Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Επιστολές :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( "πόλεμος" γεωτεχνικών με σιούφα - μπασιάκο :: 18/1/2006 20:25:10) 

Τα πυρά των γεωτεχνικών συγκεντρώνουν οι κ. Μπασιάκος και Σιούφας με αφορμή τη μεταφορά αρμοδιότητας ελέγχων στον ΕΦΕΤ.

ΑΛΕΚΟΣ ΦΑΣΙΑΝΟΣ

Ε. ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ

ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΦΕΤ

Μαθήματα πολλαπλής… τέχνης

1. Η Εκκλησία διασώζει τον προσωπικό τρόπο ζωής.

"Πόλεμος" γεωτεχνικών με Σιούφα - Μπασιάκο

Τα μυστικά της τέχνης των χειροποίητων πολλαπλών αποκάλυψε χθες ο Αλέκος Φασιανός στους φιλότεχνους, που θέλησαν να τον δουν σε στιγμές δημιουργίας σε γκαλερί στο Κολωνάκι

Οι πραγματικά πιστοί δεν αρκούνται παθητικά να βλέπουν τη δυστυχία από την οθόνη, αλλά γίνονται μέτοχοι της λύπης και της χαράς των άλλων.

Μένεα πνέουν οι συνδικαλιστές της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Γεωτεχνικών Δημοσίων Υπαλλήλων (ΠΟΓΕΔΥ) εναντίον των υπουργών Ανάπτυξης Δ. Σιούφα και Αγροτικών Ανάπτυξης και Τροφίμων Ευ. Μπασιάκου για το θέμα μεταφοράς της αρμοδιότητας των ελέγχων στην πρωτογενή ζωική και φυτική παραγωγή, στο υπουργείο Ανάπτυξης και τον ΕΦΕΤ.

ΜΑΙΡΗ ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΥ

Δεν απογοητεύονται από αυτό που βλέπουν και ακούνε, αλλά δραστηριοποιούνται για να αλλάξουν τον εαυτό τους και τον κόσμο.

Η σχετική διάταξη περιλαμβάνεται στο άρθρο 11 του σχεδίου νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης για τη σύσταση του Συμβουλίου Εθνικής Ενεργειακής Πολιτικής και προκαλεί μεγάλες τριβές μεταξύ των συνδικαλιστών και των πολιτικών ηγεσιών των δύο υπουργείων.

«Σκέφτομαι πως οι συγγραφείς έχουν την ευκαιρία να κρατούν το πρωτότυπο και να πωλούν τα βιβλία τους. Για να μη στενοχωριέμαι και εγώ που "χάνω" το πρωτότυπο έργο, φτιάχνω χειροποίητα πολλαπλά», λέει ο Αλέκος Φασιανός

2. Αν οι άνθρωποι που κατευθύνουν τα Μ.Μ.Ε. εμπνευσθούν από το σεβασμό προς τον άνθρωπο, όπως εκφράστηκε από τον Χριστό και την Εκκλησία Του, τότε δεν θα τα χρησιμοποιούν ως μέσα αλλοτρίωσης του ανθρώπου αλλά ως δίαυλο κατανόησης και βοήθειας της ανθρώπινης ύπαρξης.

Οι γεωτεχνικοί προειδοποιούν ότι εάν δεν υπάρξουν αλλαγές στο επίμαχο άρθρο θα προχωρήσουν άμεσα σε κινητοποιήσεις.

Πίσω από τη βιτρίνα της γκαλερί «Σκουφά», στην καρδιά του Κολωνακίου, οι περαστικοί χθες το μεσημέρι δεν στέκονταν για να χαζέψουν τα έργα του Αλέκου Φασιανού, που κρέμονταν στους τοίχους.

Τότε τα ΜΜΕ θα γίνουν Μέσα ευαγγελισμού των ανθρώπων, καλής αγγελίας και όχι μετάδοσης κακών ειδήσεων.

