Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Επιστολές :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( το εκκρεμές των σκανδάλων δείχνει πάλι συντηρητικούς ) 

Το εκκρεμές των σκανδάλων δείχνει πάλι Συντηρητικούς

ΣΙΝΕΜΑ

Φωτογραφίζοντας το παρελθόν του Σύμπαντος

Όσοι Βρετανοί νόμιζαν πως το εκκρεμές των σκανδάλων έχει στραφεί πλέον προς την πλευρά των Εργατικών αντανακλώντας την εναλλαγή της εξουσίας, πρέπει μάλλον να αναθεωρήσουν τις απόψεις τους.

Μαγεία με απώλειες

Το φως χρειάζεται περίπου οκτώ λεπτά για να φθάσει στη Γη από τον Ήλιο. Μετά από μία ομοβροντία καταγγελιών, σκανδαλολογίας και παραιτήσεων στην κυβερνητική παράταξη, ήλθε η σειρά των Συντηρητικών να πάρουν και πάλι τη σκυτάλη, με ένα σκάνδαλο που περιλαμβάνει ναρκωτικά και ομοφυλοφιλική πορνογραφία, δηλαδή ό,τι καλύτερο μπορούσαν να περιμένουν οι ταμπλόιντ σκανδαλοθηρικές εφημερίδες.

Πέρα από τρεις "μεγάλες" ταινίες, που έκοψαν συνολικά περίπου 1.200.000 εισιτήρια, μόνον οι "μικρές" τα πήγαν καλύτερα από το αναμενόμενο. Και με την κάμψη 5 - 8% στα ταμεία

Έτσι κάθε φωτογραφία του Ήλιου, δείχνει την εικόνα του, όπως ήταν οκτώ λεπτά πριν τη φωτογράφηση.

Ο ευρωβουλευτής του Συντηρητικού Κόμματος, Τομ Σπένσερ, είναι από τα κορυφαία στελέχη της κοινοβουλευτικής ομάδας του κόμματός του στο Στρασβούργο, αφού έχει διατελέσει επικεφαλής της και είναι πρόεδρος της επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων της ευρωβουλής.

ΠΑΥΛΟΣ ΚΑΓΙΟΣ

Παρόμοια καθυστέρηση συμβαίνει σε κάθε φωτογράφηση ουράνιου σώματος.

Το όνομά του φιγουράριζε στις πρώτες θέσεις των Συντηρητικών υποψηφίων στο ψηφοδέλτιο για τις ευρωεκλογές του Ιουνίου.

Την πρώτη ημέρα προβολής του ο Μποντ έκοψε 23.000 εισιτήρια!

Τη νύχτα της 23ης Φεβρουαρίου του 1987 ο αστρονόμος Ian Shelton φωτογράφισε με τη βοήθεια τηλεσκοπίου την έκρηξη ενός άστρου. Όμως μία απόφαση, που ο ίδιος ο Σπένσερ χαρακτηρίζει τώρα "τρέλα", δίνει απότομο τέλος στην επιτυχημένη πολιτική του σταδιοδρομία.

"Ο Άρχοντας των δαχτυλιδιών: Οι Δύο Πύργοι" και "Ο Χάρι Πότερ και η κάμαρα με τα μυστικά" έκοψαν πανελλαδικά γύρω στα 600.000 εισιτήρια κάθε μία και ο νέος Τζέιμς Μποντ 152.000.

Στη φωτογραφία φαίνεται η ίδια περιοχή του ουρανού πριν και μετά την έκρηξη. Ο ευρωβουλευτής προφανώς πίστεψε ότι λόγω της ιδιότητάς του βρίσκεται στο απυρόβλητο.

Κι εδώ… τελειώσαμε!

Αυτή η έκρηξη είχε συμβεί περίπου 170.000 χρόνια πριν από εκείνη τη νύχτα. Όμως, αντίθετη άποψη είχαν οι τελωνειακοί υπάλληλοι που βρήκαν στο χαρτοφύλακα του Σπένσερ, την ώρα που αυτός επέστρεφε στη χώρα του από τη Γαλλία, μικροποσότητα ινδικής καννάβεως και πορνογραφικό υλικό ομοφυλοφιλικού περιεχομένου, που στη Βρετανία είναι απαγορευμένο.

Καθώς, μέχρι τώρα, η συντριπτική πλειονότητα των ταινιών των μεγάλων εταιρειών του Χόλιγουντ δεν φαίνεται να "περπάτησαν" ικανοποιητικά στους ελληνικούς κινηματογράφους - άσε που αυτά τα φιλμ έχουν τεράστιο κόστος διαφήμισης και το 80% ή το 85% των κερδών πρέπει να επιστραφούν στα μεγάλα τραστ του Χόλιγουντ!

