Μελέτες 

Πιστοποιητικό Ελληνομάθειας του Κ.Ε.Γ. και Πιστοποιητικά Ελληνομάθειας Άλλων Φορέων (2006) 

 

1.2.5 Αξιολόγηση

Η ιδιαιτερότητα του πιστοποιητικού είναι ότι οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν και να πάρουν μέρος στις εξετάσεις με στόχο μια συγκεκριμένη βαθμολογία (Grade) η οποία καθορίζει και το βαθμό στον οποίο κατέχουν τη γλώσσα. Σε κοινά θέματα, με διαφορετική γνώση της γλώσσας και διαφορετικές απαιτήσεις από τους υποψηφίους μπορούμε, με επιφύλαξη, να υποστηρίξουμε ότι διαμορφώνονται διαφορετικά επίπεδα γλωσσομάθειας που συσχετίζονται μερικώς με αυτά της ΠΕΕ. Ο στόχος των υποψηφίων σε συγκεκριμένα Grades καθορίζει και τις απαιτήσεις της κάθε δεξιότητας. Έτσι, στην κατανόηση προφορικού και γραπτού λόγου παρατηρείται ότι πέρα από τους γενικούς στόχους της κάθε δεξιότητας αναφέρονται πρόσθετοι στόχοι ανάλογα με τη βαθμολογία-στόχο. Στη συνέχεια αναφέρονται τα βασικά επίπεδα που δημιουργούνται από αυτό το χαρακτηριστικό του πιστοποιητικού.

Grade F
Κατανόηση προφορικού και γραπτού λόγουΟι υποψήφιοι εντοπίζουν τα κύρια σημεία του διαλόγου ή του κειμένου
Παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγουΟι υποψήφιοι συμμετέχουν σε απλούς διαλόγους και επικοινωνούν σχηματίζοντας απλές προτάσεις. Απαιτείται ακρίβεια και ορθότητα στην προφορά και παρά τις ανακρίβειες που μπορεί να έχει ο λόγος τους η επικοινωνία θεωρείται επιτυχής. (ΑΠ. GCSE, 2001: 15)
Grade C
Κατανόηση προφορικού και γραπτού λόγουΟι υποψήφιοι εντοπίζουν κάποιες λεπτομέρειες από τους διαλόγους και το κείμενο. Οι χρόνοι που χρησιμοποιούνται είναι ο αόριστος και ο μέλλοντας σε ποικιλία θεμάτων που περιλαμβάνουν γνωστές δομές και λεξιλόγιο σε θέματα/κείμενα που δεν έχουν διδαχτεί κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας τους.
Παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγουΟι υποψήφιοι μπορούν να αναπτύξουν και να εκθέσουν/εκφράσουν τις προσωπικές τους απόψεις, χρησιμοποιώντας τον αόριστο και το μέλλοντα. (ΑΠ. GCSE, 2001: 15)
Grade A
Κατανόηση προφορικού και γραπτού λόγουΟι υποψήφιοι κατανοούν τις λεπτομέρειες του προφορικού ή γραπτού κειμένου και αναγνωρίζουν την άποψη, τα συναισθήματα του ομιλητή ή του συγγραφέα.
Παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγουΟι υποψήφιοι μπορούν να συμμετέχουν σε διαλόγους και να παράγουν ένα γραπτό κείμενο χρησιμοποιώντας πολλές γραμματικές δομές, ενώ το λεξιλόγιό τους πρέπει να είναι πιο πλούσιο και ακριβές. (ΑΠ. GCSE, 2001: 16)
Τελευταία Ενημέρωση: 16 Ιούν 2010, 10:27