Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

ΠΕΜΠΤΗ 17/12 Εκδικήθηκαν τα μπαζωμένα ρέματα

Περίληψη

ΡΕΒΑΝΣ

Αποκαλυπτική ψηφιακή απεικόνιση των ρεμάτων που έπρεπε να κυλούν ελεύθερα

Βλέπουμε ένα αντικείμενο όταν φως που προέρχεται από αυτό μπει στα μάτια μας, διεγείρει τα οπτικά κύτταρα και η διέγερση μεταβιβαστεί στον εγκέφαλο.

(ΕΤ3, 21.00)

ΜΑΡΙΑ ΝΤΑΛΙΑΝΗ

Το φως προκαλεί ποικίλες μεταβολές.

Η κρίση των τριαντάρηδων της προηγούμενης δεκαετίας, σε μια ταινία που κατέκτησε το πρώτο βραβείο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το 1983, σκηνοθετημένη από τον Νίκο Βεργίτση.

Το νερό που συγκεντρώθηκε από τις τελευταίες βροχοπτώσεις, αλλά και η αύξηση της στάθμης του υδροφόρου ορίζοντα σε μια περιοχή που είναι γεμάτη μπαζωμένα ρέματα και δεν έχει επαρκές δίκτυο συλλογής ομβρίων υδάτων φαίνεται πως ευθύνονται για την τρύπα του Μετρό στο Χαλάνδρι.

Το γεγονός αυτό μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι μεταφέρει ενέργεια.

Ο φόβος του θανάτου καταλαμβάνει τον πρωταγωνιστή Αντώνη Καφετζόπουλο και τον οδηγεί απελπισμένα στο κυνήγι της ζωής, ξεκινώντας από την κοπέλα του καλύτερού του φίλου, με την οποία είναι ερωτευμένος. Όπως αποκαλύπτει η ψηφιακή απεικόνιση των ρεμάτων της Αττικής που έχει εκπονήσει ομάδα ερευνητών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου με επικεφαλής τον δρα Δημήτρη Γεωργουλή, αναπληρωτή καθηγητή στο Τμήμα Χωροταξίας-Πολεοδομίας της Αρχιτεκτονικής Σχολής, η περιοχή της καθίζησης λειτουργεί ως συλλέκτης νερών από ποτάμια και ρέματα της Πεντέλης.

Μέσα σε κάθε ομογενές υλικό το φως διαδίδεται ευθύγραμμα.

Έτσι, δημιουργείται ένα παράξενο ερωτικό τρίο. "Στον ανάγλυφο χάρτη της Αττικής απεικονίσαμε όλα τα μικρά και μεγάλα ρέματα που θα έπρεπε να κυλούν ελεύθερα και να μεταφέρουν τα νερά προς τη θάλασσα" τονίζει ο κ. Γεωργουλής.

Στο κενό και στον αέρα το φως διανύει 300.000 χιλιόμετρα κάθε δευτερόλεπτο.

Αξιολόγηση: (((

"Από την Πεντέλη μέχρι τη Δουκίσσης Πλακεντίας, στην περιοχή της καθίζησης, η απόσταση είναι δύο χιλιόμετρα και η υψομετρική διαφορά διακόσια μέτρα.

Η ταχύτητα διάδοσης του φωτός διαφέρει από υλικό σε υλικό.

ΤΡΟΜΟΣ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΗ

Αντιλαμβάνεται κανείς με τι ορμή φτάνει το νερό στις πυκνοδομημένες περιοχές.

Κατά τη διάδοση του το φως ακολουθεί την πορεία για την οποία απαιτείται ο ελάχιστος χρόνος.

(STAR, 23.00)

Η Δουκίσσης Πλακεντίας γίνεται ποτάμι κάθε φορά που βρέχει, αφού όλα τα ρέματα που κάποτε οδηγούσαν τα νερά έχουν εξαφανιστεί. Όταν το φως συναντήσει την επιφάνεια ενός σώματος και αλλάξει κατεύθυνση, παραμένοντας μέσα στο ίδιο διαφανές μέσο, λέμε ότι ανακλάται.

Τυπική σύγχρονη αμερικάνικη περιπέτεια του Ρέιμοντ Μαρτίνο, με τους Αν Νικόλ Σμιθ και Ρίτσαρντ Στίνμετς.

Πού πηγαίνει όμως το νερό;". Υπάρχουν δύο είδη ανάκλασης, η κανονική και η διάχυτη.

