εξωγήινων, οι οποίοι αναζητούν τη χημική τροφή, για τη συντήρηση της σεξουαλικής τους δραστηριότητας.

"Πιστεύω ότι δεν είναι αρκετό, αλλά η προσπάθεια, που γίνεται από τα μουσεία για καλύτερες εκθέσεις, αλλά και η διαφήμιση θα συντελέσει στην αύξηση των επισκεπτών στα μουσεία.

Αξιολόγηση: ((

Το μυστικό για την προσέλευση του κοινού είναι οι περιοδικές εκθέσεις, που αποτελούν την πρόκληση να επαναλαμβάνει τις επισκέψεις".

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΞΑΣ

Ιδιαιτέρως επιτυχημένη αποδείχτηκε η προσπάθεια του Μουσείου Μπενάκη να μυήσει το κοινό στην "Υαλουργία των σουλτάνων" (70.000 επισκέπτες σε τρεις μήνες), ενώ έκθεση του ίδιου μουσείου "Lila de Nobili - Γιάννης Τσαρούχης" είχε 30.000 επισκέπτες, παρότι εξελίχθηκε στους "δύσκολους" καλοκαιρινούς μήνες.

(ΝΕΤ, 15.15)

Ακολούθησαν οι "Θησαυροί των Αρμενίων" (25.000 εισιτήρια) και οι ασπρόμαυρες φωτογραφίες του Σωκράτη Μαυρομμάτη από τα αναστηλωτικά έργα της Ακρόπολης, οι οποίες μέσα σε τρεις μόλις εβδομάδες έκοψαν 10.000 εισιτήρια.

Κωμικό γουέστερν του Ρόμπερτ Όλντριτς, σκηνοθετημένο το 1963. Δύο παράξενοι τύποι βρίσκονται σε μια ταξιδιωτική άμαξα, όταν τους επιτίθενται ληστές.

Σταρ "αναδείχθηκε" και ο Σαλβαντόρ Νταλί, ο οποίος κατάφερε να κερδίσει το ελληνικό κοινό και να δημιουργήσει ουρές στις σκάλες του Μεγάρου Σταθάτου του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, όπου φιλοξενείται έως τις 22 Φεβρουαρίου (δόθηκε παράταση).

Αποκρούουν τους ληστές, αλλά στη συνέχεια ο ένας κλέβει τον άλλον, με αποτέλεσμα να ξεδιπλωθεί μια σειρά κωμικών περιστατικών, που διακωμωδούν σκηνές από γνωστά γουέστερν.

Εκτός από ενδιαφέρον για το έργο του μεγάλου ζωγράφου, οι φιλότεχνοι θα πρέπει να διαθέτουν και υπομονή, καθώς αν βρίσκονται στο τελευταίο σκαλοπάτι χρειάζονται περίπου 60 έως 90 λεπτά για να φτάσουν στην είσοδο της έκθεσης.

Αξιολόγηση: ((

Έως τις 31 Δεκεμβρίου, πάντως, είχαν περάσει το κατώφλι του Μουσείου κάπου 43.000 επισκέπτες (κοντά στους 50.000 έως σήμερα), εκ των οποίων οι 30.104 ήταν Έλληνες και οι 5.500 ξένοι, ενώ 7.030 παιδιά συμμετείχαν στα εκπαιδευτικά προγράμματα που οργανώθηκαν με την ευκαιρία της έκθεσης.

Η ΜΕΓΑΛΗ ΤΩΝ ΜΠΑΤΣΩΝ ΣΧΟΛΗ ΝΟ 2 (POLICE ACADEMY II)

Το δικό τους κοινό έχουν καταφέρει να κερδίσουν και οι εκθέσεις που παρουσιάζονται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

(STAR, 22.00)

Αν και τα εισιτήρια των εκθέσεων - φέτος φιλοξενήθηκαν οι παραγωγές "Συρία: Βυζαντινά χρόνια", "Πάνος Αραβαντινός 1884-1930: Ζωγραφική για το θέατρο", "Τα χρόνια του Βερολίνου", που έκλεισε χτες και "Αόρατοι Μουσικοί" έως τις 20 Ιανουαρίου - κυμαίνονται μεταξύ των 6.000 και 10.000, στην πραγματικότητα ο αριθμός των επισκεπτών είναι κατά πολύ μεγαλύτερος, καθώς την κάθε έκθεση βλέπουν και οι θεατές των παραστάσεων του Μεγάρου, οι οποίοι δεν κόβουν ξεχωριστό εισιτήριο.

Συνέχεια της γνωστής επιτυχημένης κωμωδίας, σε σκηνοθεσία Τζέρι Πάρις.

Μεταξύ 5.000 και 7.000 κυμάνθηκαν και οι επισκέπτες των εκθέσεων του Μουσείου Φρυσίρα, με κορυφαία εκείνη του Ιταλού ζωγράφου Αντρέα Μαρτινέλι, που έφτασε τα 7.500 εισιτήρια.

Δυστυχώς, δεν φτάνει σε επίπεδο την πρώτη ταινία της σειράς.

30.000 για τον Μιρό στην Άνδρο

Εδώ τα μέλη μιας συμμορίας με αρχηγό τους έναν ψυχωτικό τρομοκρατούν μια κεντρική περιοχή του Λος Άντζελες.

Ο τρίτος Ισπανός που έδωσε το "παρών" στα ελληνικά εικαστικά δρώμενα, ο Χουάν Μιρό, κατάφερε να προσελκύσει 29.800 επισκέπτες στο Ίδρυμα Ελίζας και Βασίλη Γουλανδρή, σε διάστημα τριών μηνών.

Διατάζεται ένας αστυνομικός με 32 χρόνια στο σώμα ν' αποκαταστήσει την τάξη.

Το 85% των φιλότεχνων ήταν Έλληνες, ενώ 150 παιδιά παρακολούθησαν τα εκπαιδευτικά προγράμματα.

Διαφορετικά, θ' αντικατασταθεί από ένα φιλόδοξο συνάδελφό του.

Το ενδιαφέρον το κοινού προσείλκυσαν εξίσου (κάπου 30.000 επισκέπτες) και τρεις σημαντικοί Έλληνες ζωγράφοι (Αλέκος Φασιανός, Νίκος Στεφάνου, Βασίλης Σπεράντζας), με άγνωστα έργα τους από την εποχή που δούλευαν μαζί στο "Ατελιέ της Καλλιθέας", στο Ίδρυμα Κυδωνιέως της Άνδρου.

Αξιολόγηση: (

Κίνηση, κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, είχαν και οι εκθέσεις του Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης Ρεθύμνης, στη "Φορτέτσα" (χώρο με αυξημένη επισκεψιμότητα), που άγγιξαν τα 5.000 εισιτήρια. Παράδειγμα, "Το ναυάγιο της γαλήνης", της Μαρίας Λοϊζίδου. Οι χειμερινές, όμως, περιορίστηκαν στους 1.500 επισκέπτες (π.χ. Φαίδωνος Πατρικαλάκι: "Στα βήματα του Ερωτόκριτου").

INFO

Εθνική Πινακοθήκη: 210-7235.857 Μουσείο Μπενάκη: 210-3671.000 Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης: 210-7228.321 Μέγαρο Μουσικής Αθηνών: 210-7282.000 Μουσείο Φρυσίρα: 210-3234.678 Κάζα Μπιάνκα: 2310-425.531 Τελλόγλειο Ίδρυμα: 2310- 991.610 Μουσείο Φωτογραφίας: 2310-566.716 Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης: 2310-240.002