Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( στη σημασια των βαθμων σταθηκε ο δωνης :: 5/2/2006 20:21:08) 

Το πρώτο του γκολ με τη φανέλα της ΑΕΛ σημείωσε ο Χλωρός.

ΤΡΙΤΗ ΑΠΟΨΗ

Ο πολιτισμός την εποχή τον Αυγούστου.

ΣΤΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΒΑΘΜΩΝ ΣΤΑΘΗΚΕ Ο ΔΩΝΗΣ Όχι στον εφησυχασμό

Ο Αύγουστος προσπάθησε να επαναφέρει τους Ρωμαίους στα παλαιά ήθη.

Μία είναι η ουσία

Ανησυχίες για το βασικό επιχείρημα που προβάλλει ο Μπους για το Ιράκ

Οι μεγάλες ιδέες και οι παλαιοί μύθοι επιστρατεύτηκαν για να υπηρετήσουν το κράτος.

Την ουσία των τριών βαθμών κράτησε ο Γιώργος Δώνης από το παιχνίδι με τον Ακράτητο:

ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΚΑΛΦΕΛΗΣ

Έγινε προσπάθεια αναζωπύρωσης αρχαίων λατρειών, επαναφοράς ξεχασμένων αγροτικών θεοτήτων, με σκοπό να βρουν στοιχεία συνοχής οι Ρωμαίοι μέσα από την παράδοση τους.

"Όπως πήγε το παιχνίδι κρίθηκε στη δύναμη και το πάθος. Η άτυπη σύνοδος κορυφής συνιστά μια τεράστια πολιτική επιτυχία για την ελληνική προεδρία.

Ωστόσο, επειδή η προσπάθεια αυτή φαίνεται ότι δεν απέδιδε τα αναμενόμενα αποτελέσματα, ο Αύγουστος θέλησε να ενώσει όλους τους υπηκόους της αυτοκρατορίας κάτω από τη λατρεία της κρατικής εξουσίας.

Είμαστε ικανοποιημένοι από τη νίκη, γιατί θα μας βοηθήσει και στην ψυχολογία, καθώς αισθανόμαστε πια περισσότερο άνετα στη βαθμολογία από τους βαθμούς που πήραμε". Η ενιαία διακήρυξη των 15 ενισχύει - από μόνη της - τη διεργασία ενοποίησης της Ευρώπης που είχε τρωθεί ανεπανόρθωτα από τη διασπαστική κίνηση των 8 ("Ν. Times", 17/2/2003).

Από την εποχή αυτή αρχίζει η λατρεία της θεάς Ρώμης και του Αυγούστου.

Ο Μανουέλ Κεοσεγιάν εξέφρασε παράπονα για τη διαιτησία, αφού δήλωσε σίγουρος πως ο Ντε Φρατζέσκο σκόραρε από κανονική θέση, στο ακυρωθέν γκολ: Επίσης, η ιδεολογική αναγνώριση, ότι τα Ηνωμένα Έθνη αποτελούν το κέντρο της παγκόσμιας τάξης, συνιστά μια σαφή απάντηση στην αυτοκρατορική ηγεμονία που προσπαθούν να επιβάλλουν οι ΗΠΑ.

Χαρακτηριστικό δείγμα αυτών των λατρειών ήταν ένας μικρός κυκλικός ναός που κατασκευάστηκε πάνω στην Ακρόπολη της Αθήνας μπροστά από την ανατολική πλευρά του Παρθενώνα.

"Προσπαθήσαμε για ένα θετικό αποτέλεσμα και θα μπορούσαμε να έχουμε πάρει την ισοπαλία.

Όμως, η ενιαία δήλωση των 15 αποτελεί αναμφισβήτητα έναν στρατηγικό συμβιβασμό, που εμπεριέχει και αρνητικά στοιχεία (όπως η αποδοχή της πραγματικότητας που διαμόρφωσε η συσσώρευση αμερικανικών στρατιωτικών δυνάμεων στην κρίσιμη περιοχή).

