Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( 73 μακεδονικος 80 αεκ :: 15/1/2006 20:44:32) 

73 ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ 80 ΑΕΚ

Η ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΟΥ ΟΔΗΓΟΥ ΤΗΣ ΝΤΑΛΙΚΑΣ

Ασκήσεις - Θέματα για συζήτηση

ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΣ Μπρέισι 23 4/6 2/3 5/6 5 1 36 Φίλιπς 10 - 2/5 2/8 1 6 35 Χαραλαμπίδης 2 2/2 0/1 0/1 2 2 25 Καράμπουλας 19 7/8 6/7 0/1 - 2 30 Τότσιος - - - - - - 6 Μπράουν 13 1/4 6/9 - 7 - 35 Συμεωνίδης - - - - 3 - 7 Τζακόπουλος 2 2/2 - - - - 1 Γκιζογιάννης 2 0/1 1/2 - - - 8 Καραποστόλου 2 2/2 0/1 0/2 2 1 16 Πέτρουλας - - 0/1 - - - 2 Σύνολο 73 18/25 17/29 7/18 22 12 200

"Πήγε να με προσπεράσει και ξαφνικά τον έχασα…"

1. Σήμερα ένα μεγάλο μέρος των Απομνημονευμάτων των αγωνιστών μαζί με πολλά επίσημα έγγραφα που αφορούν την Ελληνική Επανάσταση βρίσκονται στο Διαδίκτυο (Εθνικό Κέντρο Βιβλίου: http://book.culture.gr, Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού: www.snell.gr).

ΑΕΚ Χάτζατζ 4 2/4 1/6 - 6 4 23 Ρίματς 8 - 4/7 0/4 - - 24 Πελεκάνος 12 3/4 3/7 1/2 6 5 32 Τσάλμερς 9 - 3/4 1/1 2 1 17 Μαγκουνής - - - - - - 2 Καλαμπόκης 16 2/2 4/6 2/4 2 - 23 Τσιάρας - 0/2 - 0/1 - - 3 Κόπενραθ 14 5/6 3/6 1/1 9 1 35 Μπουρούσης 3 1/2 1/4 - 9 - 17 Παπαϊωακείμ 14 2/6 6/8 - 8 - 25 Σύνολο 80 15/26 25/48 5/13 42 11 200

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΝΤΟΥΡΗΣ

Αφού διαβάσετε τέτοια κείμενα να παρουσιάσετε στην τάξη σας τη σκέψη, το χαρακτήρα και το λόγο των αγωνιστών.

Το μοιραίο λεωφορείο, άμορφη μάζα σιδερικών. Από την ταχύτητα και την πτώση, οι επιβάτες δέχθηκαν πίεση 14 τόνων!

2. Το θέμα της «επιστροφής των Μουσών», στο οποίο αναφερθήκαμε μιλώντας για την Ελισάβετ Μουτζάν-Μαρτινέγκου, το συναντούμε στην ωδή του Ανδρέα Κάλβου Εις Μούσας.

Στα λάθη του οδηγού του μοιραίου λεωφορείου του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης αποδίδει και επισήμως πλέον την τραγωδία η Αστυνομία.

Να παρουσιάσετε την ωδή αυτή στην τάξη σας αναφερόμενοι στο θέμα αυτό.

Την ίδια στιγμή, άλλες δύο μαρτυρίες επιβεβαίωσαν χθες την περιγραφή του στρατιώτη Αναστάσιου Κόλλια για τις συνθήκες του δυστυχήματος που κόστισε τη ζωή δεκαπέντε ανθρώπων. Βιβλιογραφία Η μία μαρτυρία ανήκει στον οδηγό της νταλίκας την οποία επιχείρησε να προσπεράσει ο οδηγός του λεωφορείου πριν ξεκινήσει την τρελή πορεία προς τον παγωμένο Αλιάκμονα. 1. Βάρναλης, Κ. (1952). Ο οδηγός της νταλίκας, Μιχάλης Κωνσταντινόπουλος, ήταν μάλιστα ο άνθρωπος που ειδοποίησε την Αστυνομία για το δυστύχημα! Σολωμικά.

"Ήταν ανθρώπινο λάθος", δήλωσε με βεβαιότητα χθες ο γενικός αστυνομικός διευθυντής περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας υποστράτηγος Παναγιώτης Βιολιντζής μιλώντας για τα αίτια του δυστυχήματος.

Αθήνα: Κέδρος.

Παράλληλα, ο κ. Βιολιντζής σημείωσε ότι από την έρευνα προέκυψε ότι ο δρόμος την ώρα του δυστυχήματος ήταν στεγνός και το λεωφορείο δεν είχε κανένα μηχανικό πρόβλημα.

2. Γαραντούδης, Ευρ.

Τηλεφώνησε στην Αστυνομία

(2001).

Ο 45χρονος Μιχάλης Κωνσταντινόπουλος, από τη Θεσσαλονίκη, ήταν ο οδηγός της νταλίκας που προσπάθησε να προσπεράσει ο 41χρονος οδηγός του λεωφορείου.

Οι Επτανήσιοι και ο Σολωμός.

