Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( χαμένες δεκαετίες στη λατινική αμερική ) 

Χαμένες δεκαετίες στη Λατινική Αμερική Γολγοθάς λόγω έργων

Βρασμός - Υγροποίηση

Για τους Ευρωπαίους, η Λατινική Αμερική είναι ένα μέρος ονειρικό, ένας εξωτικός ταξιδιωτικός προορισμός, μια πολιτισμική πρόκληση.

Προβλήματα παρουσιάστηκαν χθες από το πρωί στις περιοχές των Δήμων Ρέντη και Μοσχάτου, καθώς έκλεισε ο κόμβος της οδού Πειραιώς στο ύψος του Κηφισού για να τοποθετηθούν δύο σιδερένιες γέφυρες

Θερμαίνουμε νερό μέσα σε μια φιάλη και μετράμε τη θερμοκρασία του. Το μωσαϊκό της αχανούς περιοχής, το νότιο τμήμα της οποίας διεκδίκησε και κατέκτησε ουσιαστικά το δικαίωμα να θεωρείται αυτόνομη ήπειρος και όχι συμπλήρωμα στο άρμα της Βορείου Αμερικής, είναι διαφορετικό από εκείνο της Ευρώπης, της Ασίας, ή της Αφρικής.

Μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα παρουσιάστηκαν από χθες το πρωί στις περιοχές των Δήμων Ρέντη και Μοσχάτου, καθώς έκλεισε ο κόμβος της οδού Πειραιώς στο ύψος του Κηφισού για να τοποθετηθούν δύο σιδερένιες γέφυρες που θα αντικαταστήσουν προσωρινά τη σημερινή, η οποία θα κατεδαφιστεί.

Συγχρόνως παρατηρούμε τι συμβαίνει μέσα στη φιάλη. Η κάθε ψηφίδα του ωστόσο παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Από τις 7.30 το πρωί απαγορεύθηκε η διέλευση όλων των οχημάτων από τον κόμβο της Πειραιώς.

Αρχικά η θερμοκρασία του νερού αυξάνεται και παράγονται υδρατμοί με αργό ρυθμό. Από τα απομεινάρια των αρχαίων πολιτισμών, ως τις σύγχρονες παραγκουπόλεις της Βραζιλίας, από τα καρτέλ των ναρκωτικών στην Κολομβία ως το άγνωστο της Γης του Πυρός, από τα δικτατορικά καθεστώτα που αποτελούν ενδημικό φαινόμενο μέχρι τα απειλούμενα με εξαφάνιση τροπικά δάση του Αμαζονίου, η Λατινική Αμερική παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον.

Τα αυτοκίνητα που κατευθύνονταν προς τον Πειραιά μέσω της Λεωφόρου Κηφισού διοχετεύονταν από τους άνδρες της Τροχαίας είτε δεξιά προς τον Ρέντη είτε αριστερά προς τη Λαχαναγορά, με κατεύθυνση το Μοσχάτο.

Όταν η θερμοκρασία φθάσει τους 100° C εκδηλώνεται στο νερό μία βίαιη αναταραχή.

Μεγάλο μέρος από τα δεινά που ταλαιπωρούν τις περισσότερες χώρες της, οφείλονται στις χρονίζουσες οικονομικές κρίσεις.

Επίσης, τα οχήματα που κινούνταν μέσω της οδού Πειραιώς προς τον Πειραιά διέρχονταν αναγκαστικά είτε κάτω από τη γέφυρα του Μοσχάτου είτε από την Πλατεία του Ρέντη.

Οι υδρατμοί παράγονται γρήγορα και σχηματίζονται μεγάλες φυσαλίδες σε όλη την έκταση του νερού.

Λόγω του χάους το οποίο δημιούργησε, κυρίως, ο υπερπληθωρισμός, η δεκαετία του '80 χαρακτηρίστηκε "χαμένη δεκαετία".

Αποτέλεσμα των εκτροπών της κυκλοφορίας ήταν να προκληθούν μποτιλιαρίσματα και στις δύο περιοχές και συγκεκριμένα στις οδούς Ρέντη, Φλέμινγκ, Θηβών, Κοραή και Μακρυγιάννη.

