Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Σύντομη είδηση

( θράκη: επιμορφωτικό πρόγραμμα κατά της μαθητικής βίας :: 20/3/2006 18:11:00) 

Θράκη: Επιμορφωτικό πρόγραμμα κατά της μαθητικής βίας

Άλμα σε ύψος.

Στα θρανία κάθονται ξανά οι δάσκαλοι της Θράκης, για να παρακολουθήσουν ταχύρυθμα επιμορφωτικά προγράμματα για τον τρόπο αντιμετώπισης της μαθητικής βίας. Στο άλμα σε ύψος ο αθλητής, αφού αναπτύξει ταχύτητα με ημικυκλική φορά, πατά και απογειώνεται μεταφέροντας το κέντρο βάρους του (γενικότερα το σώμα του) όσο πιο ψηλά μπορεί. Τα προγράμματα διοργανώνει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Στη συνέχεια εκτελώντας την τεχνική αιώρησης (τεχνική φλοπ) προσπαθεί να περάσει τον πήχη (χωρίς να τον ρίξει κάτω) και να προσγειωθεί στο στρώμα με ασφάλεια. Σύμφωνα με τους επιστημονικούς συνεργάτες του ινστιτούτου, η βία επωάζεται στην οικογένεια, στο σχολείο, στην τηλεόραση, στα ηλεκτρονικά παιχνίδια.

Πάτημα, απογείωση και αιώρηση κατά το άλμα σε ύψος

Για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο, απαιτείται επιμόρφωση των δασκάλων για τον τρόπο διαχείρισης των μαθητών.

Τι πρέπει να προσέχουμε

Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, συχνότερα είναι τα περιστατικά βίαιων εξάρσεων των μαθητών στα μεγάλα αστικά κέντρα, δεν λείπουν όμως ούτε στην επαρχία, ακόμη και σε μικρούς οικισμούς.

• Ανάπτυξη ταχύτητας στην ημικυκλική φορά. "Σε πολλές περιπτώσεις εξαιτίας της βίας υπάρχουν σοβαροί τραυματισμοί", δηλώνει η δρ Άννα Καρτσόγλου, κλινική ψυχολόγος, και επισημαίνει: • Σωστό πάτημα (ούτε πολύ κοντά ούτε μακριά από το στρώμα). "Και με τη λεκτική βία δημιουργούνται τραυματισμοί σε ψυχολογικό επίπεδο. • Στο τελευταίο πάτημα το πόδι πατά στο έδαφος πρώτα με τη φτέρνα. Ένα παιδάκι που δέχεται βία γίνεται εσωστρεφές και καταθλιπτικό, γι' αυτό συχνά βρίσκει διέξοδο σε περιθωριακές ομάδες, στις οποίες νιώθει δυνατό, για να επιτεθεί και το ίδιο αν χρειαστεί". • Δυναμική απογείωση με άρση του ποδιού αιώρησης.

Μ.Ν.

• Σωστή εκτέλεση της τεχνικής αιώρησης. • Ασφαλή προσγείωση στο στρώμα.

Αθλήτρια πάνω από τον πήχη στο άλμα σε ύψος

Το κέντρο μάζας του σώματος στο άλμα σε ύψος Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει την επίδοση του μαθητή - αθλητή στο άλμα σε ύψος, δηλαδή το πόσο ψηλά θα πηδήσει, είναι το ύψος στο οποίο φθάνει το Κέντρο Μάζας του Σώματος κατά τη διάρκεια της πτήσης. Το πόσο ψηλά θα φτάσει Κ.Μ.Σ εξαρτάται: από τη δύναμη που εφαρμόζεται από το πόδι ώθησης, τη δύναμη που θα προσθέσει το πόδι αιώρησης και τα χέρια και από την ταχύτητα εφαρμογής της δύναμης. Άρα το ύψος που πρέπει να διανύσει το Κέντρο Μάζας του Σώματος από την απογείωση έως τον πήχη είναι σημαντικό κριτήριο για τη διαπέραση του πήχη. Παρατηρώντας τις δύο εικόνες, βλέπουμε τον ίδιο αθλητή να περνά τον πήχη στο ίδιο ύψος με δυο διαφορετικές τεχνικές. Στην τεχνική "ψαλίδι" το Κ.Μ.Σ του αθλητή βρίσκεται αρκετά πάνω από τον πήχη ενώ αντίθετα στην τεχνική "Fosbury Flop" βρίσκεται κάτω από τον πήχη. Έτσι η απόσταση που διανύει το Κ.Μ.Σ στη δεύτερη περίπτωση είναι μικρότερη, άρα ο αθλητής περνά το ύψος πιο εύκολα. Αυτός είναι ένας από τους λόγους εξέλιξης της τεχνικής στο ύψος, όπου οι αθλητές, με τη νέα τεχνική, μπορούν με την ίδια προσπάθεια να πηδήξουν πιο ψηλά.

Τεχνική "ψαλίδι"

Τεχνική " Fosbury Flop"