Parallel Search
Άρθρα :: Αθλητική είδηση
( σημερα η γιορτη του ερασιτεχνη ποδοσφαιριστη :: 29/1/2006 21:33:06)
ΣΗΜΕΡΑ Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΣΤΗ Φριτς Λανγκ
14.2.1 Οι Διεθνείς Οργανισμοί
Τα Οσκαρ της ΕΠΣΜ
Καταραμένες μορφές στοίχειωναν την καρδιά του
Οι Διεθνείς Οργανισμοί θεσμοθετούνται, κυρίως μετά το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, ως αποτέλεσμα της αντίληψης ότι τα διεθνή προβλήματα απαιτούν τη διαρκή συνεργασία των κρατών.
ΟΛΟΚΛΗΡΟΣ Ο ΦΡΙΤΣ ΛΑΝΓΚ, ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ, «ΧΩΡΕΣΕ» ΣΕ ΜΙΑ ΑΚΡΩΣ ΕΠΙΜΕΛΗΜΕΝΗ ΕΚΔΟΣΗ
Οι Διεθνείς Οργανισμοί είναι διακρατικοί αποτελούνται δηλαδή από κράτη-μέλη που έχουν κοινούς σκοπούς και μόνιμη συνεργασία σε θέματα πολιτικά, οικονομικά, κοινωνικά, ανθρωπιστικά, μορφωτικά και θέματα ασφαλείας.
Έχει γίνει θεσμός για την Ένωση Ποδοσφαιρικών Σωματείων Μακεδονίας η ετήσια εκδήλωση, η γιορτή του ερασιτέχνη ποδοσφαιριστή όπως την αποκαλούν.
Οι Διεθνείς Οργανισμοί διακρίνονται σε διάφορες κατηγορίες. Οργανώνεται σήμερα, στην αίθουσα τελετών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, (19:00) και στη διάρκειά της θα απονεμηθούν τιμητικές διακρίσεις στα σωματεία, που αναδείχθηκαν πρωταθλητές, δευτεραθλητές και ανήλθαν κατηγορία κατά την περσινή αγωνιστική περίοδο 2004 - 2005:
Ένας δημιουργός, που και οι 44 ταινίες του ήταν από αριστουργήματα μέχρι πολύ καλές.
Θα αναφέρουμε μόνο τη διάκρισή τους σε Παγκόσμιους και Περιφερειακούς, Κυβερνητικούς και Μη Κυβερνητικούς: Άνοδος Δ' εθνική: ΠΑΟΝΕ, ΑΕ Κρήνης, άνοδος Α1: Ελευθεριακός, ΑΕ Ευόσμου, ΑΠΕ Λαγκαδά, Εθνικός Σοχού, Αετός Βασιλικών, Ποσειδών Μηχανιώνας, άνοδος Α' κατηγορία: ΑΟΚ Αγίου Αθανασίου, Δόξα Άδενδρου, Κεραυνός Αγίου Παύλου, ΑΣ Μενεμένη, Ολυμπιακός Τερψ, Ατρόμητος Τριαδίου, ΑΕ Πυλαίας, Νίκη Κερασιάς, Δόξα Ασσήρου, Ν. Γενεά Ασβ, Ιάσων Αυγής, ΑΣ Βασιλούδι, Άνοδος σε Β' κατηγορία: Αετός Βαλτοχωρίου, ΑΟ Μεσήμβριας, Δόξα Ελευθερίου, Αστέρας Αμπελοκήπων, Εθνικός Αστέρας, Ρουβίκωνας, Δόξα Ρετζικίου, Αργοναύτης Ανθοκήπων, Ατρόμητος Αγ. Αντωνίου, Λευκοχωριακός, Αστραπή Νικομηδινού, Τρίτων Βόλβης.
Ένας δημιουργός που τα έργα του κινήθηκαν στην άκρη του χρόνου και της σύμβασης.
• Παγκόσμιοι είναι οι Οργανισμοί που δέχονται τη συμμετοχή όλων των κρατών, π.χ. ΟΗΕ και όλες οι Οργανώσεις του.
Κύπελλο ερασιτεχνών: Ορφέας Σουρωτής, άνοδος στο πανελλήνιο γυναικών: Ηρακλής Αμπελοκήπων.
Ένας πρωτοπόρος δημιουργός που οι πειραματισμοί του παραμένουν μοντέρνοι και αξεπέραστοι μέχρι σήμερα - 80 χρόνια από τότε!
