Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( διαζυγιο: το μεγαλυτερο σχολικο προβλημα ) 

ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ

ΟΧΙ

Ταχύτητα και μήκος κύματος του φωτός μέσα στην ύλη

ΔΙΑΖΥΓΙΟ: ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

Μπροστά στη διάλυση

Ο λόγος για τον οποίο το φως διαθλάται, καθώς διέρχεται από το ένα υλικό μέσο στο άλλο, είναι ότι η ταχύτητά του έχει διαφορετικές τιμές στα δύο μέσα.

Η κατάρρευση της οικογένειας είναι το μεγαλύτερο και ίσως το μοναδικό πρόβλημα για την σχολική πειθαρχία στην Βρετανία, σύμφωνα με μία νέα έρευνα.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΤΣΑΝΕΒΑΚΗΣ

Το φως διαδίδεται στο κενό με ταχύτητα c0=3x108m/s.

Ο Patrick Tobin, πρόεδρος των διευθυντών των δημόσιων σχολείων,κατηγόρησε τους μοντέρνους γονείς για την αποτυχία τους να δώσουν στα παιδιά ηθική καθοδήγηση.

Η συνεκμετάλλευση της γραμμής Χανιά-Ηράκλειο και από τα δύο ΚΤΕΛ θα έχει ως αποτέλεσμα ουσιαστικά την επιχειρηματική συρρίκνωση και τελικά τη διάλυση του ΚΤΕΛ Δυτικής Κρήτης.

Μέσα όμως σε κάποιο υλικό η ταχύτητα του φωτός είναι πάντα μικρότερη από τη c0.

Μια έρευνα του Πανεπιστημίου Exeter, που ζητήθηκε από τους συνέδρους και πρόκειται να δημοσιευθεί αργότερα, έδειξε ότι οι ιθύνοντες τοποθετούν τους διαζευγμένους ή μόνους γονείς, πριν από τα ναρκωτικά και το αλκοόλ, ως την κυριότερη αιτία για τα σοβαρά προβλήματα.

Χρέος και πολιτική ευθύνη του υπουργείου είναι να ανακληθεί ή τουλάχιστον να ανασταλεί η απόφαση του περιφερειάρχη Κρήτης για συνεκμετάλλευση της γραμμής, ώστε να αναλάβει το υπουργείο τις αναγκαίες πρωτοβουλίες για την επιχειρηματική και λειτουργική εξυγίανση των συγκοινωνιών της Κρήτης, που θα πραγματοποιηθεί μόνο από την εκσυγχρονιστική μορφή της συνένωσης των δύο ΚΤΕΛ.

Για διευκόλυνσή μας ορίζουμε ένα συντελεστή που ισούται με το πηλίκο της ταχύτητας c0 του φωτός στο κενό προς την ταχύτητα c μέσα σε κάποιο υλικό και ονομάζεται δείκτης διάθλασης n του υλικού μέσου.

Για τα οικοτροφεία, τα ναρκωτικά αποτελούν μεγαλύτερη απειλή απ' ό,τι το αλκοόλ.

Πρόταση μου στον συνάδελφο νομάρχη Ηρακλείου κ. Σαρρή είναι να ορίσουμε από κοινού να γίνει η εκπόνηση τεχνικοοικονομικής μελέτης για τη συγχώνευση των δύο ΚΤΕΛ Χανίων - Ρεθύμνης και Ηρακλείου - Λασιθίου με δαπάνη των ΚΤΕΛ, στην οποία θα μελετηθεί η βιωσιμότητα του ενιαίου φορέα και η καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Ισχύει δηλαδή:

Για τα ημερήσια σχολεία, το αντίστροφο είναι το ζήτημα.

Σε συμφωνία και σε συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών θα ορισθεί ο μελετητής. Επειδή η ταχύτητα του φωτός μέσα σε ένα υλικό είναι πάντα μικρότερη από την ταχύτητά του στο κενό, από τον ορισμό προκύπτει ότι ο δείκτης διάθλασης για οποιοδήποτε υλικό είναι πάντα μεγαλύτερος από τη μονάδα, ενώ για το κενό ισχύει n=1.