Μάλιστα, επικρίνουν τους δύο υπουργούς για τους χειρισμούς τους αυτούς, σε μια συγκυρία όπου η χώρα μας αντιμετωπίζει ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα για την υγεία του ελληνικού λαού και την προστασία της εγχώριας πτηνοτροφίας (γρίπη των πουλερικών).

Το βλέμμα τους, διστακτικό στην αρχή και έκπληκτο στη συνέχεια, παρατηρούσε τον διεθνή Έλληνα καλλιτέχνη να δημιουργεί χειροποίητα πολλαπλά με υπομονή και κέφι. 3. Η ψυχαγωγία που λένε ότι παρέχουν τα Μ.Μ.Ε. για να είναι πραγματική ψυχαγωγία (αγωγή δηλαδή της ψυχής) θα πρέπει να οδηγεί την ψυχή του ανθρώπου σε μια χαρά που δε θα είναι πρόσκαιρη, δε θα του εξάπτει τα πάθη, δεν θα τον υποβαθμίζει, αλλά θα τον ειρηνεύει, θα τον εξανθρωπίζει.

"Αντί να εξαπολύσει και να θωρακίσει τις υποδομές και τις υπηρεσίες του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, προχωράει στην αποδυνάμωση του ρόλου του υπουργείου, με τη μεταφορά αρμοδιοτήτων προς το υπουργείο Ανάπτυξης", σημειώνει η διοίκηση της ΠΟΓΕΔΥ.

«Στενοχωριέμαι πολλές φορές όταν "χάνω" έναν πίνακά μου και γι' αυτό αποφάσισα να φτιάχνω πολλαπλά», είπε ο Αλέκος Φασιανός πριν πάρει στο χέρι του το πινέλο και αρχίσει να δείχνει σε όσους βρίσκονταν στην γκαλερί τα μυστικά των διαφορετικών τεχνικών που χρησιμοποιεί.

Μικρή διήγηση: Από την παράδοση της Εκκλησίας αναφέρουμε ένα περιστατικό που αναφέρει το Γεροντικό (σ. 44) και περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο απαλλάσσεται ο άνθρωπος από τα πάθη. Ήταν κάποιος μοναχός που ταλαιπωρημένος από το πλήθος των πειρασμών επήρε την απόφαση να φύγει από εκεί που ήταν. Όταν έβαλε τα σανδάλια του για να φύγει βλέπει κάποιον άλλο άνθρωπο να βάζει και αυτός τα σανδάλια του και να του λέει: όπου και αν πας θα σε ακολουθώ. Το οποίο σημαίνει ότι για να λυτρωθείς από τα πάθη χρειάζεται να πάρεις απόφαση και να αλλάξεις πολλές φορές και τόπο και τρόπο.

Ι.Χ.Γ.

«Θυμάμαι τον Πικιώνη, που έλεγε ότι μπορείς να κάνεις αρχιτεκτονική με ό,τι υλικά βρεις μπροστά σου.

4. Η πίστη και η αγάπη του ανθρώπου στο Χριστό κάνει τον άνθρωπο να τοποθετηθεί υπεύθυνα και κριτικά απέναντι στα μηνύματα του τύπου και της τηλεόρασης.

Το θέμα δεν είναι τι υλικά χρησιμοποιείς.

Όταν εναρμονίζεις τη θέλησή σου με τη θέληση του Θεού τότε κάνεις αυτό που θα 'θελες να κάνεις.

Είναι να μη σου φύγει η ιδέα, που είναι γυμνή, φαλακρή και γλιστράει».

Χρειάζεται πνευματικό αγώνα ώστε να μη διαφέρει η επιθυμία από την πράξη και να μη γίνεις διχασμένη προσωπικότητα. Πάνω στο ξύλινο τραπέζι ένα χαρτονένιο περίγραμμα των γνωστών προσώπων που φιλοτεχνεί, κουτάκια με πλαστικό χρώμα, πινέλα και ένα ψαλίδι.

