Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

ΤΡΙΤΗ 16/3

Φαινόμενα

Μικροσκόπιο και τηλεσκόπιο

Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΣΚΙΑ (THE SHADOW)

Πω, πω, μια τρύπα!

Τόσο το μικροσκόπιο όσο και το τηλεσκόπιο αποτελούνται από δύο συγκλίνοντες φακούς: το φακό ο οποίος βρίσκεται κοντά στο μάτι μας (προσοφθάλμιος φακός) και το φακό που βρίσκεται προς το αντικείμενο (αντικειμενικός φακός).

(STAR, 21.15)

Τι εντυπωσιακό θέαμα ο κρατήρας στην άσφαλτο, σαν σημάδι εξ ουρανού, με τις κάμερες γύρω γύρω, ενώ τηλεθεάματα κατανάλωναν την έκπληξη

Ο προσοφθάλμιος φακός, όπως φαίνεται στην εικόνα, μεγεθύνει το είδωλο που σχηματίζει ο αντικειμενικός.

Σ' αυτό το θρίλερ του Ράσελ Μαλκάχι, ένας εγκληματίας βρίσκεται στο Θιβέτ.

ΠΟΠΗ ΔΙΑΜΑΝΤΑΚΟΥ

Στα τηλεσκόπια αντί για αντικειμενικός φακός χρησιμοποιείται συνηθέστερα ένας κοίλος καθρέφτης.

Εκεί τον παίρνει υπό την προστασία του ένας σοφός και τον αναγκάζει ν' αλλάξει ζωή και συνήθειες.

Άνθρωποι, χώματα, τσιμέντο για να γεμίσει η τεράστια τρύπα στη Δουκίσσης Πλακεντίας και κάμερες άφθονες για να απολαύσουμε το θέαμα και να εκτονωθούμε και, αφού το φωτογραφίσουμε το αξιοθέατο, να προχωρήσουμε στο μέλλον και να προοδεύσουμε

Τα τηλεσκόπια αυτά ονομάζεται κατοπτρικά.

Του δίνει μάλιστα, το παρατσούκλι "σκιά". Έχασκε τεράστια η τρύπα στην άσφαλτο, σκοτεινή, σαν ουράνιο σημάδι, έχασκαν και οι κάμερες από πάνω να αποτυπώσουν το χάος, και τα πανοραματικά πλάνα αφ' υψηλού παρουσίαζαν την καταστροφή, και γύρω γύρω κόσμος κι αυτός να χάσκει, και ένα σπίτι στο χείλος του κρατήρα έτοιμο να εξαφανιστεί στο σκοτεινό βάθος, και να! ένα τεράστιο κομμάτι ασφάλτου αποκολλάται και μπροστά στις κάμερες κατρακυλάει στην άβυσσο.

Εικόνα 3.49 Τα κύρια τμήματα μιας φωτογραφικής μηχανής

Όταν επιστρέφει στη Νέα Υόρκη βάζει ως στόχο του να πολεμήσει το έγκλημα. Οι σκηνές θυμίζουν την "Επομένη ημέρα", φύρδην μίγδην φορτηγά, χώματα και άνθρωποι με κάσκες να προσπαθούν να βρουν άκρη, ενώ άλλοι, με τουριστική συνείδηση τραβούν φωτογραφίες.

Εικόνα 3.50 Μικροσκόπιο

Έτσι μπλέκεται σε μία σειρά από περιπέτειες, αλλά συγχρόνως γνωρίζει τον έρωτα. Στην οδό Δουκίσσης Πλακεντίας το θέαμα είναι από εκείνα που λατρεύει ο φακός της ενημέρωσης, από εκείνα που προσφέρονται για καταγγελτικές κορόνες.

Εικόνα 3.51 Τηλεσκόπιο

Αξιολόγηση: ( Φταίνε, φταίτε, φταίμε είναι το γνωστό παιχνίδι που αναπτύσσεται στα τηλεπαράθυρα.

ΛΕΟΝ (LEON)

Εξαπλό στον Alter, με "ιδιοκτήτες σπιτιών" να πουν τον καημό τους, να επιτεθεί και ο κ. Ευαγγελάτος στον εκπρόσωπο της εταιρείας του Μετρό.

(MEGA, 22.50)

Στο Star ο δημοσιογράφος έχει επισκεφθεί άλλους ιδιοκτήτες σπιτιών, τραβούν οι άνθρωποι το χαλί να δει από κάτω το μωσαϊκό που έχει ραγίσει, πηγαίνει στο ράγισμα ο ρεπόρτερ και παραστατικά σέρνει το παπούτσι του επάνω από τη σχισμή να δούμε πού σκοντάφτει.

Άλλη μια από τις εκκεντρικές περιπέτειες του Λικ Μπεσόν ("Μια νύχτα στον υπόγειο", "Νικίτα"), με τον Λεόν να είναι ένας δολοφόνος, που ζει απομονωμένος, σ' ένα διαμέρισμα της Νέας Υόρκης.

Τι άλλο να κάνουμε για να περιγράψουμε όσο πιο ζοφερά γίνεται την καταστροφή.

Όντας μισάνθρωπος αναγκάζεται να φιλοξενήσει τη δωδεκάχρονη γειτόνισσά του, αφού πρώτα της σώσει τη ζωή.

Ένας άνθρωπος κινδύνεψε.

Έτσι, αναπτύσσεται μια ιδιόμορφη φιλία, με τη μικρή να τον θαυμάζει και τον Λεόν να τη χρησιμοποιεί σαν γέφυρα για τον έξω κόσμο.

Έπεσε με το αυτοκίνητό του στην τρύπα.

