Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Κριτική κινηματογράφου

( περιθωριακοί αμερικάνοι σκηνοθέτες ) 

ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΘΟΝΗΣ

Η Ιερά Σύνοδος συζητεί τις δηλώσεις τού Ιωαννίνων περί ειδωλολατρίας

Απορρόφηση των ακτίνων Χ

Περιθωριακοί Αμερικάνοι σκηνοθέτες

Η περιφορά των εικόνων και των ιερών λειψάνων θα συζητηθεί στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο, οι εργασίες της οποίας αρχίζουν σήμερα. Όταν οι ακτίνες Χ διαπερνούν οποιοδήποτε υλικό, τότε ένα μέρος της ακτινοβολίας απορροφάται από το υλικό.

Παρουσίαση των νέων ταινιών της εβδομάδας και των επαναλήψεων

Όπως έγινε γνωστό, τα μέλη της ΔΙΣ, με αφορμή τις δηλώσεις στα "ΝΕΑ" του Μητροπολίτη Ιωαννίνων περί ειδωλολατρίας και αρρωστημένης πίστης, προσανατολίζονται στο να συντάξουν κείμενο με το οποίο θα καταδικάζουν έμμεσα τις απόψεις του κ. Θεόκλητου. Η απορρόφηση της ακτινοβολίας εξαρτάται από τη φύση του υλικού, το μήκος κύματος της ακτινοβολίας και το πάχος του υλικού.

PECKER

Τα μέλη της ΔΙΣ όλες αυτές τις μέρες μελέτησαν λέξη - λέξη τα όσα είπε ο κ. Θεόκλητος (μάλιστα ζήτησαν και πήραν από τηλεοπτικό σταθμό την κασέτα με το πλήρες κείμενο των δηλώσεών του) προκειμένου να καθορίσουν τη στάση τους. α. Όσο μεγαλύτερος είναι ο ατομικός αριθμός Ζ των ατόμων του υλικού που απορροφά την ακτινοβολία τόσο μεγαλύτερη είναι η απορρόφηση της ακτινοβολίας.

Σκηνοθεσία: Τζον Γουότερς.

Στο ίδιο ανακοινωθέν θα γίνεται επίσης και λόγος για "διαφάνεια στα έσοδα που εισπράττονται από την περιφορά εικόνων και ιερών λειψάνων αλλά και για ευταξία κατά την προσκύνηση". Το γεγονός αυτό εξηγεί γιατί στις ακτινογραφίες του ανθρώπινου σώματος τα οστά, τα οποία αποτελούνται από άτομα μεγαλύτερου ατομικού αριθμού, απορροφούν περισσότερη ακτινοβολία, ενώ οι ιστοί απορροφούν πολύ λιγότερη.

Παίζουν: Έντουαρντ Φέρλογκ, Κριστίνα Ρίτσι, Μάρθα Πλίμπτον.

Υπενθυμίζεται ότι ο Μητροπολίτης Ιωαννίνων σε συνέντευξη του στα "ΝΕΑ" είχε υποστηρίξει ότι είναι ειδωλολατρικό το φαινόμενο να ταυτίζουν οι πιστοί την εικόνα με το πρόσωπο που απεικονίζεται σε αυτή. β. Όταν οι ακτίνες Χ διαπερνούν μια πλάκα, που έχει ορισμένο πάχος, τότε η απορρόφηση των ακτίνων αυξάνεται όσο αυξάνεται το μήκος κύματος της ακτινοβολίας.

Ο Τζον Γουότερς αναστάτωσε τα τέλη της δεκαετίας του '70 και τις αρχές του '80 με τις ανατρεπτικές, θα λέγαμε "αναρχικές" κωμωδίες του και κυρίως αυτές με πρωταγωνίστρια την "εγχειρισμένη" Ντιβάιν.

Εκτός του θέματος των εικόνων, η Σύνοδος θα συζητήσει και τη σύσταση ανώνυμης εταιρείας με την ίδρυση ραδιοφώνου και τηλεόρασης.

Οι ακτίνες Χ που έχουν μικρά μήκη κύματος είναι περισσότερο διεισδυτικές και ονομάζονται σκληρές ακτίνες, ενώ οι ακτίνες που έχουν μεγάλα μήκη κύματος είναι λιγότερο διεισδυτικές και ονομάζονται μαλακές ακτίνες.

Τώρα, έρχεται ξανά στο προσκήνιο με την ιστορία του πιο απίθανου σούπερ - σταρ φωτογράφου της Αμερικής.

γ. Όσο το πάχος του υλικού είναι μεγαλύτερο τόσο μεγαλύτερη είναι και η απορρόφηση της ακτινοβολίας μέσα στο υλικό αυτό.

Το παρατσούκλι του ("pecker") προέρχεται από τη συνήθεια των παιδικών του χρόνων να τσιμπολογάει (peck = ραμφίζω) το φαγητό του. Ως ενήλικος είναι ένας αδέξιος και τρελούτσικος δεκαοκτάχρονος στη Βαλτιμόρη, που εργάζεται σ' ένα εστιατόριο και έχει για χόμπι τις εκκεντρικές φωτογραφίσεις της οικογένειάς του. (Village Centre).