Το νερό βράζει.

Μετά το 1990, καθώς μάλιστα πολλά από τα κράτη της ηπείρου πέρασαν από δικτατορικά σε δημοκρατικά καθεστώτα, σημειώθηκαν ριζοσπαστικές αλλαγές στη διαχείριση της οικονομίας.

Στην Ποσειδώνος.

Σε όλη τη διάρκεια του βρασμού η θερμοκρασία διατηρείται σταθερή και την ονομάζουμε θερμοκρασία βρασμού.

Η οικονομία της αγοράς έγινε κανόνας, αλλά το ελεύθερο εμπόριο και οι ιδιωτικοποιήσεις δεν έφεραν τα αποτελέσματα τα οποία ανέμεναν οι πολίτες.

Μποτιλιάρισμα όμως υπήρχε το μεσημέρι και στην παραλιακή Λεωφόρο Ποσειδώνος, καθώς αρκετοί οδηγοί στην προσπάθειά τους να αποφύγουν την Πειραιώς κινήθηκαν προς τον Πειραιά μέσω της παραλιακής.

Κάθε υγρό βράζει αλλά σε διαφορετική θερμοκρασία.

Ο αριθμός των ανθρώπων που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας αντί να μειωθεί αυξήθηκε, η ανεργία επίσης και οι οικονομίες των περισσότερων χωρών είναι μονίμως υπό κατάρρευση, με πρώτη εκείνη της Βραζιλίας, της 8ης σε μέγεθος στον κόσμο, της οποίας η τελευταία κρίση είχε σοβαρό αντίκτυπο διεθνώς.

Η τοποθέτηση των δύο μεταλλικών γεφυρών - άρχισε παρουσία της υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Βάσως Παπανδρέου - αναμένεται να ολοκληρωθεί την ερχόμενη Δευτέρα, οπότε θα αποδοθεί και πάλι στην κυκλοφορία ο κόμβος της οδού Πειραιώς.

Η θερμοκρασία βρασμού είναι μια φυσική σταθερά των καθαρών σωμάτων.

Η κατανομή του πλούτου στη Λατινική Αμερική είναι από τις πιο άνισες στον κόσμο, σύμφωνα με στοιχεία της τράπεζας Αμερικανικής Ανάπτυξης.

Ωστόσο, ο "Γολγοθάς" των οδηγών στον Κηφισό προβλέπεται να τελειώσει τον Απρίλιο του 2004.

Το αντίστροφο φαινόμενο του βρασμού λέγεται υγροποίηση.

Υπολογίζεται ότι ένας στους τρεις κατοίκους της κερδίζει λιγότερα από 60 δολάρια το μήνα (περίπου 17.000 δραχμές).

Στα τέλη του 2003 αναμένεται να έχουν λυθεί τα πιο σημαντικά προβλήματα αντιπλημμυρικής προστασίας των γύρω περιοχών, όπως τουλάχιστον διαβεβαιώνουν οι αρμόδιοι του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ.

Οι υδρατμοί υγροποιούνται στους 100° C δηλαδή σε θερμοκρασία ίση με τη θερμοκρασία βρασμού.

Στο Μεξικό, οι πολίτες υφίστανται ακόμη τις επιπτώσεις της δραστικής υποτίμησης του πέσο, το 1994.

- Το χρονοδιάγραμμα των έργων προβλέπει τα εξής: Έως τη Δευτέρα θα έχουν τοποθετηθεί οι προσωρινές μεταλλικές γέφυρες στο ύψος της διασταύρωσης με την οδό Πειραιώς, όπου διέρχονται σε καθημερινή βάση 50.000 αυτοκίνητα.

Γενικά όταν μεταφέρεται σε ένα υγρό θερμότητα τότε η θερμοκρασία του υγρού αρχικά αυξάνεται.

Στη Βραζιλία, η υποτίμηση του ρεάλ ανάγκασε την κυβέρνηση να ανακοινώσει το Φεβρουάριο ότι μειώνει στο μισό το κονδύλιο για τη χορήγηση καθημερινού συσσιτίου σε οκτώ εκατομμύρια πένητες.

