Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διεθνή :: Χρονογράφημα

( τέσσερις χιλιάδες τετρακόσιοι :: 10/1/2006 18:21:54) 

Τέσσερις χιλιάδες τετρακόσιοι

ΑΛΜΠΕΡΤΣΕΝ

2. Βυζαντινή Γραμματεία

ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

"Έφυγε" σε ηλικία 46 ετών

Όροι-κλειδιά της ενότητας

Γράφει ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΣΙΑΣ

Ο Νορβηγός Ρόγκερ Άλμπερτσεν, η παλιά δόξα του Ολυμπιακού στη δεκαετία του '80, έσβησε σε ηλικία 46 ετών νικημένος από τον καρκίνο. Θρησκευτική ποίηση, θεολογική γραμματεία, λόγια κοσμική γραμματεία, Ελληνική Ανθολογία, ακριτικά τραγούδια, δημώδης λογοτεχνία, ιστοριογραφία-χρονογραφία, φιλοσοφία

Ο Άλμπερτσεν πέθανε στη Γερμανία (ο καρκίνος είχε χτυπήσει το συκώτι και το έντερο), στα χέρια του επιστήθιου φίλου του Αρνέ Ντόκεν.

Η ελληνική γλώσσα της Βυζαντινής Γραμματείας, δηλαδή του συνόλου των γραπτών μνημείων της βυζαντινής περιόδου, εμφανίζεται με τρεις μορφές: τη δημώδη, την αττική και την αττικίζουσα. Τέσσερις χιλιάδες τετρακόσιοι.

Η σορός του θα μεταφερθεί στην πατρίδα του και η κηδεία του θα γίνει την ερχόμενη Τρίτη.

Οι περισσότεροι λόγιοι συγγραφείς γράφουν στην αττικίζουσα γλώσσα, δηλ. δε χρησιμοποιούν ακριβώς την αττική διάλεκτο αλλά τη μιμούνται, ενώ από το 12ο αιώνα αναπτύσσεται παράλληλα η δημώδης λογοτεχνία, που γράφεται σε λαϊκή ή λαϊκότροπη γλώσσα. Ένα απλό νούμερο. Ο Άλμπερτσεν γεννήθηκε στο Τίσενταλ στις 15 Μαρτίου 1957 και ήταν πατέρας δύο παιδιών. Ενδεικτικό όμως του πολιτισμού μας. Ξεκίνησε την καριέρα του στην Όντα. Γιατί όταν τέσσερις χιλιάδες τετρακόσιοι οδηγοί στάθμευσαν, το χρόνο που πέρασε, τα αυτοκίνητά τους παράνομα στα σημεία που έχουν ορισθεί για την πρόσβαση και τη διευκόλυνση της κίνησης ατόμων με ειδικές ανάγκες, τότε το επίπεδο του πολιτισμού μας είναι στο σημείο μηδέν. Αγωνίστηκε στη Φέρενορντ, τη Ντεν Χάαγκ και στη συνέχεια στη βελγική Βίντεσλαγκ. Από τα στοιχεία προκύπτει ότι από τις προαναφερόμενες περιπτώσεις σε 2.743 αφαιρέθηκαν οι πινακίδες κυκλοφορίας ή οι άδειες κυκλοφορίας ή τα διπλώματα οδήγησης. Το 1985 επέστρεψε στη Νορβηγία και έπαιξε για δύο χρόνια στη Ρόζενμποργκ. Ευλόγως τίθεται το ερώτημα:

Τον Δεκέμβριο του 1982 πήρε μεταγραφή για τον Ολυμπιακό.

