Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( τα σχολεία ενθαρρύνουν τη συμμετοχή των μαθητών στην κοινωνία και την πολιτική ) 

ΣΤΗ BΡΕΤΑΝΙΑ

ΠΡΟΒΟΛΕΙΣ

ΛΥΣΗ

Τα σχολεία ενθαρρύνουν τη συμμετοχή των μαθητών στην κοινωνία και την πολιτική

Περισσεύει η υποκρισία

Χρησιμοποιούμε τη σχέση 1.5.

Η διδασκαλία των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων του πολίτη σε μαθητές ηλικίας από πέντε έως 16 ετών αποτελεί ενδιαφέρουσα πρόκληση για το εκπαιδευτικό σύστημα μιας χώρας.

ΓΙΑΝΝΗΣ Ε. ΔΙΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ

Με το σκεπτικό ότι ο δείκτης διάθλασης του αέρα είναι περίπου ένα, τα μήκη κύματος στον αέρα και στο κενό έχουν την ίδια τιμή λ0.

Τα σχολεία καλούνται να παίξουν έναν ακόμη ρόλο: αυτόν της ομαλής ένταξης των μαθητών στο κοινωνικό και πολιτικό γίγνεσθαι. Καταντά πλέον υποκρισία.

Άρα:

Σχετική έκθεση του Βρετανού καθηγητή του Πανεπιστημίου Sheffield, Bernard Crick, επισημαίνει την αναγκαιότητα των μαθημάτων, και μάλιστα υποχρεωτικών, με αντικείμενο τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του πολίτη σε μαθητές μικρής ηλικίας για τη διασφάλιση και περιφρούρηση της δημοκρατίας.

Αυτό το "φαινόμενο", να βομβαρδίζεται καθημερινά ο τηλεθεατής από ποικίλες εκπομπές και "ειδήσεις" γύρω από την τρομοκρατία, τη 17Ν, "νέους" και "παλιούς" εκβιαστές και εκβιασμούς, έχει παραγίνει! Βλέποντας τον πίνακα 1.1 διαπιστώνουμε ότι ο δείκτης διάθλασης n έχει περίπου την ίδια τιμή με το νερό.

Οι μαθητές, τονίζει στην έκθεσή του ο Βρετανός καθηγητής, πρέπει να μάθουν πώς να παίρνουν μέρος στη δημόσια ζωή, πώς να βοηθούν την κοινωνία, να έχουν την ικανότητα να συμμετέχουν σε δημόσιες συζητήσεις, να ψηφίζουν πάνω σε ένα θέμα, να μπορούν να δικαιολογούν την προσωπική τους άποψη, να κατανοούν έννοιες όπως σεβασμός, αγένεια, αμφισβήτηση, σχολιασμός, σύγκριση και αντιπαράθεση.

Και το χειρότερο: Όλοι εκείνοι που δήθεν κόπτονταν για να μην επηρεασθεί η δίκη από την τηλεοπτική κάμερα και τις δήθεν σκηνοθεσίες, έχουν επιτρέψει από τον περασμένο Ιούλιο να παίζεται ένα φοβερό τηλεοπτικό παιχνίδι εις βάρος της ουσιαστικής ενημέρωσης του ελληνικού λαού.

Ας βρούμε την ταχύτητα τώρα.

Όλα αυτά για μαθητές από πέντε έως επτά ετών. Έτσι, πριν καν ξεκινήσει η δίκη, δίνουν και παίρνουν συνέχεια οι τηλεδίκες, με τη βοήθεια όλων αυτών που λέγονται "αναλυτές" και που διαμορφώνουν ένα περίεργο κλίμα, τις περισσότερες φορές άκρατα αποπροσανατολιστικό.

Ισχύει: c n = c0 Ξ

Οι λίγο μεγαλύτεροι μαθητές, έως και την ηλικία των 11, θα πρέπει να είναι ικανοί να σκέπτονται πάνω σε ζητήματα κοινωνικού, ηθικού και πολιτικού ενδιαφέροντος, να συμμετέχουν ενεργά σε μια συνεδρίαση με κάποιον ειδικό, να κατανοούν έννοιες όπως εκλογές, δημαρχία, μέλος του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου.