ΓΕΙΤΟΝΕΣ ΚΙ ΕΡΑΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Νιλ Λαμπιούτ. Παίζουν: Έμι Μπρένεμαν, Άαρον Έκχαρτ, Κάθλιν Κίνερ, Ναστάσια Κίνσκι.

Από το χώρο του ανεξάρτητου αμερικάνικου κινηματογράφου προέρχεται το φιλμ αυτό, με το σκηνοθέτη του ήδη γνωστό στο ελληνικό κοινό από την προηγούμενη ταινία του "Μεταξύ ανδρών". Στο δεύτερο μεγάλου μήκους έργο του, ο χώρος δράσης μετατοπίζεται από τα γραφεία μιας πολυεθνικής εταιρίας στο εσωτερικό των οικογενειών, ενός θεσμού που απ' ό,τι φαίνεται βρίσκεται σε κρίση. Αιτία οι μπερδεμένες σχέσεις, οι ανάκατες φιλίες, τα δυσδιάκριτα όρια ηθικού και ανήθικου, οι δυσκολίες προσέγγισης του ανδρικού με το γυναικείο φύλο. Κατάληξη η ίδια: η διαφθορά και η έλλειψη φραγμών στη σεξουαλική ζωή των σύγχρονων Αμερικάνων αποτελεί το κυριότερο σαράκι, που κατατρώγει τις υποστυλώσεις της "ελευθεριάζουσας", αλλά και εγκλωβισμένης δυτικής κοινωνίας. (Ολύμπιον 1).

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΣΟΥ

Σκηνοθεσία: Έιμος Κόλεκ. Παίζουν: Άννα Τόμσον, Μάθιου Πάουερς, Τάνι Γουέλς.

Τρίτη σκηνοθετική παρουσία Αμερικάνου ανεξάρτητου σκηνοθέτη γι' αυτήν της εβδομάδα, μ' ένα φιλμ που ξεχώρισε στο φετινό φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Η Σου είναι μια έξυπνη και ελκυστική τριαντάρα, η οποία εγκαταλείπει τη ζωή της στην επαρχία, με σκοπό να ζήσει στο Μανχάταν. Εκεί αναλώνει το βίο της σε περιστασιακές σεξουαλικές σχέσεις και σε γυναικείες φιλίες, όλες διαμορφωμένες στο πλαίσιο της αξιοπρέπειας, που οριοθετεί κάθε της κίνηση. Όταν μπλέκει μ' ένα δημοσιογράφο, ο οποίος ενδιαφέρεται για τη Σου, τα πράγματα φαίνονται ν' αλλάζουν, ώσπου ξανακυλάει στις προηγούμενες επιλογές της, μετά από μια παροδική εγκατάλειψη. (Λάουρα).

ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΕ ΔΥΟ ΜΠΑΜΠΑΔΕΣ

Σκηνοθεσία: Πατρίς Λεκόντ. Παίζουν: Αλέν Ντελόν, Ζαν Πολ Μπελμοντό, Βανέσα Παραντί.

Και μόνο η συγκατοίκηση δύο ιερών τεράτων του γαλλικού σινεμά αποτέλεσε επαρκή λόγο για να κατακτήσει το φιλμ αυτό μια από τις πρώτες θέσεις στο γαλλικό box office. Το αγαπημένο τους είδος (κωμωδία δράσης) ξεκινάει εδώ από μια όμορφη, εικοσάχρονη κλέφτρα αυτοκινήτων, που βγαίνει από τη φυλακή και συγχρόνως πληροφορείται το θάνατο της μητέρα της. Από μια κασέτα μαθαίνει ότι η μητέρα της πριν είκοσι χρόνια είχε ερωτευθεί δύο γοητευτικούς άνδρες και δεν γνωρίζει ποιος είναι ο πατέρας της. Συγχρόνως, όταν αυτοί γνωρίζονται μεταξύ τους αντιπαθεί ο ένας τον άλλον, γεγονός που γίνεται έναυσμα για μια σειρά από ευφυείς, κωμικούς διαλόγους. (Μετροπόλιταν, Ναυαρίνο).

ΚΥΜΑΤΑ ΑΓΑΠΗΣ

Σκηνοθεσία: Φόρεστ Γουιτάκερ. Παίζουν: Σάντρα Μπούλοκ, Τζίνα Ρόουλαντς, Χάρι Κόνιγκ.

Ιστορία σχέσεων, που διαδραματίζεται ανάμεσα σ' ένα διαζύγιο και σε μια προσπάθεια επανασύνδεσης του ζεύγους, μέσα από προσπάθειες κυρίως της γυναίκας. Στο ενδιάμεσο μία κόρη, η οποία επιθυμεί διακαώς τη συνεύρεση των γονιών της, οι προσπάθειες της οποίας θα δικαιωθούν τελικά. Τρυφερή ταινία, πάνω στο αδιέξοδο των ανδρογύνων, την ειρωνική ματιά στον τρόπο αναδόμησης του θεσμού μέσα από ατελέσφορους μεθόδους της οικογένειας και την τελική λύση που βρίσκεται στην αιώνια αγάπη. (Village Centre, Ράδιο Σίτυ).