Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Σχόλιο

( ασπρόμαυρα :: 2/1/2006 21:45:52) 

ασπρόμαυρα Κάνει ψόφο ή εμείς ψοφάμε;

Η ανάπτυξη. Η λογοτεχνική παραγωγή. Ο Απόκοπος του Μπεργαδή

Η ΜΕΤΑΓΡΑΦΙΚΗ περίοδος ξεκίνησε και μέχρι τις 31 του μήνα, έχουμε να ακούσουμε αρκετά.

ΕΛΕΝΑ ΑΚΡΙΤΑ

4. Από τα λογοτεχνικά έργα της εποχής ξεχωρίζει ο Απόκοπος του Μέχρι τώρα, ο ΠΑΟΚ έχει αποκτήσει μια ντουζίνα παίκτες, αλλά προς το παρόν, πλην του Αραμπατζή, κανείς δεν εμφανίστηκε στην Τούμπα.

Ψόφος.

Μπεργαδή, ποίημα που γνώρισε μεγάλη εκδοτική επιτυχία και ήταν το πρώτο ελληνικό έργο που τυπώθηκε στη Βενετία (1519). Και πιθανότατα, με την απόκτηση του δεξιού μπακ, θα τελειώσουν και οι μεταγραφές, μια και σ' αυτήν τη φάση, τουλάχιστο, δεν συζητείται το ενδεχόμενο άλλης μεταγραφής.

Μιλάμε - ψόφος.

Ο τίτλος του Απόκοπος (= αποκαμωμένος) οφείλεται στον πρώτο του στίχο («Μιαν από κόπου νύσταξα» = κάποτε από κούραση νύσταξα) και το θέμα του είναι μια ονειρική κατάβαση του ποιητή-αφηγητή στον κάτω κόσμο, όπου ακούει δύο νέους να του μιλούν από μέρους των νεκρών.

ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ πολύ θα ήθελαν να στείλουν και τον Πετκάκη στον ΠΑΟΚ, μια και το καλοκαίρι τον χάνουν χωρίς ευρώ, επειδή τελειώνει το συμβόλαιό του. Το ένα κύμα κακοκαιρίας καπάκι μετά το άλλο.

Αντί όμως για σκοτάδι ο αφηγητής μιλά με παραστατικές περιγραφές για το φως και την άνοιξη.

Από εκεί διέρρευσε το υποτιθέμενο ενδιαφέρον του ΠΑΟΚ, αλλά στην Τούμπα διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους, ότι δεν τους ενδιαφέρει ο αμυντικός του Απόλλωνα. Τι διάολο κύμα, είναι αυτό;

Για τον ποιητή δεν υπάρχουν πληροφορίες, μόνο το επίθετο του μας είναι γνωστό.

Ειδικά τώρα, που θα έπρεπε να πληρώσουν και την ομάδα του, η οποία -θεωρούν, ότι τους έριξε στη μεταγραφή του Ηλιάδη, που τον πλήρωσαν παραπάνω απ' όσο περίμεναν. Εγώ αλλιώς το ήξερα.

Το ποίημα αγαπήθηκε πολύ και μερικοί στίχοι του τραγουδιούνταν στην Κρήτη ως μοιρολόγια.

ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΡΑΚΛΗ, που έχουν την πρόταση της ΑΕΚ για 400.000 ευρώ, διέδιδαν χθες ότι ο ΠΑΟΚ τους ζήτησε τον Παντελή Καπετάνο (επιθετικός με 9 γκολ σε 3,5 χρόνια).

Λέγαμε "το κύμα".

Είκοσι χρόνια μετά τον Απόκοπο (1539) τυπώθηκε στη Βενετία ένα άλλο έργο που είχε και αυτό μεγάλη διάδοση.

Αν είχε ο ΠΑΟΚ αυτή τη στιγμή να διαθέσει 400.000 ευρώ για μια μεταγραφή, τον 22χρονο επιθετικό του Ηρακλή θα έπαιρνε, τη στιγμή που οι ανάγκες του είναι άλλες;

Το κύμα - του κύματος - ω κύμα!

Πρόκειται για το Γαδάρου, λύκου και αλουπούς διήγησις χαρίεις (= ωραία), ή, όπως την έλεγε ο λαός, «Η Φυλλάδα του Γαϊδάρου».

ΣΤΟΝ ΠΑΟΚ το πήραν απόφαση και πλέον συνεργάζονται μόνο με ένα γραφείο μάνατζερ για τις μεταγραφές.

Κάτι που έρχεται και φεύγει.

Το έργο ανάγεται στο πολύ αγαπητό είδος των διηγήσεων για τα ζώα και είχε πρότυπο του, όπως είδαμε, το Συναξάριον του τιμημένου γαδάρου.

Οι προτάσεις όλων των υπολοίπων πηγαίνουν όπως έρχονται (όσες καταφέρνουν να φτάσουν) στον κάλαθο των αχρήστων.

Αυτό, μάτια μου, δεν είναι κύμα.

Ο ποιητής διασκεύασε το πρότυπο του σε ομοιοκατάληκτους στίχους που ήταν η μόδα της εποχής.

Να σκεφτεί κανείς ότι ακόμη και κάποιον που θεωρείται ειδικός στην Τσεχία, τον παρέκαμψαν και προσπαθούν να φέρουν παίκτη, μέσω άλλου, που προφανώς δεν έχει ξανακάνει δουλειές εκεί.

