Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( ο κακιουσης ενιωθε αβολα και ο ζντοβτς πηρε μαθημα :: 8/1/2006 23:36:45) 

Την ήττα γνώρισε στο ντεμπούτο του ο Γιούρι Ζντοβτς και μάλιστα από τον κολλητό του, Λευτέρη Κακιούση. ΔΙΚΤΥΟ

6.4 Ο πολιτισμός

Ο ΚΑΚΙΟΥΣΗΣ ΕΝΙΩΘΕ ΑΒΟΛΑ ΚΑΙ Ο ΖΝΤΟΒΤΣ ΠΗΡΕ ΜΑΘΗΜΑ

"Όνειρο" θεατρικό…

Η θρησκεία.

Μάθημα στον κολλητό

Ε.Δ.Χ.

Το κυριότερο στοιχείο που προσδιόρισε το χαρακτήρα του περσικού πολιτισμού ήταν η θρησκεία.

Ο Λευτέρης Κακιούσης αισθάνθηκε περίεργα αντιμετωπίζοντας τη μεγάλη του αγάπη, τον Ηρακλή αλλά και τον πολύ καλό του φίλο Γιούρι Ζντοβτς.

Μίμης Κουγιουμτζής

Διαμορφωτής της ήταν ένα ιστορικό πρόσωπο, ο Ζαρατούστρα ή Ζωροάστρης (ζωροαστρισμός).

Για τον Σλοβένο τεχνικό πάντως, η ήττα των «κυανόλευκων» θα πρέπει χρησιμεύσει ως μάθημα για τη συνέχεια Όταν ο στίχος "Ονειρεύτηκα όνειρο μεγάλο" του Κάρολου Κουν, από το μεγάλο του ποίημα "Καημός", έδωσε την ιδέα στον Μίμη Κουγιουμτζή για τη δημιουργία ενός καινούργιου θεατρικού έργου, κανείς δεν αδιαφόρησε.

Το περιεχόμενο της είχε ηθική βάση.

Ολόκληρη την εβδομάδα ο Κακιούσης έλεγε πως τα συναισθήματά του ήταν παράξενα με την ιδέα και μόνο πως θα τεθεί αντιμέτωπος με τον Ηρακλή για πρώτη φορά σαν προπονητής .

Εξήντα χρόνια μετά την ίδρυση του μοναδικού θεατρικού ιδιωτικού θεσμού της χώρας μας, του Θεάτρου Τέχνης, ορισμένοι από τους πιο σημαντικούς θεατρικούς συγγραφείς μας, που έργα τους αναδείχτηκαν στο "μαγικό υπόγειο", ανταποκρίθηκαν με προθυμία και ταχύτητα στο κάλεσμα μιας νέας δημιουργίας, με θέμα το "Όνειρο".

Πρόβαλλε την ιδέα ότι ο κόσμος κυριαρχείται από τη διαμάχη ανάμεσα στο καλό και το κακό και την επικράτηση πότε του ενός και πότε του άλλου.

Αυτό αποδείχθηκε και στην πράξη.

Το Θέατρο Τέχνης προσκαλεί και προκαλεί και πάλι τους σύγχρονους, καταξιωμένους και νεώτερους δραματουργούς.

Υποχρέωση του ανθρώπου είναι να συμβάλλει στην επικράτηση του καλού·

«Αισθανόμουν λίγο περίεργα, καθώς βρισκόμουν απέναντι στην ομάδα που υπηρέτησα για χρόνια, αλλά και απέναντι σε έναν καλό φίλο όπως είναι ο Γιούρι.

Μέσα σε λίγους μήνες, ο Ιάκωβος Καμπανέλλης, η Λούλα Αναγνωστάκη, ο Γιώργος Σκούρτης, ο Μήτσος Ευθυμιάδης, ο Νάνος Βαλαωρίτης, ο Κώστας Μουρσελάς, ο Μάριος Ποντίκας, η Μαρία Λαϊνά, ο Πάρις Τακόπουλος, ο Γιάννης Χρυσούλης και ο Αντώνης Σιμιτζής κατέθεσαν μικρά μονόπρακτα.

γι' αυτό θα πρέπει να καταπολεμήσει το ψεύδος και να είναι αγνός.

Ίσως κι από αυτό το γεγονός να επηρεάστηκε η ομάδα και για αυτό μπήκαμε τόσο χαλαρά στο παιχνίδι», τόνισε ο προπονητής της ΑΕΚ και συνέχισε λέγοντας.

Στην πρόσκληση του Μίμη Κουγιουτζή, που αφορούσε και την καινούργια φουρνιά πρωτοεμφανιζόμενων συγγραφέων, ανταποκρίθηκαν δεκάδες.

Ο τρόπος της λατρείας ήταν απλός και δεν περιελάμβανε ναούς και είδωλα.

«Στο δεύτερο ημίχρονο διορθωθήκαμε και παίζοντας σκληρή άμυνα καταφέραμε να κερδίσουμε.

Από τις 52 προτάσεις έργων, τα οποία κατατέθηκαν στον πρωτότυπο διαγωνισμό που προκήρυξε το Θέατρο Τέχνης, επελέγησαν τέσσερις, της Μαριάννας Κάλμπαρη, του Ανδρέα Βάλαρη, του Νίκου Ράμου και του Ανδρέα Φλουράκη.

Οι Πέρσες λάτρευαν το θεό του Καλού και του φωτός σε βωμούς πάνω στις κορυφές των βουνών, όπου οι ιερείς τους άναβαν φωτιές.

