Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( ηρακλησ: κουβελας και γιαννουζακος σκιαγραφουν τον προπονητη ζντοβτς :: 2/1/2006 21:49:11) 

Ο Γιούρι Ζντοβτς συνομιλεί με τους παίκτες του στην πρώτη του προπόνηση το 2006, χθες το απόγευμα, στο Ιβανώφειο.

Η προτίμηση που δείχνει η κοινωνία της χώρας στους γιους δημιουργεί μεγάλες δυσαναλογίες και απειλεί την ομαλή λειτουργία της

1.3 Η ιστορία και ο πολιτισμός

F2-F3: Ο Νίκος Κούβελας και ο Γιώργος Γιαννουζάκος περιμένουν από τον πρώην συμπαίκτη και νυν προπονητή τους να επιδείξει και από αυτήν τη θέση, την ηγετική του φυσιογνωμία.

Μα, πού πήγαν τα κορίτσια

Ο πορισμός τον Ινδού.

ΗΡΑΚΛΗΣ: ΚΟΥΒΕΛΑΣ ΚΑΙ ΓΙΑΝΝΟΥΖΑΚΟΣ ΣΚΙΑΓΡΑΦΟΥΝ ΤΟΝ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗ ΖΝΤΟΒΤΣ

Η Ινδία έχει "εθνικό έλλειμμα" 40 εκατ. γυναικών

Τα πρώτα δείγματα οργανωμένης ζωής ανάγονται στην εποχή του λίθου και χρονολογούνται από τα τέλη της 4ης χιλιετίας π.Χ. Κέντρο ανάπτυξης αυτού του πολιτισμού ήταν η περιοχή της Πενταποταμίας, δηλαδή η βορειοδυτική περιοχή της Ινδίας που διαρρέεται από τους παραπόταμους του Ινδού.

«Αγωγοί» φιλοσοφίας

ΡΕΝΑ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Στις αρχές της 3ης χιλιετίας π.Χ., στην ίδια περιοχή δημιουργήθηκαν οι πρώτες μεγάλες πόλεις.

Ο Γιούρι Ζντοβτς επέστρεψε από τη Σλοβενία και χθες πραγματοποίησε την πρώτη του προπόνηση μέσα στο 2006, ως προπονητής του Ηρακλή. Ο Νίκος Κούβελας και ο Γιώργος Γιαννουζάκος ευχήθηκαν -μέσω της "M Sports"- τι θα ήθελαν να δουν από τον πρώην συμπαίκτη και νυν προπονητή τους και αποτελούν τους «αγωγούς» της φιλοσοφίας του Σλοβένου.

"Οι τρεις τους ήταν αδερφές ηλικίας 15, 17 και 19. Κρεμάστηκαν απουσία των γονέων τους από το σπίτι. Είχαν γράψει ένα σημείωμα στο οποίο εξηγούσαν την ενέργειά τους. Γνώριζαν ότι ο πατέρας τους ήταν δυστυχής γιατί δεν είχε να τις προικίσει. Ύστερα από πολλές συζητήσεις, αποφάσισαν να προχωρήσουν στο επόμενο βήμα, για να γλιτώσουν τους γονείς τους από την ντροπή των τριών ανύπαντρων θυγατέρων. Τους ικέτευσαν να τις συγχωρήσουν, δεν μπορούσαν να βρουν εναλλακτική λύση".

Περιβάλλονταν με τείχη και παρουσίαζαν στοιχεία πολεοδομικής και κοινωνικής οργάνωσης, που θυμίζουν τις πόλεις των Σουμερίων.

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΥΡΙΔΗ

Ροχίντον Μίστρι, "Μια Λεπτή Ισορροπία"

Φαίνεται ότι επαφές μεταξύ των λαών της περιοχής του Ινδού και της Μεσοποταμίας υπήρχαν ήδη από τη νεολιθική εποχή και συνέβαλαν στην εξάπλωση του σουμεριακού πολιτισμού στην ινδική χερσόνησο.

Ο Ζντοβτς έχει δείξει από την αρχή τη θεμελιώδη αρχή που είχε και ως παίκτης.

