Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( εμεινε πρωτη η πορτο :: 22/1/2006 19:47:14) 

ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ

ΓΝΩΜΗ

Ο πολιτισμός.

ΕΜΕΙΝΕ ΠΡΩΤΗ Η ΠΟΡΤΟ

Ανακάτεψε την τράπουλα

Μετά την πτώση των μυκηναϊκών ανακτόρων, η δύσκολη γραμμική Β' γραφή, την οποία γνώριζαν να χρησιμοποιούν λίγοι γραφείς, λησμονήθηκε.

Ενα αυτογκόλ αρκεί

ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΗΣ

Για τρεις περίπου αιώνες οι Έλληνες δε χρησιμοποίησαν γραφή.

Ένα αυτογκόλ ήταν αρκετό να χαρίσει στην Πόρτο την ελάχιστη νίκη (1-0) επί της νεοφώτιστης Ναβάλ και να τη διατηρήσει στην κορυφή της πορτογαλικής λίγκας.

ΛΙΓΟ πριν από την αναχώρησή της στη Μαδρίτη, όπου αυτή την ώρα η πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 Γιάννα Αγγελοπούλου συναντάται με τον βασιλιά Χουάν Κάρλος, συνοδευόμενη από τον Χ.Α. Σάμαρανκ, ανακοίνωσε αυτό που καιρό τώρα διαδιδόταν ως φήμη:

Ωστόσο, στα τέλη του 9ου αι. π.Χ. ή στις αρχές του 8ου αι. π.Χ. επανεμφανίζεται η γραφή στον ελλαδικό χώρο.

Στο κατόπι των "δράκων", πάντως, παραμένει η πρωταθλήτρια Μπενφίκα, που πέτυχε την έβδομη(!) συνεχόμενη νίκη της με 1-3 επί της Ζιλ Βισέντε και συνεχίζει την αντεπίθεσή της, παραμένοντας σε απόσταση βολής (-3). Χρεώνοντας σε ορισμένα στελέχη "λάθη τακτικής", που άλλοι φρόντιζαν να βγουν προς τα έξω ως "λάθη ασχέτων", η πρόεδρος αποφάσισε να ανακατέψει την τράπουλα χωρίς ουσιαστικές αλλαγές, παρά μόνον ηθικού περιεχομένου.

Τα σύμβολα της γραφής δεν αποδίδουν πλέον συλλαβές αλλά φθόγγους.

Αντίθετα, βαθμούς έχασαν και οι τρεις διεκδικητές της 3ης προνομιούχου θέσης: οι Μπράγκα, Νασιονάλ και Σπόρτιγκ έμειναν όλες στην ισοπαλία και οι μεταξύ τους διαφορές αναλλοίωτες…

Δηλαδή τα ίδια πρόσωπα με περισσότερες αρμοδιότητες, που μέχρι σήμερα είχαν δοθεί στον Μάρτον Σίμιτσεκ.

Η ελληνική αλφαβητική γραφή προέκυψε κατά τρόπο αφομοιωτικό από το φοινικικό αλφάβητο.

Η 19η αγωνιστική: Γκιμαράες - Ρίο Άβε 1-1 (46' Σαγκανόφσκι - 13' Γκαούτσο), Πάσος Φερέιρα - Σετούμπαλ 1-2 (54' Ρόνι - 21' Μπίνιο, 44' Ριμπέιρο), Ακαντέμικα - Νασιονάλ 0-0, Μποαβίστα - Αμαντόρα 2-1 (2' Ρικάρντο, 57' Μανέλ - 54' Σανταμαρία), Σπόρτιγκ - Μαρίτιμο 1-1 (7' Ρομανιόλι - 43' Φαέλ), Πόρτο - Ναβάλ 1-0 (31' αυτ. Φερνάντο), Ζιλ Βισέντε - Μπενφίκα 1-3 (10' πέν. Ναντίνιο - 16' πέν. Σιμάο, 34' Τζεοβάνι, 56' αυτ. Μάρκος Αντόνιο), Πεναφιέλ - Μπράγκα 0-0.

Ο τελευταίος, έχοντας πολλές αρμοδιότητες, ήταν λογικό να μην μπορεί να παρακολουθεί από κοντά τις εξελίξεις.

Οι Έλληνες προσάρμοσαν τα σύμβολα στις φωνητικές αξίες της ελληνικής γλώσσας και επιπλέον πρόσθεσαν τα φωνήεντα που έλειπαν από το φοινικικό αλφάβητο.

Σήμερα: Ουνιάο Λεϊρία - Μπελενένσες.

Ουδείς όμως μπορεί να του αρνηθεί γνώση του αντικειμένου και κυρίως εργατικότητα.

Έτσι έγιναν οι δημιουργοί του πρώτου πραγματικού αλφαβήτου.

Η βαθμολογία: Πόρτο 43, Μπενφίκα 40, Μπράγκα 36, Νασιονάλ 36, Σπόρτιγκ 34, Σετούμπαλ 33.

Οι εσωτερικές αλλαγές αφορούν ένα συνολικό "διευθυντήριο", το οποίο θα αποκαλείται "διοίκησης έργου για την προετοιμασία των Αγώνων".