Όλα αυτά τα χρόνια το φως ταξίδευε για να φτάσει σε μας.

Ο ευρωβουλευτής "ξεμπέρδεψε" με τις τελωνειακές αρχές, καταβάλλοντας πρόστιμο ύψους 550 λιρών στερλινών (περίπου 250.000 δραχμών).

Στη νέα κινηματογραφική σεζόν 2002-2003 δε παρατηρείται και μία μείωση - συγκριτικά με πέρυσι - στην προσέλευση θεατών της τάξεως του 5 με 8%.

Ταυτόχρονα ο άνθρωπος εξελισσόταν για να μπορέσει όταν πλέον το φως θα έφτανε στη Γη, να το παγιδέψει με τις συσκευές του!

Δεν πρόκειται για περίπτωση εύνοιας προς τον Σπένσερ, αφού η πρακτική της αντιμετώπισης τέτοιων παραπτωμάτων χωρίς την υποβολή μηνύσεως, απλώς με την καταβολή προστίμου, είναι αρκετά συνηθισμένη.

Κάτι που θα είναι δύσκολο να ανατραπεί (μάλλον το αντίθετο αναμένεται…), καθώς τα "μεγάλα χαρτιά" όλων των εταιρειών έχουν μοιραστεί - εκτός και αν υπάρξει ένας νέος "Γάμος α λα… ελληνικά".

Αυτό το εκρηγνυόμενο άστρο το ονομάσαμε Supernova 1987 A.

Έτσι, ο Σπένσερ όχι μόνον απέφυγε το διασυρμό, αλλά διατήρησε ανέπαφο και το ποινικό του μητρώο.

Τα ελληνικά γραφεία εισαγωγής και διανομής ταινιών, πάντως, φαίνεται πως φέτος σώθηκαν από τις "μικρές" παραγωγές.

Ο φωτεινός δίσκος της φωτογραφίας αποτελείται από δισεκατομμύρια αστέρια: είναι ο γαλαξίας της Ανδρομέδας. Όσο επιεικείς και να ήταν όμως οι τελωνειακοί, ο Τύπος… μυρίσθηκε αίμα και δεν άφησε το θήραμα να γλιτώσει.

Παράδειγμα, ο ανεξάρτητος "Γάμος α λα… ελληνικά", που βγήκε ως "δεύτερο πράγμα" από το καλοκαίρι, έχει κόψει 627.000 εισιτήρια και συνεχίζει ακάθεκτος.

Το φως ξεκίνησε από αυτόν τον γαλαξία δύο εκατομμύρια χρόνια πριν τη φωτογράφηση. Ο Σπένσερ είναι παντρεμένος, έχει μάλιστα τρεις κόρες.

Επίσης, η (καλοκαιρινή επίσης) "Άπιστη" έφτασε τα 142.000 εισιτήρια!

Επομένως η φωτογραφία δείχνει πως ήταν ο γαλαξίας της Ανδρομέδας δύο εκατομμύρια χρόνια πριν τον φωτογραφίσουμε. Όπως εξήγησε ο ίδιος, μόλις διέρρευσε -όπως ήταν αναπόφευκτο- η είδηση της περιπέτειάς του στο αεροδρόμιο του Χίθροου, η γυναίκα του γνωρίζει πολύ καλά ότι είναι ομοφυλόφιλος, ο γάμος τους είναι ένας δεσμός φίλων.

Η ίδια τάση συνεχίστηκε και από το φθινόπωρο με το φινλανδικό φιλμ του Άκι Καουρισμάκι "Ο άνθρωπος χωρίς παρελθόν" (35.000 εισιτήρια) και το αγγλικό "Γλυκά δεκάξι" του Κεν Λόουτς (30.000 εισιτήρια).

Για να μάθουμε ποια είναι η σημερινή μορφή του πρέπει να περιμένουμε επίσης δύο εκατομμύρια χρόνια, ώστε το φως που ξεκινά σήμερα από κει να φθάσει σε μας.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε, ο Σπένσερ προμηθεύθηκε το πορνογραφικό υλικό στη Γαλλία, όπου είναι νόμιμο, και το χασίς από την Ολλανδία, όπου δεν είναι απαγορευμένο.

Οι δε "9 βασίλισσες" από την Αργεντινή (20.000 εισιτήρια) "έσωσαν" την Προοπτική!

