Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διάφορα :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( σοβαρές δυσλειτουργίες στη διαδικασία νομιμοποίησής τους διαπίστωσε ο συνήγορος του πολίτη :: 7/3/2006 22:00:49) 

Τεράστια η ταλαιπωρία για τους μετανάστες που θέλουν να τακτοποιήσουν τα χαρτιά τους και αν εργάζονται νόμιμα στη χώρα, λόγω της έλλειψης προσωπικού και μηχανογράφησης στην αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας.

Άσκηση

Εκ των έσω περιφέρεια

Παρατηρήστε τη χρήση της προστακτικής στις παραπάνω οδηγίες.

Σοβαρές δυσλειτουργίες στη διαδικασία νομιμοποίησής τους διαπίστωσε ο Συνήγορος του Πολίτη

Τι νομίζετε πως εκφράζει η προστακτική στην περίπτωση αυτή (προσταγή, προτροπή, ευχή, παράκληση);

Η "Οδύσσεια" των αλλοδαπών

- Προσπαθήστε να αντικαταστήσετε την προστακτική του β' πληθυντικού προσώπου των ρημάτων με την υποτακτική του β' πληθυντικού ή με την οριστική του α' πληθυντικού προσώπου.

Της ΦΑΝΗΣ ΣΟΒΙΤΣΛΗ

Πώς διαφοροποιείται το ύφος του κειμένου;

Σοβαρές ελλείψεις προσωπικού και απουσία ηλεκτρονικού συστήματος για την άμεση επικοινωνία και ενημέρωση των δήμων σχετικά με τη διαδικασία νομιμοποίησης των αλλοδαπών μεταναστών διαπίστωσε ο Συνήγορος του Πολίτη, έπειτα από έρευνα στην διεύθυνση Αλλοδαπών της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

- Σε ποιο πρόσωπο και σε ποια έγκλιση προτιμάτε να δίνονται οι οδηγίες για τη χρήση ή την κατασκευή κάποιου αντικειμένου;

Η έρευνα ολοκληρώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα και συνέπεσε χρονικά με την απόφαση του υπουργείου Εσωτερικών να δώσει νέα παράταση για την υποβολή αιτήσεων νομιμοποίησης των μεταναστών, μέχρι τις 2 Μαΐου.

Να δώσεις γραπτές οδηγίες για τους κανόνες ενός ομαδικού παιχνιδιού σε κάποιον που δεν ξέρει τίποτε γι' αυτό.

Αφορμή της έρευνας στάθηκαν καταγγελίες του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, ο οποίος μάλιστα ζήτησε εγγράφως την απομάκρυνση του προϊσταμένου της διεύθυνσης Αλλοδαπών κ. Σαρηγιαννίδη από την υπηρεσία, χαρακτηρίζοντας παράνομη και αντίθετη με τον κώδικα δικηγόρων την εντολή προς του υφισταμένους του να μην εξυπηρετούν δικηγόρους.

Χρησιμοποίησε την έγκλιση και το πρόσωπο που νομίζεις ότι ταιριάζουν στο ύφος του κειμένου σου.

Στο συγκεκριμένο ζήτημα έλαβε θέση, με το πόρισμά του, και ο Συνήγορος του Πολίτη, καλώντας το υπουργείο Εσωτερικών να μεριμνήσει για την "εύλογη και λειτουργική διαδικασία πρόσβασης και ενημέρωσης δικηγόρων αλλά και του κοινού, η οποία δεν θα αντίκειται στις προβλέψεις του κώδικα δικηγόρων".

Πιστεύεις ότι οι οδηγίες θα γίνονταν καλύτερα κατανοητές, αν τις παρουσίαζες προφορικά;

Το πόρισμα

Στο πόρισμά του ο Συνήγορος του Πολίτη επισημαίνει ότι στη διάρκεια της έρευνας "η διεύθυνση Αλλοδαπών και ο προϊστάμενός της κ. Σαρηγιαννίδης, συνεργάστηκαν άψογα" αλλά και "έχουν επιτελέσει σημαντικό έργο, ομαλοποιώντας σε μεγάλο βαθμό την προβληματική διαδικασία χορήγησης αδειών παραμονής".

