Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( το τρένο δεν έφθασε ακόμη στη φλώρινα... :: 12/1/2006 18:25:21) 

Η σιδηροφρομική γραμμή Θεσσαλονίκης-Αμύνταιου που επαναλειτούργησε χθες, είχε διακοπεί στις 19 Αυγούστου 2002. Δεξιά στη φωτογραφία ο νομάρχης Φλώρινας Γιάννης Στρατάκης και αριστερά ο δήμαρχος Αμυνταίου Γιαννης Λιάσης.

ΓΝΩΜΗ

Εκτυπωτές laser

Τροχοδρόμησε έως το Αμύνταιο έπειτα από τριάμισι χρόνια

Δράση κατά της φτώχειας

Η χρήση της τεχνολογίας laser έχει επιφέρει κατακόρυφη βελτίωση στους εκτυπωτές των υπολογιστών.

Το τρένο δεν έφθασε ακόμη στη Φλώρινα…

Το φαινόμενο της φτώχειας είναι πολύ δύσκολο να καταπολεμηθεί. Οι εκτυπωτές laser ανήκουν στην κατηγορία των εκτυπωτών σελίδας.

Καθυστερούν τα έργα αναβάθμισης του δυτικού τόξου του σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ

Έτσι, πρέπει να δράσουμε τώρα, εάν είναι να έχουμε επιτυχία στην αντιμετώπισή της μέσα στα επόμενα χρόνια. Δεν κάνουν σάρωση της σελίδας γραμμή προς γραμμή· ο υπολογιστής στέλνει τα δεδομένα για κάθε σελίδα, που αποθηκεύονται στη μνήμη του εκτυπωτή.

Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΒΗΤΤΑ

Τι πρέπει όμως να γίνει γι' αυτό; Εκεί σχηματίζεται η τελική εικόνα της σελίδας, κουκίδα προς κουκίδα, και κατόπιν αρχίζει η διαδικασία της εκτύπωσής της.

Επειτα από τριάμισι χρόνια διακοπής των δρομολογίων το τρένο σφύριξε ξανά προχτές στο Αμύνταιο και σταμάτησε εκεί. Η πρόβλεψη είναι να φθάσει έως τη Φλώρινα μέσω Κοζάνης, όμως τα έργα καθυστερούν.

Πρώτον, πρέπει να παράσχουμε μόρφωση σε όλους ώστε να μπορούν μετά να βρουν δουλειά. Οι σύγχρονοι εκτυπωτές laser έχουν ονομαστικές ταχύτητες που πλησιάζουν τις 16 και 20 σελίδες το λεπτό σε αναλύσεις των 600 ή και 1200 dpi.

Η λειτουργία της γραμμής είχε διακοπεί στις 19 Αυγούστου 2002 και επαναλειτούργησε με μεγάλη καθυστέρηση, έπειτα από την υλοποίηση του έργου αναβάθμισης του δυτικού τόξου του σιδηροδρομικού δικτύου.

Δεύτερον, πρέπει να αντιμετωπίσουμε τη φτώχεια σε επίπεδο οικογένειας.

Η ονομαστική ταχύτητα εκτύπωσης αφορά την παραγωγή πολλαπλών αντιγράφων της ίδιας σελίδας.

Αντιθέτως, δεν επαναλειτούργησε η γραμμή μέχρι τη Φλώρινα μέσω Κοζάνης, καθώς υπολείπονται σημαντικές εργασίες της παρακαμπτηρίου του Αμυνταίου και των διαβάσεων.

Ειδικότερα να αντιμετωπιστεί η φτώχεια των παιδιών, τα οποία αργότερα δεν έχουν ίδιες ευκαιρίες στην εργασία.

Στις συνήθεις εκτυπωτικές εργασίες, χρειάζεται ένας αρχικός χρόνος προετοιμασίας της κάθε σελίδας στη μνήμη, επομένως η πραγματική ταχύτητα εκτύπωσης είναι μικρότερη της ονομαστικής ταχύτητας που αναφέρει κάθε κατασκευαστής.

Η εκτίμηση των αρμοδίων του ΟΣΕ είναι ότι τρένο προς Κοζάνη και Φλώρινα θα δρομολογηθεί τον προσεχή Μάιο, αν και, σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, η αναβάθμιση της γραμμής έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί πέρυσι το καλοκαίρι.

Τρίτον, πρέπει να παράσχουμε περισσότερους πόρους στις φτωχότερες περιοχές ώστε να εξομαλύνονται οι διαφορές.

Ο μηχανισμός εκτύπωσης είναι παρόμοιος με αυτόν των φωτοαντιγραφικών μηχανημάτων.

Καταρχάς είχε δοθεί παράταση μέχρι τον περασμένο Σεπτέμβριο, αλλά πάλι το έργο βγήκε εκτός χρονοδιαγράμματος, αφού μόλις προχθές επαναλειτούργησε η γραμμή μέχρι το Αμύνταιο, ενώ η επέκταση προς Κοζάνη και Φλώρινα παραπέμπεται στον προσεχή Μάιο, χωρίς όμως να είναι απολύτως σίγουρο.

Τέταρτον, να υποστηρίξουμε τις κοινωνικά ευαίσθητες ομάδες.

Περιέχει ένα φωτοευαίσθητο κύλινδρο (τύμπανο, drum), πάνω στον οποίο σχηματίζεται η εικόνα της σελίδας, με τη βοήθεια μιας ακτίνας laser.

Ισόπεδες διαβάσεις σε κάθετη της Εγνατίας!

Και τέλος, να παράσχουμε κοινωνική και ιατρική φροντίδα σε όσους το έχουν ανάγκη αντιμετωπίζοντας το σχετικό κόστος το οποίο θα είναι αυξημένο.