Αυτό είναι δημόσιος υπάλληλος.

Τα έργα αυτά ανήκουν στο πρώτο μισό του 16ου αιώνα.

ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΗ η προτίμηση σ' έναν συγκεκριμένο γραφείο, από το οποίο μάλιστα έχουν και (δικαιολογημένα) παράπονα γιατί αρκετές φορές, παίκτες του έχουν προκαλέσει αναταραχή με διάφορους τρόπους στην ομάδα;

Μόνιμος.

Στο δεύτερο μισό στην Κρήτη κορυφώνεται η λογοτεχνική ακμή που θα διαρκέσει ως το 1669, χρονιά που το νησί θα περάσει στην τουρκική κατάκτηση.

Αυτή είναι, πραγματικά, μια πολύ καλή ερώτηση.

Καρφωμένος στην καρέκλα.

Η απάντηση είναι δύσκολη…

Δεν ξεκουνάει με τίποτα.

Ψόφος. Θα μου πεις, ρίξε κάτι επάνω σου. Μια κουβέντα είναι αυτή. Έτσι είπανε και στην κυρία από την Τήνο. "Ρίξε κάτι επάνω σου" και παραλίγο να ρίξει πάνω της το σπίτι της. Βούλιαξε αυτό τώρα. Χάθηκε. Άνοιξε η γη των Κυκλάδων και το κατάπιε.

Για να ανοίξω το γραμματοκιβώτιο, ντύθηκα ηρωικό τέκνο της Πίνδου. Τι χλαίνες, τι μπατανίες, τι πατατούκες, τι πώς τα λένε όλα αυτά τα αξεσουάρ. Και πάλι το κρυοπάγημα δεν το απέφυγα. Το δεξί μου πόδι δεν το νιώθω. Δεν το καταλαβαίνω. Ούτε αυτό με καταλαβαίνει. Μας χαρακτηρίζει μια έλλειψη επικοινωνίας. Μια συναισθηματική άβυσσος. Πρώτη φορά άνθρωπος θα πάρει συναινετικό με το δεξί του πόδι.

Ωραία περνάμε. Ή κύμα κακοκαιρίας ή κύμα καύσωνος. Έλεγα στον γιο μου για τις σεζόν τις ντεμί. Φθινόπωρο. Άνοιξη. Με κοίταζε σαν να είμαι μια τρελή. Άγνωστες έννοιες αυτές για ένα δεκάχρονο παιδί. Πρωτάκουστες. Αρχαίες. "Φθινόπωρο". "Άνοιξη". "Μνα". "Σάρισα". "Πάραλος". Αφού η δική μας γενιά κατέστρεψε τον πλανήτη, η δική τους τι να καταλάβει, η έρμη; Έτσι τα βρήκε - εκείνη θα τα αλλάξει;

Ψόφος. Κι όχι τίποτα άλλο - φοβάμαι μην κρυολογήσω. Έτσι όπως καταντήσαμε, ούτε να αρρωστήσουμε δεν έχουμε δικαίωμα. Παλιά έριχνε και μια γριπούλα ο εργαζόμενος. Έπεφτε και στο πρώτο τυχόν κρεβάτι με τις ασπιρινούλες του και τα χαμομηλάκια του. Χτυπούσε μια άδεια και δεν έσταζε η ουρά του γαϊδάρου. Τώρα, έτσι κι αρρωστήσεις, σε πιάνουν ενοχές. Όλοι σε κοιτάνε με μισό μάτι. Ότι το διαπράττεις το κακούργημα εσύ τώρα: κλέβεις, ληστεύεις, σκοτώνεις. Άσε που δεν το λένε πια "κρύωμα". Άσε που το λένε "ίωση". (Άσε που δεν έχει καταλάβει τον λόγο).

Ψόφος. Και τα δελτία ειδήσεων, μες στην καλά χαρά. Με το ύφος το θλιμμένο, το κατηφές, το πλερεζέ αλλά κατά βάθος, αγάπη μου, δεν μασκάρεται η ευδαιμονία. Η π…άνα θέλει να κρυφτεί, η χαρά δεν την αφήνει.

"Κύμα" σού λένε. "Κύμα κακοκαιρίας. Αποφεύγετε τις άσκοπες μετακινήσεις.

Μη βγαίνετε από τα σπίτια σας.

Μην πάτε σινεμά, θέατρο, βόλτα, ταβερνάκι. Μέσα να μείνετε.

Μέσα. Κλεισμένοι. Μαντρωμένοι.

Μέσα, να βλέπετε τηλεόραση, γιατί μας έπεσε κομμάτι η τηλεθέαση. Καλά που πλάκωσε το κύμα μπας και τη σηκώσουμε λίγο. Μέσα. Μη μιλάτε σε άνθρωπο. Μέσα, αγκαλιά με του κρετίνου το κουτί. Μέσα, παιδιά, μέσα. Εμείς για το καλό σας. Μέσα, μέσα, μέσα"

Κάνει ψόφο ή εμείς ψοφάμε;

Και με τον εξωτερικό, τον σωματικό ψόφο, κάτι πάει κι έρχεται. Κουτσά-στραβά ρημαδοαντιμετωπίζεται. Ο εσωτερικός είναι το πρόβλημα.

Με τον ψυχικό ψόφο πού πας, ρε Καραμήτρο;