Μεγάλος κρατήρας (υψ. 1,23 μ.) που τον τοποθετούσαν ως «σήμα» πάνω στον τάφο. Έχει ως θέματα διακόσμησης την «πρόθεση» και την «εκφορά» τον νεκρού, τα οποία αποδίδονται με τη γεωμετρική τεχνοτροπία. (Αθήνα, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο)

Θα αποτελείται από τους κ.κ. Σίμιτσεκ, Καπράλο, Μπέη, Μπώλο, Ασημακόπουλο, Παπαγεωργίου, Πυργιώτη, με ανάλογες των προηγουμένων αρμοδιότητές τους.

Λεπτομέρεια από την οινοχόη του Διπύλου που φέρει χαραγμένη μία από τις αρχαιότερες ελληνικές επιγραφές (τρίτο τέταρτο τον 8ον αι. π.Χ.).

Ο Γιάννης Σπανουδάκης ανέλαβε όλο το εταιρικό της διοίκησης του οργανισμού "Αθήνα 2004", ενώ διατηρεί και τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου.

Την ομηρική εποχή δημιουργήθηκαν τα πρώτα ιερά, τα οποία σταδιακά απόκτησαν πανελλήνιο χαρακτήρα.

Προσωπική μας εκτίμηση είναι ότι μπορεί το νέο σχήμα να θεωρείται ευέλικτο, αφού οι ευθύνες θα αντιστοιχούν κατ' αναλογία στον καθένα και όχι στον Μάρτον Σίμιτσεκ εξ ολοκλήρου, εντούτοις τα ερωτηματικά παραμένουν:

Παράλληλα με τις τοπικές λατρείες παγιώθηκαν οι θρησκευτικές αντιλήψεις που συγκρότησαν το ολυμπιακό δωδεκάθεο.

Δεν είναι ευθύνη της Οργανωτικής Επιτροπής το γεγονός ότι έχουμε καθυστερήσεις στα έργα;

Στα πολιτιστικά επιτεύγματα της περιόδου περιλαμβάνονται η προφορική διαμόρφωση της πρώτης ελληνικής ποίησης, της επικής ποίησης, και τα έργα της τέχνης, κυρίως της κεραμικής και της μικροτεχνίας.

Ούτε, φυσικά, το τεράστιο κόστος τους;

Από τη μυκηναϊκή ήδη εποχή πρέπει στον ελλαδικό χώρο να είχαν δημιουργηθεί τραγούδια με ηρωικό περιεχόμενο.

Πολλά περισσότερα, ασφαλώς, θα μπορούσαν να είχαν γίνει στην Οργανωτική Επιτροπή.

Τα τραγούδια αυτά φαίνεται ότι αποτέλεσαν το υπόβαθρο, το οποίο αργότερα οι Έλληνες των αποικιών της Μ. Ασίας χρησιμοποίησαν για να συγκροτήσουν γύρω από δύο διαφορετικά θέματα τα ομηρικά έπη.

Αλλά κι εκείνα που έγιναν, ελάχιστα φάνηκαν.

Το περιεχόμενο των τραγουδιών ήταν γνωστό στους ποιητές των ομηρικών χρόνων, τους ραψωδούς, οι οποίοι το τραγουδούσαν προσθέτοντας πολλές φορές καινούργια στοιχεία για να διασκεδάσουν το λαό στα πανηγύρια ή τους ευγενείς στα μέγαρα τους.

Πιθανότατα για να μη δυσαρεστήσουν και να μη γίνουν στόχος υπουργών και αντιπάλων.

Η παράδοση θέλει ως δημιουργό των δύο επών τον Όμηρο, ο οποίος κατά πάσα πιθανότητα συνέθεσε την Ιλιάδα στην πρωταρχική της μορφή στα μέσα περίπου του 8ου αι. π.Χ.

Η πρόεδρος αποφάσισε να κινητοποιήσει τις δυνάμεις των ανθρώπων της.

Η σύνθεση της Οδύσσειας τοποθετείται στα τέλη του 8ου αι. π.Χ. ή στις αρχές του 7ου αι. π.Χ. Η τέχνη των ομηρικών χρόνων ονομάστηκε συμβατικά από τους ερευνητές γεωμετρική. Η ίδια ονομασία χρησιμοποιείται πολλές φορές για να χαρακτηρίσει την ίδια την εποχή, εξαιτίας των γεωμετρικών σχεδίων που κυριάρχησαν στη διακόσμηση των αγγείων αλλά και στην κατασκευή των έργων της μικροτεχνίας.

Χάλκινος λεβητοειδής τρίποδας (τέλη 8ου αι. π.Χ.). Ήταν αφιέρωμα πιστού στο ιερό της Ολυμπίας, το οποίο είχε εξελιχθεί σε χώρο πανελλήνιας λατρείας. (Μουσείο Ολυμπίας)

Πήλινο ομοίωμα ναού, αφιέρωμα στο Ηραίο του Άργους (8ος αι. π.Χ.). Μας διευκολύνει να σχηματίσουμε μια ασφαλή εικόνα για τις αρχαιότερες ναϊκές κατασκευές του ελληνικού χώρου. (Αθήνα, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο)