Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( αεκ: προπονηθηκε ο 23χρονος επιθετικος :: 20/1/2006 19:59:06) 

Ο Παντελής Καπετάνος ήταν το κεντρικό πρόσωπο χθες στους Θρακομακεδόνες.

…ΣΤΗ "ΡΗΟΤΟSΥΝΚΥRΙΑ"

Πολιτική και φιλολογική δράση

ΑΕΚ: ΠΡΟΠΟΝΗΘΗΚΕ Ο 23ΧΡΟΝΟΣ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΣ

Έρωτας για τη Μνήμη

Ο Κοραής, που καθιερώθηκε ως λόγιος και μελετητής των κλασικών γραμμάτων, έζησε σε εποχές πολύ σημαντικές για την ευρωπαϊκή και την παγκόσμια ιστορία: η Γαλλική Επανάσταση, οι Ναπολεόντειοι πόλεμοι, η Ιερή συμμαχία, ο ρομαντισμός, αλλά και η επανάσταση της Αμερικής και οι ανασκαφές στην Καμπανιά και την Πομπηία, που αποκάλυψαν τον αρχαίο κόσμο κι έστρεψαν προς αυτόν το ενδιαφέρον του μεγάλου κοινού.

Πρώτη του Καπετάνου

Μια σειρά φωτογραφικών εκθέσεων στη Θεσσαλονίκη, στα πλαίσια της 15ης Φωτογραφικής Συγκυρίας, μας μεταφέρουν δείγματα του έρωτα της φωτογραφίας προς την αρχαιολογία, απ' όλο τον κόσμο

Στα χρόνια 1798-1805 ο Κοραής αναλαμβάνει πολιτική δράση.

Την πρώτη του προπόνηση με την ΑΕΚ έκανε χθες ο Παντελής Καπετάνος που μίλησε για τη νέα σελίδα της καριέρας του. ''Ήθελα πάρα πολύ να έρθω στην ΑΕΚ'', ήταν οι πρώτες κουβέντες του πρώην παίκτη του Ηρακλή και αναφέρθηκε στο διαδικαστικό της μεταγραφής του: ''Μέχρι να ολοκληρωθεί η μεταγραφή συναντήσαμε πολλές δυσκολίες.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΤΗΜΕΡΤΖΗ

Δημοσιεύει τα ανώνυμα πολεμικά φυλλάδια Αδελφική διδασκαλία (1798), Άσμα πολεμιστήριον (1800) και Σάλπισμα πολεμιστήριον (1801) με σκοπό να εμπνεύσει την πίστη στα γαλλικά στρατεύματα του Ναπολέοντα, στα οποία έχουν καταταγεί και πολυάριθμοι Έλληνες εθελοντές.

Με χαροποιεί όμως ιδιαίτερα το ότι η ΑΕΚ προσπάθησε πολύ σκληρά για να με εντάξει στο δυναμικό της, κάνοντας πραγματικά ό,τι περνάει από το χέρι της''.

Η μαγεία των φωτοσκιάσεων κάνει τ' αγάλματα να σαλεύουν στις εικαστικές φωτογραφίες του Βάσκο Ασκολίνι, που έκαναν σχολή. Εδώ, μαρμάρινος Ερμαφρόδιτος από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Την ίδια εποχή γράφει το Υπόμνημα για την κατάσταση του πολιτισμού στην Ελλάδα κατά το έτος 1803, μια επίσημη ανακοίνωση προς τους Γάλλους και όλη τη «φωτισμένη Ευρώπη», όπου περιγράφει την κατάσταση του ελληνισμού και κάνει έκκληση για βοήθεια.

ΕΡΩΤΗΘΕΙΣ για το ενδεχόμενο να αγωνιστεί στο πρώτο του ματς με την ΑΕΚ κόντρα στον Ηρακλή, ο Παντελής Καπετάνος απέφυγε να απαντήσει: ''Δεν θέλω να πω κάτι για αυτό.