Διαπιστώνει ωστόσο ότι εξαιτίας του μεγάλου αριθμού αιτήσεων (άνω των 100.000) "η διεύθυνση Αλλοδαπών κωλύεται να παράσχει άμεση ενημέρωση στους ενδιαφερόμενους, καθώς κάτι τέτοιο θα είχε ως αποτέλεσμα την ιδιαίτερα μεγάλη καθυστέρηση εξέτασης αιτημάτων".

Ο Συνήγορος του Πολίτη αποδίδει τις δυσλειτουργίες κατά πρώτον στο ότι -ελλείψει προσωπικού- δεν λειτούργησε δεύτερη, ανεξάρτητη, διεύθυνση Αλλοδαπών στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και κατά δεύτερον στη μη εγκατάσταση ηλεκτρονικού συστήματος για την άμεση επικοινωνία με τους δήμους.

"Σας παρακαλούμε να φροντίσετε για την άμεση εγκατάσταση του αναγκαίου ηλεκτρονικού μηχανογραφικού συστήματος στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και για τις απαιτούμενες διοικητικές ενέργειες, προκειμένου να συσταθεί και να λειτουργήσει δεύτερη διεύθυνση Αλλοδαπών και Μετανάστευσης Θεσσαλονίκης", καταλήγει το πόρισμα, που στάλθηκε στο υπουργείο Εσωτερικών.

Ειδικές υπηρεσίες

Οι ΟΤΑ στο νομό Θεσσαλονίκης, λόγω του μεγάλου αριθμού αλλοδαπών, που σε πρώτη φάση απευθύνονται στους δήμους για να υποβάλουν αιτήσεις, αναγκάστηκαν να συστήσουν ειδικές υπηρεσίες, προσλαμβάνοντας προσωπικό για την εξυπηρέτησή τους. Η διεκπεραίωση των εγγράφων διαρκεί το πολύ δύο ημέρες, για να σταλούν στη συνέχεια στην αρμόδια υπηρεσία της περιφέρειας. Από εκεί όμως, επισημαίνουν οι αιρετοί, αρχίζει ο γολγοθάς. Σε κάποιες περιπτώσεις η επιστροφή των εγγράφων καθυστερεί έως και 12 μήνες.

Τι μέτρα έλαβαν οι δήμοι

Ο αριθμός των αιτούντων για άδεια παραμονής και άλλα αναγκαία χαρτιά στο δήμο Νεάπολης, τονίζει ο δήμαρχος Ναθαναήλ Λαδόπουλος, ξεπέρασε κάθε προηγούμενο. "Συστήσαμε υπηρεσία, στην οποία απασχολούνται τέσσερις υπάλληλοι", επισημαίνει ο δήμαρχος και εξηγεί ότι από το δήμο οι υποθέσεις διεκπεραιώνονται άμεσα, αλλά δυστυχώς όταν τα χαρτιά αποστέλλονται στην περιφέρεια, υπάρχει τρομερή καθυστέρηση. Ανάλογα είναι και τα προβλήματα που κατά καιρούς αντιμετωπίζει και ο δήμος Θερμαϊκού, ένας από τους πρώτους στο νομό Θεσσαλονίκης που δέχθηκε μεγάλο κύμα μεταναστών. "Στο τμήμα αλλοδαπών του δήμου", υπογραμμίζει ο δήμαρχος Αντώνης Μαντζάρης, "προσλάβαμε τρία άτομα, ρωσικής καταγωγής, προκειμένου να μην υπάρχει πρόβλημα τόσο στην ενημέρωση των πολιτών όσο και στην υποβολή των απαιτούμενων εγγράφων".

Με πέντε υπαλλήλους λειτουργεί και η το τμήμα αλλοδαπών στο δήμο Ευόσμου, όπου καθημερινά προσέρχονται εκατοντάδες ενδιαφερόμενοι. "Είναι γεγονός ότι στους δήμους οι άνθρωποι εξυπηρετούνται ταχύτατα, αλλά στην υπηρεσία της περιφέρειας υπάρχει πρόβλημα", παραδέχεται ο δήμαρχος Παναγιώτης Αλεξανδρίδης.