Στο διάστημα αυτό, ο κόμβος θα είναι κλειστός και θα ισχύσουν τοπικές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τις οποίες έχουν τοποθετηθεί από την Τροχαία 80 πληροφοριακές πινακίδες.

Όταν φτάσει τη θερμοκρασία βρασμού, το υγρό μετατρέπεται σε αέριο.

Η εικόνα αυτή είναι η πραγματική συνέπεια του κατρακυλίσματος των αριθμών.

Στη συνέχεια και για ένα οκταήμερο θα ισχύσουν περιορισμένες ρυθμίσεις για να κατασκευαστούν οι ράμπες πρόσβασης στις μεταλλικές γέφυρες, που έχουν τοποθετηθεί ένα μέτρο υψηλότερα από τη στάθμη του εδάφους.

Αντιθέτως όταν θερμότητα μεταφέρεται από ένα αέριο.

Οι στομφώδεις ανακοινώσεις περί ανόδου ή πτώσεως των μετοχών, των επιτοκίων ή των συναλλαγματικών ισοτιμιών, είναι μόνο η επιφάνεια, η οποία όμως συχνά αποπροσανατολίζει γιατί σ' αυτή δίνουμε σημασία, αφιερώνουμε σχόλια και αναλύσεις, την ώρα που εκείνοι που υποφέρουν από τα αποτελέσματα των οικονομικών κρίσεων είναι οι άστεγοι της Πόλης του Μεξικού, οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες του Μπουένος Άιρες που γυαλίζουν παπούτσια για να εξοικονομήσουν χρήματα, οι άποροι όλου του κόσμου.

Σε αυτό το διάστημα δεν θα κλείσει η Πειραιώς, αλλά θα περιοριστούν οι λωρίδες κυκλοφορίας στους παρακηφίσιους δρόμους.

Όταν η θερμοκρασία του γίνει ίση με τη θερμοκρασία βρασμού, τότε υγροποιείται.

Εντός του Φεβρουαρίου θα κατεδαφιστεί η υπάρχουσα γέφυρα στην Πειραιώς, καθώς και τα βάθρα που υπάρχουν στο ποτάμι, γεγονός που θα αυξήσει την ικανότητα απορροής των νερών της βροχής σχεδόν κατά 50%.

Κατά την τήξη, τη πήξη, το βρασμό και την υγροποίηση η κατάσταση των σωμάτων αλλάζει.

Η γέφυρα της Πειραιώς είναι μία από τις τέσσερις που εμπόδιζαν την κίνηση των νερών της βροχής προς τις εκβολές, με αποτέλεσμα τις αλλεπάλληλες πλημμύρες του καλοκαιριού.

Αυτές οι αλλαγές ονομάζονται αλλαγές φάσης.

Η γέφυρα της οδού Κατσώνη έχει ήδη γκρεμιστεί και η νέα υπολογίζεται να δοθεί στην κυκλοφορία προς το τέλος Φεβρουαρίου, ενώ την ερχόμενη άνοιξη προβλέπεται η κατεδάφιση της γέφυρας των ΗΣΑΠ και της Λαχαναγοράς. Οι οριστικές γέφυρες και στις δύο περιπτώσεις αναμένεται να παραδοθούν τον Μάρτιο του 2003. Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της νέας γέφυρας του ΟΣΕ. Η ολοκλήρωσή της προγραμματίζεται να γίνει στο τέλος Απριλίου, οπότε και θα καθαιρεθούν οι σημερινές.

Ανισόπεδος κόμβος. Παράλληλα προχωρεί η κατασκευή των οδικών έργων, μετά τον νέο ανασχεδιασμό που είχε ανακοινωθεί τον περασμένο Οκτώβριο.

Πρόκειται για το τελευταίο τμήμα των 3 χλμ., που περιλαμβάνει τον ανισόπεδο κόμβο με την παραλιακή. Στο κομμάτι αυτό το ποτάμι δεν θα καλυφθεί για λόγους προστασίας του οικοσυστήματος. Ο οδικός άξονας διχάζεται και στο τελευταίο τμήμα του θα είναι υπερυψωμένος, φθάνοντας τα 9 μέτρα πάνω από το φυσικό έδαφος.