Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Επιστολές :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( μεγαλα τα προβληματα - μικρη η συμμετοχη ) 

Στην Αθήνα οι οικοδόμοι πραγματοποίησαν πορεία προς το υπουργείο Εργασίας, όπου και συναντήθηκαν με τον υφυπουργό Χρήστο Πρωτόπαπα. Ο υφυπουργός επισήμανε ότι απαντήσεις στα αιτήματα του κλάδου θα υπάρξουν μετά το συνέδριο του ΠΑΣΟΚ.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΟΣ

Η θερμική αγωγιμότητα των μετάλλων

ΜΕΓΑΛΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ - ΜΙΚΡΗ Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ

Νουάρ α λα ελληνικά

Όταν σε μια περιοχή ενός μετάλλου η θερμοκρασία αυξηθεί, η κίνηση των ιόντων και των ελεύθερων ηλεκτρονίων που περιέχονται σ' αυτήν γίνεται εντονότερη.

"Μίνι" η απεργία στις οικοδομές

Υπάρχει ελληνικό ψυχολογικό θρίλερ ή φιλμ νουάρ; Ο Δημήτρης Παναγιωτάτος είναιφαν του είδους και η νέα ταινία του, η "Τρίτη νύχτα", κάνει πρεμιέρα στους κινηματογράφους την Παρασκευή (17/1)

Τα ηλεκτρόνια αυτά συγκρούονται με τα υπόλοιπα ιόντα του πλέγματος και τα αναγκάζουν να κινηθούν εντονότερα.

Προβληματισμός επικρατεί στη διοίκηση του Συνδικάτου Οικοδόμων της Θεσσαλονίκης, αφού και η χθεσινή κινητοποίηση δεν ικανοποίησε ούτε στο ελάχιστο τους διοργανωτές της.

ΠΑΥΛΟΣ ΚΑΓΙΟΣ

Η διαδικασία συνεχίζεται μέχρις ότου η εντονότερη κίνηση διαδοθεί σε όλα τα ιόντα του πλέγματος.

Αν και όπως τόνισε ο πρόεδρος του Συνδικάτου, Βασίλης Αχτσής, εδώ και μέρες υπήρξε έντονη προετοιμασία για τη χθεσινή 24ωρη απεργία, η εικόνα της χθεσινής συγκέντρωσης ήταν απογοητευτική.

Ένα "ψυχολογικό θρίλερ στη σημερινή νεοελληνική κοινωνία με ένταση και απροσδόκητο τέλος" υπόσχεται ο Δημήτρης Παναγιωτάτος (εδώ, με τον Μηνά Χατζησάββα στα γυρίσματα) στην τέταρτη ταινία του "Η τρίτη νύχτα"

Με αυτό τον τρόπο η θερμοκρασία σε κάθε περιοχή του μετάλλου αυξάνεται.

Για μια πόλη όπου εργάζονται περισσότεροι από 15.000 οικοδόμοι, μια απεργιακή συγκέντρωση, όπου συμμετείχαν μόνο περίπου 100 άτομα, σίγουρα δεν είναι καλός οιωνός για τον κλάδο. Το φανταστικό διέγειρε το μυαλό του Δημήτρη Παναγιωτάτου από τα εφηβικά του χρόνια…

Ώστε η ύπαρξη των ελεύθερων ηλεκτρονίων είναι ο σημαντικότερος παράγοντας διάδοσης της θερμότητας με αγωγή μέσα στα μέταλλα.

Μάλιστα ήταν η τρίτη φορά τους τελευταίους μήνες, που οι κινητοποιήσεις των οικοδόμων, τουλάχιστον στη Θεσσαλονίκη, δεν αποτέλεσαν πόλο έλξης για τους εργαζόμενους του κλάδου. Μανιακός σινεφίλ, γενικά, ξεκαθάρισε την… αγάπη του γρήγορα και δόθηκε ολοκληρωτικά στα φιλμ νουάρ και τα ψυχολογικά θρίλερ αγωνίας.

Εικόνα 5.21 To στερεό χλωριούχο νάτριο δεν είναι αγώγιμο. Αντίθετα, το διάλυμα του χλωριούχου νατρίου στο νερό, επιτρέπει τη διέλευση του ηλεκτρικού ρεύματος.

Πάντως η περίοδος που διανύουμε χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα κρίσιμη, κυρίως για τα ασφαλιστικά δικαιώματα του κλάδου.