Περιφερειακοί είναι οι Οργανισμοί που δέχονται τη συμμετοχή κρατών που ανήκουν σε συγκεκριμένη γεωγραφική περιφέρεια π.χ. ΝΑΤΟ. ΘΑ ΑΠΟΝΕΜΗΘΟΥΝ τιμητικές διακρίσεις στους παράγοντες, Χαράλαμπο Κολτσίδα (Ένωση Ανθοκήπων Καρατάσου), Παναγιώτη Κανδυλιάρη (ΑΣ Αμπελόκηποι), Νίκο Καλτσίδη (Ίωνες Ιωνίας), Χρήστο Παπουλίδη (Παύλος Μελάς - Ελπίδες Σταυρούπολης), Νίκο Τουμπουλίδη (Κεραυνός Κολχικού), στον ιατρό Παναγιώτη Γεωργάκα, στον προπονητή Στέφανο Γαϊτάνο, στους μη εν ενεργεία διαιτητές, Κοσμά Ιορδανίδη, Στέφανο Καρνεμίδη (τιμητική διάκριση και από ΝΑΘ), στον δημοσιογράφο Γιώργο Βιβιλάκη, στον φωτορεπόρτερ Νεκτάριο Κεκιτζόγλου, στο σωματείο ΑΣ Κωφών ΒΕ (τρεις συνεχόμενες φορές πρωταθλητής σε πανελλήνιο πρωτάθλημα Κωφών), στον προπονητή ομάδας μπάσκετ και της Εθνικής Ελλάδας, Λ. Κακιούση.
Αυτός εν ολίγοις ήταν ο Φριτς Λανγκ!
Ακόμη στους ερασιτέχνες ποδοσφαιριστές, Ευρ. Σαμώλη (ΠΑΟΝΕ), Γρηγόρη Λαζαρίδη (Π.Ο. Ξηροκρήνης), Δημήτρη Μίκρα (Αρης Καβαλαρίου), Γ. Μπεχλιβάνη (Αισχύλος Ωραιοκάστρου), Γ. Ταλιχμανίδη (Αστραπή Νικομηδινού), Δημήτρη Σαμίκα (Αετός Βαλτοχωρίου), στους βετεράνους ποδοσφαιριστές, Αγη Καντραντζόπουλο, Βασίλη Λεμοντζή, Βασίλη Πελτέκη, στον διεθνή ποδοσφαιριστή του Ηρακλή, Παναγιώτη Λαγό και στον ποδοσφαιριστή της μεικτής, Γιώργο Βλασακίδη, για το ήθος που επέδειξαν και στον αγνό φίλαθλο Σταύρο Νασκουδάκη (Μακεδονικός Γέφυρας).
«Μια ομάδα νέων, που υπηρετούσαν τις τέχνες (ανάμεσά τους κι εγώ), έκαναν την τραγωδία φετίχ, εκφράζοντας ανοιχτά την εξέγερσή τους στις παλιές απαντήσεις και τις φθαρμένες μορφές.
• Διεθνείς Κυβερνητικοί Οργανισμοί (ΔΚΟ), στους οποίους συμμετέχουν κράτη -μέλη, π.χ. ΟΗΕ, ΝΑΤΟ, ΟΑΣΕ κ.ά. και Διεθνείς Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ), στις οποίες συμμετέχουν ομάδες πολιτών και οι οποίες λειτουργούν ανεξάρτητα από τις κυβερνήσεις των κρατών, π.χ. Διεθνής Ερυθρός Σταυρός, Διεθνής Αμνηστία, Greenpeace κ.ά.
ΚΥΠΕΛΛΑ ήθους θα δοθούν στον Αετό Άνω Σταυρού, στον Αετό Βασιλικών, στην Ακαδημία Νεάπολης, στον ΑΟ Αρετσούς, στη Δόξα Ρετζικίου, στον Ελευθεριακό, στον Ελλήσποντο Κριθιάς, στην Ελπίδα Τούμπας, στο Ηρακλή Μοδίου, στις Ελπίδες Ηλιούπολης, στο Θρίαμβο Ταγαράδων, στον Ιάσωνα Αυγής, στο Μέγα Αλέξανδρο Κουφαλίων, στους Μακεδόνες Γέφυρας, στον ΠΑΟΚ Πολίχνης, στον Πρόοδο Αδάμ, στον Πυρσό Δόξας.
Περνώντας από την αφελή γλυκύτητα και το φέγγος του 19ου αιώνα, στο αντίθετο άκρο:
Το σκοτεινό δόγμα της απαισιοδοξίας για την απαισιοδοξία», είχε πει ο Φριτς Λανγκ το 1948 και αυτό, σίγουρα, εκφράζει απόλυτα το έργο του - από τον «Δόκτορα Μαμπούζε» του '22 και την «Μητρόπολη» του '26, μέχρι τον «Τάφο του Ινδού» του '59 και τον «Δολοφόνο με τα 1.000 μάτια» του '60, την τελευταία του ταινία.