Το σεξ δεν βρίσκεται ανάμεσα στις κυριότερες ανησυχίες τους.

Όταν το φως διαπερνά μία διαχωριστική επιφάνεια δύο μέσων (π.χ. από τον αέρα στο γυαλί), η συχνότητα f παραμένει αμετάβλητη.

Στην αρχή της ετήσιας συνεδρίασης, στο Jersey, ο κύριος Tobin, πρόεδρος του Stewart's Melville και Mary Erskine, στο Ενδιμβούργο, εξέφρασε αμφιβολίες για τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης ότι επανέρχονται οι αξίες της οικογένειας.

Τούτο γίνεται σαφές, αν σκεφτούμε το εξής: το φως είναι κύμα, άρα ο αριθμός των μηκών κύματος που προσπίπτουν στη διαχωριστική επιφάνεια, ανά μονάδα χρόνου, είναι ίσος με τον αριθμό των μηκών κύματος που διέρχονται από αυτήν ανά μονάδα χρόνου.

Η παρατήρησή του ήρθε λίγο μετά την ανακοίνωση από τον Τόνι Μπλερ μιας μελέτης για την οικογένεια.

Αν δε συνέβαινε αυτό, η διαχωριστική επιφάνεια έπρεπε να δημιουργεί νέα κύματα ή να εξαφανίζει τα ήδη υπάρχοντα.

Ο κ. Tobin είπε:

Δεν έχει παρατηρηθεί όμως τέτοιος μηχανισμός, που σημαίνει ότι η συχνότητα παραμένει σταθερή, καθώς το φως διέρχεται από τη διαχωριστική επιφάνεια.

"Δεν βλέπω την κυβέρνηση να κάνει τίποτα για να επιβεβαιώσει όσα λέει για το θέμα της οικογένειας.

Εφαρμόζοντας τη θεμελιώδη εξίσωση της κυματικής έχουμε διαδοχικά: για το κενό και c = l Χ f για οπτικό μέσο διαφορετικό του κενού.

Δεν δίνει φορολογικά πλεονεκτήματα στο γάμο και επιπλέον έχουμε το μεγαλύτερο αριθμό κλονισμένων γάμων από όλες τις άλλες χώρες της Ευρώπης.

Διαιρώντας τις δύο σχέσεις κατά μέλη προκύπτει: c0 = 0 και, λόγω της 1.4, είναι: n = 0 .

Σε καμία περίπτωση", πρόσθεσε, "τα σχολεία δεν μπορούν αβοήθητα να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.

Τελικά ισχύει: λ = 0 (1.5)

Πρέπει να στηριχθούμε στην κυβέρνηση."

Η τελευταία σχέση μάς πληροφορεί ότι φως με μήκος κύματος λ0 στο κενό υφίσταται μεταβολή του μήκους κύματός του, όταν εισέρχεται σε ένα μέσο με δείκτη διάθλασης n.

"Οι περισσότεροι μαθητές, που προέρχονται από διαλυμένα σπίτια, δεν δημιουργούν προβλήματα", είπε, "αλλά σχεδόν κάθε απομάκρυνση ή αποβολή που είχαμε να αντιμετωπίσουμε, σχετιζόταν με το οικογενειακό υπόβαθρο".

Ας δούμε τι συμβαίνει, όταν το φως διαδίδεται σε δύο διαφορετικά υλικά με δείκτες διάθλασης n1 και n2, αντίστοιχα, με n2>n1.

Γενικά οι νέοι άνθρωποι σήμερα, σύμφωνα με την έρευνα, έχουν καλύτερη συμπεριφορά απ' ό,τι πριν από 35 χρόνια.

Εφαρμόζοντας την 1.5 για τα δύο οπτικά μέσα, έχουμε: λ = (1) και λ = (2)

Έχουν επίσης πιο καλή σχέση με τους ενήλικες και είναι λιγότερο επαναστατικοί απ' την γενιά των μακρυμάλληδων του'70, οι οποίοι είναι τώρα γονείς.

