Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( κυανολευκα :: 5/2/2006 22:24:16) 

ΚΥΑΝΟΛΕΥΚΑ

ΚΟΣΟΒΟ

Η αρχιτεκτονική.

ΑΠΟ ΤΗ ΣΟΥΙΤΑ του Γιάννη Γούμενου παρακολούθησαν το χθεσινό παιχνίδι οι Γιώργος Σπανουδάκης και Γιάννης Σαρηκεχαγιάς, καθώς είναι γνωστή η φιλία μεταξύ των δύο προέδρων.

Άρχισε δίκη για τα εγκλήματα πολέμου

Ήταν η τέχνη με την οποία ασχολήθηκαν περισσότερο οι Ρωμαίοι. Στην ανάπαυλα του ημιχρόνου, ο Σαρηκεχαγιάς έλεγε σε όσους συναντούσε: Η πρώτη δίκη για εγκλήματα πολέμου εναντίον πρώην Αλβανών ανταρτών, και συγκεκριμένα εναντίον τεσσάρων, μεταξύ των οποίων του διοικητή Προύστεμ Μουσταφά ή "Ρεμί", άρχισε χθες στο Κόσοβο υπό την αιγίδα του ΟΗΕ. Ιδιαίτερα από την εποχή του Αυγούστου, η εξέλιξη της ήταν μεγάλη. "Στο δεύτερο θα μας δείτε τι θα κάνουμε", πιστεύοντας ότι η εικόνα της ομάδας του θα αλλάξει. Ο Μουσταφά και οι τρεις συνεργάτες του κατηγορούνται για βασανιστήρια και δολοφονίες Αλβανών αμάχων την περίοδο των συγκρούσεων στο Κόσοβο, το 1998-1999. Εξυπηρέτησε περισσότερο απ' οποιαδήποτε άλλη μορφή τέχνης το μεγαλείο της Ρώμης και διευκόλυνε παράλληλα τη ζωή των υπηκόων της. Κάτι που τελικά όμως δεν συνέβη. Αν κριθούν ένοχοι από το πάνελ των διεθνών δικαστών, αντιμετωπίζουν ποινή φυλάκισης από 20 έως 40 έτη.

8. Η ρωμαϊκή αρχιτεκτονική Στην αρχιτεκτονική η συνάντηση Ελλάδας και Ιταλίας παρήγε μια νέα ρωμαλέα παράδοση. Μεταξύ των προϊόντων ήταν νέοι τύποι κτηρίων: τα αστικά σπίτια των ευκατάστατων Ρωμαίων τα οποία συνδύαζαν το ιταλικό atrium1 με το ελληνιστικό περιστύλιο· η βασιλική, ένα διοικητικό κτήριο το οποίο προφανώς καταγόταν από την ελληνική στοά και ο ρωμαϊκός ναός. Ο τελευταίος κληρονόμησε ιταλικά χαρακτηριστικά, δηλαδή ένα υψηλό βάθρο και μια ισχυρή έμφαση στην πρόσοψη (πολύ περισσότερο τονισμένη απ' ό,τι στην ανατολή)· συνήθως δεν υπήρχε άλλη είσοδος εκτός από το μνημειακό κλιμακοστάσιο το οποίο οδηγούσε στην πρόσοψη, αλλά η διακοσμητική λεπτομέρεια και ειδικά η χρήση των κορινθιακών κιόνων είχε εισαχθεί από τον ελληνικό κόσμο· και μόλις άρχισαν να λειτουργούν τα ιταλικά λατομεία στο Luni το τρίτο τέταρτο του τελευταίου αιώνα π.Χ., το μάρμαρο κατέστη το σύνηθες οικοδομικό υλικό, όπως είχε συμβεί (όπου ήταν δυνατόν) στους ελληνικούς ναούς. Το τελευταίο βήμα με ιδιαίτερη σημασία στην εξέλιξη του ναού ήταν η δημιουργία του ώριμου κορινθιακού θριγκού, συμπληρωμένου με σταγόνες στην κάτω εσοχή της κορνίζας· αυτό συνέβη την εποχή της δεύτερης τριανδρίας και θα έπρεπε ίσως να πιστωθεί στον άγνωστο αρχιτέκτονα του ναού της Γενέτειρας Αφροδίτης στην αγορά του Ιουλίου Καίσαρα. Σημαντικότερη όμως από τις καθαρά μορφικές αλλαγές ήταν η εμφάνιση στην Ιταλία μιας νέας τεχνικής: της κατασκευής με σκυροκονίαμα. Άρχισε να εμφανίζεται στον ύστερο τρίτο αιώνα και ίσως προέκυψε από οικοδομικό πειραματισμό με το pise (συμπιεσμένο πηλό) του είδους που χρησιμοποιούνταν μέχρι πρότινος στην Αφρική από τους Καρχηδόνιους. 1. atrium: αίθριο, αυλή Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, ό.π., σ. 603.

ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ στο θέμα του Τσέζαρι Κουχάρσκι ετοιμάζει η ΠΑΕ Ηρακλής, με σκοπό να γλιτώσει τα 677.000 ευρώ που επιδίκασε το CAS. Στο μεταξύ, και όπως δήλωσε χθες ο υπουργός Εσωτερικών της Σερβίας - Μαυροβουνίου, Ντούζαν Μιχαΐλοβιτς, η Ιντερπόλ εξέδωσε διεθνές ένταλμα συλλήψεως εναντίον του πρώην διευθυντή της κρατικής ραδιοτηλεόρασης της Σερβίας (RTS) και στενού συνεργάτη του Μιλόσεβιτς, Ντράγκολιουμπ Μιλάνοβιτς.

Η ρωμαϊκή αρχιτεκτονική χαρακτηρίζεται από τα ακόλουθα στοιχεία:

Η νομική υπηρεσία της ΠΑΕ ετοιμάζει ένα φάκελο με έγγραφα της συγκεκριμένης υπόθεσης και πιθανότατα την επόμενη Τετάρτη θα προσφύγει στο δικαστήριο της Χάγης. Ο Μιλάνοβιτς έχει καταδικαστεί σε 10ετή κάθειρξη για τον θάνατο 16 εργαζομένων κατά τους ΝΑΤΟϊκούς αεροπορικούς βομβαρδισμούς του Βελιγραδίου αλλά διαφεύγει.

- Τελειοποίηση των οικοδομικών υλικών. ΟΙ "ΚΥΑΝΟΛΕΥΚΟΙ" θεωρούν άδικη την απόφαση, με την οποία υποχρεώνονται να καταβάλλουν στον Πολωνό το σύνολο των χρημάτων που θα εισέπραττε αν εξαντλούσε το συμβόλαιό του (2+1 χρόνια) με την ομάδα της Θεσσαλονίκης.

To κτίριο της RTS επλήγη από τους πυραύλους του ΝΑΤΟ τη νύχτα της 22ας προς την 23η Απριλίου του 1999.

Ανακάλυψαν ένα μείγμα από ασβέστη, άμμο, χαλίκια ή μικρά σπασμένα κεραμίδια, ιδιαίτερα ανθεκτικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι προσπάθειες που έγιναν για να υπάρξει συμβιβασμός των δύο πλευρών έπεσαν στο κενό, καθώς ο Κουχάρσκι απαιτεί άμεσα την καταβολή όλου του ποσού.

Ο Μιλάνοβιτς κρίθηκε ένοχος διότι δεν το εκκένωσε όταν σήμανε συναγερμός για επικείμενη αεροπορική επίθεση.

Το χρησιμοποιούσαν για γέμισμα των τοίχων, οι οποίοι εξωτερικά ήταν πλιθόκτιστοι ή λιθόκτιστοι.

ΜΕΧΡΙ το τέλος της τρέχουσας περιόδου είναι τελικά η συμφωνία με τον ΟΠΑΠ.

Στη συνέχεια την επιφάνεια των τοίχων την κάλυπταν με ασβεστοκονίαμα ή με πλάκες μαρμάρου.

Για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα οι "κυανόλευκοι" θα καρπωθούν συνολικά το ποσό των 450.000 ευρώ, ενώ θα διαφημίζουν την κρατική εταιρεία στο εμπρόσθιο μέρος της φανέλας και όχι μόνο.

- Τάση προς το μνημειακό

Το λογότυπο του ΟΠΑΠ υπάρχει στην επίσημη ιστοσελίδα της ΠΑΕ, καθώς και σε πινακίδες του Καυταντζογλείου.

- Προτίμηση στα καμπυλόγραμμα αρχιτεκτονικά στοιχεία - τόξο, καμάρα, σφαιρικός θόλος -σε αντίθεση με την ελληνική αρχιτεκτονική που χρησιμοποίησε τις ευθείες και σπάνια τις καμπύλες στην κατασκευή των μνημείων.

ΑΝΑΜΕΣΑ στους λιγοστούς φιλάθλους που παρακολούθησαν το παιχνίδι ήταν ο Φάνης Τουντζιάρης.

- Κυριαρχία του κορινθιακού ρυθμού.

Ο βετεράνος άσος του Ηρακλή είδε τον αγώνα συντροφιά με τον Στέφανο Μπορμπόκη από το χώρο των δημοσιογραφικών θεωρείων.

Οι Ρωμαίοι αρχιτέκτονες από τους ελληνικούς ρυθμούς χρησιμοποίησαν ιδιαίτερα τον κορινθιακό.