Τα πράγματα περιπλέκονται, όταν η μικρή του ζητάει να γίνει δολοφόνος, για να εκδικηθεί τους εξολοθρευτές της οικογένειάς της.

Πήγε ο φακός και τον επισκέφθηκε.

Αξιολόγηση: ((

"Αποκλειστικό" γράφει το Star και ακούμε τον ρεπόρτερ να λέει "τώρα θα μας περιγράψει ο άνθρωπος που είδε τον χάρο με τα μάτια του τα τελευταία λεπτά πριν πέσει.

ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ Η ΚΑΡΔΙΑ (WHERE THE HEART IS)

Πείτε μας, πώς ήταν;", "δεν θυμάμαι τίποτε", λέει ο άνθρωπος.

(ΕΤ1, 20.50)

Το ίδιο ρεπορτάζ χωρίς "αποκλειστικό" στην οθόνη προβάλλει και το Mega.

Ο Τζον Μπούρμαν, που διαπρέπει αυτόν τον καιρό με το "Στρατηγό" του, είναι ο σκηνοθέτης αυτού του φιλμ.

Στη ΝΕΤ βγαίνουν χάρτες με χρώματα που δείχνουν το υπέδαφος και ειδικοί εξηγούν πως τίποτε δεν έδειχνε ότι θα άνοιγε κρατήρας.

Ένας παραδοσιακός επιχειρηματίας, ιδρυτής της "American demolition", σκληρός, αλλά και έντιμος, βρίσκεται σε σύγκρουση με τα τρία του παιδιά, τα οποία βλέπει να διαμορφώνονται σε νωθρά και μαλθακά πλάσματα.

Στο μεταξύ, όμως, πρέπει να καταναλωθεί το θέαμα της καταστροφής, ιδίως όταν είναι τόσο εντυπωσιακό, όπως ο κρατήρας στην οδό Δουκίσσης Πλακεντίας.

Όταν βρίσκεται σε δύσκολη οικονομική κατάσταση τα παιδιά του συμπαραστέκονται αμέριστα, δίνοντας αφορμή για μία σειρά κωμικές καταστάσεις.

Το "σημάδι" της ανθρώπινης αλαζονείας.

Έτσι, δίνεται η ευκαιρία σε πατέρα και γιους να γνωριστούν καλύτερα και να έρθουν πιο κοντά.

Η "ουράνια" προειδοποίηση πως δεν ξέρουμε τι μας γίνεται και το πληρώνουμε.

Αξιολόγηση: (((

Σηκώνουν και τα χέρια ψηλά οι αρμόδιοι μελετητές του υπεδάφους.

Η ΓΡΑΦΟΜΗΧΑΝΗ, ΤΟ ΟΠΛΟ ΚΑΙ Η ΚΑΜΕΡΑ

"Έκπληξη!", λένε, "κάναμε μετρήσεις, αλλά τίποτε δεν έδειχνε ότι θα συμβεί κάτι τέτοιο".

(ΝΕΤ, 00.30)

Ξαναβλέπουμε και εκείνο το περίπτερο στην Πανεπιστημίου που, ουπς! πέφτει κι αυτό στην τρύπα και ξαναφυτρώνει, ενώ ο ιδιοκτήτης, ιστορικό πρόσωπο πλέον, καλείται να πει, ως έμπειρος των καταβυθίσεων, την άποψή του στα κανάλια.

Ουσιαστικά πρόκειται για ντοκιμαντέρ, που αναφέρεται στο μεγάλο σκηνοθέτη Σαμ Φούλερ.

Οι επιστήμονες της τεχνολογίας και της προόδου έχουν εφεύρει τον όρο "τεχνολογική ταπεινότητα" - αφορά κυρίως τη χρήση των υπολογιστών, αλλά διευρύνεται σε πολλά επιμέρους στοιχεία της προόδου - που σημαίνει ότι "πρέπει να έχει ο σύγχρονος άνθρωπος μια αίσθηση του όλου και να μη διεκδικεί ούτε να προσπαθεί να επιβάλει με τη βία περισσότερα από αυτά που τον εξουσιοδοτεί μια συγκεκριμένη λειτουργία".

Ένας δημιουργός που επηρέασε όλη τη σύγχρονη κινηματογραφία (Βέντερς, Όλιβερ Στόουν, Σκορσέζε, Γκοντάρ, Ταβερνιέ).

Με άλλα λόγια, στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν έχουμε παρά να καταναλώσουμε το θέαμα της καταστροφής με τουριστικό ενδιαφέρον και με την ψυχοεκτονωτική καταγγελτική ορμή των ενημερωτών τύπου Ευαγγελάτου ή μιας αντιπολίτευσης που καιροφυλακτεί να επιτεθεί στην κυβέρνηση, αλλά να μη φεύγει ο νους από το "όλον", που είναι τα οφέλη από τη λειτουργία του Μετρό για το παρόν και το μέλλον.

Πηγή της έμπνευσής του για τις ανατρεπτικές ταινίες του, είναι η ίδια του η ζωή, όπως διέσχισε, τον πόλεμο, τη δημοσιογραφία και τις πολιτικές γελοιογραφίες.

Βγάζουμε φωτογραφίες να θυμόμαστε το σόου και προχωράμε.

Μέσα από αυτά αναδεικνύεται μια εκκεντρική προσωπικότητα, με καίρια πολιτική άποψη.

Συνηθίζουμε το κόστος κάθε βήματος.

Αξιολόγηση: (((

Δεν σκεπτόμαστε τι θα μπορούσε να το μειώσει. Δεν έχουμε τι να κάνουμε την "πληροφορία" της κατάρρευσης, πέρα από το να την κάνουμε θέαμα, το θέαμα μιας τρύπας.