Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

NET, 16.00 Τέχνη 22 δισ. στα πόδια μας 4. 3ΟΣ ΑΙΩΝΑΣ Μ.Χ. Η ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ ΣΕ ΚΡΙΣΗ.

Υγεία για όλους

Εβδομήντα έργα παραστατικής ζωγραφικής και χαρακτικής, ασφαλιστικής αξίας 22 δισ. δρχ., επιβεβαιώνουν ότι η ζωγραφική με θέμα τον άνθρωπο ποτέ δεν πεθαίνει

Η μεγάλη κρίση του ρωμαϊκού κράτους

Γιατί η χοληστερίνη οδηγεί στο κόκκινο την υγεία μας;

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΤΗΜΕΡΤΖΗ

Το ρωμαϊκό κράτος, μετά τον θάνατο του αυτοκράτορα Μάρκου Αυρήλιου εισέρχεται σε περίοδο μεγάλης κρίσης. Πώς αντιμετωπίζεται το πρόβλημα των πολυκυστικών ωοθηκών; Ακολουθώντας μια "βρετανική" εκθεσιακή συνταγή, τα έργα κορυφαίων παραστατικών ζωγράφων του 20ού αιώνα, όπως οι Φράνσις Μπέικον, Όσκαρ Κόκοσκα, Φερντινάν Μποτέρο, Λούσιαν Φρόιντ, εναλλάσσονται στις αίθουσες του Μουσείου Φρυσίρα, στην Πλάκα, με τους νεώτερους σταρ της παραστατικής τέχνης, που έχει ως πρωτεύουσα το Λονδίνο. Η κατάρρευση της οικονομίας παραλύει τους κρατικούς μηχανισμούς. Μπορούμε να προστατευτούμε από τη γρίπη των πτηνών; Ποια καλύτερη υποστήριξη για το έργο των νεώτερων ζωγράφων; Το πρόβλημα της διαδοχής στο αυτοκρατορικό αξίωμα, που στη Ρώμη δεν είχε λυθεί ποτέ επαρκώς, δίνει την ευκαιρία στην αυτοκρατορική φρουρά, τους Πραιτωριανούς, και στα στρατεύματα της επαρχίας να επιβάλλουν τον υποψήφιο της προτίμησης τους κάθε φορά που τίθεται θέμα διαδοχής. Ποια τα σωτήρια προληπτικά μέτρα;

Οι εβδομήντα πίνακες θα φιλοξενούνται για τρεις μήνες στο Μουσείο Φρυσίρα.

Το αποτέλεσμα: η επικράτηση πλήρους αναρχίας. Απαντήσεις στη σημερινή εκπομπή, που παρουσιάζει ο Μιχάλης Κεφαλογιάννης.

Η έκθεση είναι αποτέλεσμα συνεργασίας στον τομέα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, μεταξύ ενός ελληνικού ιδιωτικού μουσείου και της μεγάλης Γκαλερί Μάρλμπορο, που ανέδειξε και συνεχίζει να προωθεί και να εκπροσωπεί μερικές από τις καλύτερες στιγμές της παραστατικής ανθρωποκεντρικής ζωγραφικής διεθνώς από το 1946.

Οι αυτοκράτορες διαδέχονται ο ένας τον άλλο.

ΝΕΤ, 01.15

Σχολή του Λονδίνου: Δεν είναι καλλιτεχνικό κίνημα με μανιφέστα, όπως ο σουρεαλισμός.

Η κρατική εξουσία καταρρέει και μαζί της καταρρέουν όλοι οι κρατικοί θεσμοί.

Στα άκρα

Συμπεριλαμβάνει τους καλλιτέχνες διαφορετικής καταγωγής που πήγαν στο Λονδίνο, όπου ζουν και εργάζονται από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, ως πολιτικοί πρόσφυγες, μετανάστες, σπουδαστές.

Οι εξωτερικοί εχθροί εκμεταλλεύονται και αυτοί το εσωτερικό χάος, διασπούν τα οχυρωμένα σύνορα και εισβάλλουν στα εδάφη της Αυτοκρατορίας.

O ηθοποιός Νίκος Καλογερόπουλος έρχεται "Στα άκρα" με τη Βίκυ Φλέσσα.

Κοινό τους γνώρισμα, η παραστατικότητα.

ΕΤ1, 14.30

Πρωτεργάτες θεωρούνται ο Όσκαρ Κόκοσκα - κατέφυγε στο Λονδίνο για να γλιτώσει από τους Ναζί - όπως και ο εγγονός τού Ζίγκμουντ Φρόιντ, Λούσιαν Φρόιντ.

Σε χρόνο TV

Στις ηγετικές μορφές, ο Ιρλανδός Φράνσις Μπέικον, ο Γερμανός Φράνκο Άουερμπαχ, ο Αμερικανοεβραίος Κιτάι.

"Σε χρόνο TV" ακολουθούμε τη μεγάλη καλλιτεχνική πορεία του Λάμπρου Κωνσταντάρα που δίδαξε με το ήθος, την αξιοπρέπεια και το πηγαίο ταλέντο του.

Γκαλερί Μάρλμπορο: Ιδρύθηκε στο Λονδίνο από δύο εμιγκρέδες Γερμανοεβραίους συλλέκτες και εμπόρους τέχνης και αντικών.

Ακολουθούμε τη ζωή του από τα παιδικά του χρόνια μέχρι τις τελευταίες κινηματογραφικές θεατρικές και τηλεοπτικές δραστηριότητες.

