Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( επιχείρηση… σκούπα για το αδιάθετο βαμβάκι :: 2/1/2006 18:50:35) 

Η τιμή για το αδιάθετο βαμβάκι εκτιμάται πως θα είναι αρκετά ικανοποιητική, αφού θα φτάσει μέχρι και τις 125 δρχ./κιλό.

Υπέργηρα λεωφορεία

Ασκήσεις - Θέματα για συζήτηση

Στα εκκοκκιστήρια τα αποθέματα που ανέρχονται σε 80.000 τόνους

Το 75% των πούλμαν των ΚΤΕΛ που κυκλοφορούν έχει ηλικία άνω των 15 χρόνων

1. Πώς περιγράφεται η φύση στα αποσπάσματα της Βοσκοπούλας και της Ερωφίλης που υπάρχουν στο βιβλίο σας;

Επιχείρηση… σκούπα για το αδιάθετο βαμβάκι

Την ηλικία των 14 χρόνων είχε το λεωφορείο του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, το οποίο στο μοιραίο ταξίδι του προς την Αθήνα μετέφερε συνολικά 23 άτομα, μαζί με τον οδηγό. Αν για την ελληνική πραγματικότητα η ηλικία αυτή θεωρείται "αποδεκτή", σε άλλες χώρες της Ευρώπης το συγκεκριμένο λεωφορείο θα βρισκόταν ένα βήμα πριν από την απόσυρσή του.

2. Να διαβάσετε από την Ιστορία της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Λίνου Πολίτη (Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, Αθήνα 1978, σελ. 65-66) το κεφάλαιο με τίτλο «Κρητικό Θέατρο» (από την αρχή μέχρι «…Ο Γεώργιος Χορτάτζης, εισηγητής του Θεάτρου στην Κρήτη, είναι περίπου σύγχρονος με τον Σαίξπηρ»).

Του Ι. Χ. ΓΙΑΤΣΙΟΥ

Όπως επισημαίνει ο συγκοινωνιολόγος κ. Νότης Παρασκευόπουλος, "παρότι στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης δεν υπάρχει όριο ηλικίας για τα λεωφορεία, δεν υπάρχει περίπτωση να δει κανείς στους δρόμους να κυκλοφορούν λεωφορεία ηλικίας άνω των 15 χρόνων". Στη συνέχεια να εξετάσετε και να σχολιάσετε τις προϋποθέσεις που απαιτούνται προκειμένου να αναπτυχθεί το θέατρο.

Μετά τα μέσα Ιανουαρίου αναμένεται να ανοίξουν για ακόμη μία φορά τα εκκοκκιστήρια ανά την ελληνική επικράτεια, προκειμένου να εκκοκκιστούν όλα τα αποθέματα του αδιάθετου βαμβακιού, που σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις ανέρχονται στους 80.000 τόνους.

Στην Ελλάδα, μόλις πέρυσι, με νόμο του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίστηκε ότι το ανώτατο όριο για την απόσυρση των λεωφορείων των ΚΤΕΛ από την κυκλοφορία θα είναι τα 23 χρόνια!

Η μερίδα του λέοντος πάντως προέρχεται από τη θεσσαλική περιφέρεια.

Σημειώνεται ότι σήμερα το 75% των περίπου 4.100 λεωφορείων των ΚΤΕΛ που κυκλοφορούν σε ολόκληρη τη χώρα έχει ηλικία άνω των 15 χρόνων.

Η σχετική απόφαση αναμένεται να ανακοινωθεί από τον πρόεδρο του ΟΠΕΚΕΠΕ μέσα στις αμέσως επόμενες ημέρες, ενώ η τιμή για το αδιάθετο βαμβάκι εκτιμάται πως θα είναι αρκετά ικανοποιητική, αφού θα φτάσει μέχρι και τις 125 δρχ./κιλό. Πάντως, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, το λεωφορείο που έγινε τάφος για 15 επιβάτες ήταν σε καλή κατάσταση από πλευράς συντήρησης και είχε περάσει από τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ) πριν από περίπου 6 μήνες.

Στο μεταξύ ήδη έχει αρχίσει να εκδηλώνεται ισχυρό ενδιαφέρον από εκκοκκιστές, οι οποίοι επιθυμούν να πάρουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερες ποσότητες από το προϊόν, το οποίο για την τρέχουσα περίοδο φαίνεται να έχει αξιόλογη ζήτηση. Ο οδηγός του Χρήστος Τόλιος, ηλικίας 41 χρόνων, είχε εμπειρία 10 χρόνων στη συγκεκριμένη γραμμή.

