Ενότητες
- Νέα Ελληνική (1030)
- Μεσαιωνική Ελληνική (547)
- Αρχαία Ελληνική (1093)
- Λεξικά και Λεξικογραφία (181)
- Γλωσσολογία (899)
- Νεοελληνική Λογοτεχνία (3747)
- Διδασκαλία της Ελληνικής (890)
- Πιστοποίηση Ελληνομάθειας (168)
Κατηγορίες
- Νέα για την Πύλη (89)
- Δραστηριότητες του ΚΕΓ (463)
- Ανακοινώσεις (8056)
- Συνέδρια & Ημερίδες (2172)
- Επιστημονικές Δημοσιεύσεις (40)
- Ερευνητικά Προγράμματα (49)
- Ηλεκτρονικές & Έντυπες Εκδόσεις (1143)
- Τύπος (802)
- Απόψεις (38)
Ημερολόγιο
< | 2025 | > | ||||
S | M | T | W | T | F | S |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
π.χ. (2006, 2006-10, 2006-10-11) |
Ενημερωτικό Δελτίο
Κανάλι RSS
- Ενσωματώστε το κανάλι Rss (RSS Feed) της Πύλης στην εφαρμογή Rss (RSS Reader) που χρησιμοποιείτε.
May 2025
65 items total [1 - 10] |
-
Νέα Ελληνική :: Μεσαιωνική Ελληνική :: Αρχαία Ελληνική :: Λεξικά και Λεξικογραφία :: Γλωσσολογία :: Νεοελληνική Λογοτεχνία :: Διδασκαλία της Ελληνικής :: Πιστοποίηση Ελληνομάθειας :: Δραστηριότητες του ΚΕΓ :: Ανακοινώσεις :: Ηλεκτρονικές & Έντυπες Εκδόσεις
Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι δράσεις του ΚΕΓ στο πλαίσιο της 21ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης
Το ΚΕΓ βρισκόταν στον εκθετήριο χώρο της Helexpo, Περίπτερο 14 / Stand 19, από την Πέμπτη 08/05/2025 έως και την Κυριακή 11/05/2025, όπου παρουσιάστηκαν το έργο και οι εκδόσεις του.
Kατά τη διάρκεια της Έκθεσης διοργανώθηκαν, επίσης, οι εξής εκδηλώσεις: Το Σάββατο 10 Μαΐου ο κ. Χρήστος Τσαγγάλης, καθηγητής Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας ΑΠΘ, διευθυντής του Τμήματος Γλώσσας και Λογοτεχνίας στο Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας και συγγραφέας ενός εκ των 6 τόμων της σχολιασμένης έκδοσης της Ιλιάδας από το Ίδρυμα Lorenzo Valla παρουσίασε την επικείμενη έκδοση της Ιλιάδας που συμπληρώνει την μνημειώδη σχολιασμένη έκδοση της Οδύσσειας από το Ίδρυμα Lorenzo Valla πριν από 35 περίπου χρόνια. Ακολούθησε την Κυριακή 11 Μαΐου η ομιλία του κ. Δημήτρη Κουτσογιάννη, ομότιμου καθηγητή Γλωσσολογίας ΑΠΘ και αναπληρωτή προέδρου του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας με θέμα «Από την τηλεκπαίδευση στην Τεχνητή Νοημοσύνη: Οικολογίες σχολικού γραμματισμού και το μέλλον του ελληνικού σχολείου» Στην παρούσα ομιλία αξιοποιήθηκαν ερευνητικά δεδομένα από την περίοδο της τηλεκπαίδευσης και από τις προσπάθειες αξιοποίησης της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση, προκειμένου να αποτυπωθούν οι ισχύουσες οικολογίες σχολικού γραμματισμού και να διατυπωθούν προτάσεις ως προς την κατεύθυνση των αλλαγών που είναι απαραίτητες στο ελληνικό σχολείο. -
Ανοιχτή διαδικτυακή εκδήλωση με τίτλο: ''Η Μετασχηματιστική Δύναμη της Ηγεσίας σε Σχολεία, Οργανισμούς και την Κοινωνία'', Παν/μιο Frederic (14/5/2025)k
Στο πλαίσιο της ακαδημαϊκής και κοινωνικής παρουσίας του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Διοίκησης και Ηγεσίας Σχολικών Μονάδων, του Πανεπιστημίου Frederick, η ερευνητική ομάδα RILL (Research and Innovation in Learning and Leadership) πραγματοποιεί την ανοιχτή διαδικτυακή εκδήλωση, η οποία είναι αφιερωμένη στον ρόλο της ηγεσίας ως καταλύτη αλλαγής
σε εκπαιδευτικά, οργανωσιακά και κοινωνικά περιβάλλοντα.Η εκδήλωση έχει τίτλο: ''Η Μετασχηματιστική Δύναμη της Ηγεσίας σε Σχολεία, Οργανισμούς και την Κοινωνία'', και θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη, 14 Μαΐου η ώρα 19:00-21:00.