Η σύγκλητος, όταν πέθανε ο Αύγουστος, προχώρησε στη θεοποίηση του.

Αν και δεν ασχολούμαι με τη διαιτησία, το γκολ που μας ακυρώθηκε ήταν κανονικό.

Πάντως, η προσωρινή εξασφάλιση της ειρήνης φαίνεται να έχει επιτευχθεί (αφού και ο Τ. Μπλερ πιέζεται ασφυκτικά από την απαράμιλλη δυναμική των φιλειρηνικών κινητοποιήσεων, "Times" 17/2/2003).

Έτσι, μετά απ' αυτόν η θεοποίηση των αυτοκρατόρων καθιερώθηκε ως θεσμός, με εξαίρεση μόνο εκείνους τους αυτοκράτορες που είχαν υποστεί την καταδίκη της μνήμης (damnatio memoriae).

ΣΗΜΕΡΑ θα κριθεί αν ο τραυματισμός του Γκούγκα (που αντικαταστάθηκε μόλις στο 9ο λεπτό από τον Κυπαρίσση) είναι σοβαρός.

Γι' αυτό τον λόγο θα άξιζε να ενδυναμώσουμε την εμβέλεια της αντιπολεμικής επιχειρηματολογίας (και να μην εφησυχάζουμε).

Την περίοδο αυτή, δηλαδή από το θάνατο του Σύλλα και μέχρι το θάνατο του Αυγούστου, οι Ρωμαίοι δέχθηκαν την ελληνική επίδραση και δημιούργησαν τα πρώτα λαμπρά τους έργα στα γράμματα και τις τέχνες.

Παράπονα για την κακή κατάσταση του αγωνιστικού χώρου που επηρέασε τις κινήσεις τους και πολλές φορές έπαιξε ρόλο στην εξέλιξη φάσεων, εξέφραζαν μετά το τέλος του αγώνα οι ποδοσφαιριστές των δύο ομάδων.

Έτσι, θα προσπαθήσω σ' αυτό το κείμενο να αποδείξω την ανορθολογικότητα ενός βασικού επιχειρήματος που προβάλλει ο Μπους.

Η περίοδος αυτή (80 π.Χ.-14 μ.Χ.) της πνευματικής ανάπτυξης έχει χαρακτηριστεί «χρυσός αιώνας του Αυγούστου».

Υποστηρίζουν οι Αμερικανοί ότι επιβάλλεται η ανατροπή του ιρακινού δικτάτορα από μια δημοκρατική πολιτική εξουσία, που θα πάρει τη θέση του.

Πριν από τον Αύγουστο, την εποχή των εμφυλίων πολέμων, διακρίθηκαν στην ιστοριογραφία ο Σαλλούστιος και ο Ιούλιος Καίσαρας, στην ποίηση ο Κάτουλλος και ο Λουκρήτιος και περισσότερο απ' όλους με τη συγγραφή ρητορικών λόγων, φιλοσοφικών πραγματειών και επιστολών ο μεγαλύτερος Ρωμαίος ρήτορας, ο Κικέρωνας.

Μ' αυτό τον τρόπο θα ακυρωθεί η ανεξέλεγκτη παραγωγή των όπλων μαζικής καταστροφής που απειλεί τον κόσμο.

Καμέος με πορτρέτο τον Αυγούστου (1ος αι. π.Χ. /1ος αι. μ.Χ.). Ο πρώτος πολίτης (Princeps) παρουσιάζεται ως Αίας. (Λονδίνο, Βρετανικό Μουσείο)

Μάλιστα, ορισμένοι αναλυτές ισχυρίζονται ειρωνικά, ότι το Ιράκ θα μετατραπεί αιφνιδίως - καταρρακώνοντας τη διαλεκτική της Ιστορίας - σε Ελβετία της Μέσης Ανατολής! ("Guardian", 9/2/2003).

Στους χρόνους της διακυβέρνησης της αυτοκρατορίας από τον Αύγουστο η λογοτεχνία τίθεται στην υπηρεσία του κρατικού μεγαλείου.

Επομένως, το κρίσιμο ερώτημα είναι το εξής:

Τότε γράφτηκαν τα μεγαλύτερα έργα της λατινικής λογοτεχνίας.

Ποιο καθεστώς θα αντικαταστήσει τον Σαντάμ (αν τελικά οι Αμερικανοί εισβάλλουν στο Ιράκ);

Ο Βιργίλιος συνθέτει, μιμούμενος τον Όμηρο, ένα μεγάλο ποιητικό έργο, την «Αινειάδα».

Μπορεί να "εμφυτευθεί" από τις αμερικανικές δυνάμεις κατοχής ένα δυτικό μοντέλο δημοκρατίας, όπως ισχυρίζονται ορισμένοι αφελείς για να καταδείξουν την ηθική διάσταση του αμερικανικού εγχειρήματος;

Σε αυτό αναφέρεται στον Αινεία, το γενάρχη των Ρωμαίων και της Ιουλίας γενεάς, από την οποία κατάγεται ο Αύγουστος.

Η απάντηση είναι σίγουρα αρνητική για τους ακόλουθους λόγους:

Ο Βιργίλιος συνέθεσε και άλλα δύο σημαντικά έργα, τα «Βουκολικά» και τα «Γεωργικά».

Κατ' αρχήν, υπάρχει η ιστορική εμπειρία του Αφγανιστάν.

3. Η λογοτεχνία στην υπηρεσία του αυτοκρατορικού μεγαλείου: η ιδεολογία της Ρωμαϊκής Οικουμένης (Στο απόσπασμα που ακολουθεί, ο Αγχίσης, πατέρας του Αινεία, από τον Κάτω Κόσμο προφητεύει στο γιο του το μέλλον των Ρωμαίων). Τεχνίτες με δεξιοτεχνία μεγάλη θα δώσουν ζωή στο χαλκό, άλλοι θα φτιάξουν ζωντανές μορφές από μάρμαρο, πιστεύω, θα σκεφτούν για την προέλευση του κόσμου, θα καταγράψουν την κίνηση του ουρανού και την πορεία των άστρων. Αλλά εσύ, Ρωμαίε, να θυμάσαι ότι θα κυβερνάς τους λαούς, θα βάλεις τα θεμέλια της ειρήνης, για τους ηττημένους θα φανείς μεγαλόψυχος αλλά για τους υπερόπτες εκδικητής, αυτές θα είναι οι δικές σου ασχολίες. Βιργίλιος, Αινειάδα, VI, 847-852.

Τι εννοώ;

Ο Οράτιος, μεγάλος λυρικός ποιητής, με τα ποιήματα του υμνεί το έργο του Αυγούστου.

Και τότε οι Αμερικανοί προέτασσαν την αναγκαιότητα μιας βίαιης ανατροπής του αδίστακτου καθεστώτος των Ταλιμπάν.

Άλλοι σπουδαίοι ποιητές της ίδιας εποχής ήταν ο Οβίδιος, ο Τίβουλλος και ο Προπέρτιος.

Δύο χρόνια μετά την εκδίωξη των φονταμενταλιστών δεν έχει λυθεί κανένα δομικό πρόβλημα στο Αφγανιστάν.

Στον πεζό λόγο διακρίθηκε ο Τίτος Λίβιος, ο οποίος στην ιστοριογραφία του αναφέρεται στην ανοδική πορεία της Ρώμης από την ίδρυση της μέχρι και την εποχή του Αυγούστου.

Το κράτος τούτο δεν έχει κεντρική πολιτική εξουσία και διαβρώνεται ακόμη από τις διαμάχες και τις δολοφονίες των τοπικών πολεμαρχών.

Την εποχή του Αυγούστου καλλιεργήθηκαν και οι τέχνες.

Οι υποσχέσεις των Αμερικανών για οικονομική ανόρθωση δεν τηρήθηκαν.

Οι Ρωμαίοι διακρίθηκαν κυρίως στην αρχιτεκτονική.

Επομένως, μια βάναυση αποικιοκρατική παραμονή των Αμερικανών στη Βαγδάτη μάλλον θα εκκολάψει την πολιτική αναρχία.