Θέλω να ευχηθώ στον Γιούρι κουράγιο κι ελπίζω ο Ηρακλής να πετύχει το στόχο του και να παραμείνει στην κατηγορία».

…σε 15 ταχυδράματα

Φαίνεται πως έχουμε να κάνουμε με μια μορφή πυρολατρίας.

ΤΟ ΝΤΕΜΠΟΥΤΟ του Γιούρι Ζντοβτς στον πάγκο του Ηρακλή δεν στέφθηκε με επιτυχία. Δεκαπέντε ταχυδράματα, που το καθένα δεν ξεπερνάει τα 15 λεπτά, συγκεντρώθηκαν για να δημιουργήσουν τη σπονδυλωτή παράσταση με τίτλο "Ονειρεύτηκα όνειρο μεγάλο", η οποία θα είναι αφιερωμένη στα 60 χρόνια λειτουργίας του Θεάτρου Τέχνης.

Η θρησκεία τους, πάντως, διακρίνεται από τις θρησκείες των άλλων ανατολικών λαών, γιατί είχε ηθικό περιεχόμενο.

Ο Σλοβένος δεν έκρυψε την απογοήτευσή του για την ήττα των «κυανόλευκων», η οποία θα πρέπει να γίνει μάθημα στους παίκτες του. Μια παράσταση πολυφωνική, πλούσια σε νοήματα, με διαφορετικές γραφές και φόρμες, ετοιμάζεται για να προβάλει τη φιλοσοφία και την προοπτική του σύγχρονου ανθρώπου που ονειρεύεται.

Η γραφή.

«Αν δεν πίστευα ότι ο Ηρακλής θα σωθεί δεν θα ερχόμουν. Η προοπτική του Μίμη Κουγιουμτζή είναι να οργανώσει μια παράσταση στο ύφος του μουσικού θεάματος, όπου μουσικές γέφυρες και πρωτότυπα τραγούδια θα συνδέουν σαν κρίκοι τα κείμενα.

Οι Πέρσες υιοθέτησαν τη σφηνοειδή γραφή από τους Ασσύριους αλλά την απλοποίησαν μειώνοντας κατά πολύ τον αριθμό των συμβόλων της.

Είμαι πάντως απογοητευμένος γιατί ήρθαμε να κερδίσουμε, αλλά τελικά χάσαμε άσχημα. Περιμένουμε με αδημονία την πρεμιέρα, που υπολογίζεται την άνοιξη στο Θέατρο Τέχνης της οδού Φρυνίχου, στην Πλάκα.

Τα κείμενα τους ήταν κυρίως διατάγματα του Μεγάλου Βασιλιά που είχαν μεταφραστεί στις γλώσσες των λαών της αυτοκρατορίας για να είναι κατανοητά σε όλους τους υπηκόους.

Πρέπει να μάθουμε από αυτό το παιχνίδι».

Κυονόκρανο με την μορφή ταύρου από το ανάκτορο της Περσέπολης (5ος αι. π.Χ.)

Ο ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΒΕΛΑΣ υποστήριξε ότι:

Οι τέχνες.

«Έχουμε κάνει μια καινούργια αρχή με τον Γιούρι Ζντοβτς.

Οι Πέρσες πριν από την εποχή του

Παίζουμε με την πλάτη στον τοίχο, αλλά πρέπει να το συνηθίσουμε γιατί έτσι θα είναι όλη τη σεζόν.

Κύρου ήταν γεωργοί η νομάδες βοσκοί.

Έχουμε αλλάξει φιλοσοφία, αλλά δεν είχαμε αρκετό χρόνο με τον νέο προπονητή».

Δεν είχαν δημιουργήσει εθνική τέχνη, εμπνευσμένη από τις παραδόσεις τους.

ΕΝΑΣ άλλος πρώην «κυανόλευκος» ο Παντελής Παπαϊωακείμ σχολίασε για τον χθεσινό αγώνα:

Η τέχνη που διαμόρφωσαν σταδιακά εξυπηρέτησε τις ανάγκες των ανακτόρων, γι' αυτό διέθετε στοιχεία βαβυλωνιακά, ασσυριακά, αιγυπτιακά αλλά και χεττιτικά.

«Αν και ξέραμε ότι ο Ηρακλής θα κυνηγήσει τη νίκη, μπήκαμε αδικαιολόγητα χαλαρά και δώσαμε δικαίωμα.

Δεν έλειπαν βέβαια και τα στοιχεία τα εμπνευσμένα από την περσική θρησκεία.

Μετά πιέσαμε σε όλο το γήπεδο και χτίσαμε τη διαφορά, που μας έδωσε τη νίκη».

Τα μεγάλα ανακτορικά κέντρα, όπως τα Σούσα και η Περσέπολη, μέσα από τα ερείπια τους δίνουν την εικόνα του πλούτου και του μεγαλείου. Διαρθρώνονταν σε διαφορετικά επίπεδα, που επικοινωνούσαν μεταξύ τους με σκάλες μεγάλες και επιβλητικές. Πύλες οδηγούσαν σε αυτά, διακοσμημένες με φτερωτούς ταύρους που είχαν ανθρώπινο κεφάλι. Οι τοίχοι των ανακτόρων είχαν επένδυση με επισμαλτωμένα τούβλα και παρουσίαζαν πολεμιστές, ζώα και μορφές φανταστικές. Η αρχιτεκτονική και η διακόσμηση των περσικών ανακτόρων είχε μνημειακό χαρακτήρα.