Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και διδασκαλία της ελληνικής 

Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην ελληνική εκπαίδευση 

 

3.4.2. Με βάση τον προφορικό λόγο

Υπήρξαν όμως και εκπαιδευτικοίπου απάντησαν πως δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα και στον προφορικό λόγο. Αξιολογούν θετικά τη συμμετοχή και το ενδιαφέρον των μαθητών τους κατά τη διδασκαλία στην τάξη.


Όχι, όχι, το γραπτό λόγο. Γενικά, γενικά. Μια συμμετοχή του παιδιού, μια συνολική παρουσία που να σε, παρουσία μέσα στην τάξη με τη, με το πώς συμμετείχε στο διάλογο στις, στη συζήτηση και λοιπά, τα ενδιαφέροντά του.

Πρώτα πρώτα απ' την, από τη συμμετοχή τους μέσα στο μάθημα, πόσο σε παρακολουθούνε, πόσο καταλαβαίνουν αυτά που τους λες.

Συμπεράσματα

Από την ανάλυση που προηγήθηκε είναι προφανές ότι η γλωσσοδιδακτική ταυτότητα των εκπαιδευτικών του δείγματος κινείται εν πολλοίς στο γνωστό και κυρίαρχο γλωσσοδιδακτικό πρότυπο που ισχύει στην ελληνική δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το πρότυπο αυτό έχει διαμορφωθεί:

  • Από την ισχύουσα στα σχολεία μας βιβλιοκεντρική λογική.
  • Από την εμφανή επίδραση της δομής και του περιεχομένου των υπαρχόντων, κατά τη διάρκεια της έρευνας, διδακτικών εγχειριδίων που χρησιμοποιούνταν στο Γυμνάσιο και Λύκειο.
  • Από τη σημαντική επιρροή που ασκεί ο θεσμός και το περιεχόμενο των πανελλήνιων εξετάσεων όχι μόνο στο Λύκειο, εκεί η επίδραση είναι καταλυτική, αλλά και στο Γυμνάσιο.
  • Από τις γνωστές αντιλήψεις που έχουν κατά καιρούς εκφραστεί για τις σχέσεις της αρχαίας με τη νέα ελληνική γλώσσα και για τη σπουδαιότητα ή όχι που έχει η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής για την καλύτερη κατάκτηση της νέας. Η πλειοψηφία των φιλολόγων του δείγματος φαίνεται να προσχωρεί στην άποψη ότι η διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής συνεισφέρει σημαντικά στην καλύτερη διδασκαλία / κατάκτηση και της νέας ελληνικής.

Κάποιες εξαιρέσεις που υπάρχουν ως προς το συγκεκριμένο πρότυπο είναι πολύ λίγες και επιβεβαιώνουν απλώς τον κανόνα.

Οι απόψεις αυτές παίζουν καθοριστικό ρόλο στο πώς θα εισαχθεί κάθε καινοτομία ή νέα τεχνολογία στη διδακτική πρακτική. Αυτό που είναι ενδιαφέρον στην προκειμένη περίπτωση είναι το γεγονός ότι αυτές οι απόψεις διατυπώνονται λίγα χρόνια μετά από την επιμόρφωση που δέχτηκαν οι εκπαιδευτικοί αυτοί ως προς την αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων. Αυτό σημαίνει ότι η επιμόρφωση δεν επηρέασε το γλωσσοδιδακτικό τους πρότυπο και επομένως οι απόψεις αυτές προεξοφλούν εν πολλοίς και τον τρόπο αξιοποίησης των ΤΠΕ.

Τελευταία Ενημέρωση: 10 Ιούλ 2008, 12:18