Διάκριση: Τα κορίτσια, σύμφωνα με την Εθνική Υπηρεσία Διατροφικής Παρακολούθησης, δεν τρέφονται σωστά

Το πολιτιστικό επίπεδο στο οποίο έφτασαν οι κάτοικοι της περιοχής του Ινδού παρουσιάζεται ιδιαίτερα εξελιγμένο.

Τη σκληρή δουλειά.

Όταν ο Μπίρες Ποντάρ, ένας 40χρονος έμπορος ξυλείας από την Καλκούτα, στραγγάλισε τη γυναίκα του και τις πέντε κόρες του, η ιστορία έγινε πρώτο θέμα στις εφημερίδες της χώρας.

Εκτός των άλλων επιτευγμάτων, τα αρχαιολογικά ευρήματα αποδεικνύουν τη χρήση γραφής, η οποία όμως δεν έχει αποκρυπτογραφηθεί.

Έχει… ξεθεώσει τους παίκτες, αλλά αυτό είναι κάτι που τους αρέσει.

Στο σημείωμα που είχε αφήσει στην Αστυνομία, ανέφερε τα παράπονά του, με πρώτο ανάμεσά τους:

1. Ο πολιτισμός της κοιλάδας του Ινδού Υπάρχουν ενδείξεις για ανταλλαγές αγαθών μεταξύ των Σουμερίων και των πόλεων της Κοιλάδας του Ινδού (στο σημερινό Πακιστάν) μέσω της νήσου Μπαχρέιν στον Περσικό κόλπο. Τα ανάγλυφα που βρέθηκαν πρόσφατα στο Τεπέ Γιαχία, στο νοτιοανατολικό Ιράν, παρουσιάζουν εντυπωσιακές ομοιότητες με ανάλογα ευρήματα από την περιοχή του Ινδού. Φαίνεται, λοιπόν, πως ο πολιτισμός της Κοιλάδας του Ινδού, που έφτασε στη μεγαλύτερη ακμή του γύρω στο 2300 π.Χ. και άρχισε να παρακμάζει μετά από 500 περίπου χρόνια (για να παραμείνει εντελώς άγνωστος ως τις ανασκαφές της δεκαετίας του 1920), αποτελούσε πιθανότατα μέρος ενός ευρύτερου ρεύματος σχηματισμού πόλεων, που εκδηλώθηκε την 3η π.Χ. χιλιετία στην Ασία και για το οποίο έχει ήδη γίνει εν μέρει λόγος. Οι διαφορές του, ωστόσο, από τον πολιτισμό των Σουμερίων είναι εξίσου σημαντικές· στην Κοιλάδα του Ινδού δεν έχουμε ούτε ναούς, ούτε βασιλικούς τάφους, ούτε ανάκτορα, ούτε μνημεία ηγεμόνων. Η έκταση που κάλυπτε ο πολιτισμός αυτός ήταν πολύ μεγάλη και τα δύο ακραία γνωστά σημεία του, στο Ρουπάρ και το Λοτάλ αντίστοιχα, απέχουν μεταξύ τους πάνω από 1.000 μίλια. H. Honour, J. Fleming, ό.π., τ. 1, σ. 34.

«Ο Γιούρι ήταν πάντα ένας δεύτερος προπονητής μέσα στο γήπεδο, λειτουργούσε σαν βοηθός προπονητή.

"Δεν μου έδωσε γιους".

