Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( μαύρη τρύπα 5,5 εκατ. ευρώ :: 3/1/2006 21:56:02) 

Στις 13 Ιανουαρίου συζητείται στο εφετείο Λάρισας η αίτηση ένταξης της ΕΑΣ σε ειδικό καθεστώς εκκαθάρισης.

Επικίνδυνα τα λάστιχα του μοιραίου λεωφορείου

Λύση

Στο σφυρί οι περιουσίες προέδρων για χρέη της ΕΑΣ Καρδίτσας στο δημόσιο

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΝΤΟΥΡΗΣ

Σε κάθε σημείο του χώρου υπάρχουν δύο εντάσεις, διότι υπάρχουν δύο φορτία που παράγουν πεδία.

Μαύρη τρύπα 5,5 εκατ. ευρώ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Η συνισταμένη ένταση θα είναι το διανυσματικό άθροισμα των δύο εντάσεων.

Σε οικονομικό αδιέξοδο έχει περιέλθει η Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΑΣ) Καρδίτσας, λόγω οφειλών 5,5 εκατομμυρίων ευρώ προς το δημόσιο.

Με τα συγκεκριμένα ελαστικά, θα "μπορούσε να φύγει από τον δρόμο ανά πάσα στιγμή", λένε οι πραγματογνώμονες

Θα προσπαθήσουμε να προσδιορίσουμε σε ποια σημεία της ευθείας που περνάει από τα φορτία είναι δυνατόν η συνισταμένη ένταση να είναι μηδέν.

Το λουκέτο στη συνεταιριστική οργάνωση είναι περισσότερο ορατό από ποτέ άλλοτε, ενώ τα σπασμένα καλούνται να πληρώσουν οι διατελέσαντες πρόεδροι της ένωσης από το 1997.

Φθαρμένα λάστιχα, με διαφορετικό πάχος πέλματος και τοποθετημένα τρεις διαφορετικές χρονιές έφερε το μοιραίο λεωφορείο του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.

Είναι φανερό ότι για να συμβαίνει αυτό, πρέπει οι δύο επιμέρους εντάσεις να είναι αντίθετες.

Το ελληνικό δημόσιο έχει δεσμεύσει ήδη την προσωπική περιουσία του νυν προέδρου της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Καρδίτσας Βασ. Κωστόπουλου, καθώς και της περιουσίας του προκατόχου του Χρ. Κάσσου, ενώ η ίδια οδός αναμένεται να ακολουθηθεί και για τις περιπτώσεις άλλων δύο προέδρων που θήτευσαν στην προεδρία της ΕΑΣ Καρδίτσας από το 1997 και μετά. Όπως διαπιστώθηκε κατά τον τεχνικό έλεγχο του αυτοκινήτου, με τα συγκεκριμένα ελαστικά, θα "μπορούσε να φύγει από τον δρόμο ανά πάσα στιγμή".

Εξετάζουμε τις τρεις περιπτώσεις:

Η ισχύουσα νομοθεσία στην προκειμένη περίπτωση είναι ιδιαίτερα αυστηρή και προβλέπει, πλην της δέσμευσης της κινητής και ακίνητης περιουσίας του προέδρου, αυστηρές καμπάνες, που φτάνουν μέχρι και κάθειρξη δέκα χρόνων! Ήδη, όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του λεωφορείου, του οποίου η πτώση στον Αλιάκμονα στοίχισε 15 ζωές, του οδηγού και επιβατών, μελετούν από χθες οι πραγματογνώμονες που ορίστηκαν από την Τροχαία Κατερίνης.

α. Σημεία αριστερά του μικρότερου φορτίου +q.

Ο νυν πρόεδρος της ΕΑΣ Καρδίτσας αντιμετωπίζει παρόμοια κατάσταση, αφού αφενός έχουν δεσμευτεί και οι τραπεζικοί του λογαριασμοί, αφετέρου η ακίνητη περιουσία που διατηρεί στο όνομα του.

Στα χέρια τους έχουν το βιβλίο συντήρησης του αυτοκινήτου, αλλά και όλο τον φάκελό του, τον οποίο πήραν από τη Διεύθυνση Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.

Παρατηρούμε ότι στα σημεία αυτά οι εντάσεις είναι ομόρροπες με φορά προς τα αριστερά.

Ο ίδιος δηλώνει ότι θα ασκήσει όλα τα ένδικα μέσα έναντι των διαδικασιών που κίνησε το δημόσιο εναντίον της ΕΑΣ Καρδίτσας χωρίς να αποκλείεται να ζητήσει και πολιτική παρέμβαση από τους αρμόδιους υπουργούς για το συγκεκριμένο ζήτημα. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πραγματογνώμονες εντόπισαν τεχνικά προβλήματα, τα οποία δεν αποκλείουν να αποτέλεσαν την αιτία που ο οδηγός Χρήστος Τόλιος, 41 ετών, έχασε τον έλεγχο και έπεσε στις προστατευτικές μπάρες της γέφυρας, επιχειρώντας προσπέραση της προπορευόμενης νταλίκας.