Φωτοσυγκυρία: Ξεκίνησε πριν από 15 χρόνια με τη διοργάνωση τεσσάρων εκθέσεων - έφθασε να κάνει 49 εκθέσεις, φέτος είναι 35 - και υπολογίζεται ότι έχει πραγματοποιήσει μέχρι τώρα περί τις 400 εκθέσεις φωτογραφίας στη Θεσσαλονίκη με Έλληνες και ξένους φωτογράφους.

Παράλληλα με την πολιτική του δράση ο Κοραής μελετά την αρχαία γραμματεία και ασχολείται με εκδόσεις των κλασικών.

Θα δουλέψω και θα είμαι στη διάθεση του προπονητή μου για αυτό το ματς''.

Έπειτα από αυτή την πορεία, ο θεσμός κάνει τώρα μια στροφή που επιδιώκει να δώσει έμφαση στην ελληνική φωτογραφική δημιουργία, άνοιγμα προς τους νέους και τους σπουδαστές της, καθιέρωση μιας αμοιβαιότητας στις σχέσεις με το εξωτερικό.

Πιστεύει ότι για την εθνική αφύπνιση χρειάζεται κυρίως γλώσσα και παιδεία και ότι η διάδοση της παιδείας ήταν το καλύτερο μέσο που θα βοηθούσε τους συμπατριώτες του να νικήσουν την αμάθεια, τον πιο ύπουλο εχθρό.

Το νέο συμβόλαιο του 23χρονου επιθετικού είναι διάρκειας πέντε ετών.

Θέμα της ερχόμενης συνάντησης θα είναι η αφηγηματική φωτογραφία.

Στα κείμενα του οραματίζεται μια ανεξάρτητη Ελλάδα και πιστεύει πως η μητρική γλώσσα είναι αναφαίρετο δημοκρατικό δικαίωμα.

Η αίσια έκβαση των διαπραγματεύσεων ικανοποίησε τον Καπετάνο, καθώς έγινε πράξη η επιθυμία του να παίξει στην ΑΕΚ. Βραβείο: Καθιερώθηκε φέτος για πρώτη φορά και απονεμήθηκε στην Τρισεύγενη Άρχοντα από την Αθήνα για τη σειρά φωτογραφιών "Αυθόρμητη κίνηση".

Με την οικονομική ενίσχυση συμπατριωτών του ο Κοραής αναλαμβάνει την επιμέλεια δεκαεπτά τόμων αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων.

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως στη διάρκεια των διαπραγματεύσεων προσφέρθηκε ακόμη και να μειωθούν οι δικές του απολαβές για να αυξηθεί η προσφορά προς τον Ηρακλή και να παραχωρηθεί. Εκτός από το έπαθλο των 3.000 ευρώ, θα οργανωθεί έκθεση και θα εκδοθεί κατάλογος με το έργο της νέας φωτογράφου που μόλις αποφοίτησε από το Τμήμα Φωτογραφίας των ΤΕΙ.

Κάθε τόμος είχε προλεγόμενα σε μορφή επιστολής, όπου υπήρχαν απόψεις για την παιδεία, τα ήθη, τη γλώσσα και την πολιτική συμπεριφορά.

Οι αποδοχές του ξεκινούν τον πρώτο χρόνο από τις 200.000 ευρώ και σταδιακά θα αυξάνονται μέχρι τις 300.000 του τελευταίου χρόνου.

Αρχαιολογία: Ο Πλάτωνας είναι ο πρώτος που χρησιμοποίησε τον όρο αρχαιολογία - με την έννοια της οργανωμένης έρευνας του παρελθόντος - στον διάλογο Ιππία Μείζονα. Όπως αναφέρει στον κατάλογο ο επιμελητής της έκθεσης Γιάννης Σταθάτος, ο Ιππίας ενθουσίασε τους Σπαρτιάτες διηγούμενος διεξοδικά γενεαλογίες ηρώων και διηγήσεις της ίδρυσης αρχαίων πόλεων "περί των γενών, ω Σώκρατες, των τε ηρώων και των ανθρώπων και των κατοικίσεων ως το αρχαίον εκτίσθησαν αι πόλεις και συλλήβδην πάσης της αρχαιλογίας ήδιστα ακροώνται".