Ο ίδιος, όπως αποκαλύφθηκε χθες, ήταν αυτός που τηλεφώνησε πρώτος στην Άμεσο Δράση και ενημέρωσε για την πτώση στον Αλιάκμονα.

Όψεις μιας σύνθετης σχέσης (1820Ί950).

"Το είδα να κινείται με ταχύτητα πίσω μου και κάποια στιγμή το έχασα από τον καθρέφτη", είπε.

Αθήνα: Καστανιώτης.

Ο οδηγός της νταλίκας τηλεφώνησε χθες το πρωί στο Τμήμα Τροχαίας Κατερίνης, όταν άκουσε τους ισχυρισμούς οδηγών του ΚΤΕΛ, πως "έφραξε τον δρόμο στο λεωφορείο".

3. Δάλλας, Γ. (2002).

Στην κατάθεση που έδωσε είπε πως είδε το λεωφορείο να μπαίνει στην αριστερή λωρίδα και να αναπτύσσει ταχύτητα για να τον προσπεράσει, αλλά στη συνέχεια το έχασε και αντιλήφθηκε πως χτύπησε στο στηθαίο και έπεσε.

Σκαπτή ύλη από τα σολωμικά μεταλλεία.

"Αμέσως ειδοποίησε την Αστυνομία και λίγα μέτρα μακρύτερα σταμάτησε όταν είδε ένα περιπολικό των συνοριοφυλάκων και τους ενημέρωσε", τόνισε ο κ. Βιολιντζής.

Αθήνα: Άγρα.

Απορία προκαλεί πάντως το γεγονός ότι ο οδηγός της νταλίκας δεν σταμάτησε στον τόπο του δυστυχήματος.

4. Δημαράς, Κ.Θ. (1975).

"Λυπάμαι πολύ για τις ζωές που χάθηκαν, αλλά δεν φταίω σε τίποτα", είπε χθες.

Ιστορία της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας.

Και άλλη μαρτυρία

ΣΤ' έκδοση.

Ο δεύτερος αυτόπτης μάρτυρας που κατέθεσε χθες είναι οδηγός επιβατικού αυτοκινήτου από τον Βόλο, ο οποίος ακολουθούσε τα δύο μεγάλα οχήματα.

Αθήνα: Ίκαρος, 191-350.

"Είδα το λεωφορείο να περνάει στην αριστερή λωρίδα επιχειρώντας προσπέραση, χτύπησε στο στηθαίο και στη συνέχεια βρέθηκε στο κενό", κατέθεσε.

5. Ζώρας, Θ. Γ. (1960).

Την ίδια ώρα πάντως αδιευκρίνιστη παραμένει η τεχνική κατάσταση του μοιραίου λεωφορείου, πριν ενταχθεί στον "στόλο" του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, το 1997.

Επτανησιακά μελετήματα Α', Εισαγωγή εις την Επτανησιακήν Σχολήν - Οι εκπρόσωποι της Επτανησιακής Σχολής - Επτανησίων δοκίμια περί γλώσσης.

Παρ' ότι βεβαιώθηκε από τους πραγματογνώμονες ότι δεν αντιμετώπιζε κανένα τεχνικό πρόβλημα, η Τροχαία ερευνά την προηγούμενη χρήση του οχήματος.

Αθήνα.

Ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Παντελής Τόλιος υποστήριξε ότι είναι μοντέλο 1984-85.

6. Καλαματιανός, Γ. Ν. (χ.χ.). Σύντομη Ιστορία της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Ι' έκδοση. Αθήνα: Εστία, 50-81. 7. Κεχαγιόγλου, Γ. (επιμ.) (1999). Εισαγωγή στην ποίηση του Σολωμού. Επιλογή κριτικών κειμένων. Ηράκλειο: Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης. 8. Λορεντζάτος, Ζ. (1974). Για το Σολωμό - τη λύρα τη δίκαιη. Αθήνα: Ίκαρος. 9. Μάκριτζ, Π . (1995). Διονύσιος Σολωμός. Μετάφραση Κ. Αγγελάκη- Ρουκ. Αθήνα: Καστανιώτης. 10. Πολίτης, Λ. (1978). Ιστορία της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Αθήνα: Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, 123-199. 11. Πολίτης, Λ. (1985). Γύρω στον Σολωμό, μελέτες και άρθρα. Αθήνα: Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης. 12. Tonnet, Η. (2001). Ιστορία του Ελληνικού μυθιστορήματος. Μετάφραση Μ. Καραμάνου. Αθήνα: Πατάκης. 13. Τσαντσάνογλου, Ε. (1982). Μια λανθάνουσα ποιητική σύνθεση του Σολωμού. Αθήνα: Ερμής. 14. Vitti, Μ. (2003). Ιστορία της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Μετάφραση Μ. Ζορμπά, θεώρηση του συγγραφέα, απόδοση Ε.Ι. Μοσχονά. Αναθεωρημένη έκδοση. Αθήνα: Οδυσσέας, 145-240. 15. Χατζηγιακουμής, Εμμ. (1968). Νεοελληνικαί πηγαί του Σολωμού. Αθήνα.