Μια δαιμόνια πιλότος ελικοπτέρου αναλαμβάνει να κλέψει το φάκελο κατασκευής ενός απόρρητου και ισχυρού όπλου, που φυλάσσεται από μισθοφόρους, σ' ένα κτίριο 86 ορόφων.

Οι έως σήμερα ενδείξεις τόσο των επιστημόνων που ασχολούνται με το αντικείμενο όσο και της ομάδας της Αττικό Μετρό συγκλίνουν προς την εκδοχή της διάβρωσης λόγω υδάτων.

Στην κανονική ανάκλαση, η διεύθυνση της ανακλώμενης δέσμης βρίσκεται με βάση τους νόμους της ανάκλασης.

Αξιολόγηση: (

Κανείς όμως δεν αποκλείει και άλλα αίτια που μπορεί να είναι σπανιότερα, αλλά στατιστικά δεν είναι δυνατόν να παραβλεφθούν.

Το είδωλο που σχηματίζεται από έναν επίπεδο καθρέφτη είναι φανταστικό και συμμετρικό του αντικειμένου ως προς τον καθρέφτη.

Η ΝΥΧΤΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΚΑΤΑΔΙΩΞΗΣ (NIGHT OF THE RUNNING MAN)

Η συμπεριφορά του εδάφους, και ειδικότερα της αργίλου που υπάρχει στην περιοχή, προβληματίζει τους ειδικούς. Υπάρχουν δύο είδη καμπύλου καθρέφτη, ο κυρτός και ο κοίλος.

(MEGA, 00.30)

Σύμφωνα με ένα σπάνιο φαινόμενο, η άργιλος, έπειτα από εκατονταετίες, είναι δυνατό να "εκραγεί" προκαλώντας υπόγειες μετατοπίσεις εδαφών. Φωτεινές ακτίνες παράλληλες μεταξύ τους, μετά την ανάκλαση τους πάνω σε κυρτό καθρέφτη αποκλίνουν.

Μεγάλο μπλέξιμο προκύπτει όταν ένας ταξιτζής, με τον οποίον η τύχη στάθηκε φειδωλή, ανακαλύπτει ξεχασμένη στο πίσω κάθισμα, μια βαλίτσα με 1.000.000 δολάρια.

Η εταιρεία Αττικό Μετρό ανακοίνωσε χθες ότι ανατέθηκε ήδη η εκπόνηση μελέτης στο σημείο της καθίζησης.

Αντίθετα, παράλληλη δέσμη που ανακλάται πάνω σε κοίλο καθρέφτη μετατρέπεται σε συγκλίνουσα.

Τα λεφτά αυτά, όμως, ανήκουν στη Μαφία, η οποία αρχίζει να τον καταδιώκει.

"Αυτό όμως δεν αποτελεί αλλαγή μελέτης του έργου, αλλά μια τοπική προσαρμογή της στις νέες συνθήκες που διαμορφώθηκαν στην περιοχή, προκειμένου να υπάρξει η δυνατότητα ασφαλούς και ταχείας κατασκευής του έργου σε μήκος 40 μέτρων".

Το είδος του ειδώλου που σχηματίζεται από κυρτό καθρέφτη είναι πάντοτε μικρότερο από το αντικείμενο, όρθιο και φανταστικό.

Εκείνο που μετράει πάνω απ' όλα, για τον άτυχο ταξιτζή, είναι η δυνατότητα που του δίνεται να γευτεί μια διαφορετική όψη της ζωής.

Όπως διευκρινίζει ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό κ. Ιωάννης Χρυσικόπουλος, "για την κατασκευή του τμήματος των 40 μέτρων θα χρησιμοποιηθεί η μέθοδος του ανοικτού ορύγματος (cut & cover), ενώ οι προαναφερόμενες εργασίες δεν θα επηρεάσουν το συνολικό χρονοδιάγραμμα του έργου".

Το είδος του ειδώλου που σχηματίζει ένας κοίλος καθρέφτης εξαρτάται από τη σχετική θέση του αντικειμένου ως προς την κύρια εστία του.

Σκηνοθέτης ο Μαρκ Λέστερ.

Μέχρις ότου ανακοινωθεί το πόρισμα των ειδικών - ήδη έχει μετακληθεί από τον Καναδά ο εξπέρ σε θέματα σηράγγων καθηγητής κ. Έβερτ Χουκ -, θα προχωρήσουν ταχύτατα οι εργασίες ολοκλήρωσης της σήραγγας στο τμήμα Εθνική Άμυνα - Κόμβος Δουκίσσης Πλακεντίας, ώστε το Μετρό να φτάσει εγκαίρως στο αεροδρόμιο για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.