Η Τρισεύγενη Άρχοντα κέρδισε το βραβείο που καθιερώθηκε φέτος για Έλληνα φωτογράφο, με την "Αυθόρμητη κίνηση", μια σειρά φωτογραφιών που τραβήχθηκαν δείλι…

Φωτογραφία και αρχαιολογία είναι δύο μέθοδοι επανακτήσεως του παρελθόντος. Θεωρούνται πρότυπα αμεροληψίας, αλλά και οι δύο υπόκεινται στις αοριστίες της ερμηνείας. Είναι και οι δυο μέθοδοι ταξινόμησης του κόσμου. Η φωτογραφία είναι πολύτιμο εργαλείο της αρχαιολογίας ειδικά στην καταγραφή των στρωμάτων που πρόκειται να εξαφανισθούν.

Ο Ερρίκος Σλήμαν υπήρξε πρωτοπόρος στη χρήση της φωτογραφίας για τους σκοπούς της αρχαιολογίας. Όμως οι αρχαιότερες φωτογραφίες της έκθεσης είναι από τους Δελφούς. Αλησμόνητη μένει η μορφή του Αντινόου την ώρα που αναδύεται από το χώμα, το 1892 (στο Βυζαντινό Μουσείο Θεσσαλονίκης), ενώ εύγλωττο είναι και το φωτογραφικό σχόλιο του Ίαν Γουόκερ για τα "Ελγίνεια" της Θεσσαλονίκης, της "Μαγεμένες", που βρίσκονται τώρα στο Λούβρο μισοκατεστραμμένες, ενώ το πενάκι του χαράκτη που υπήρξε ο πρόγονος της φωτογραφίας πρόλαβε και τις απαθανάτισε με τα πρόσωπα άθικτα. Για τον αρχαιολογικό φωτογράφο του σήμερα Κιθ Αρνάτ το έμβλημα της εποχής μας είναι ένα μπουκάλι της Κόκα Κόλα, οι φυλακές στη Γερμανία, οι πρόχειρες εγκαταστάσεις των αστέγων. Την ίδια ώρα η Ελλάδα έχει και δίνει ακόμα δείγματα ορθόδοξης και σεμνής αρχαιολογικής φωτογράφισης - όπως είναι οι μαρμάρινες πλάκες του δαπέδου του Παρθενώνα, του Μανώλη Μαυρομμάτη, σε φυσικό μέγεθος, τοποθετημένες στο πάτωμα για να τις πατάς.

Δύο διασημότητες της φωτογραφίας στη Θεσσαλονίκη - ο Βάσκο Ασκολίνι στο Γενί Τζαμί - με τα ιδιότυπα παιχνίδια των φωτοσκιάσεων που αλλάζουν τις μορφές των μαρμάρινων αγαλμάτων - και ο Γκαμπριέλε Μπαζίλικο - στο Μορφωτικό Ίδρυμα της Εθνικής Τράπεζας - ο πρώτος που εισήγαγε στην αρχιτεκτονική αρχαιολογική φωτογραφία στοιχεία από τη σύγχρονη πραγματικότητα - όπως λ.χ. η άσφαλτος, τα καλώδια κ.ά. - που άλλοι φωτογράφοι μνημείων προσπαθούσαν επιμελώς να κρύψουν από τον θεατή, τιμώνται με ατομικές εκθέσεις.

INFO

"Photosynkyria". Οι 29 εκθέσεις της "Φωτογραφικής Συγκυρίας", έως 30 Μαρτίου, σε 22 χώρους της Θεσσαλονίκης με επίκεντρο το Μουσείο Φωτογραφίας στην Αποθήκη Α του Λιμανιού (τηλ. 2310-566.716, http: //www.photosynkyria.gr και http: //www.thmphoto.gr).