Ο Λανγκ γεννήθηκε στη Βιέννη το 1890 και πέθανε στο Λος Άντζελες στις 2 Αυγούστου του 1976. Σπούδασε αρχιτεκτονική και ασχολήθηκε με το σχέδιο και τη ζωγραφική, ενώ το πρώτο του σενάριο - «Ο τάφος του Ινδού» - το έγραψε τραυματίας στη διάρκεια του Α' Παγκοσμίου Πολέμου, όπου συμμετείχε. Με τα πρώτα έργα του ολοκληρώνεται το περίφημο κίνημα του «γερμανικού εξπρεσιονισμού» - στυλιζαρισμένες ερμηνείες και σκηνικά, εκφραστικοί φωτισμοί κ.ά.
Με την άνοδο των Ναζί στη Γερμανία, ο Λανγκ κατέφυγε στην Αμερική - 1935 - ξεκινώντας μια δεύτερη σκηνοθετική καριέρα και είναι ο βασικός διαμορφωτής της αισθητικής και θεματολογίας των φιλμ νουάρ. Μα το γνωστό «Κανείς προφήτης στο καιρό του», ισχύει απόλυτα για τον Φριτς Λανγκ… Αν και υπήρξε ο πιο ολοκληρωμένος Ευρωπαίος σκηνοθέτης που εργάστηκε στο Χόλιγουντ, δεν γνώρισε μεγάλη επιτυχία και ώς το τέλος της καριέρας του σκηνοθετούσε ταινίες χαμηλού προϋπολογισμού! Μόνο το '46 κέρδισε το Ειδικό Βραβείο στο Φεστιβάλ Βενετίας - «Και οι δήμιοι πεθαίνουν» - που υπήρξε και η μοναδική τιμητική διάκριση που πήρε στη διάρκεια της ζωής του!
Στην ελληνική έκδοση υπάρχουν κείμενα του ίδιου του δημιουργού και συνεντεύξεις που φωτίζουν το πρόσωπό του, τις πηγές της έμπνευσής του και την οπτική του πάνω στον πολιτισμό, τον κινηματογράφο, τη σκηνοθεσία, την ηθοποιία. Παράλληλα, γίνονται προσεγγίσεις και μελέτες πάνω στο έργο του από εκλεκτούς ξένους και Έλληνες μελετητές, θεωρητικούς, διάσημους σκηνοθέτες όπως οι: Φρανσουά Τριφό, Ζαν Λικ Γκοντάρ, Ζακ Ριβέτ, Λότε Ισνερ, Πίτερ Μπογκντάνοβιτς, Πάολο Μπερτέτο, Μισέλ Σιόν, αλλά και οι: Μιχάλης Δημόπουλος, Νίκος Σαββάτης, Ειρήνη Στάθη, Θεόδωρος Σούμας, Νίκος Κολοβός, Τάσος Γουδέλης, Μπάμπης Ακτσόγλου, Αλέξης Ν. Δερμετζόγλου, Ηλίας Κανέλης κ.ά.
Πέρα από το πλούσιο και σπάνιο φωτογραφικό υλικό, στο βιβλίο υπάρχει αναλυτική βιογραφία και φιλμογραφία του Φριτς Λανγκ (ακόμα και για τις ταινίες όπου είχε εργαστεί με την ιδιότητα του σεναριογράφου, του ηθοποιού ), ζενερίκ, συνόψεις, κριτικές όλων των ταινιών του, αλλά και τα σχέδιά του που δεν πρόλαβε να πραγματοποιήσει ποτέ. Ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον τμήμα του βιβλίου τιτλοφορείται «Ντοκουμέντα» και περιέχει μαρτυρίες συνεργατών του Λανγκ, συνεντεύξεις από συναδέλφους του και ντοκουμέντα που ρίχνουν φως σε κρυφές εκφάνσεις της προσωπικής και καλλιτεχνικής του ζωής.
* «Το άτομο που κάνει μόνο του έναν αγώνα εναντίον ενός σύμπαντος ημι-εχθρικού, ημι-αδιάφορου, αυτό ήταν το αγαπημένο θέμα του Λανγκ» Φρανσουά Τριφό
* «Λίγοι μπορούν να συναγωνιστούν τον Λανγκ ως προς τους εφιάλτες που δημιουργεί ο κόσμος των ταινιών του» Πίτερ Μπογκντάνοβιτς
* «Είχε απίστευτο χιούμορ, με μεγάλες δόσεις αυτοσαρκασμού. Ήταν ένας άνθρωπος με μεγάλη καρδιά, που εξέπεμπε τρυφερότητα και συναίσθημα. Ήταν τα πάντα, εκτός από κυνικός» Μισέλ Πικολί
* «Στυλοβάτης του γερμανικού εξπρεσιονισμού και αργότερα μεγάλος κλασικιστής που πίστευε ότι "πρέπει να συγκρουστείς με το πεπρωμένο και να προσπαθήσεις να το αλλάξεις"» Νίκος Σαββάτης