Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Ανεπτυγμένη είδηση-αφήγηση

( επιτροπή για τα δυστυχήματα από τον οσε :: 9/3/2006 21:05:54) 

Επιτροπή για τα δυστυχήματα από τον ΟΣΕ

Κρυμμένες αρετές στο παγνίδι.

Συγκροτεί ανεξάρτητη αρχή από Έλληνες και ξένους εμπειρογνώμονες για να διερευνά τα αίτια και να προτείνει μέτρα

Στην αρχή του 19ου αιώνα, στην Αγγλία το ποδόσφαιρο θεσμοθετήθηκε, ιδιαίτερα στα καλά δημόσια σχολεία.

Ανεξάρτητη επιτροπή από Έλληνες και ξένους εμπειρογνώμονες, η οποία θα διερευνήσει τις αιτίες των ατυχημάτων που συμβαίνουν στο σιδηρόδρομο, συγκροτεί ο ΟΣΕ μετά τα τελευταία δυστυχήματα.

Μια νέα αντίληψη άρχισε να ισχύει για το παιχνίδι, οδηγώντας τελικά σε μια "λατρεία παιχνιδιών" στα δημόσια σχολεία, όταν θεωρήθηκε ότι το παιχνίδι μεταξύ ομάδων μπορεί να αναπτύξει ψυχικές αρετές, όπως πίστη, ανιδιοτέλεια, συνεργασία και σεβασμό στο ομαδικό πνεύμα.

Έργο της επιτροπής θα είναι επίσης να προτείνει πρόσθετα μέτρα για την ασφαλή κίνηση των αμαξοστοιχιών.

Τα παιχνίδια έγιναν ένα αναπόσπαστο τμήμα του σχολικού προγράμματος σπουδών και η συμμετοχή στο ποδόσφαιρο υποχρεωτική.

Η απόφαση ελήφθη μετά το δυστύχημα που συνέβη λίγο πριν από τα μεσάνυχτα προχθές στο σταθμό Αχαρνών, με θύμα τον 46χρονο μηχανοδηγό Κωνσταντίνο Φαντόπουλο.

Το 1848 στο πανεπιστήμιο του Καίμπριτζ ξεκίνησε μια πρωτοβουλία να θεσπιστούν κανόνες που θα γίνονταν αποδεκτοί από όλους.

Η αμαξοστοιχία 504, που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθηνών - Θεσσαλονίκης, με 138 επιβάτες, κατά την είσοδό της στο σταθμό έπεσε πάνω στην εμπορική αμαξοστοιχία 80504, που ήταν σταθμευμένη σε παρακαμπτήριο γραμμή. Σύμφωνα με τις πρώτες μαρτυρίες, ο κλειδούχος είχε αλλάξει τροχιά στις γραμμές, για να εισέλθει στην παρακαμπτήριο η εμπορική αμαξοστοιχία που επίσης κινούνταν προς Θεσσαλονίκη. Μετά την είσοδο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, ο κλειδούχος, για άγνωστους λόγους, δεν επανέφερε τη γραμμή στην ευθεία κατεύθυνση. Έτσι το επιβατικό τρένο που ακολουθούσε έπεσε στο εμπορικό.

Σε κρίσιμη κατάσταση ο 49χρονος

Από τη σύγκρουση εκτροχιάστηκαν η μηχανή και ένα βαγόνι της επιβατικής αμαξοστοιχίας, καθώς και βαγόνια της εμπορικής. Ο πρώτος μηχανοδηγός έχασε τη ζωή του, ενώ ο δεύτερος μηχανοδηγός, Παύλος Μπόζιος, 49 ετών, τραυματίστηκε σοβαρά και νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση στο ΚΑΤ. Επίσης τραυματίστηκαν ελαφρά τριάντα επιβάτες.

Με εντολή της διοίκησης του ΟΣΕ τέθηκαν σε διαθεσιμότητα οι υπεύθυνοι του σταθμού Αχαρνών, μέχρι να ολοκληρωθούν οι έρευνες για τα αίτια του δυστυχήματος. Σε βάρος του κλειδούχου που ήταν βάρδια εκείνη τη στιγμή σχηματίστηκε δικογραφία και παραπέμφθηκε στον εισαγγελέα.