ΜΠΟΡΕΙ ο Ηρακλής να έχασε την τέταρτη θέση, ωστόσο τα υπόλοιπα αποτελέσματα, πλην του δικού του, κρίνονται εξαιρετικά στη μάχη που δίνει για να εξασφαλίσει ένα ευρωπαϊκό εισιτήριο.

Στους αυτοκρατορικούς χρόνους προχώρησαν στη διαμόρφωση ενός νέου τύπου κιονόκρανου.

Το επόμενο παιχνίδι των "κυανόλευκων" είναι προγραμματισμένο για το Σάββατο με αντίπαλο τον ΟΦΗ.

Επρόκειτο για μια σύνθετη μορφή του κορινθιακού, που συνδύαζε τα παλαιά στοιχεία, δηλαδή τον κάλαθο και τα φύλλα της ακάνθου, με τις έλικες του ιωνικού κιονόκρανου στο επάνω μέρος. Παραλλαγή αυτού του τύπου ήταν η αντικατάσταση των ελίκων με φύλλα φοίνικα. Η οικονομική ανάπτυξη επέτρεψε στους αυτοκράτορες να κατασκευάσουν μεγάλο αριθμό έργων σε όλη την αυτοκρατορία. Οι Αντωνίνοι φρόντισαν ιδιαίτερα για την κατασκευή έργων κοινής ωφέλειας στις επαρχίες, όπως γέφυρες, υδραγωγεία, αγορές, θέρμες, νυμφαία, ωδεία, βιβλιοθήκες. Από τα μνημεία που οικοδομήθηκαν στη Ρώμη τα σπουδαιότερα ήταν: - Το Πάνθεον, μεγάλο κυλινδρικού σχήματος οικοδόμημα με θόλο. Ήταν ναός που κατασκευάστηκε από τον Αδριανό σε αντικατάσταση πρωιμότερου ναού της εποχής του Αυγούστου. - Το Κολοσσαίο, αμφιθέατρο που χωρούσε μέχρι πενήντα χιλιάδες θεατές. Η κατασκευή του άρχισε από το Βεσπασιανό και ολοκληρώθηκε από τους άμεσους διαδόχους του. - Οι αγορές του Αυγούστου (Forum Augusti), του Βεσπασιανού, του Δομιτιανού και του Νέρβα, οι οποίες αποτελούσαν ενιαίο οικοδομικό συγκρότημα. Σ' αυτό αργότερα προστέθηκε ένα τετράγωνο κτίσμα με πολλά δωμάτια. Η καινούργια προσθήκη ήταν η αγορά του Τραϊανού (Forum Trajani).

Ναός της Fortuna Primigenia στην Πραινέστη (περ. 80 π.Χ.). Τυπικός ρωμαϊκός ναός.

Κατά τους αυτοκρατορικούς χρόνους κατασκευάστηκαν σπουδαία έργα και στην Ελλάδα: - Ο ναός του Ολυμπίου Α ιός στην Αθήνα, του οποίου η κατασκευή είχε ξεκινήσει την εποχή του Πεισιστράτου (6ος αι. π.Χ.) αλλά αποπερατώθηκε από τον Αδριανό. - Η πύλη του Αδριανού, η οποία στήθηκε από τους Αθηναίους προς τιμή του αυτοκράτορα, όταν ήρθε να εγκαινιάσει το ναό του Ολυμπίου Διός. Πρόκειται, στην πραγματικότητα, για μια θριαμβική αψίδα. - Το Ωδείο στις νότιες παρυφές της Ακρόπολης, προσφορά του πλούσιου Αθηναίου Ηρώδη Αττικού. Ήταν έργο των χρόνων του Αδριανού (2ος αι. μ.Χ.), κατασκευασμένο σε σχήμα στεγασμένου ρωμαϊκού θεάτρου. - Η Βιβλιοθήκη στην Αθήνα, προσφορά του αυτοκράτορα Αδριανού. - Η Ροτόντα στη Θεσσαλονίκη. Ήταν αρχικά μαυσωλείο. Αποτελούσε μέρος ευρύτερου οικοδομικού συγκροτήματος, τα υπόλοιπα τμήματα του οποίου ήταν ένα ανάκτορο και η αψίδα του Γαλάριου. Οικοδομήθηκε στις αρχές του 4ου αι. μ.Χ. και αργότερα μετατράπηκε σε εκκλησία του Αγίου Γεωργίου.

Το εσωτερικό τον Πανθέου στη Ρώμη (περ. 118-128 μ.Χ.)

Το Κολοσσαίο αμφιθέατρο στη Ρώμη (περ. 70-82 μ.Χ.)