Σημειώνεται πως οι αδιάθετες ποσότητες βαμβακιού δεν θα χαρακτηριστούν ως μη επιλέξιμες ή ποιοτικά υποβαθμισμένες, ενώ θα εισκομιστούν στα εκκοκκιστήρια μόνο με την εμπορική τιμή.

Λίγα λεπτά προτού συμβεί το μοιραίο, στις 23.30, το λεωφορείο πέρασε από τα διόδια των Μαλγάρων.

Η απόφαση που ελήφθη από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων σε συνεργασία με τον ΟΠΕΚΕΠΕ είναι να μπουν στα εκκοκκιστήρια τα βαμβάκια αυτά το συντομότερο δυνατό, για να μην υποβαθμιστούν ποιοτικά από τη συνεχή παραμονή τους στην ύπαιθρο.

Ο οδηγός του είχε επιστρέψει στην εργασία του έπειτα από 30 ώρες ανάπαυσης (έπειτα από ρεπό).

Η κατανομή των 80.000 τόνων

120 δισ. δραχμές τζίρος

Από το σύνολο των 80.000 τόνων αδιάθετου βαμβακιού περίπου 50.000 καλλιεργήθηκαν στη θεσσαλική περιφέρεια, εκ των οποίων οι 30.000-35.000 στο νομό Λάρισας.

Στην Ελλάδα τα ΚΤΕΛ αποτελούν τον μεγαλύτερο επιβατηγό φορέα, καθώς κάθε χρόνο μεταφέρουν περίπου 150 εκατομμύρια επιβάτες (400.000 επιβάτες την ημέρα).

Η υπόλοιπη παραγωγή κατανέμεται σε περιοχές της Καρδίτσας, όπως στα χωριά του δήμου Φύλλου, στο Μεγάλο Μοναστήρι, και σε διάφορες άλλες περιοχές.

Σε ολόκληρη τη χώρα υπάρχουν συνολικά 60 ΚΤΕΛ, των οποίων ο ετήσιος τζίρος φτάνει τα 120 δισ. δραχμές!

Αγροτοσυνδικαλιστές από το νομό Καρδίτσας εκτιμούν ότι οι αδιάθετες ποσότητες κυμαίνονται περί τους 15.000 τόνους στο νομό. Με τον νόμο που ψηφίστηκε πέρυσι όλα τα ΚΤΕΛ, υποχρεωτικά μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, θα πρέπει να μετατραπούν σε Ανώνυμες Εταιρείες (προβλέπονται φορολογικές απαλλαγές και ελαφρύνσεις για την ίδρυση και λειτουργία των Α.Ε., τη μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων, τη μίσθωση λεωφορείων).

Πριν από την παραλαβή των αδιάθετων ποσοτήτων βαμβακιού από τα εκκοκκιστήρια θα προηγηθεί η διαδικασία καταγραφής τους, για να υπάρξει μία συνολική εικόνα ανά νομό πέραν των υπαρχουσών εκτιμήσεων. Για την αντικατάσταση των υπέργηρων λεωφορείων που ήδη κυκλοφορούν, ορίστηκε ότι έως το τέλος του 2003 το αργότερο θα πρέπει να έχουν αντικατασταθεί με καινούργια ή μεταχειρισμένα ηλικίας έως 5 χρόνων.

Όσον αφορά τη συνολική ποσότητα βαμβακιού που μπήκε στα εκκοκκιστήρια ανά την επικράτεια, ανέρχεται στο 1.091.276 τόνους, εκ των οποίων οι 222.000 τόνοι παραδόθηκαν στο νομό Λάρισας, οι 156,2 χιλιάδες τόνοι στο νομό Καρδίτσας, οι 43,6 χιλιάδες στο νομό Τρικάλων και οι 39,4 χιλιάδες τόνοι στο νομό Μαγνησίας. Για τον σκοπό αυτό από το πρόγραμμα δημόσιων επενδύσεων θα διατεθεί ποσό 30 δισ. δραχμών.

Η επιστροφή από την τελική εκκαθάριση της συνυπευθυνότητας αναμένεται να ανέλθει στις 40 δρχ./κιλό και αντιστοιχεί στον αρχικό σχεδιασμό του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης ως προς την εκτίμηση της παραγωγής αλλά και την επιστροφή που θα λάβουν οι βαμβακοπαραγωγοί.