Σαφώς και θα ήθελα πολύ να βγάλει και σε αυτή του την ιδιότητα, την πολύ καλή οργάνωση που είχε σαν παίκτης και βοηθούσε την ομάδα, την προσωπικότητά του. Οι επιπτώσεις. Ήταν επίμονος, πεισματάρης και ηγέτης μέσα στο γήπεδο και μακάρι να δείξει και αυτά τα στοιχεία τώρα, ως προπονητής», τόνισε ο Νίκος Κούβελας και συνέχισε: Μέχρι και σήμερα, η προτίμηση που δείχνει η κοινωνία της Ινδίας στους γιους δημιουργεί ένα "εθνικό έλλειμμα" περίπου 40 εκατομ. γυναικών, το οποίο σε ορισμένες περιοχές είναι δυσανάλογα υψηλό. «Έχει αλλάξει το κλίμα στην ομάδα και μόνο με την παρουσία του. Κανείς δεν γνωρίζει ποιες θα είναι μακροπρόθεσμα οι επιπτώσεις της εδραιωμένης στην ινδική κοινωνία επιλεκτικότητας φύλου. Είναι εντυπωσιακό αυτό που είπε στην παρουσίασή του, για την τιμή που ένιωθε φορώντας τη φανέλα του Ηρακλή, γιατί αυτό προσπαθεί να περάσει τώρα και στους παίκτες». Ήδη πάντως, είναι σύνηθες για τους άνδρες να παντρεύονται γυναίκες κατά 10 ή και περισσότερα χρόνια νεώτερες. Ο αρχηγός του Ηρακλή είναι ο… αγωγός για να περάσει τη φιλοσοφία του ο Ζντοβτς. Ο Γαλλο-λιβανέζος ιστορικός μυθιστοριογράφος Αμίν Μααλούφ τοποθετεί ένα από τα έργα του, το "The First Century after Beatrice", στο μέλλον. «Μιλήσαμε και θα μιλήσουμε για την ομάδα με τον Γιούρι.

Οραματίζεται ότι η ανισορροπία μεταξύ των φύλων οδηγεί ήσυχα αλλά αθροιστικά σε μεγάλη αναταραχή, με τις γυναίκες να γίνονται στόχος απαγωγέων, βίας, απομόνωσης.

Εκείνο που έχει σημασία είναι ότι και οι ξένοι και οι Έλληνες, που δεν τον πρόλαβαν να παίζει, έχουν μάθει τι εστί Ζντοβτς και πόσο μεγάλη ιστορία είναι που είναι στον Ηρακλή.

Η δυσαναλογία που καταγράφεται στην αριθμητική διαφορά ανδρών και γυναικών φαίνεται να μην επηρεάζεται καθόλου από την - αν και αργή - πρόοδο της Ινδίας όσον αφορά τη βελτίωση των συνθηκών ζωής και τον αλφαβητισμό, το αυξανόμενο προσδόκιμο ζωής και τις παροχές υγείας.

Τους είχα ενημερώσει για τον Ζντοβτς και κυρίως για το τι θα περιμέναμε από αυτόν…», επισήμανε ο Κούβελας.

Οι εξελίξεις στην προγεννητική ιατρική, όπως η αμνιοκέντηση ή το υπερηχογράφημα - μέθοδοι με τις οποίες προσδιορίζεται το φύλο του παιδιού - έχουν καταστήσει ευκολότερη την αναγνώριση και κατ' επέκταση την άμβλωση των μη επιθυμητών θηλυκών εμβρύων. Ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΙΑΝΝΟΥΖΑΚΟΣ υποστήριξε πως «καταρχήν είναι τιμή για τον Ηρακλή που είχε τον Ζντοβτς παίκτη και φυσικά που τον έχει τώρα στην ομάδα. Η εξακρίβωση του φύλου του παιδιού απαγορεύεται δια νόμου στην Ινδία από το 1994, όχι όμως και οι αμβλώσεις. Το βασικό του προσόν ως παίκτης, αλλά και τώρα ως προπονητής είναι η όρεξη που έχει για δουλειά και η συγκέντρωση που έχει στην προπόνηση.

Γυναίκα δοκιμάζει χρυσαφικά στην Καλκούτα. Το χρέος του πατέρα να προικίσει τις κόρες του απειλεί τις γυναίκες της Ινδίας

Επειδή τον ξέρω καλά, έχει και τώρα όρεξη να δουλέψει και πιστεύω ότι αυτό χρειάζεται η ομάδα.

Η Λαντάουλι βρίσκεται στη Χαριάνα, που μαζί με το γειτονικό κρατίδιο Πουντζάμπ, στις βορειοδυτικές πεδιάδες, αποτελούν τον σιτοβολώνα της Ινδίας.

Είμαι βέβαιος, πώς αν δεν έχουμε τραυματισμούς και δουλέψουμε όπως τώρα, μέσα σ' έναν μήνα θα έχουμε καλά αποτελέσματα.