Όταν το φως διέρχεται από ένα διαφανές μέσο σε ένα άλλο, στο οποίο διαδίδεται με διαφορετική ταχύτητα, η διεύθυνση του αλλάζει.

Αξιολόγηση: (

Η καθυστέρηση λόγω αλλαγής στον τρόπο εκσκαφής της σήραγγας (με ανοιχτό όρυγμα από την επιφάνεια) ενδέχεται να φτάσει και το τρίμηνο, αλλά δεν θέτει, σύμφωνα με τους αρμοδίους, σε κίνδυνο το χρονοδιάγραμμα του έργου.

Το φαινόμενο αυτό ονομάζεται διάθλαση.

ΚΥΝΗΓΩΝΤΑΣ ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ (WHY ME?)

"Θα μπορούσε να προβλεφθεί η αστοχία"

Η διεύθυνση της διαθλώμενης ακτίνας βρίσκεται με βάση τους νόμους της διάθλασης ή την αρχή του ελάχιστου χρόνου.

(ΑΝΤ1, 01.40)

Θα μπορούσε να προβλεφθεί η αστοχία που οδήγησε στη μεγάλη καθίζηση της Δουκίσσης Πλακεντίας υποστηρίζει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος.

Υπάρχουν δύο είδη φακών, οι συγκλίνουσες και οι αποκλίνοντες.

Το συνδυασμό της ταινίας δράσης με την κωμωδία επιδιώκει ο Τζιν Κουιντάνο, στα πρότυπα του "Κυνηγώντας το πράσινο διαμάντι".

Στην ανακοίνωση που εξέδωσε χθες η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ, αναφέρεται πως τα έργα που περιλαμβάνουν υπόγειες εκσκαφές είναι ιδιαίτερα δύσκολα και επηρεάζονται από πολλούς παράγοντες.

Φωτεινές ακτίνες παράλληλες μεταξύ τους μετά τη διάθλαση τους σε συγκλίνοντα ή αποκλίνοντα φακό, συγκλίνουν και αποκλίνουν, αντίστοιχα.

Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του Κριστόφ Λαμπέρ, το εγχείρημα δεν κρίνεται ιδιαίτερα πετυχημένο.

"Η κατασκευή τους χωρίς αστοχίες απαιτεί συνεχή καταβολή ιδιαίτερης προσοχής στην παρακολούθηση και υποστήριξή τους".

Το σημείο σύγκλισης των διαθλωμένων ακτινών ή των προεκτάσεων τους ονομάζεται εστία του φακού.

CIA, Τούρκοι και Αρμένιοι καταδιώκουν ανελέητα δύο διαρρήκτες, οι οποίοι έχουν στην κατοχή τους έναν από τους πολυτιμότερους θησαυρούς της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.

Το είδος του είδωλο που σχηματίζει ένας συγκλίνων φακός εξαρτάται από τη σχετική θέση του αντικειμένου ως προς την εστία του.

Αξιολόγηση: (

Ο αποκλίνων φακός σχηματίζει πάντοτε φανταστικό είδωλο, ορθό και μικρότερο του αντικειμένου.

Το λευκό φως είναι σύνθετο. Αποτελείται από ακτινοβολίες που αντιστοιχούν σε κάθε χρώμα. Το λευκό φως αναλύεται από ένα πρίσμα, οπότε σχηματίζεται το χρωματικό φάσμα.

Το φάσμα των πυρακτωμένων στερεών και των αερίων σε υψηλή πίεση είναι συνεχές. Το φάσμα των αερίων όταν βρίσκονται σε χαμηλή πίεση, είναι γραμμικό. Τα αδιαφανή σώματα ανακλούν τμήμα του φωτός που πέφτει πάνω τους. Το χρώμα τους εξαρτάται από τις ακτινοβολίες που απορροφούν και από το φάσμα της ακτινοβολίας που τα φωτίζει. Τα διαφανή σώματα αφήνουν να διέλθει μέρος του φωτός που πέφτει πάνω τους και απορροφούν το υπόλοιπο. Το χρώμα τους προκύπτει από το χρώμα του φωτός που ανακλούν ή αφήνουν να διέλθει.

Εκτός από το φως υπάρχουν και άλλα είδη ακτινοβολίας. Η υπέρυθρη, η υπεριώδης Χ και γ. Όλες αυτές οι ακτινοβολίες ονομάζονται ηλεκτρομαγνητικές.