Ομιλητές της εκδήλωσης είναι η Ντόρα Οικονόμου, Διευθύντρια Τομέα Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού, ΣΕΒ, η Σταύρη Παλαιολόγου, Επικεφαλής Προγραμμάτων Ενδυνάμωσης της Κοινωνίας των Πολιτών, Ίδρυμα Μποδοσάκη και ο Διονύσιος Μεσσάρης, Γενικός Διευθυντής Εκπαιδευτηρίων Δελασάλ Σύρου, Υπεύθυνος Ποιότητας του Οργανισμού La Salle Ελλάδας.
Χαιρετισμό θα απευθύνει η Καθηγήτρια Ρίτα Παναούρα, Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών της Αγωγής και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Frederick.
Τον συντονισμό της εκδήλωσης θα έχει ο Δρ Μάνος Παυλάκης, Συντονιστής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Διοίκησης και Ηγεσίας Σχολικών Μονάδων, και Επιστημονικός Υπεύθυνος της ερευνητικής ομάδας RILL στο Πανεπιστήμιο Frederick.
-
Νεοελληνική Λογοτεχνία :: Ανακοινώσεις
Τηλεδιάλεξη με θέμα: ''Σιδεράδες και μασόνοι: Η περίπτωση του Νίκου Εγγονόπουλου'', Ανοικτό Παν/μιο Κύπρου (16/5/2025)
Το θέμα: ''Σιδεράδες και μασόνοι: Η περίπτωση του Νίκου Εγγονόπουλου'' πραγματεύεται η πέμπτη τηλεδιάλεξη του 6ου Κύκλου της Σειράς Τηλεδιαλέξεων ''Γλώσσα, Λογοτεχνία, Γραμματισμοί'', τον οποίο διοργανώνει το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα ''Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία'' του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΑΠΚΥ).
Φιλοξενούμενη ομιλήτρια είναι η Δρ Αλεξάνδρα Σαμουήλ, Καθηγήτρια Νεοελληνικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Κύπρου. Η διάλεξη θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, 16 Μαΐου 2025 στις 19:00 μ.μ. και θα μεταδοθεί διαδικτυακά μέσω των εργαλείων τηλεκπαίδευσης του ΑΠΚΥ στον σύνδεσμο: https://tinyurl.com/w83nj23j
Εγγραφή για λήψη πιστοποιητικού συμμετοχής μέσω του συνδέσμου: https://forms.office.com/e/zdXkeDbBmF[πιστοποιητικό αποστέλλεται σε όλους όσοι παρακολουθήσουν το μεγαλύτερο μέρος της διάλεξης
-
Ομιλία του κ. Νικολάου Χ. Κονομή, με θέμα: ''Η καταγωγή του ελληνικού αλφαβήτου'', Ακαδημία Αθηνών (13/5/2025)
Στο πλαίσιο διενέργειας των Διαλέξεων της Τρίτης, θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 13 Μαΐου 2025 και ώρα 19.00, στην Αίθουσα Τελετών της Ακαδημίας Αθηνών, ομιλία του Ακαδημαϊκού κ. Νικολάου Χ. Κονομή, με θέμα: "Η καταγωγή του ελληνικού αλφαβήτου".
Η ομιλία θα μεταδοθεί και ζωντανά.
-
Νέα Ελληνική :: Διδασκαλία της Ελληνικής :: Πιστοποίηση Ελληνομάθειας :: Δραστηριότητες του ΚΕΓ :: Ανακοινώσεις
Νέα περίοδος του εξ αποστάσεως επιμορφωτικού προγράμματος «Διαδρομές στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας» για διδάσκοντες στην Ελλάδα και το εξωτερικό
Το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας ανακοινώνει τη νέα περίοδο του εξ αποστάσεως επιμορφωτικού προγράμματος «Διαδρομές στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης Γλώσσας» για διδάσκοντες/ουσες στην Ελλάδα και το εξωτερικό (http://diadromes.greek-language.gr). Τα μαθήματα ξεκινούν τη Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 2025 και διαρκούν 9 μήνες. Αιτήσεις εγγραφής γίνονται δεκτές από 07/05/2025 μέχρι και 04/09/2025 στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.greek-language.gr/routes.