Η Γκαλερί έχει κατάστημα στη Νέα Υόρκη, στενές σχέσεις με ντίλερ και ισχυρή πελατεία σ' όλο τον κόσμο, και στην έκθεση της Αθήνας υπάρχουν έργα προς πώληση, αν βεβαίως διαθέτει κανείς καμιά εκατοστή εκατομμύρια (δρχ.) για έναν πίνακα.

Συνεπιβάτες της Μάριον Μιχελιδάκη σε αυτό το ταξίδι του χρόνου οι κυρίες Άννα Καλουτά, Σούλη Σαμπάχ, Μέλπω Ζαρόκωστα, Νέλλη Γκίνη και Τέτη Σχοινάκη.

Το ακριβότερο έργο: Ο "Άνδρας στον Νιπτήρα" του Φράνσις Μπέικον.

Μαζί και ο Μάκης Δελαπόρτας.

Η ασφάλιση του μεγάλου καμβά κοστολογήθηκε στα 4 εκατομμύρια λίρες.

ALTER, 12.30

Η ροδαλή σάρκα έρχεται σε αντίθεση με το στιβαρό γυμνό σώμα, ενώ η στάση του μπράτσου που κρύβει το πρόσωπο είναι σαν κίνηση πυγμάχου.

Lifestyle

Χαρακτηριστικό έργο του 1989-90 του μεγαλύτερου ζωγράφου της Σχολής του Λονδίνου.

Η Μπέττυ Μαγγίρα υποδέχεται στο πλατό την Ζέτα Μακρυπούλια για μια συνέντευξη με πολλές εκπλήξεις αλλά και τραγούδι!

Όσκαρ Κοκόσκα: Γεννημένος στη Βιέννη, ο Κοκόσκα πολέμησε στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο, αποδοκίμασε εγκαίρως και εγγράφως το ναζιστικό καθεστώς και αφιέρωσε το πλούσιο ταλέντο του στον άνθρωπο.

Η Ζέτα μιλάει για όλα: για την προσωπική της ζωή, για τον Αντώνη Ρέμο, για τον ρόλο της Αμαλίας στο "Παρά πέντε", κουβαλάει στον ώμο μια στάμνα τη σπάει, περνάει από διάφορες δοκιμασίες και καταφέρνει να βγει αλώβητη!

Δύο έργα του, το "Κορίτσι με τη χήνα στο καλάθι" (1930) και το "Κορίτσι με τα λουλούδια" (1932), δίνουν μια ευφροσύνη εικόνα του ανθρώπου, τη σάρκα που δεν έχει ακόμα υποστεί σκληρές δοκιμασίες της ζωής.

Στο κόλπο ήταν και ο Κωνσταντίνος Χριστοφόρου που μαζί με την καλή του φίλη τραγούδησε το "Μόλις χώρισα" αλλά και το "Σαν άνεμος" του Αντώνη Ρέμου…

Το πιο όμορφο.

Ακόμη ο Γιάννης Λοβέρδος ανοίγει το σπίτι του για μια συζήτηση πολύ προσωπική!

Φερντινάν Μποτέρο.

Πως έχασε τόσα πολλά κιλά;

Ζήτημα γούστου, θα πείτε, αλλά ο ογκώδης ιερωμένος (1977) που αναπαύεται ξαπλωμένος στο πράσινο φόντο στο έργο του Κολομβιανού ζωγράφου έχει κάτι από την εγκατάλειψη, την ελαφράδα και την αθωότητα υπερφυσικού παιδιού που αναπαύεται στη χλόη.

Ποια είναι η σχέση του με την πολιτική και γιατί συγκινείται πάντα όταν μιλάει για τα παιδιά του;

Λούσιαν Φρόιντ.

ALTER, 23.30

Εκπροσωπείται από τέσσερα μεγάλα μαυρόασπρα χαρακτικά, με πρωταγωνιστές τα βασανισμένα πρόσωπα και τα σώματα λαϊκών ανθρώπων που υποφέρουν.

Οι πύλες του ανεξήγητου

Νέο απόκτημα: Εκτός από τους πίνακες - λάδια της Πορτογαλίδας Πάολας Ρέγκο, το Μουσείο Φρυσίρα εκθέτει την πλήρη σειρά των είκοσι δύο έγχρωμων λιθογραφιών της γεωγράφου για την εικονογράφηση του μυθιστορήματος της Έμιλι Μπροντέ "Ανεμοδαρμένα ύψη".

Τρία ερωτήματα που συγκλονίζουν, βρίσκουν απαντήσεις στην αποψινή εκπομπή που παρουσιάζει ο Κώστας Χαρδαβέλλας.

Από τη ζωγράφο, που στο επίκεντρο της δουλειάς της έχει τη γυναίκα και την κρυφή πλευρά της κακομεταχείρισής της.

Που πάνε τα 21 γραμμάρια που ζυγίζει η ψυχή του ανθρώπου;

INFO

Κυκλοφορούν ανάμεσά μας υπάρξεις χωρίς ύλη;

"Αναπαριστώντας τον κόσμο από τη συλλογή των Γκαλερί Μάρλμπορο", στο Μουσείο Φρυσίρα (Μονής Αστερίου 3-7, τηλ.: 210.3234.678) έως 18 Μαΐου.

Υπάρχουν επαφές με τον κόσμο των πνευμάτων;

Χορηγία: Αγροτική Ασφαλιστική. Είσοδος: 6 ευρώ, μειωμένο: 3 ευρώ. Κατάλογος: 20 ευρώ.