Αναλυτικά, η διαδικασία εκτύπωσης περιλαμβάνει τα εξής στάδια:

Η σιδηροδρομική παράκαμψη του Αμυνταίου βρίσκεται στο στάδιο της δημοπράτησης και βεβαίως δεν μπορούν να αρχίσουν εργασίες αν δεν βελτιωθεί ο καιρός.

Το ζητούμενο είναι να αντιμετωπίζουμε σε μακροχρόνια βάση τα κοινωνικά ζητήματα και να αρχίσουμε να εργαζόμαστε γι' αυτό τον σκοπό από τώρα.

Αρχικά, σχηματίζεται η ακριβής εικόνα της σελίδας στη μνήμη του εκτυπωτή.

Προβλήματα υπάρχουν και με τις 17 διαβάσεις κατά μήκος της γραμμής.

1. το laser εκφορτίζει το τύμπανο με μάσκα το προς εκτύπωση κείμενο 2. το τόνερ καλύπτει με γραφίτη το φορτισμένο τύμπανο 3. το χαρτί διαπερνά το τύμπανο και εκτυπώνεται 4. το χαρτί θερμαίνεται και αποξηραίνεται ο γραφίτης

Επειδή το τρένο στην αναβαθμισμένη γραμμή θα αναπτύσσει ταχύτητα μέχρι 140 χιλιόμετρα ανά ώρα, οι διαβάσεις πρέπει να πληρούν κάποιες προδιαγραφές.

- Με βάση τη μορφή της σελίδας στη μνήμη, μια ακτίνα laser (μονοχρωματική δέσμη φωτός, μεγάλης ισχύος) πέφτει πάνω στο τύμπανο.

Οι προδιαγραφές αυτές δεν προβλέφτηκαν, όπως ομολογούν οι ιθύνοντες του ΟΣΕ, οι οποίοι τρέχουν εκ των υστέρων να τις βελτιώσουν, όμως περιμένουν την προμήθεια των υλικών, προκειμένου να προβούν στις αναγκαίες παρεμβάσεις.

Αυτό επειδή είναι φωτοευαίσθητο έχει την δυνατότητα αποφορτίσεως σε όποια σημεία πέσει φωτεινή ακτινοβολία και έτσι φορτίζεται με θετικό στατικό ηλεκτρισμό δημιουργώντας το αρνητικό της σελίδας επάνω στην επιφάνειά του.

Το σοβαρότερο πρόβλημα εντοπίζεται σε δύο ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις στο κομμάτι προς Φλώρινα, οι οποίες διασταυρώνονται με οδικό άξονα κάθετο της Εγνατίας οδού.

- Στη συνέχεια το τύμπανο περιστρέφεται γύρω από ένα ειδικό δοχείο με γραφίτη που ονομάζεται toner.

Η ύπαρξη ισόπεδων διαβάσεων σε δρόμο και σιδηρόδρομο διεθνών προδιαγραφών αποτελεί πραγματικό πονοκέφαλο για τους αρμόδιους του ΟΣΕ, καθώς μπορεί να προκαλέσει σοβαρά τροχαία ατυχήματα.

Ο γραφίτης, που είναι σε μορφή σκόνης, προσκολλάται στις φορτισμένες επιφάνειες του τύμπανου, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί στη επιφάνειά του η εικόνα της σελίδας με γραφίτη.

Όμως ο ΟΣΕ επιρρίπτει τις ευθύνες στις αρμόδιες υπηρεσίες που κατασκεύασαν το δρόμο, καθώς υποστηρίζουν πως «δεν πήραν άδεια για να περάσουν το δρόμο από τις σιδηροδρομικές διαβάσεις». - Ο μηχανισμός τροφοδοσίας χαρτιού προωθεί ένα λευκό χαρτί, το οποίο έρχεται σε άμεση επαφή με το τύμπανο, με αποτέλεσμα ο γραφίτης να μείνει πάνω στο χαρτί.

Τα έργα αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Άρνισσα-Αμύνταιο και Κοζάνη-Φλώρινα κόστισαν περίπου 60 εκατ. ευρώ. - Τέλος, το χαρτί με τη σχηματισμένη σελίδα, περνά από το πιεστήριο, μια συστοιχία κυλίνδρων που πιέζουν και ξεραίνουν το γραφίτη σε υψηλή θερμοκρασία ώστε να σταθεροποιηθεί στο χαρτί. Αναμένεται να μειώσουν κατά πολύ τη διάρκεια του ταξιδιού από τις πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας προς τη Θεσσαλονίκη.

- Η επιφάνεια του τύμπανου εκφορτίζεται, καθαρίζεται από το γραφίτη, και συνεχίζεται η εκτύπωση των επόμενων αντιγράφων.

Το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αμύνταιο γίνεται πλέον σε 2 ώρες και 1 λεπτό από περίπου 3 ώρες που ήταν πριν από την αναβάθμιση της γραμμής.

Ο υπολογιστής στέλνει στους εκτυπωτές laser την περιγραφή κάθε σελίδας, μαζί με οδηγίες για τον τρόπο εκτύπωσής της.

Για το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Φλώρινα θα απαιτείται χρόνος 2 ώρες και 20 λεπτά και για Θεσσαλονίκη-Κοζάνη 2,5 ώρες.

Τα δεδομένα αυτά περιγράφονται με τη βοήθεια μιας ειδικής γλώσσας για την περιγραφή σελίδων. Οι κυριότερες γλώσσες είναι η PCL (Printer Control Language) και η γλώσσα Postscript.