Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διάφορα :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( κόντρες για τα αστικά :: 16/2/2006 19:47:40) 

Η έλλειψη ελέγχου του στόλου του ΟΑΣΘ σε σχέση με την πυκνότητα των δρομολογίων από το ΣΑΣΘ αποτελεί "αγκάθι" στις σχέσεις των διοικήσεων των δύο οργανισμών. Παρά τις εκκλήσεις του αρμοδίου υπουργείου, ο ΟΑΣΘ συνεχίζει να μην υπακούει.

1. Ορισμός της αφήγησης

Το υπουργείο Μεταφορών ζητά να συνδεθεί on line το ΣΑΣΘ με το σύστημα τηλεματικής του ΟΑΣΘ

Αφήγηση είναι μια πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών (επινοημένων) γεγονότων.

Κόντρες για τα αστικά

Επομένως κάθε αφήγηση, ως πράξη επικοινωνίας, προϋποθέτει τουλάχιστον δύο πρόσωπα: ένα πομπό -τον αφηγητή- και κάποιον στον οποίο απευθύνεται ο αφηγητής -τον αποδέκτη- της αφήγησης.

Της ΦΑΝΗΣ ΧΑΡΙΣΗ

Ο αφηγητής φροντίζει να δώσει στον αποδέκτη τις απαραίτητες πληροφορίες για τον τόπο, το χρόνο, τα πρόσωπα και τα πιθανά αίτια ενός συμβάντος.

Την on line σύνδεση του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ) με το σύστημα τηλεματικής του ΟΑΣΘ που παρακολουθεί τα λεωφορεία ζήτησε από τη διοίκηση του οργανισμού το υπουργείο Μεταφορών.

Η έκταση της αφήγησης ποικίλλει· μπορεί η αφήγηση να είναι πολύ εκτεταμένη ή να περιορίζεται σε μια μόνο φράση.

Η έλλειψη ελέγχου του στόλου του ΟΑΣΘ όσον αφορά την πυκνότητα ή μη των δρομολογίων από το ΣΑΣΘ αποτελεί "αγκάθι" στις σχέσεις των διοικήσεων των δύο οργανισμών, αφού, παρά τις εκκλήσεις του αρμοδίου υπουργείου, ο ΟΑΣΘ συνεχίζει να μην υπακούει.

Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί η ρήση του Καίσαρα "Veni, Vidi, Vici" ("ήρθα, είδα, νίκησα"), που θεωρείται η συντομότερη αφήγηση.

Συγκεκριμένα, σε έγγραφο που έστειλε στο προεδρείο του ΟΑΣΘ η γενική διευθύντρια Μεταφορών του υπουργείου Ευαγγελία Τσάγκα τονίζεται ότι με το νόμο 2898/01, με τον οποίο συστάθηκε το ΣΑΣΘ, μεταξύ άλλων "αποφασίζει για το σχεδιασμό, τον προγραμματισμό, την εποπτεία και τον έλεγχο των αστικών συγκοινωνιών.

Δείτε και τις παρακάτω αστυνομικές αναφορές.

Τη λήψη μέτρων βελτίωσης του επιπέδου εξυπηρέτησης των επιβατών και της αστικής συγκοινωνίας εν γένει στο νομό Θεσσαλονίκης.

Στην πρώτη (1) γίνεται μια τηλεγραφική αναφορά ενός περιστατικού (εξαφάνιση προσώπου), ενώ στη δεύτερη (2) το περιστατικό (σύλληψη παραβάτη του Β.Δ.* 29/71) παρουσιάζεται πιο αναλυτικά.

Τον καθορισμό νέων γραμμών, την κατάργηση λειτουργουσών, καθώς και αλλαγές στις διαδρομές, στις συχνότητες δρομολογίων, στις αφετηρίες και τα τέρματα, στην περιοχή εκτέλεσης αστικής συγκοινωνίας από τον ΟΑΣΘ, αυτεπαγγέλτως ή ύστερα από εισήγηση του ΟΑΣΘ".

* Β(ασιλικό) Δ(ιάταγμα).

Στο ίδιο έγγραφο ζητείται από το προεδρείο του ΟΑΣΘ "να υπάρξει on line σύνδεση του ΣΑΣΘ με το σύστημα διαχείρισης στόλου οχημάτων", ενώ το κόστος της σύνδεσης θα βαρύνει το ΣΑΣΘ.

Είναι γεγονός ότι σήμερα το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών, παρότι καλείται να δώσει λύσεις στα προβλήματα της αστικής συγκοινωνίας δεν γνωρίζει ποιες είναι οι λεγόμενες προβληματικές γραμμές, παρά μόνο αν κάποιος πολίτης καταγγείλει την ταλαιπωρία του στις υπηρεσίες του Συμβουλίου. Η σύνδεση όπως διαφαίνεται και από το έγγραφο του υπουργείου που στάλθηκε στον ΟΑΣΘ στις 27 Ιανουαρίου καταδεικνύει την αναγκαιότητα της σύνδεσης με το σύστημα παρακολούθησης των λεωφορείων, ωστόσο από την πλευρά του ΟΑΣΘ ακόμη δεν έχει δοθεί καμία απάντηση.

Σε αχρηστία το βαν για ΑΜΕΑ

Κλειδωμένο παραμένει στο πάρκιγκ του ΟΑΣΘ ένα μικρό λεωφορείο για τη μεταφορά ατόμων με ειδικές ανάγκες, το οποίο δώρισε πριν από λίγο καιρό η οργανωτική επιτροπή "Αθήνα 2004" στο Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ). Το ειδικά διαμορφωμένο λεωφορείο παραδόθηκε από τη διοίκηση του ΣΑΣΘ στον ΟΑΣΘ, ωστόσο ακόμη δεν μπορεί να δρομολογηθεί επειδή η νομοθεσία προβλέπει για τον οργανισμό να έχει μόνο δύο λεωφορεία μεταφοράς ΑΜΕΑ.

Τόσο η διοίκηση του ΣΑΣΘ όσο και του ΟΑΣΘ περιμένουν την αλλαγή της νομοθεσίας, προκειμένου να ρίξουν στα δρομολόγια εξυπηρέτησης των ΑΜΕΑ της πόλης και το τρίτο λεωφορείο.