Με δυο λόγια: στο σασπένς της ψυχής και του σώματος από την αναπάντεχη συνάντηση με τις φοβίες και τις φαντασιώσεις μας…

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των συνδικαλιστικών οργάνων, αλλά όπως φαίνεται και από δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών, το επόμενο διάστημα θα τεθούν επί τάπητος τα ζητήματα της αύξησης του ορίου συνταξιοδότησης, της κατάργησης των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων, αλλά ακόμα και πιθανά που τρόπου υπολογισμού των ενσήμων που δικαιούνται οι οικοδόμοι.

Και από τις 17 Ιανουαρίου η "Τρίτη νύχτα" του, ένα ελληνικό ψυχολογικό θρίλερ στη σημερινή αυγουστιάτικη Αθήνα, θα παίζεται στους ελληνικούς κινηματογράφους - κόντρα σε εκείνους που υποστηρίζουν ότι δεν υπάρχει ελληνικό φιλμ νουάρ, είτε στη λογοτεχνία μας είτε στο σινεμά…

Τα ζητήματα αυτά εκτιμάται ότι θα ανοίξουν με την κατάθεση του "μεγάλου" ασφαλιστικού νομοσχεδίου, που δεν αναμένεται πριν από τις ευρωεκλογές.

Πολλή κουβέντα έχει γίνει για το αν υπάρχει ελληνικό φιλμ νουάρ ή θρίλερ - ψυχολογικό ή τρόμου - στον ελληνικό κινηματογράφο και στη λογοτεχνία…

Οι αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση, σύμφωνα με το πρόεδρο του Συνδικάτου, Βασίλη Αχτσή, θα αποτελέσουν τη χαριστική βολή στους οικοδόμους, που ήδη πλήττονται από την ανεργία και τη "μαύρη εργασία". "Εξαρτάται…

Σημείο τριβής μεταξύ οικοδόμων και εργολάβων αποτελεί το θέμα της "ογκομέτρησης", δηλαδή της καταβολής 1.5 ενσήμου στους εργαζόμενους για κάθε τετραγωνικό μέτρο οικοδομής.

Στον παλιό ελληνικό κινηματογράφο αυτό το είδος βρήκε παρά πολύ καλή εκπροσώπηση σε ταινίες σαν το "Έγκλημα στα παρασκήνια", τους "Αδίστακτους" του Ντίνου Κατσουρίδη με τους Νίκο Κούρκολο, Μαίρη Χρονοπούλου, στην "Κραυγή" του Κώστα Ανδρίτσου - και τα δύο σε σενάριο Νίκου Φώσκολου! - με τους Γιώργο Φούντα, Μαίρη Χρονοπούλου και σε ορισμένα άλλα.

Οι εργολάβοι ζητούν την κατάργηση της ογκομέτρησης, υποστηρίζοντας ότι το μεγάλο ασφαλιστικό κόστος αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στην ανάπτυξη των οικοδομικών δραστηριοτήτων.

Δυστυχώς, στον νέο ελληνικό κινηματογράφο τα πράγματα δεν πήγαν καλά γιατί μας έφαγαν οι "αναφορές" ή η… ανατροπή και ο σχολιασμός του είδους, με αποτέλεσμα να μην έχουμε καμία καθαρόαιμη τέτοια ταινία τα τελευταία 30 χρόνια", λέει ο σκηνοθέτης.

Απαντώντας, οι συνδικαλιστικοί φορείς των οικοδόμων τονίζουν ότι τα ένσημα δεν ανεβάζουν το κόστος του τετραγωνικού μέτρου, το οποίο έχει διπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια, ενώ οι μισθοί των εργαζομένων στις οικοδομές, παραμένουν καθηλωμένοι.

Μπορεί να μοιάζει λίγο βαρύγδουπο, αλλά ο σκηνοθέτης της "Τρίτης νύχτας" υποστηρίζει ότι έκανε "το πρώτο ελληνικό θρίλερ μυστηρίου, α λα Χίτσκοκ ή α λα Σαμπρόλ".

Μετά το τέλος της συγκέντρωσης, που πραγματοποιήθηκε στο Εργατικό Κέντρο, ακολούθησε πορεία προς το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, όπου και επιδόθηκε ψήφισμα διαμαρτυρίας.