Τα σημεία αυτά αποκλείονται.

Ο κ. Κωστόπουλος δεν είναι βέβαια ο μοναδικός πρόεδρος που αντιμετωπίζει τις συνέπειες του νόμου για τα χρέη της ένωσης προς το δημόσιο, αλλά και άλλοι τρεις διατελέσαντες πρόεδροι, οι οποίοι έλαβαν πρόσφατα γνώση των συνεπειών του νόμου για τα χρέη της συνεταιριστικής οργάνωσης. Τα φθαρμένα πίσω λάστιχα του αυτοκινήτου, όπως διαπιστώθηκε, και όπως δημοσίευσαν ήδη "ΤΑ ΝΕΑ", ήταν διαφορετικής χρονολογίας και διαφορετικού πάχους πέλματος.

β. Σημεία δεξιά του μεγαλύτερου φορτίου +4q.

Στο κενό έπεσαν οι μέχρι τώρα προσπάθειες της διοίκησης της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Καρδίτσας για την εκποίηση περιουσιακών στοιχείων διότι είναι προσημειωμένα λόγω οφειλών προς τους εργαζομένους, οι οποίοι έχουν κινήσει και αυτοί τις απαιτούμενες νομικές διαδικασίες. Τα μπροστινά λάστιχα τοποθετήθηκαν το 2002, είχαν πέλμα λίγο μικρότερο των 12 χιλιοστών και θεωρούνται καινούργια, όμως τα πίσω αριστερά που είναι διπλά τοποθετήθηκαν το 2001 και είχαν πέλμα 6 χιλιοστά και τα πίσω δεξιά τοποθετήθηκαν το 1999 και είχαν πέλμα μόλις 3 χιλιοστά.

Παρατηρούμε ότι στα σημεία αυτά οι εντάσεις είναι ομόρροπες με φορά προς τα δεξιά.

Η ευθύνη στους προέδρους

"Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και σε στεγνό δρόμο μπορεί ο οδηγός να χάσει τον έλεγχο του οχήματος, χωρίς να φρενάρει", εξηγούσαν ειδικοί που έχουν ασχοληθεί με την έρευνα τροχαίων ατυχημάτων.

Τα σημεία αυτά αποκλείονται.

Ετσι, η ΕΑΣ Καρδίτσας βρίσκεται μπροστά σε μεγάλο οικονομικό αδιέξοδο, το οποίο καλούνται να επιλύσουν όπως-όπως οι διατελέσαντες πρόεδροι από το 1997 μέχρι σήμερα.

Τόνιζαν, μάλιστα, πως είναι αδικαιολόγητο να χρησιμοποιούνται διαφορετικής χρονολογίας ελαστικά σε οχήματα μαζικής μεταφοράς.

γ. Ας πάρουμε τυχόν σημείο Μ μεταξύ των φορτίων.

Βάσει της σχετικής νομοθεσίας οι διατελέσαντες πρόεδροι φέρουν την ευθύνη για τα χρέη, με αποτέλεσμα να έχουν κινηθεί από το δημόσιο οι σχετικές διαδικασίες δέσμευσης των περιουσιακών τους στοιχείων.

Ο φάκελος που πήραν στα χέρια τους οι πραγματογνώμονες από τη Διεύθυνση Συγκοινωνιών αναφέρει ότι το μοιραίο λεωφορείο κατασκευάστηκε το 1981 από τη Μερσεντές, κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στη Γερμανία το 1982 και αγοράστηκε μεταχειρισμένο από τους σημερινούς ιδιοκτήτες του το 1997.

Η ένταση στο Μ εξαιτίας του φορτίου +q έχει φορά προς τα δεξιά.

Κρίσιμη αναμένεται η συνεδρίαση στο εφετείο Λάρισας στις 13 Ιανουαρίου, το οποίο θα αποφανθεί επί της αίτησης υπαγωγής της ΕΑΣ Καρδίτσας σε ειδικό καθεστώς εκκαθάρισης.

Τη χρονιά εκείνη διαμορφώθηκε από το ΚΤΕΛ, προκειμένου να κυκλοφορήσει πληρώντας τις προϋποθέσεις που επιβάλλονται για τις υπεραστικές συγκοινωνίες.

Η ένταση στο Μ εξαιτίας του φορτίου +4q έχει φορά προς τα αριστερά.

Ι.Χ. ΓΙΑΤΣΙΟΣ

Αφού οι εντάσεις είναι αντίρροπες, μένει να προσδιορίσουμε σημείο τέτοιο, ώστε τα μέτρα των εντάσεων να είναι ίσα. Έτσι: [pic]

Από την τελευταία προκύπτει x = d/3. Η αρνητική λύση απορρίπτεται.