Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Επιστολές :: Κριτική κινηματογράφου

( ποιος είναι ο σολούκους; :: 5/1/2006 20:43:08) 

Ποιος είναι ο Σολούκους; Αθόρυβη τελευταία σεκάνς για τον Ντίνο Δημόπουλο

ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ

Είδα πάλι σε dvd -από μαζοχισμό- το "Alexander" (Μέγας Αλέξανδρος) του Όλιβερ Στόουν και φρίκαρα - κυρίως προς το τέλος, που αναφέρεται ως ένας από τους επιγόνους του Μεγαλέξανδρου ο Σολούκους.

Έφυγε από τη ζωή όπως έζησε. Χωρίς να κάνει την παραμικρή παραχώρηση στην ανθρώπινη ματαιοδοξία περί δημοσιότητας

Από το πολύγωνο αθροιστικών συχνοτήτων του παρακάτω διαγράμματος να βρεθεί (α) το ύψος x*, κάτω από το οποίο ανήκει το 25% των μαθητών (β) το ποσοστό p των μαθητών που έχουν ύψος μέχρι και 170cm. Το λέει ο ηθοποιός στα αγγλικά έτσι, και το μεταφράζει ο "μεταφραστής" στα ελληνικά αυτούσιο: Σολούκους.

ΠΑΥΛΟΣ ΚΑΓΙΟΣ

ΛΥΣΗ [pic]

Και ποιος είναι αυτός;

Σαράντα έξι ταινίες είχε στο ενεργητικό του ο Ντίνος Δημόπουλος

α) Ακολουθούμε τη διαδρομή ΑΒ, όπως φαίνεται στο διάγραμμα, και ξεκινώντας από το σημείο (0, 0,25) πηγαίνουμε παράλληλα προς τον άξονα [pic] μέχρι το αθροιστικό διάγραμμα και μετά κάθετα στον άξονα [pic] μέχρι το σημείο [pic]. Προφανώς, ο Σέλευκος…

Ο Ντίνος Δημόπουλος, από τις πιο ευγενικές φυσιογνωμίες και ένας από τους καλύτερους σκηνοθέτες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, πέθανε τη Πέμπτη από ανακοπή καρδιάς σε ηλικία 82 χρόνων.

Το [pic] είναι το ζητούμενο ύψος.

Για την ταινία: το να γυρίζει ένας Αμερικανός την "Τροία" ή τον "Μέγα Αλέξανδρο" είναι περίπου σαν να βλέπεις Γιαπωνέζο να χορεύει ζεϊμπέκικο. Η κηδεία του έγινε το Σάββατο στο κοιμητήρι της Ραφήνας και η σύντροφος της ζωής του, Φλωρέτα Ζάννα, ακολούθησε την στερνή επιθυμία του:

β) Όμοια, ακολουθώντας τη διαδρομή ΓΔ από το σημείο (170, 0) καταλήγουμε, όπως φαίνεται στο σχήμα, στο σημείο [pic].

Δεν καταλαβαίνουν τίποτε οι Αμερικάνοι - πρέπει να διασχίσουν πολλούς αιώνες πολιτισμού πρώτα, να έχουν αίσθηση της ελληνικής γλώσσας και μετά να πάνε να κάνουν σενάρια που απαιτούν πράγματα πολύ περισσότερα από ένα γουέστερν.

Η κηδεία να είναι αθόρυβη και μόνο η σχετική λειτουργία να γίνει στη θέση του ενταφιασμού του.

Το [pic] είναι το ζητούμενο ποσοστό. [pic]

Καθότι δεν μπορεί να νοηθεί η εκστρατεία στην Ασία ως μονομαχία μεταξύ Αλεξάνδρου και Δαρείου εν είδει Ελ Πάσο και μάλιστα χωρίς εξάσφαιρα - μόνο ο Λι Βαν Κλιφτ έλειπε. Σκηνοθέτης 46 ταινιών στα χρόνια του παλιού καλού ελληνικού σινεμά, όχι μόνο κατάφερε να ξεχωρίσουν οι πιο πολλές από τον σωρό των 100 φιλμ που γυρίζονταν κάθε χρόνο, αλλά να παραμένουν μέχρι σήμερα αγέραστες και σημείο-αναφοράς μιας ολόκληρης εποχής:

2. Στο διπλανό ιστόγραμμα σχετικών συχνοτήτων σβήστηκε κατά λάθος το ορθογώνιο της κλάσης [2-5).

Άσε πια η μανία των ψευδο-συγκρούσεων και του -με το ζόρι- ζουγκλιάρικου σεξ μεταξύ Μεγαλέξανδρου και της σιλικονάτης μαυριδερής Ρωξάνης, που του ορμάει πάνω στο κρεβάτι μουγκρίζοντας κι αφρίζοντας σαν το λιοντάρι της Νεμέας.

"Ο αγαπητικός της βοσκοπούλας", "Το αμαξάκι", "Στουρνάρα 288", "Αστέρω", "Μανταλένα", "Η Λίζα και η άλλη", "Λόλα", "Δεσποινίς διευθυντής", "Μια τρελή, τρελή οικογένεια", "Οι κυρίες της αυλής", "Κοινωνία ώρα μηδέν", "Πυρετός στην άσφαλτο", "Κάτι κουρασμένα παλικάρια", "Κονσέρτο για πολυβόλα", "Μια Ιταλίδα στη Κυψέλη", "Η δασκάλα με τα χρυσά μαλλιά", "Η νεράιδα και το παλικάρι", "Αγάπησα μια πολυθρόνα", "Οι βάσεις και η Βασούλα" κ.ά.