Το πρόγραμμα αποτελείται από τις παρακάτω οκτώ ενότητες, οι οποίες καλύπτουν όλες τις θεματικές περιοχές που ενδιαφέρουν τον/τη διδάσκοντα/ουσα την ελληνική ως δεύτερη/ξένη γλώσσα: 1. Σχεδιασμός και διαχείριση μαθήματος, διδασκαλία των τεσσάρων δεξιοτήτων 2. Διδασκαλία της γραμματικής, του λεξιλογίου και της προφοράς 3. Διδασκαλία ξένης γλώσσας μέσω Η/Υ (Computer Assisted Language Learning) 4. Γλωσσική διδασκαλία σε παιδιά 5. Όψεις της γλώσσας (Ποικιλομορφία της γλώσσας, κειμενικά είδη και λογοτεχνικός λόγος) 6. Διγλωσσία: Η γλώσσα και η σκέψη στον δίγλωσσο ομιλητή 7. Όταν οι πολιτισμοί συνομιλούν στο σχολείο: ζητήματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης 8. Αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών Το πρόγραμμα, που από την πρώτη χρονιά εφαρμογής του, το 2007, τιμήθηκε με το Ευρωπαϊκό Σήμα Γλωσσών, διαρκώς επικαιροποιείται και βελτιώνεται, ενώ προσφέρει ευελιξία στην παρακολούθησή του, καθώς υλοποιείται εξ ολοκλήρου από απόσταση με ασύγχρονη διδασκαλία. Οι επιμορφούμενοι/ες σε κάθε ενότητα έχουν πρόσβαση επί 24ώρου βάσεως στο υλικό και σε φόρα συζητήσεων για άμεση επικοινωνία με τους/τις διδάσκοντες/διδάσκουσες καθώς και τους/τις επιμορφούμενους/επιμορφούμενες, προκειμένου να υπάρχει ανταλλαγή απόψεων και εποικοδομητικός διάλογος. Πραγματοποιούνται τηλεσεμινάρια σε κάθε ενότητα, σε πραγματικό χρόνο, για τη ζωντανή επικοινωνία με την ομάδα διδασκαλίας. Μοναδικά στοιχεία του προγράμματος: - Τρεις, τουλάχιστον, εξειδικευμένοι/ες διδάσκοντες/ουσες σε κάθε ενότητα, με πολύχρονη πείρα στον τομέα τους, διδάσκουν, επιβλέπουν και απαντούν άμεσα στις ερωτήσεις των επιμορφούμενων. - Η διδασκαλία αξιοποιεί αρχές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. - Οι επιμορφούμενοι/ες εκπονούν εργασία σε κάθε ενότητα με την καθοδήγηση και υποστήριξη των διδασκόντων/διδασκουσών. - Από το 2022–2023 λειτουργεί διαδικτυακή κοινότητα εκπαιδευτικών στην οποία εντάσσονται οι απόφοιτοι/ες. Η καινοτομία αυτή ανταποκρίνεται στις σύγχρονες επιστημονικές αναζητήσεις, οι οποίες δεν θεωρούν την εκπαίδευση εκπαιδευτικών ως μια άπαξ ενέργεια που ολοκληρώνεται με τον κύκλο κάποιων μαθημάτων. Το περιβάλλον της διαδικτυακής κοινότητας ανταποκρίνεται στην ανάγκη αυτή, παρέχοντας τη δυνατότητα για συνεχή συνεργασία και ενημέρωση στο μέλλον. Στο πρόγραμμα μπορεί να συμμετέχει κάθε εμπλεκόμενος/η στη ή/και ενδιαφερόμενος/η για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, αρκεί να είναι απόφοιτος/η ελληνικής φιλολογίας, ξένων φιλολογιών, παιδαγωγικών τμημάτων, θεολογικών σχολών ή άλλων πανεπιστημιακών τμημάτων ελληνικών ή ισότιμων ξένων πανεπιστημίων. Υπό όρους γίνονται δεκτοί/ές υποψήφιοι/ες που δεν έχουν ολοκληρώσει σπουδές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Το Πρόγραμμα «Διαδρομές στη διδασκαλία της νέας ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας» α) αποτελεί αναγνωρισμένο επιμορφωτικό πρόγραμμα από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και οδηγεί στην απόκτηση αναγνωρισμένης από το ελληνικό κράτος διδακτικής επάρκειας για τη διδασκαλία της ελληνικής στην αλλοδαπή (Υ.