Διαιρώντας κατά μέλη τις εξισώσεις (1) και (2) έχουμε: και, επειδή n2 > n1, προκύπτει λ1 > λ2

"Είναι αυτοί οι γονείς, οι οποίοι συχνά προκαλούν προβλήματα, επειδή δεν γνωρίζουν πώς να χειριστούν πολλά θέματα".

Η τελευταία ανισότητα μας πληροφορεί ότι το μήκος κύματος στο οπτικά πυκνότερο μέσο, δηλαδή στο μέσο που έχει μεγαλύτερο δείκτη διάθλασης, έχει μικρότερη τιμή από αυτή στο οπτικά αραιότερο.

Στην συνέχεια ο κ. Tobin, προέτρεψε τους συναδέλφους του διευθυντές να προσέξουν ιδιαίτερα τις ανάγκες των αγοριών, προσπαθώντας να συμβαδίσουν με την νέα γενιά των απελευθερωμένων κοριτσιών.

Επειδή για το κενό είναι εξ ορισμού n=1, γίνεται κατανοητό ότι το μήκος κύματος θα έχει τη μεγαλύτερη τιμή λ 0 στο κενό.

Επίσης άσκησε κριτική στην κυβέρνηση για την ελλιπή πρωτοβάθμια εκπαίδευση και προειδοποίησε για τους κινδύνους από την διδακτέα ύλη, που βρίθει από γεγονότα και χρονολογίες.

Ως μονάδα μέτρησης του μήκους κύματος για τo ορατό φως χρησιμοποιείται το υποπολλαπλάσιο του 1m, που είναι το 1nanometre (1nm=109m).

"Το κυβερνητικό πρόγραμμα για τα δημοτικά σχολεία αποτελεί επανάληψη του διορθωμένου Κώδικα του 1862, το οποίο γύρισε πίσω στα βασικά.

Συμπερασματικά λοιπόν μπορούμε να πούμε ότι: όταν το φως διαδίδεται σε ένα οπτικό μέσο, διατηρεί αμετάβλητα την ταχύτητα ©, το μήκος κύματος (λ) και τη συχνότητα (f), ενώ, όταν αλλάζει οπτικό μέσο, τότε αλλάζουν τα μεγέθη c και λ, αλλά διατηρείται σταθερό το f, που είναι και η συχνότητα της πηγής που παράγει το φως.

Ήδη αισθανόμαστε να χάνεται η έμπνευση, η οποία ιστορικά έχει χαρακτηρίσει παραγωγικές περιόδους στην εκπαιδευτική ανάπτυξη", είπε χαρακτηριστικά.

1-4γ Εικόνα που δείχνει τη μείωση του μήκους κύματος, όταν το φως διέρχεται από οπτικά αραιότερο σε οπτικά πυκνότερο μέσο. Ισχύει στην περίπτωση αυτή n2>n1 και λ2

Πίνακας 1.1. Δείκτες διάθλασης διάφορων υλικών που έχουν υπολογιστεί με φως μήκους κύματος λ0=589nm (κίτρινο χρώμα του νατρίου στο κενό) Υλικό Δείκτης διάθλασης Αέρια (ΟoC, 1Atm) Αέρας 1,000293 Διοξείδιο του άνθρακα (CΟ2) 1,00045 Στερεά Πάγος (Η2Ο) 1,309 Ορυκτό άλας (NaCl) 1,544 Χαλαζίας (SiO2) 1,544 Φθορίτης (CaF2) 1,434 Ορυκτό ζιρκόνιο (ZrO2 . SiO2) 1,923 Αδάμας (C) 2,417 Ύαλοι (τυπικές τιμές) 1,5 - 1,9 Υγρά σε θερμοκρασία 20οC Μεθανόλη (CH3OH) 1,329 Νερό (Η2Ο) 1,333 Αιθανόλη (C2H5OH) 1,360 Τετραχλωράνθρακας (CCl4) 1,460 Γλυκερίνη 1,473 Βενζόλιο 1,501