Εκεί υπάρχει νερό, ηλεκτρικό, κέντρο υγείας, ένα μεγάλο σχολείο και ένας ναός πλούσια διακοσμημένος.

Ο Ηρακλής δεν είναι ομάδα για να είναι σε αυτή τη θέση…».

Η τύχη των γυναικών όμως δεν διαφέρει".

ΣΕ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ επίπεδο ο Μίρσα Κούρτοβιτς έκανε και χθες ατομικό πρόγραμμα, ενώ ο Κώστας Μάγλος υπέστη διάστρεμμα στο τέλος της προπόνησης και τέθηκε νοκ άουτ για τον αγώνα με την ΑΕΚ.

"Ακόμη και σήμερα, λέει ο Ραμ Παλ, ένας 50χρονος αγρότης και ακτιβιστήςκανείς δεν θέλει κόρη.

Η ομάδα θα δώσει αύριο φιλικό με τον Μακεδονικό στο Ιβανώφειο, προκειμένου ο Ζντοβτς να αποκτήσει ιδίοις όμμασι εικόνα για την ομάδα του.

Αν γεννηθεί κορίτσι, είναι σαν κηδεία, αν όμως φέρουν στον κόσμο αγόρι, γίνεται γιορτή". Ο Παλ είναι από πολλές απόψεις εξαίρεση. Έχει δύο κόρες και δύο γιους. "Αν σκοτώσεις τα κορίτσια σου είναι σαν να σταματάς την εξέλιξη", υποστηρίζει.

Συνολικά, σε όλη τη χώρα αντιστοιχούν 933 γυναίκες για κάθε 1.000 άνδρες. Αντίθετα, στις Ηνωμένες Πολιτείες η αναλογία αυτή διαμορφώνεται αντίστοιχα σε 1.029 προς 1.000, στην Ινδονησία 1.004 προς 1.000, και στη Βραζιλία 1.025 για κάθε χιλιάδα ανδρών. Έτσι ορίζονται και οι "αγνοούμενες γυναίκες", τα 40 εκατομμύρια.

Ανισορροπία. Εκτιμάται ότι στην Κίνα ο αριθμός των αγνοούμενων γυναικών είναι μεγαλύτερος και ότι η ανισορροπία μεταξύ των φύλων είναι διαδεδομένη σε ολόκληρη τη Νότια Ασία. Η πηγή του κακού για τη Βόρεια Ινδία φαίνεται να έχει τις ρίζες της στην παράδοση και εκτείνεται όχι μόνο στη φυσική απουσία του φύλου αλλά και στην ανεπαρκή φροντίδα του.

Το χρέος του πατέρα να προικίσει τις κόρες του - αν και τυπικά παράνομο - είναι η μία παράμετρος της παράδοσης που απειλεί τις γυναίκες της Ινδίας. Μια άλλη θέλει τον μεγαλύτερο γιο να ανάβει την πυρά στην κηδεία του πατέρα για να απελευθερώσει το πνεύμα του. Σε πολλές περιπτώσεις αναφέρεται επίσης και η διάθεση της κληρονομιάς, που είναι ρατσιστική και πάλι κατά των γυναικών. Χαρακτηριστικό είναι ότι στην περιοχή της Κεράλα, στη Νότια Ινδία, καταγράφεται η πιο υγιής αναλογία φύλων, 1.058 γυναίκες για κάθε 1.000 άνδρες. Κοινωνιολογικά όμως ο χάρτης της περιοχής χαρακτηρίζεται μητριαρχικός. "Αν ένα αγόρι κάνει κάτι κακό, μπορείς να το χτυπήσεις, αν όμως ευθύνεται ένα κορίτσι δεν μπορεί να διορθωθεί, πρέπει να το σκοτώσεις", υποστηρίζει ο Σιάμ Γκαρ, κάτοικος της Βόρειας Ινδίας, και προσθέτει στην αναζήτηση των αιτιών του προβλήματος τις αντιλήψεις περί "μιάσματος" των γυναικών, και "καθαρότητας" των ανδρών.