Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Σχόλιον παράδοξον!

β. Ο Απόστολος Πέτρος κηρύσσει για τον ερχομό του Αγίου Πνεύματος

ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΒΑΡΝΑΒΑ

Στο απορημένο πλήθος των συγκεντρωμένων ανέλαβε να μιλήσει ο Απόστολος Πέτρος.

Κατάχρηση και παραχάραξη εξουσίας είναι η προσπάθεια καταπάτησης του προσώπου, προκειμένου να διασωθούν οι θεσμοί, οι νόμοι και η ηθική.

Τους θύμισε τα όσα είχε πει ο Θεός στους Ισραηλίτες μέσω του προφήτη Ιωήλ:

Απλός αλλά αιώνια αληθινός ο ευαγγελικός λόγος:

"…στις έσχατες ημέρες … θα χαρίσω πλουσιοπάροχα το Πνεύμα μου σε κάθε άνθρωπο.

"Ο νόμος έγινε για τον άνθρωπο και όχι ο άνθρωπος για το νόμο".

Έτσι, οι γιοι σας και οι θυγατέρες σας θα κηρύξουν την αλήθεια…" (Πράξ. 2,14 κ. εξ.).

Κατά τον αβά Ισαάκ :

Μετά τους μίλησε για τον Ιησού, τον οποίο, ενώ εκείνοι σταύρωσαν, ο Θεός Τον ανέστησε.

"Η γαρ ελπίς της ζωής ταύτης (= κενοδοξία) χαυνοί την διάνοιαν".

Οι ίδιοι οι μαθητές ήταν μάρτυρες αυτής της αλήθειας (2,32).

Όταν εξαντλείς όλη σου την αναζήτηση στον έξω άνθρωπο, χωρίς να έχεις επαφή με το λόγο της καρδιάς σου και αγνοείς τα βάθη της, αποχαυνώνεσαι.

Στο τέλος κάλεσε όλους τους συγκεντρωμένους να μετανοήσουν και να βαπτιστούν στο όνομα του Χριστού, για να συγχωρηθούν οι αμαρτίες τους και να πάρουν τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος.

Αν είσαι παντρεμένος, τη σχέση σου την κάνεις προσπάθεια επικυριαρχίας, αν έχεις παιδιά, προσπαθείς να τα υποτάξεις στους δικούς σου στόχους, παρεμποδίζοντας την προσωπική τους ανάπτυξη.

Η επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος (Άγιος Γεώργιος Βηρυττού, του Γ. Κόρδη). Ενδιαφέρον έχει η μορφή που εικονίζεται στο κάτω μέρος της εικόνας, και παριστάνει τον Κόσμο προσωποποιημένο, δείχνοντας έτσι ότι το γεγονός της Πεντηκοστής έχει κεντρική σημασία για τον αγιασμό όλου του κόσμου.

Αν είσαι πολιτειακός παράγοντας, η αδυναμία γνώσης και θεραπείας γίνεται επιβολή νόμου, αφήνεις την ουσία και στηρίζεσαι στους αριθμούς των δημοσκοπήσεων. Το γεγονός της Πεντηκοστής και η ομιλία του Αποστόλου Πέτρου είχαν ως συνέπεια εκείνη τη μέρα να πιστέψουν και να βαπτιστούν τρεις χιλιάδες άνθρωποι. Αν είσαι εκκλησιαστικός παράγοντας, οχυρώνεις την ατολμία για προσωπική σταυρική-θυσιαστική πράξη με την έννοια της υπακοής, μπροστά στην αδυναμία να ακούσεις την πραγματική ανθρώπινη ανάγκη και αγωνία. Έτσι ιδρύθηκε ως Σώμα Χριστού η πρώτη Εκκλησία. Αν είσαι χριστιανός χωρίς ζωντανή σχέση με το πρόσωπο που φέρεις το όνομά Του, κλείνεσαι στον εαυτό σου, αναπτύσσοντας μία ατομική θρησκευτικότητα και ηθική, προκειμένου η αυτοδικαίωσή σου να γίνει τυραννία κατακριτικότητας και ελέγχου. Αυτή έμελλε να αλλάξει την πορεία όλου του κόσμου.

Στο καθεστώς της υποκρισίας του συστήματος ο πνευματικός λόγος είναι ανατρεπτικός: "Μακάριος άνθρωπος ο γινώσκων την εαυτού ασθένειαν. Διότι αυτή η γνώσις γίνεται αυτώ θεμέλιον και ρίζα και αρχή πάσης αγαθοσύνης". Για να γίνεις δυνατός, ικανός να αγαπάς, χρειάζεται να γίνεις αδύνατος και ασθενής. Πιο πρακτικά το λέει ένας ορθόδοξος: "Ξέρετε ποιο είναι το αίτιο που πάμε κατά διαβόλου; Στο συνήθειο που έχουν οι άνθρωποι να ψαχουλεύουνε και να κρίνουνε τα κρίματα των αλλονών, ενώ λησμονάνε τα δικά τους. Εγώ σας λέω πως είναι τόσα τα κρίματα που σηκώνει ο καθένας από μας, ώστε αν θέλουμε τα κοιτάξει, δεν θα βρούμε ούτε στιγμή εύκαιρη για να καταπιαστούμε με τα κρίματα του αδερφού μας. Ψάχνοντας τα δικά μας κρίματα, εύκολα θα δούμε πως από φταίξιμο δικό μας έπεσε σε κρίμα ο αδερφός μας. Θα δούμε πως το αμαρτωλό παράδειγμά μας, η απονιά μας είναι τα αίτια που κολάστηκε. Τότε ο μόνος τρόπος να σωθούμε κι εμείς κι εκείνος είναι να τρέξουμε στα πόδια του να του γυρέψουμε σχώριο και να τον βοηθήσουμε με την αγάπη μας να ανασηκωθεί". Πρόταση παράδοξη στην τυραννία του κατεξουσιασμού.