Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διάφορα :: Δικαστικό ρεπορτάζ

( ποινή φυλάκισης για το δήμαρχο καβάλας :: 16/2/2006 20:09:14) 

Ποινή φυλάκισης για το δήμαρχο Καβάλας

Έρευνα

Καταδικάστηκε για δυσφήμηση με αφορμή κατηγορίες που εκτόξευσε κατά του δημάρχου Ελευθερών το Δεκέμβριο του 2001

Να εργαστείτε σε ομάδες, για να ερευνήσετε πώς αντιμετωπίζεται το "γέλιο" στη σχολική ζωή.

Σε φυλάκιση πέντε μηνών με τριετή αναστολή καταδικάστηκε χθες ο δήμαρχος Καβάλας Στάθης Εριφυλλίδης από το τριμελές πλημμελειοδικείο Καβάλας για το αδίκημα της απλής δυσφήμησης.

Μπορείτε να βασίσετε την έρευνά σας σε παρατηρήσεις που θα κάνετε σχετικά: α) με το αν ασκείται και σε ποιο βαθμό μια "αγωγή του γέλιου" στο σχολείο μέσα από τα διδασκόμενα κείμενα.

Επρόκειτο για ένα επεισόδιο που είχε λάβει χώρα στο δημοτικό συμβούλιο Καβάλας το Δεκέμβριο του 2001 με πρωταγωνιστές τον κ. Εριφυλλίδη και το δήμαρχο Ελευθερών Χαράλαμπο Χρυσανίδη, που παρίστατο στη συνεδρίαση με την ιδιότητα του εργολάβου δημοσίων έργων.

Για να το διαπιστώσετε αυτό, πρέπει καταρχήν με τη βοήθεια του καθηγητή σας να κάνετε έναν κατάλογο με έργα της αρχαίας και της νεοελληνικής λογοτεχνίας που έχουν χαρακτήρα κωμικό.

Σε μια έκρηξή του ο δήμαρχος Καβάλας είχε κατηγορήσει μεταξύ άλλων τον κ. Χρυσανίδη ότι παρανομεί και ότι κλέβει το δήμο και το κράτος, συνοδεύοντας τις κατηγορίες του με πλήθος "κοσμητικών επιθέτων".

Έπειτα να εξετάσετε ποια από αυτά προβλέπεται από το αναλυτικό πρόγραμμα να διδαχτούν.

Η υπόθεση ξεκίνησε το 1994, όταν ο κ. Χρυσανίδης πρότεινε στο δήμο Καβάλας να του παραχωρήσει ένα οικόπεδό του στη συνοικία "Δεξαμενή" της Καβάλας, ώστε να αυξηθεί ο συντελεστής του κτιρίου που επρόκειτο να ανεγείρει.

Τέλος, να συζητήσετε αν τα κείμενα αυτά διδάσκονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να ευαισθητοποιούνται οι μαθητές απέναντι στο κωμικό, να αποκτούν δηλαδή τα κριτήρια, για να μπορούν να κάνουν ποιοτική διάκριση των αστεϊσμών και να αξιοποιούν την έμφυτη ικανότητά τους για πετυχημένα αστεία, κωμικές αφηγήσεις και περιγραφές.

Σε αντάλλαγμα, μετά την αποπεράτωση του οικήματος, θα παραχωρούσε μια αίθουσα στο δήμο για τη δημιουργία παιδικής βιβλιοθήκης.

β) πώς αντιμετωπίζεται το γέλιο από τους διδάσκοντες και τους διδασκόμενους.

Όταν όμως έφτασε η ώρα της παραχώρησης της κυριότητας της αίθουσας, διαπιστώθηκε νομικό κώλυμα, οπότε ο κ. Χρυσανίδης πρότεινε στο δήμο να την παραχωρήσει κατά χρήση εφ' όρου ζωής, δεδομένου ότι ο δήμος δεν θα πάψει έτσι κι αλλιώς να υφίσταται.

Για να το διαπιστώσετε αυτό, να κάνετε μια σφυγμομέτρηση με συγκεκριμένα ερωτήματα, όπως π.χ. τα παρακάτω που δίνονται ενδεικτικά:

Εξηγήσεις για την "έκρηξη"

-Θεωρείτε "το γέλιο" βασικό κίνητρο για τη μάθηση;

Ο κ. Εριφυλλίδης υποστήριξε στην απολογία του ότι η αλληλογραφία μεταξύ των δύο πλευρών τού είχε δημιουργήσει την εντύπωση ότι ο κ. Χρυσανίδης δεν ήθελε να τηρήσει τη δέσμευση που είχε αναλάβει και απέδωσε την έκρηξή του στην ευθύνη του να υπερασπίζεται τα συμφέροντα των δημοτών.

-Νομίζετε ότι χρησιμοποιείται με αυτόν το σκοπό στην εκπαιδευτική διαδικασία;

Καταλήγοντας, τόνισε ότι δεν είχε πρόθεση να προσβάλει και να συκοφαντήσει τον κ. Χρυσανίδη.

-Πιστεύετε ότι "το γέλιο" λειτουργεί ως μέσο, για να δημιουργηθούν φιλικές σχέσεις ανάμεσα στους καθηγητές και τους μαθητές;

Τελικά το δικαστήριο τον έκρινε ένοχο για απλή δυσφήμηση και όχι για συκοφαντική με βάση το κατηγορητήριο.

-Νομίζετε ότι η σοβαρότητα πρέπει να συνδέεται οπωσδήποτε με το βλοσυρό ύφος;

Η πλευρά του δημάρχου άσκησε έφεση.

-Πώς μπορούμε να διακρίνουμε τα όρια ανάμεσα στη σοβαρότητα και τη σοβαροφάνεια;

Ν.Σ.

-Ενθαρρύνεται ή αποθαρρύνεται "το γέλιο" στη σχολική πράξη, και για ποιους λόγους;

Αν τα συμπεράσματά σας από την έρευνα δείχνουν ότι το γέλιο δεν ενθαρρύνεται στη σχολική ζωή, και εφόσον πιστεύετε ότι το γέλιο παίζει σημαντικό ρόλο για την ολοκλήρωση της προσωπικότητας του νέου ανθρώπου, να κάνετε προτάσεις σχετικά με τα εξής θέματα: α) πώς μπορεί να ασκηθεί μια "αγωγή του γέλιου" στο σχολείο και β) πώς μπορεί γενικότερα να εξασφαλιστεί μια ευχάριστη και δημιουργική ατμόσφαιρα στο σχολικό χώρο, από την οποία δε θα λείπει και το γέλιο.