Α. Φ.815.2/306/40937/Ζ1, ΦΕΚ τ. Β΄ 862/8.4.2014), β) παρέχει πιστοποιημένη εξειδίκευση στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας και ανταποκρίνεται στα συνεκτιμώμενα προσόντα της πρόσφατης ρύθμισης για τη στελέχωση των Δομών Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ) από μόνιμους εκπαιδευτικούς, σύμφωνα με το άρθρο 8 παρ. 3 (δ) της Κ.Υ.Α. αριθμ. 152360/ΓΔ4/19.9.2016 (ΦΕΚ 3049/Β/23.9.2016), γ) μοριοδοτείται ως προσόν για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης (νόμος υπ’ αριθμ. 4823/2021. ΦΕΚ 136/Α/3-8-2021). Για κάθε σχετική πληροφορία, όπως την εγγραφή στο πρόγραμμα και το κόστος, σας παραπέμπουμε στην ιστοσελίδα των εγγραφών: www.greek-language.gr/routes. Στοιχεία επικοινωνίας: Συντονίστριες του προγράμματος «Διαδρομές»: Αθανασία Μαργώνη, Ευδοξία Μητρούση Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: diadromes@greeklanguage.gr Τηλ.: (0030) 2310 805 507 & 488 560 (ώρες πληροφόρησης: 9.00-14.30 καθημερινά–εργάσιμες ημέρες)Δείτε στα συνημμένα τα Δελτία Τύπου στα ελληνικά, αγγλικά, γερμανικά και ρωσικά
-
Νεοελληνική Λογοτεχνία :: Ανακοινώσεις
Συζήτηση για το ποιητικό έργο του Αργύρη Χιόνη με αφορμή την έκδοση του συγκεντρωτικού τόμου: ''Η φωνή της σιωπής. Ποιήματα 1966-2010'', ΔΕΒΘ (10/5/2025)
Στο πλαίσιο της 21ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης, οι Εκδόσεις Κίχλη διοργανώνουν συζήτηση για το ποιητικό έργο του Αργύρη Χιόνη με αφορμή την έκδοση του συγκεντρωτικού τόμου: ''Η φωνή της σιωπής. Ποιήματα 1966-2010'', η οποία θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 10 Μαΐου 2025, ώρα16.00, στο περίπτερο 15, αίθουσα Μανόλης Αναγνωστάκης.
Ομιλητές:
- Σταύρος Ζαφειρίου, συγγραφέας
- Γιώτα Κριτσέλη, επιμελήτρια των βιβλίων του Αργύρη Χιόνη, εκδότρια της Κίχλης
- Αριστοτέλης Σαΐνης, φιλόλογος, κριτικός λογοτεχνίας
- Κυριάκος Τσιτλακίδης (Ραμολής),ποιητής, υποψήφιος διδάκτωρ Νεοελληνικής Φιλολογίας,
Πανεπιστήμιο Πατρών -
Μεσαιωνική Ελληνική :: Συνέδρια & Ημερίδες
Συμπόσιο προς τιμήν του Απόστολου Καρπόζηλου στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών (23/5/2025)
Συμπόσιο προς τιμήν του Ομ. Καθ. Βυζαντινής Φιλολογίας Απόστολου Καρπόζηλου θα πραγματοποιηθεί στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών με θέμα
τη Βυζαντινή Ιστοριογραφία και τίτλο: ''Νέες προσεγγίσεις στο έργο των Βυζαντινών Ιστορικών και Χρονογράφων''.Το συμπόσιο διοργανώνεται από το Τμήμα Φιλολογίας του Παν/μίου Πατρών και θα γίνει την Παρασκευή 23 Μαΐου 2025, και ώρες 9.00-18.00.
-
RIAM Symposium, Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Ρόδος (13-14/5/2025)
Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του RE: ERUA, θα πραγματοποιηθεί το RIAM Symposium, στις 14 και 15 Μαΐου 2025, στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου στη Ρόδο.
Το συμπόσιο είναι μια σημαντική επιστημονική εκδήλωση που σκοπό έχει την προώθηση της διεπιστημονικής συνεργασίας και της ανταλλαγής ερευνητικών πρακτικών, συγκεντρώνοντας διεθνείς ερευνητές και εργαστήρια από πανεπιστήμια-εταίρους.