Στις υπόλοιπες των περιπτώσεων, γιατί δεν επιβλήθηκαν αντίστοιχες αυστηρές, ποινές και τη γλίτωσαν προφανώς με μια κλήση;

Έκανε ντεμπούτο στις 12 Δεκεμβρίου 1982 στον αγώνα του Ολυμπιακού με τον Πανσερραϊκό (2-0). Το ζήτημα δεν είναι αυτό. Στους "ερυθρόλευκους" αγωνίστηκε τρεις περιόδους (1982-1985). Το ζήτημα έγκειται στην αναισθησία που διακρίνει χιλιάδες συμπολιτών μας (εύκολα συμπεραίνουμε ότι στις 4.400 περιπτώσεις που καταγράφηκαν αντιστοιχούν πολλαπλάσιες, οι οποίες δεν υπέπεσαν ποτέ στην αντίληψη των αρμοδίων οργάνων της πολιτείας), οι οποίοι, χωρίς να υπολογίσουν ότι τριγύρω υπάρχουν συνάνθρωποι που λόγω ειδικών αναγκών πρέπει, χωρίς δεύτερη κουβέντα, να έχουν άμεση πρόσβαση στις ράμπες ή σε όποια άλλα σημεία έχουν ορισθεί, καταλαμβάνουν τους χώρους αυτούς με το έτσι θέλω. Την πρώτη σεζόν έπαιξε σε 20 ματς, τη δεύτερη σε 23 (πέτυχε τρία γκολ) και την τρίτη σε 22 παιχνίδια (ένα γκολ).

Ζήτημα που επίσης πρέπει να διερευνηθεί είναι ποιες αιτίες οδήγησαν τους συμπολίτες μας (προφανώς κάποιες φορές ίσως κι εμάς τους ίδιους) να παρκάρουμε εκεί που δεν πρέπει. Οι αιτίες πρέπει να αναζητηθούν στο κυκλοφοριακό πανδαιμόνιο που έχουμε δημιουργήσει (πολίτες και πολιτεία) στην πόλη αυτή, η οποία, εν αγνοία της, τείνει να μεταβληθεί σε πόλη που ταλαιπωρεί τους κατοίκους της εξαιτίας βέβαια της δικής τους στενοκεφαλιάς.

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα η "Μ" το κατέγραψε πολλάκις. Πρόσφατη είναι η έρευνα που εντόπισε τους κόμβους, στους οποίες χιλιάδες πολιτών καθημερινά χάνουν ώρες και υποβάλλουν το νευρικό τους σύστημα σε απίστευτη ταλαιπωρία. Προέκυψε επίσης πως μελέτες για την επίλυση ή έστω τη μερική αντιμετώπιση του προβλήματος αραχνιάζουν στα συρτάρια δημοσίων υπηρεσιών. Προέκυψε κυρίως η αναγκαιότητα διαλόγου, από τον οποίο πρέπει να προκύψει το κυκλοφοριακό μοντέλο των επόμενων δεκαετιών, με βάση τις ανάγκες που πρόκειται να δημιουργηθούν, καθώς και η χρησιμότητα των "μεγάλων έργων" που βρίσκονται στα σκαριά. Διάλογος που, επί της ουσίας, δεν έγινε ποτέ. Αντ' αυτού προτιμήθηκαν έργα βιτρίνες, με αμφίβολη τη δυνατότητα χρηματοδότησής τους, αλλά και αμφίβολο και το βαθμό χρησιμότητάς τους προς την πόλη, αναλογικά με το κόστος που θα βαρύνει τις πλάτες των φορολογουμένων.

Κυρίως όμως προέκυψε η έλλειψη κυκλοφοριακής αγωγής. Ένα Ι.Χ. για καθέναν πολίτη. Άσκοπες μετακινήσεις και παρκάρισμα οπουδήποτε, προκειμένου να εξυπηρετηθούμε. Παντελής αδιαφορία για τα μέσα μαζικής μεταφοράς (όχι πάντα αδικαιολόγητη). Υπέρμετρος εγωισμός και πλήρης αδιαφορία για τις ανάγκες των άλλων που προκύπτει από την απίστευτη ταλαιπωρία στην οποία υποβάλλουμε τους εαυτούς μας, προκειμένου να μετακινηθούμε στην πόλη. Γιατί εκεί είναι το κλειδί. Πόσο σκεπτόμαστε τον εαυτούλη και πόσο μπορούμε να τον εντάξουμε στην κοινωνία που ζούμε;