Με την πίστη αποκτάς εσωτερική δύναμη, ξέρεις πότε θα χρησιμοποιήσεις το τηλεχειριστήριο.

Ο ζωγράφος βάζει το περίγραμμα πάνω σε ένα χαρτί και με το πινέλο του γεμίζει το κενό με έντονο μπλε χρώμα.

Νηστεία δεν είναι μόνο να αποφεύγεις το κρέας και άλλες τροφές, αλλά να αποφεύγεις μηνύματα και εικόνες που με ευκολία μπαίνουν στο σπίτι και έρχονται σε αντίθεση με την πίστη σου και με αυτό που πραγματικά θέλει η ψυχή σου.

«Έτσι έφτιαχναν παλιά οι ελαιοχρωματιστές τα σταμπωτά ανθέμια στα νεοκλασικά σπίτια», εξηγεί.

5. Η υπακοή σε έναν πνευματικό πατέρα, αληθινό σύμβουλο ζωής, εκπρόσωπο του Θεού είναι μια αρετή, είναι μια επικοινωνία που λυτρώνει τον άνθρωπο από επιθυμίες άχρηστες και πάθη, του δίνει χάρη και τον κάνει διακριτικό και προσεκτικό.

«Ονομάζεται διάτρητο και πρόκειται για μια μεικτή τεχνική, που δίνει ένα χειροποίητο αποτέλεσμα.

Με τον τρόπο αυτό φεύγουν τα πάθη και ο πιστός δέχεται τη χάρη και την πνευματική γιατρειά.

Δεν μπορείς όμως να φτιάξεις περισσότερα από 30, γιατί καταστρέφεται το χαρτόνι».

ΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΑΣΩ Τα Μ.Μ.Ε. για να βοηθήσουν τον σημερινό άνθρωπο είναι ανάγκη να λειτουργήσουν με κάποιες προϋποθέσεις: • να σέβονται τον άνθρωπο ως πρόσωπο και την ελευθερία του, • να ενημερώνουν τον πολίτη με σαφήνεια, με αληθινά στοιχεία καθώς και με καλές ειδήσεις και όχι μόνο με τα τραγικά γεγονότα της ημέρας, • να προβάλουν εικόνες και έργα εμπνευσμένα από την παράδοση μας που να καλλιεργούν τη θέληση του ανθρώπου και να τον ψυχαγωγούν πραγματικά, • να ενεργοποιούν την κριτική ικανότητα του ανθρώπου ώστε να αντιδρά ανάλογα και να μην τον κάνουν παθητικό δέκτη του κακού, • να συμβάλουν στην πνευματική καλλιέργεια του ανθρώπου ανοίγοντάς του νέους πνευματικούς ορίζοντες και ενδιαφέροντα. Ο άνθρωπος γίνεται πρόσωπο και όχι μέλος της μάζας, όταν συνάπτει αρμονικές σχέσεις με τον Θεό και τον πλησίον. Έτσι, εξασφαλίζει τη συμμετοχή του στην εκκλησιαστική κοινότητα. Εξάλλου, η υπακοή στο θέλημα του Θεού προσφέρει όχι μόνο το μέτρο, αλλά και τον κανόνα για έναν ενιαίο τρόπο ζωής έτσι, ώστε αυτό που θέλει αυτό και τελικά να κάνει.

Το χαρτονένιο περίγραμμα αφαιρείται και στο χαρτί έχει αποτυπωθεί ένα μπλε πρόσωπο.

ΕΧΟΥΝ ΣΗΜΑΣΙΑ ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ; 1. Έχεις σκεφτεί ποτέ τι είναι εκείνο που σε παρασύρει και κάνεις αυτό που δε θα 'θελες να κάνεις και γίνεσαι διχασμένη προσωπικότητα; 2. Γιατί βολεύει να είσαι μέλος της μάζας και πόσο δύσκολο είναι να είσαι πρόσωπο; 2. Με ποιο τρόπο μια επιθυμία καταλήγει σε πάθος; Υπάρχουν αγενή και ένθεα πάθη; 3. Όταν είσαι ώρες κολλημένος στη τηλεόραση σκέφτηκες τι άλλο μπορούσες να κάνεις και δεν έκανες για να είσαι αυτό που είσαι; 4. Τι προτείνει η Εκκλησία για τη χρήση των Μ.Μ.Ε. από τον άνθρωπο; Πόσο βοηθούν τα Μ.Μ.Ε. σ' αυτό τον σκοπό;

Με το πινέλο του ο Αλέκος Φασιανός προσθέτει με χρυσές πινελιές τα χαρακτηριστικά του προσώπου και τα μαλλιά, καθώς και μια κόκκινη γραβάτα που ανεμίζει.

«Ποτέ ένα χειροποίητο πολλαπλό δεν μπορεί να είναι το ίδιο με ένα άλλο, γιατί δεν αντιγράφω τα έργα. Ουσιαστικά είναι πρωτότυπες δημιουργίες και δίνουν την ευκαιρία σε όσους ενδιαφέρονται να αγοράσουν την ιδέα μου σε πιο προσιτή τιμή», επισημαίνει στα «ΝΕΑ», κοιτάζοντας τον κόσμο που στέκεται έξω από την γκαλερί και ανακατεύοντας παράλληλα τα χρώματα στο χαρτί.

Η επόμενη προσπάθεια δεν είναι και τόσο επιτυχημένη, αλλά το κόκκινο ανθρωπάκι που ακολουθεί κλέβει τις καρδιές των «μαθητών», οι οποίοι ποικίλλουν, από παιδιά μέχρι φιλότεχνοι από το Χoνγκ Κονγκ. Στη συνέχεια δοκιμάζει την τεχνική της μονοτυπίας, κατά την οποία ένα κομμάτι τζάμι βάφεται με ένα χρώμα και με ένα ξυραφάκι χαράσσεται το σχέδιο. Μετά την προσθήκη λεπτομερειών, ο καλλιτέχνης ακουμπά ένα χαρτί πάνω στο τζάμι και το αποτύπωμα που μένει αποτελεί το έργο. «Μπορεί να χρησιμοποιηθεί μέχρι δύο φορές. Μετά σπάω το τζάμι», λέει ο Αλέκος Φασιανός. Και όταν διαπιστώνει το ενδιαφέρον του κόσμου να μάθει περισσότερα, επιχειρεί να την εφαρμόσει με ζελατίνα. «Δεν είχα προετοιμαστεί, αλλά μου αρέσει που το κάνω και μετά με πιάνει μανία να το τελειοποιήσω. Για να βρεις αυτό που πρέπει τελικά, χρειάζεται να παιδευτείς πολύ», επισημαίνει.

«Εκπλήρωσα την επιθυμία του κοινού να δει τον τρόπο με τον οποίο δημιουργείται ένα έργο», λέει ύστερα από περίπου μισή ώρα παρουσίασης. «Υπάρχουν πολλές τεχνικές που δεν φαίνονται, αλλά δεν πειράζει. Δεν πρέπει να καταλαβαίνει κανείς πώς γίνεται ένα έργο». Τα 33 χειροποίητα πολλαπλά, τα οποία παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην γκαλερί «Σκουφά» είναι καμωμένα με πέντε διαφορετικές τεχνικές, φιλοτεχνήθηκαν από το 1982 μέχρι σήμερα και οι τιμές τους κυμαίνονται από 650 έως 3.000 ευρώ.

INFO

Η έκθεση χειροποίητων πολλαπλών του Αλέκου Φασιανού εγκαινιάζεται απόψε στις 7.30, στην αίθουσα «Σκουφά» (Σκουφά 4, Κολωνάκι, τηλ. 210-3603.541). Έως 5 Απριλίου.