Στοχεύει επίσης στην ανάδειξη του κοινωνικού αποτυπώματος των καλλιτεχνικών πρακτικών, εξετάζοντας πώς η μουσική, το θέατρο, η εικαστική έκφραση, τα εικονικά πολιτισμικά & ψηφιακά περιβάλλοντα και άλλες μορφές τέχνης μπορούν να συμβάλουν στην κοινωνική ένταξη, την ψυχοκοινωνική ενδυνάμωση, την κοινωνική εργασία προς ευάλωτους πληθυσμούς και την εκπαιδευτική καινοτομία.
Το συμπόσιο θα διεξαχθεί με υβριδική μορφή, προσφέροντας τόσο διά ζώσης όσο και διαδικτυακή συμμετοχή.
-
30 χρόνια Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη: Ανοιχτές δράσεις με εκθέσεις, εργαστήρια και διαδραστικές εμπειρίες - Open House ( 24,25,31/5,1/6/2025)
Με αφορμή τον εορτασμό 30 χρόνων δημιουργικής παρουσίας και κοινωνικής προσφοράς, το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη ανοίγει τις πόρτες του στο κοινό, προσκαλώντας μικρούς και μεγάλους σε ένα Open House εξερεύνησης, μάθησης και ψυχαγωγίας.
Στις 24, 25 και 31 Μαΐου καθώς και την 1η Ιουνίου, οι χώροι του Ιδρύματος –το Κτήριο Διοίκησης, η Ιστορική Βιβλιοθήκη και η Δανειστική Βιβλιοθήκη– μεταμορφώνονται σε σημεία συνάντησης με την ιστορία, τη γνώση και τον πολιτισμό, μέσα από ένα πολυδιάστατο πρόγραμμα που περιλαμβάνει εκθέσεις, εκπαιδευτικά εργαστήρια, διαδραστικά παιχνίδια και συζητήσεις.
-
Νεοελληνική Λογοτεχνία :: Συνέδρια & Ημερίδες
Πανελλήνιο Συνέδριο με θέμα: ''Η Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση'', Νάουσα (9-11/5/2025)
Υπό την αιγίδα του Δήμου της Ηρωικής Πόλης της Νάουσας, σε συνεργασία με το ΠΜΣ Δημιουργική Γραφή (ΔΗΓ) του ΕΑΠ και τη ΔΔΕ Ημαθίας, διοργανώνεται Πανελλήνιο Συνέδριο με θέμα: ''Η Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση'', που θα πραγματοποιηθεί στη Νάουσα, από τις 9 ως τις 11 Μαΐου 2025.
Ποια είναι η σύγχρονη πραγματικότητα αναφορικά με τη σύνδεση Δημιουργικής γραφής και Εκπαίδευσης και κατά πόσον δύναται περαιτέρω να διερευνηθεί; Μπορεί η Δημιουργική Γραφή να δεξιωθεί νέα πεδία εφαρμογής και μέσω αυτών να εμπλουτίσει το διδακτικό έργο στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Κατά πόσον μπορεί η εκάστοτε παιδαγωγική θεωρία σ’ ένα μαθησιακό περιβάλλον να μετουσιωθεί όντως σε διδασκαλία ανα-δημιουργική, περνώντας από την τέχνη στην τεχνική και αντιστρόφως; Σε ποιο βαθμό τα διαφορετικά είδη του γραπτού λογοτεχνικού λόγου μπορούν να αφυπνίσουν σε μια σχολική κοινότητα μια συνεργατική και συλλογική συμμετοχή, ενεργοποιώντας συγχρόνως και τον ατομικό αυτοσχεδιασμό; Κατά πόσον, επίσης, δύναται αυτή η συνεργατική διαδικασία να υπερβεί μια διάσταση ακραιφνώς φιλολογική και να επεκταθεί σε διακαλλιτεχνική (εντάσσοντας το θέατρο, τον κινηματογράφο, τη ζωγραφική, τη μουσική) και διεπιστημονική προοπτική, ικανή να ενσωματώσει και τα ψηφιακά μέσα σε μια μεθοδολογία πλουραλιστικά διδακτική; Πόσο σημαντικός ελέγχεται ο ρόλος μιας δημιουργικής ανάγνωσης στην εκάστοτε διδακτική πρακτική, καθιστώντας τις λέξεις – ελληνικές ή ξένες, μεταφρασμένες ή μη – πρωταρχικό πεδίο εστίασης κάθε μαθησιακής και εν γένει εκπαιδευτικής εφαρμογής;
Το συνέδριο θα είναι υβριδικό (διά ζώσης και εξ αποστάσεως).