Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία της ελληνικής 

Παραγωγή γραπτού λόγου και κατανόηση ηλεκτρονικού λόγου από εφήβους:ανάλυση λαθών 

 

Α. Ορθογραφικά και τονικά λάθη

Στον ακόλουθο πίνακα παρουσιάζονται ο αριθμός των ορθογραφικών και τονικών λαθών, καθώς και ο συνολικός αριθμός λέξεων που χρησιμοποιήθηκαν:

Πίνακας 1.Ορθογραφικά & τονικά λάθη

 Γ1Γ2
Κλιτικά επιθήματα408222
Παραγωγικά επιθήματα17941
Λεξικά μορφήματα1152521
Άτονες λέξεις59841661
Λανθασμένος τονισμός463221
Σύνολο λέξεων/ Υποχρεωτικά περιβάλλοντα63.76012.329

Το Γράφημα 3 δείχνει το ποσοστό των λαθών αυτών σε σχέση με τα υποχρεωτικά περιβάλλοντα, δηλαδή το σύνολο των λέξεων:

Γράφημα 4. Ποσοστά ορθογραφικών και τονικών λαθών

Για τους φυσικούς ομιλητές τα ποσοστά λαθών είναι κάτω από το 10% σε όλες τις κατηγορίες, ενώ τα περισσότερα λάθη σχετίζονται με τη χρήση άτονων λέξεων. Το σύνολο των ορθογραφικών λαθών είναι μόλις 2,87% (1.739/63.760), ενώ το σύνολο των τονικών λαθών είναι 10,11% (6.447/63.760). Αν από τα υποχρεωτικά περιβάλλοντα εξαιρέσουμε τις άτονες λέξεις, τουλάχιστον για όσες έχουμε στοιχεία, δηλαδή τα άρθρα, τα κλιτικά και τους δείκτες να και θα, τότε το ποσοστό των άτονων λέξεων ανεβαίνει στο 12,94% (6.447/46.227). Στους μη φυσικούς ομιλητές το σύνολο των ορθογραφικών λαθών είναι 6,50% (802/12.329) για τα ελληνικά ως Γ2, ενώ τα σύνολα των τονικών λαθών είναι 15,26 (1882/12.329). Αν εξαιρέσουμε τις άτονες λέξεις από τα υποχρεωτικά περιβάλλοντα τότε το ποσοστό των άτονων λέξεων ανεβαίνει στο 20,98% (1.882/8.970). Οι διαφορές ανάμεσα στους φυσικούς και τους μη φυσικούς ομιλητές είναι στατιστικά σημαντική τόσο στα ορθογραφικά (χ2=456,718, p<0,001) όσο και στα τονικά λάθη (χ2=205,683, p<0,001).

Τελευταία Ενημέρωση: 15 Ιούν 2010, 13:28