Εάν είναι γνωστό ότι δεν υπάρχει μισθός άνω των $1000, να κατασκευάσετε το ορθογώνιο αυτό.

Και βέβαια είναι άνευ σημασίας ο προκλητικός υπαινιγμός περί ομοφυλοφιλικής σχέσης μεταξύ Αλέξανδρου και Ηφαιστίωνα, τον οποίο παρουσιάζει ως τεκνό με βαμμένα φρύδια και τους δυο τους ως αιώνια αμορόζους - εξάλλου, όπως είπε κι ένας φίλος: ας ήμουν κι εγώ Μεγαλέξανδρος κι ας ήμουν αδερφή.

Ακόμα και η τελευταία του, "Τα δελφινάκια του Αμβρακικού" του 1993, με ήρωες δύο παιδιά, δεν είχε περάσει απαρατήρητη. ΛΥΣΗ [pic]

Όσο για τις μάχες: μα, όλη η ιδιοφυΐα του Αλέξανδρου, που αναλύεται από πολλούς ειδικούς, είναι οι στρατηγικές του συλλήψεις σχετικά με τη χρήση του ιππικού - σ' αυτόν στηρίζεται όλη η σύγχρονη στρατηγική.

Πολλές από τις ταινίες του είχαν πάρει μέρος σε διεθνή φεστιβάλ.

Επειδή έχουμε ένα ιστόγραμμα σχετικών συχνοτήτων ([pic]), το άθροισμα των εμβαδών όλων των ορθογωνίων θα πρέπει να ισούται με 100.

Αλλά τι να ξέρει ο Ράμπο από "ωθισμό", από "λοξή διάταξη" και από πού αερίζεται το μπαρμπούνι;

Όπως η "Μανταλένα", που συμμετείχε επίσημα στο Φεστιβάλ των Καννών το '61, "Η Ελλάδα και η θάλασσα" στο Φεστιβάλ του Τορίνο, όπου και κέρδισε το πρώτο βραβείο το '76, ή "Τα δελφινάκια του Αμβρακικού" στα φεστιβάλ Καΐρου και Βιέννης.

Το εμβαδόν του πρώτου ορθογωνίου είναι [pic], του δεύτερου ορθογωνίου [pic], και του τέταρτου [pic].

Απ' όλα αυτά τίποτε δεν υπάρχει στην ταινία του Στόουν - ούτε βέβαια αναφέρονται οι "εφημερίδες" (ημερολόγια καθημερινών συγκρούσεων και μετακινήσεων) που πρώτος καθιέρωσε ο Μέγας Αλέξανδρος, κι εξαιτίας του, μετά πολλούς αιώνες, βρήκαμε κι εμείς μια καλή δουλειά και χωρίς να είμαστε διαπλεκόμενοι σαν τον Λαοκόοντα.

Ο Ντίνος Δημόπουλος, που γεννήθηκε στο Πάλαιρο Άρτας το 1921, ξεκίνησε την καριέρα του ως ηθοποιός - κάτι που φαινόταν σε όλες τις ταινίες του με την προσεγμένη ερμηνεία των ηθοποιών - και πέρασε στο Εθνικό Θέατρο.

Άρα, το εμβαδόν του τρίτου ορθογωνίου θα είναι [pic].

Στην ταινία ο Φίλιππος, ο πατέρας του Αλεξάνδρου, είναι παρμένος μάλλον από θεατρικό του Τένεσι Ουίλιαμς (μεθύστακας, βίαιος, "παλλακαίς συνημμένος" κτλ.) και η μάνα του, η δαιμονιώδης Ολυμπιάδα, υπερτονίζεται ως μαινάδα και μας μένει και μ' αυτήν μια υπόνοια αθεμιτογαμίας με τον γιο της: ότι δήθεν, οι δυο τους, μπορεί και να το χτενίζανε το κανταΐφι.

Ιδρυτής και καθηγητής δραματικής σχολής, έγραψε πέντε θεατρικά έργα και σκηνοθέτησε 35 θεατρικές παραστάσεις.

Επειδή το πλάτος του ορθογωνίου είναι [pic], το ύψος του θα είναι [pic], όπως φαίνεται στο διπλανό σχήμα.

Αλλά, όλα επιφανειακά, ποπ-κορν.

Εξέδωσε λογοτεχνικά έργα - Εκδόσεις Καστανιώτη - και ασχολήθηκε με το ραδιόφωνο και την τηλεόραση.

Βέβαια, η ταινία "Τροία" ήταν χειρότερη. Αλλά και στον "Αλέξανδρο" λίγες στιγμές είναι κάπως πειστικές, ενώ δεν αναδεικνύονται σχεδόν καθόλου οι δεύτεροι χαρακτήρες, όπως ο Αντίγονος ο Μονόφθαλμος, ο Πευκέστας, ο Ηφαιστίωνας, ο Κλείτος και τα άλλα παιδιά - παίζουν σαν μονοδιάστατα τσουτσέκια.

Είναι φανερό: οι Αμερικάνοι όχι ταινία για τον Μεγαλέξαντρο δεν μπορούν να γυρίσουν, αλλά ούτε καν τη βιογραφία του κυρ-Αλέκου, με το πράσινο γιλέκο, απ' τον Βοτανικό.