Και όταν θα αρχίσει η περίφημη δίκη, τον Μάρτιο, χωρίς την τηλεόραση, όπως ορίζει ο τελευταίος νόμος του υπουργείου Δικαιοσύνης, το "φαινόμενο" του αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης θα συνεχισθεί.

Τέλος, από τη σχέση c=λf , έχουμε διαδοχικά: f 5,1 10 Hz

Στην ηλικία από 11 έως και 14 οι μαθητές καλούνται να αντιλαμβάνονται και να εκφράζουν πειστικά έννοιες άγνωστες ίσως έως τώρα γι' αυτούς, να περιγράφουν και να αποδεικνύουν την αναγκαιότητα της χρήσης των στατιστικών, να γνωρίζουν για το έργο του κοινοβουλίου, της κυβέρνησης και της εκτελεστικής εξουσίας στη δημιουργία και την αλλαγή των νόμων, να κατανοούν το οικονομικό σύστημα: αγορά, διακύμανση των τιμών, φτώχεια και ανεργία.

Και, πιθανότατα, αυτό θα συμβεί μέσα στην καρδιά ενός πραγματικού και σκληρού πολέμου, αυτή τη φορά στο Ιράκ.

Τέλος, στην ηλικία των 14 έως και 16, τα παιδιά θα πρέπει να ερευνούν, να αναλύουν, να συζητούν και να σκέπτονται πάνω στις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι κοινωνίες, να παίρνουν μέρος σε επίσημες δημόσιες συζητήσεις, να έχουν ευκαιρίες να ψηφίζουν, να γνωρίζουν τις αξίες, τα ενδιαφέροντα και την τακτική των κυριότερων πολιτικών κομμάτων.

Ο ελληνικός λαός, λοιπόν, που επί οκτώ μήνες βομβαρδίζεται με διάφορες "αναλύσεις" και "ειδήσεις" δεν θα μπορεί να μπει - λόγω απαγόρευσης της τηλεόρασης - στην αίθουσα του Δικαστηρίου να δει και να ακούσει τι λένε οι "πρωταγωνιστές", κατήγοροι και κατηγορούμενοι!

Η έκθεση έγινε αποδεκτή με ενθουσιασμό από το Βρετανό υπουργό Παιδείας, David Blunkett, ο οποίος χαρακτήρισε το μάθημα για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του πολίτη ως ζωτικής σημασίας για την αναζωογόνηση και στήριξη μιας ενεργής δημοκρατικής κοινωνίας και προσθέτει: "συνδέοντας τα δικαιώματα με τις υποχρεώσεις και δίνοντας έμφαση στην κοινωνικά αποδεκτή συμπεριφορά, δημιουργούμε ενεργούς πολίτες".

Ασφαλώς, κάθε βράδυ, οι "αναλυτές" θα λένε ελεύθερα από τα τηλεοπτικά παράθυρα ό,τι τους καπνίσει και θα διαμορφώνουν την κοινή γνώμη όπως αυτοί επιθυμούν, επηρεάζοντας αποφασιστικά την ίδια την πορεία της δίκης, αλλά και τη δημοκρατία μας. Σ.Τ.

Ένα μεγάλο - και πολύ εύγλωττο - ερώτημα γεννιέται. Μα, όλοι αυτοί που νομοθέτησαν δεν παρακολουθούν τους τελευταίους μήνες την τηλεόραση; Δεν έχουν απηυδήσει απ' όσα παρακολουθούν; Με ποιο δικαίωμα θα κόψουν τελικώς την τηλεόραση από την ίδια την πηγή των ειδήσεων, τη δίκη της 17Ν; Και εάν χίλιοι λόγοι το επέβαλλαν να το κάνουν, γιατί δεν είχαν την ίδια… ζέση να επιβάλουν "περικοπές" στις τηλεοπτικές μεταδόσεις όσο καιρό διαμόρφωναν την κοινή γνώμη στο θέμα της τρομοκρατίας ακόμα κι αυτοί που ομολογούν ότι έβαζαν βόμβες κατ' εντολήν της "υπηρεσίας" τους;