Τα πρότυπα βέβαια των κτισμάτων τα υιοθέτησαν από τους Έλληνες, από τους οποίους παρέλαβαν τους κίονες, τα χαρακτηριστικά των ρυθμών - δωρικού, ιωνικού, κορινθιακού - και την αετωματική επίστεψη.

Επιπλέον, οι ΗΠΑ κάνουν προφανώς ένα λογικό άλμα.

Οι ίδιοι χρησιμοποίησαν τα τόξα και το θόλο για τη στήριξη και τη στέγαση των οικοδομημάτων τους.

Παρομοιάζουν το Ιράκ με την ηττημένη Ιαπωνία μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Η γλυπτική και η ζωγραφική καλλιεργήθηκαν ιδιαίτερα από Έλληνες καλλιτέχνες που εργάζονταν στη Ρώμη και σ' άλλες μεγάλες πόλεις της Ιταλίας.

Όμως η Ιαπωνία είχε μια παραδοσιακή αστική τάξη, που της επέτρεπε να αφομοιώνει δημοκρατικές μεταρρυθμίσεις (όπως η ισότητα των πολιτών απέναντι στον νόμο κ.λπ.).

Ο ίδιος ο Αύγουστος φρόντισε για τον εξωραϊσμό της Ρώμης με την οικοδόμηση λαμπρών μνημείων, όπως ήταν η αγορά, το Πάνθεον - κολοσσιαίος ναός κυκλικού σχήματος - αμφιθέατρα, μεγάλες θέρμες, ο βωμός της Ειρήνης και άλλα.

Αντίθετα, το σημερινό Ιράκ είναι μια μεγάλη χώρα που επηρεάζεται αφόρητα από φυλετικές και θρησκευτικές διαιρέσεις και από τάσεις περιφερειακής αυτονόμησης. Είναι μια "ανώμαλη" οικονομία που μαστίζεται από τη διαφθορά, και δεν έχει γνωρίσει ποτέ τη λειτουργία της αγοράς. Έτσι, είναι χαρακτηριστικό ότι 16.000.000 άτομα εφοδιάζονται τα βασικά αγαθά (ζάχαρη, αλεύρι κ.λπ.) σε μηνιαία βάση από την ίδια την ιρακινή κυβέρνηση! Κάτω απ' αυτές τις συνθήκες είναι δυνατόν να ευδοκιμήσει ποτέ το αμερικανικό πρότυπο δημοκρατίας;

Επιπρόσθετα, όπως ορθά σημειώνει ο Κάπλαν (Η επερχόμενη αναρχία, 2000), η εισαγωγή του δυτικού μοντέλου της αγοράς προϋποθέτει μια οικονομική ανάπτυξη, γιατί διαφορετικά ένα τέτοιο μεταβατικό καθεστώς μπορεί να εξελιχθεί σε σκληρότερη τυραννία, όπως έγινε με το Σουδάν το 1985.

Ακόμη, υπάρχει το ενδεχόμενο μια παρατεταμένη αποικιακή παραμονή των αμερικαFνικών δυνάμεων στο Ιράκ, να τελειώσει με μία αντιαμερικανική ιντιφάντα, που θα πυροδοτήσει ευρύτερα ένα μεγαλύτερο κύμα ακραίας ισλαμιστικής τρομοκρατίας σε όλο τον κόσμο. Αυτό θα είναι ολέθριο!

Ποιο είναι το συμπέρασμα απ' όλα αυτά; ΟΙ ΗΠΑ πλασάρουν εντελώς τυχοδιωκτικά την ιδέα της ανατροπής του τυραννικού καθεστώτος του Χουσεΐν. Πρέπει, λοιπόν, να μην εφησυχάζουμε απέναντι στο ενδεχόμενο του πολέμου. Τα αντιπολεμικά συλλαλητήρια έδειξαν τον δρόμο και δεν πρέπει να ξεγελιόμαστε "Απεργάζονται σφαγές κι αυτό το λένε ειρήνη" (Τάκιτος).