Ο γαλαξίας της Ανδρομέδας. Η διάμετρος του έχει μήκος 100000 έτη φωτός.

Οι δικαιολογίες δεν κρίθηκαν όμως ούτε πειστικές ούτε επαρκείς από το Συντηρητικό Κόμμα, του οποίου η ηγεσία έδειξε πολύ μεγαλύτερη αυστηρότητα από τα τελωνεία.

Ενώ το γαλλικό "Μη αναστρέψιμος" των 130.000 εισιτηρίων ήταν "τονωτική ένεση" για τη νέα εταιρεία διανομής Playtime, η "Insomnia" των 186.000, το τελευταίο φιλμ του Γούντι Άλεν "Παίζοντας στα τυφλά" (35.000) και "Ο Παράδεισος είναι μακριά" (30.000) έδωσαν "ανάσα" στην Odeon, που με τον 007 περιμένει να βγάλει… τα σπασμένα. Έχουμε φωτογραφίσει γαλαξίες που απέχουν από εμάς πολύ περισσότερο από όσο απέχει ο γαλαξίας της Ανδρομέδας.

Παρά την επιθυμία του Σπένσερ να παραμείνει στη θέση του και να υποβάλει και πάλι υποψηφιότητα για την ευρωβουλή στις εκλογές του Ιουνίου, το αρμόδιο όργανο του κόμματος αποφάσισε να αναστείλει την κομματική του ιδιότητα, να τον παραπέμψει στο πειθαρχικό συμβούλιο και οι πιέσεις που ασκήθηκαν δεν άφησαν άλλη επιλογή στον Σπένσερ από το αποσύρει το όνομά του από τη λίστα των ευρωεκλογών.

Όσο για τη Warner, οι συνέχειες του "Χάρι Πότερ" και του "Άρχοντα των δαχτυλιδιών" έκοψαν πολύ λιγότερα εισιτήρια από τις πρώτες ("Ο Άρχοντας" είχε κάνει 900.000 εισιτήρια και "Ο Χάρι Πότερ" 850.000). Από αυτούς τους γαλαξίες το φως χρειάστηκε περίπου δέκα δισεκατομμύρια χρόνια για να φθάσει στη Γη. Λίγες, επίσης, ήταν οι ταινίες της που - από τον Σεπτέμβριο - "έσκισαν" εισπρακτικά, ενώ το "μικρό" φιλμάκι "Παράδεισος" του Τομ Τίκβερ - σε σενάριο Κισλόφσκι - έκοψε, απρόσμενα, 30.000 εισιτήρια. Επομένως οι φωτογραφίες αυτές μας μεταφέρουν πληροφορίες για τη μορφή που είχε το Σύμπαν αρκετά δισεκατομμύρια χρόνια πριν από την εποχή μας! Να αναφέρουμε εδώ ότι μία "μικρή" ταινία με 20-30.000 εισιτήρια αφήνει πιο πολλά στα ελληνικά γραφεία εισαγωγής απ' όσα ένα φιλμ μεγάλης αμερικανικής εταιρείας, το οποίο μπορεί να κόψει τα διπλάσια εισιτήρια, αλλά έχει "μίνιμουμ γκαραντί"…

Ελληνικά και… μέτρια

Κάθε χρόνο φτάνουν στις ελληνικές αίθουσες όλο και λιγότερες ευρωπαϊκές ταινίες, ενώ το ελληνικό σινεμά πήγε - μέχρι τώρα - μέτρια. Το "Κουράστηκα να σκοτώνω του αγαπητικούς σου" του Νίκου Παναγιωτόπουλου έκοψε 28.000 εισιτήρια, "Οι ακροβάτες του κήπου" του Χρήστου Δήμα 8.000 και οι "Δύσκολοι αποχαιρετισμοί: ο μπαμπάς μου" της Πένυς Παναγιωτοπούλου 21.000 - και συνεχίζει. Ας ευχηθούμε ότι θα πάνε καλύτερα τα φιλμ του Νίκου Νικολαΐδη "Ο χαμένος τα παίρνει όλα" (από 31 Ιανουαρίου), τα "Θα το μετανιώσεις" της Κατερίνας Ευαγγελάκου και "Μια θάλασσα μακριά" της Έρσης Δάνου, "Η τρίτη νύχτα" του Δημήτρη Παναγιωτάτου, "Ο βασιλιάς" του Νίκου Γραμματικού, "Το μυστικό του Νοέμβρη" του Τάκη Παπαγιαννίδη κ.ά.