Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Δικαστικό ρεπορτάζ

( στη "θέση" τους οι αποζημιώσεις επιβατών :: 11/1/2006 20:31:51) 

Στη "θέση" τους οι αποζημιώσεις επιβατών

Παράδειγμα 3.2

Απερρίφθη από το ευρωπαϊκό δικαστήριο προσφυγή των ενώσεων αεροπορικών εταιρειών ΙΑΤΑ και ELFAA

Η συγκέντρωση του αιθυλενίου CH2 = CH2 στην αντίδραση: 2CH2 = CH2(g) > C4H8 μεταβάλλεται συναρτήσει του χρόνου στους 900 K, όπως δείχνει ο ακόλουθος πίνακας:

Στο κενό έπεσε νομική απόπειρα της Ιnternational Air Transport Association (IATA) -ένωσης στην οποία μετέχουν 270 αεροπορικές εταιρίες από 130 χώρες, οι οποίες μεταφέρουν το 98% των επιβατών των τακτικών αεροπορικών γραμμών στον κόσμο- και της European Low Fares Airline Association (ELFAA) -ένωσης που εκπροσωπεί τα συμφέροντα δέκα αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους από εννέα ευρωπαϊκές χώρες- να μπλοκάρουν τη νομιμότητα κοινοτικού κανονισμού για αποζημιώσεις επιβατών. χρόνος /s - 0 - 10 - 20 - 40 - 60 - 100 [C2H4] / molL-1 - 0,91 - 0,65 - 0,51 - 0,34 - 0,28 - 0,19 Ο σχετικός κανονισμός προβλέπει αποζημίωση ύψους 250 έως και 600 ευρώ, αναλόγως της απόστασης της πτήσης, σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης, ματαίωσης ή μεγάλης καθυστέρησης της πτήσης.

α. Να βρεθεί η μέση ταχύτητα της αντίδρασης για τα πρώτα 20 s.

Τον κανονισμό αυτό επιβεβαίωσε χθες το ευρωπαϊκό δικαστήριο, που εδρεύει στο Λουξεμβούργο.

β. Να βρεθεί η ταχύτητα 30 s μετά την έναρξη των μετρήσεων.

Ειδικότερα το ευρωπαϊκό δικαστήριο επιβεβαιώνει ότι σε περίπτωση ματαίωσης της πτήσης ο αερομεταφορέας οφείλει να παράσχει στους επιβάτες τη δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ της επιστροφής της αξίας του εισιτηρίου ή της μεταφοράς με εναλλακτική πτήση στον τελικό προορισμό τους, όπως ορίζει ο κοινοτικός κανονισμός. Επίσης οι επιβάτες δικαιούνται δωρεάν παροχών (γεύματα, τηλεφωνήματα και ενδεχομένως διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο) και αποζημίωσης, το ύψος της οποίας κυμαίνεται ανάλογα με την απόσταση που καλύπτει η πτήση.

Ακόμη σε περίπτωση καθυστέρησης άνω των πέντε ωρών προτείνεται η επιστροφή της αξίας του εισιτηρίου.

Ο αερομεταφορέας δεν οφείλει αποζημίωση σε τρεις περιπτώσεις: Αν έχει ενημερώσει τους επιβάτες για τη ματαίωση τουλάχιστον δύο εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχωρήσεως, αν προτείνει μεταφορά με εναλλακτική πτήση και με ικανοποιητικούς όρους και αν είναι σε θέση να αποδείξει ότι η ματαίωση επήλθε λόγω συνδρομής εξαιρετικών περιστάσεων.

Σύμφωνα με την Ε.Ε. οι εθνικοί φορείς θα συναντηθούν στις 17 Φεβρουαρίου στις Βρυξέλλες, προκειμένου να συζητήσουν τη βελτίωση της εφαρμογής του σχετικού κοινοτικού κανονισμού και την επιβολή προστίμων στους αερομεταφορείς που παραβιάζουν τη νομοθεσία.