Εννοώντας όχι ότι είναι ισάξια η ταινία του με τις δικές τους, αλλά ότι "η δράση στηρίζεται στην ψυχολογία των ηρώων, την αγωνία και την έντασή τους από ένα μυστήριο που δεν μπορούν να εξηγήσουν και τους ξεπερνά". Χωρίς αίμα, βία, αλλά με ένταση στη σκιαγράφηση της ψυχολογίας των ηρώων της "Τρίτης νύχτας", ο Δημήτρης Παναγιωτάτος ξεδιπλώνει τη δράση της νέας του ταινίας. Της τέταρτης μετά τη "Σιλένα", τους "Εραστές στη μηχανή του χρόνου" και το "Μοναξιά μου όλα", που εκτυλίσσεται ένα γουικέντ στην έρημη αυγουστιάτικη Αθήνα - στην καλύτερη εποχή για θαύματα και… εγκλήματα! Ένα άλλο… προσόν του Δημήτρη Παναγιωτάτου, είναι ότι το σενάριο της ταινίας - όπως και σε όλες του - το έχει γράψει άλλος. Στην προκειμένη περίπτωση η Βίκυ Χασάνδρα. Απλώς, δική του ήταν η ιδέα. "Πιστεύω ότι αν έχει γράψει κάποιος άλλος το σενάριο, ο σκηνοθέτης μπορεί να είναι πιο αντικειμενικός και ουσιαστικός στην αφήγηση της ιστορίας μιας ταινίας" τονίζει ο Δημήτρης Παναγιωτάτος. Άποψη, βέβαια, που ελάχιστοι Έλληνες συνάδελφοί του συμμερίζονται…

Γιατί μπορεί να ενδιαφέρει τον σημερινό θεατή η ιστορία της "Τρίτης νύχτας";

"Είναι ένα πρωτότυπο και ανεπάντεχο θρίλερ, είναι και ένα θρίλερ ανθρώπινων σχέσεων στην αθηναϊκή μεγαλούπολη. Οι σχέσεις καλύπτουν όλο το φάσμα. Η πατρική αγάπη, ο έρωτας που έγινε μίσος, ο έρωτας που έγινε πάθος, η προδοσία. Σχέσεις που θα αποκαλυφθούν, θα δοκιμαστούν, θα τιναχτούν στον αέρα. Όλα αυτά μέσα σ' ένα τριήμερο, όσο διαρκεί η δράση της ταινίας".

"Μην μαρτυρήσετε τα τελευταία δέκα λεπτά της ταινίας"

"Κανείς δεν θα μπορεί να μπει, κανείς δεν θα θέλει να βγει στα τελευταία… δέκα λεπτά αυτής της ταινίας" λέει το διαφημιστικό της νέας ταινίας του Δημήτρη Παναγιωτάτου που βγαίνει σε τέσσερις αίθουσες από τη Σπέντζος Φιλμ.

Το στόρι της, πάντως, το εγγυάται: Ένα αεροπλάνο κατά την διαδρομή Αλεξανδρούπολη - Αθήνα χάνεται από τα ραντάρ. Όλα δείχνουν ότι έχει πέσει στη θάλασσα. Στη συνέχεια παρακολουθούμε τις αντιδράσεις τριών, άγνωστων μεταξύ τους γυναικών, καθώς σημαδεύονται από κοινή μοίρα, μιας και είχαν σε αυτό το αεροπλάνο δικούς τους ανθρώπους. Η πρώτη (Κατερίνα Τζάβαλου) είχε τον πατέρα της. Η δεύτερη (Δήμητρα Χατούπη) είναι σε μαιευτήριο, έχει μόλις γεννήσει και στο αεροπλάνο βρισκόταν ο πατέρας του παιδιού της. Και η τρίτη (Ελεάνα Ταχιάου) περιμένει τον καλό της - είναι, φυσικά, κι αυτός στο αεροπλάνο - σ' ένα σκάφος για να πάνε γουικέντ. Το αν θα καταφέρει να τραβήξει από τη… μύτη τον θεατή, εξαρτάται από την ικανότητα του σκηνοθέτη…

"Δείτε την ταινία από την αρχή. Κι ό,τι κι αν συμβεί τα τελευταία 10', μην το αποκαλύψετε", προτρέπει τους θεατές ο σκηνοθέτης της Δημήτρης Παναγιωτάτος…

INFO

"Η τρίτη νύχτα" με τους Δήμητρα Χατούπη, Χριστίνα Θεοδωροπούλου, Μηνά Χατζησάββα, Κατερίνα Τζάβαλου, Ελεάνα Ταχιάου, φωτογραφία Τάσου Αλεξάκη, μουσική Γιώργου Τρανταλίδη, θα προβάλλεται σε τέσσερις αίθουσες από την Παρασκευή 17 Ιανουαρίου.